Jump to content
szczepan

Jak prawidłowo poziomować przyczepe?

Recommended Posts

Wotr

U mnie toże najstarsza córa korbuje :ok: ja wydaje komendy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yabulon

A ja mam małą poziomicę i poziomuję sobie przyczepę przykładając ją do listew na ścianach. Każdy ma swoje patenty :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolos7

Ja będąc pierwszy raz z przyczepą biegałem dookoła niej z korba i poziomicą i w pewnym momencie koła wisiały lużno, łapy stały prawie pionowo a dalej nie łapało poziomu !!!! Trwało to dobre ze 40 min. Podszedł znajomy i wytłumaczył mi co i jak i od tej pory trzymam się tego sposobu wypoziomowania przyczepy a mianowicie -

1/ ustawiam przyczepę w poziomie na oko patrząc na tył przyczepy najeżdżając na dołek wcześniej wykopany pod koło na górce

2/ podkręcam dwie tylne nogi uzyskując poziom poprzeczny tylnej ściany

3/ podkręcam koło podporowe poziomując przyczepę wzdłużnie

4/ podkręcam dwie przednie nogi

5/ delikatnie "bujam" przyczepą na bok

6/ delikatnie dokręcam poluzowane nogi do równego nacisku korby na wszystkich czterech łapach

7/ otwieram piwko i uruchamiam lodówkę

wszystko trwa około 10 minut.

A teraz pytańko. Kiedyś miałem lżejszą przyczepę i na zimę spoko ją mogłem wywindować do góry tak - aby koła wisiały lużno. Teraz mój Home-Car waży więcej i ma koła wzmocnione i raczej ciężko ją tak wywindować. Jak ją ustawić na zime aby na lato koła nie były kwadratowe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kjezior

kolos7, przeczytaj temat od początku. przyczepa nie powinna stać na samych łapach.

Mój tata (adje) też chciał na zimę odciążyć koła, więc podparł os na koziołkach- tak żeby większość wagi spoczywała na osi, a łapy tylko utrzymywały poziom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GAJOWY
Jak ją ustawić na zime aby na lato koła nie były kwadratowe ?

Ustaw koła na suchej powierzchni,podeprzyj lekko przyczepę i tak możesz zostawić.

To mit że koła ulegają deformacji przy dłuższym postoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szczepan

A jak powinno się prawidłowo zdjąć koło podnosząc lewarkiem czy na łapach w razie złapania kapcia? :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GAJOWY

Najlepiej podpiąć pod auto i podnosić oś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kjezior

dokładnie. lewarek, a nie łapy. ciężar powinien spoczywać głównie na osi

Share this post


Link to post
Share on other sites
szczepan

to musze sprawdzić lewarek z auta czy da rade czy kupic inny zeby lipy na drodze nie było :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
domluke
To mit że koła ulegają deformacji przy dłuższym postoju.

To wcale nie mit. Dość długo miałem do czynienie z pojazdami, które stały nieużytkowane w garażach i wyjezdzały nie więcej niż 2-3 razy w roku. A kiedy już wyjeżdzały i przekraczały magiczną prędkość 40km/h wpadały w wibracje spowodowane jajowatymi kołami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GAJOWY
To wcale nie mit. Dość długo miałem do czynienie z pojazdami, które stały nieużytkowane w garażach i wyjezdzały nie więcej niż 2-3 razy w roku. A kiedy już wyjeżdzały i przekraczały magiczną prędkość 40km/h wpadały w wibracje spowodowane jajowatymi kołami.

 

 

I tu się z tobą nie zgodzę.Praw fizyki nie zmienisz.

Połuż młotek na kolanie,niech poleży kilka minut,apotem puknij nim w kolano.

Co wywoła odkształcenie?

Tak samo jest z oponą,przy wjechaniu w dziurę odkształciła by się bardziej.

Chyba że stał tak długo aż opona sparciała. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arkady11

[ Dodano: Nie 20 Cze, 2010 12:00 ]

Pytanie, czy na "lotnych" postojach rozkładacie podpory?

Ja w pierwszym moim postoju tego nie zrobiłem. I wkurzałem się, że mi się buja przyczepka. Teraz za każdym noclegiem w trasie odkręcam podpory (oczywiście bez poziomowania). A Wy jak robicie?

Potwierdzam, zwykle na postojach zatrzymujemy się prz drogach głównych i jak TIR lub większa ciężarówka przejedzie to buja jak na łajbie. Po pierwszych doświadczeniach z bujaniem na przelotach opuszczam dwie tylne podpory i podnoszę kółko manewrowe ale tylko ino, ino, tak a by budeczka się nie kołysała. Cały szkopuł w tym, aby przed wyruszeniem w dalszą drogę wszystko co opuszczone podciągnąć w górę, co przy rannym wstawaniu :) może powodować cokolwiek :ok: małe zapominanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

A mój stary sprawdzony sposób na wypoziomowanie przyczepy polegał na tym ,że nalałem niewielką ilość wody do garnka lub patelni którą stawiałem na kuchence w przyczepie i jak była równo rozlana w tym naczyniu to było OK. Fakt wiecej latania dookoła przyczepy albo pomoc drugiej osoby była bardzo pomocna.Lodówka chłodziła ,dzrzwi się lekko zamykały a i olej na patelni podczas smażenia rybki był na całej powierzchni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hippis

qrde ale lipę odwaliłem,:( dopiero dziś znalazłem ten temat i mnie oświeciłozarowka.gif. dziś już nie bo późno jest i hałasować pod blokiem nie chce, ale jutro koniecznie musze lecieć i opuścić przyczepkę, żeby całkiem stała na kołach bo ją podniosłem trochę za bardzo, kółka dotykają gleby ale są odciążone. teraz wiem do czego są kliny pod koła. swoją drogą chyba kupię przed wyjazdem majowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
killbill

to jeszcze pytanie, czy jak stoi na w miarę równym podłożu przez dłuższy czas (nie podpięta do autka) to hamulec lepiej mieć zaciągnięty czy nie?

 

 

p.s. tez moją chyba za wysoko podniosłem żeby koła odciążyć a tu się co innego okazuje. biegnę ją opuścić...

Edited by killbill (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...