Skocz do zawartości

Jak prawidłowo poziomować przyczepe?


szczepan

Rekomendowane odpowiedzi

Jest faktem, że waga jest. Zrobiłem to na próbę, jak zda egzamin, to sprawdzę o ile będzie lżejsze jak by zrobić z deski tarasowej kompozytowej, albo ze sklejki. Mam zamiar narazie wozić to ustrojstwo w bagażniku auta, bo w nim podróżuje tylko pies.

Nie jestem pewien, ale gdzieś słyszałem, że oryginalne kliny najazdowe ważą ok. 5kg, wtedy ta różnica nie byłaby już tak duża, chociaż każdy zbędny kilogram jest niepotrzebny.

Źle słyszałeś - mam taki klin najazdowy, wykonany z plastiku, używam go już kilka lat, a waży góra 2kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle słyszałeś - mam taki klin najazdowy, wykonany z plastiku, używam go już kilka lat, a waży góra 2kg

Fakt, trochę przeciążyłem. Znalazłem w ogłoszeniach i waga była 3,7kg, ale za dwa kliny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mój sposób jest najmniej skomplikowany. Parkuje, wchodzę do budy i się kładę. Jak jest mi wygodnie to jest ok. Jak jest źle, to przestawiam budę kawałek dalej.

Jak nie możliwości, to też nie problem. Jak się przechyla na prawo, to głowę do spania mam z lewej i odwrotnie. Jeśli nie jest w poziomie wzdłużnie, to mi komfortu nie psuje, a Ci którzy śpią wzdłużnie, mogą się położyć do przodu albo do tyłu. Jeśli po napełnieniu szklanki w 85% nic się nie wylewa, to jest dobrze.

Warto pamiętać też że symetria jest domeną ludzi prostych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecenie producenta, że ma byc w poziomie w dwóch osiach nie jest bezzasadne np. praca lodówki. Mnie szlak trafia na otwierające się co chwila drzwiczki i turlające się po stole rzeczy. Napisać 10 stron o tak prostej czynności, która mi zajmuje minutë może dwie. BRAWO. Ale czasem siadam wygodnie przed przyczepą i obserwuję nowoprzybyłych jak ustawiają przyczepę i czasami szczęka opada co ludzie potrafią wykombinować. I mam takie wrażenie, że czym starszy użytkownik i przyczepa to widowisko będzie ciekawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecenie producenta, że ma byc w poziomie w dwóch osiach nie jest bezzasadne np. praca lodówki. Mnie szlak trafia na otwierające się co chwila drzwiczki i turlające się po stole rzeczy. Napisać 10 stron o tak prostej czynności, która mi zajmuje minutë może dwie. BRAWO. Ale czasem siadam wygodnie przed przyczepą i obserwuję nowoprzybyłych jak ustawiają przyczepę i czasami szczęka opada co ludzie potrafią wykombinować. I mam takie wrażenie, że czym starszy użytkownik i przyczepa to widowisko będzie ciekawsze.

Nic dodać , nic ująć. Podpisuję się pod tą opinią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od początku tylko dla gazu w lodówce poziomowałem przyczepę, żeby w wąskich rurkach dobrze chłodziwo chodziło.

Lekko spad na bok też byłby wskazany dla szybszego odprowadzania wody z dachu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Może trywialne, ale niech mnie ktoś oświeci, bo jestem w miarę nowy i pora późna: po co po 2 kliny najazdowe, do wypoziomowania z powodzeniem wystarcza zwykle 1 (to 1 strona jest w "dołku") - 1 klin i kontrklin do zblokowania koła i wsio, drugi raczej zapasowy, bo chyba nikt nie będzie wciągał wyżej obu stron. Wożenie 2 to albo na zapas, albo balast :) (pomijam kliny składane, gdzie z 2 można zrobić jeden wysoki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 kliny z 2 powodów. Jednym jest opisany przez Ciebie mechanizm złożenia i zmontowania jednego, wyższego (parę razy zdarzyło mi się korzystać). Drugim - sytuacja występowania 4 kół, gdzie 2 trzeba w miarę równo podnieść. Albo przyczepa 2 osiowa i oba koła równomiernie z jednej strony podnosisz, albo kamper, gdzie całą oś np chcesz podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pracy doktoranckiej na 10 stron to i ja się dołożę ; po co w ogóle poziomować ano bo :

1 dla dobrego schłodzenia wszelakich napoi :pub:

2. dla komfortu psychicznego jak kobitka chciałaby coś usmażyć i po wlaniu oleju na patelnię żeby nie było :klnie::wpysk::-]:hehe::lol::hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 kliny są po to, że czasami różnica wysokości jest taka, że jeden kładzie się na drugi i tak wjeżdża.

 

druga sprawa to kiedy chcemy z jakiś powodów podnieść przyczepę całą w stosunku do gruntu (np. jak przedsionek ma b. długie fartuchy).

 

Czasami drugi klin przyda się, aby pożyczyć znajomemu co zapomniał albo jeszcze nie ma.

 

a czasami klin się złamie (moje oba są na wykończeniu po 5 sezonach)

 

po prostu, nie chcesz to nie woź, ale jak tak zrobisz to zaraz będą Ci potrzebne oba.

 

P.S. ja poziomuję co do milimetra. Woda z prysznica spływa, dzieci nie spadają z piętrusa a ja nie spadam z łóżka. Szafki się nie otwierają same jak są niedomknięte itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

....  Napisać 10 stron o tak prostej czynności, która mi zajmuje minutë może dwie. BRAWO. Ale czasem siadam wygodnie przed przyczepą i obserwuję nowoprzybyłych jak ustawiają przyczepę i czasami szczęka opada co ludzie potrafią wykombinować. I mam takie wrażenie, że czym starszy użytkownik i przyczepa to widowisko będzie ciekawsze.

 

Przyznaje rację koledze. Całość można było zawrzeć  w 2-ch zdaniachod kompetentnej osoby. Mimo iż jestem nowy, chętnie przeczytałem te 10 stron, wszelkie zmagania i próby produkcji klinów i innych tego tupu urządzeń. Dzięki temu wyrobiłem sobie zdanie i przyczepkę wypoziomuję prawidłowo hołdując hasłu: " nie sztuka zrobić i się narobić". Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.