Jump to content
Lesza1973

Zestawienie holownika z przyczepą

Recommended Posts

Andy
Masę czuć dopiero na podjazdach. Yeti mała nie jest - daję większy cień na przyczepę niż np. Octavia, więc szanse masz spore że problemu nie będzie

Spokojnie , u mnie jest DMC przyczepy 1200 kg (masy własnej nie znam) i przypuszczam że do tylu jest napewno doładowana . Auto Octavia 4x4 leciutko dłubnieta 138 KM i 322 Nm + 3 rowery na dachu , jeżeli nie ma wiatru , autostradowo 6 bieg i 100 kh/h daje się utrzymywac bez problemów. Spokojnie 90-100 na 5 będziesz sobie podróżował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marios

Witam wszystkich. Oczywiście że próbowałem bo kto by nie zaznał ileż to nasz składzik poleci na maksa. Najwięcej wyciągąłem ok. 130km/h . I to wszystko. Moja cepka ma ok. 6700cm długości i 2500cm wysokości. Niezły żagiel :hehe: , I choć holownik mógłby to opory powietrza konsekwentnie uniemożliwiają zrobienia czegoś węcej. Moim zdaniem najsensowniejsza prędkość to ok90km/h. Do tego diesel się tak wolno kręci, że trudno mi określić na jakim biegu mam kontynuować jazdę V czy IV. W kwietniu w ruciłem z Irlandii (załadowany na full) i całą drogę przejechałem na IV biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bluesmen
Spokojnie 90-100 na 5 będziesz sobie podróżował.

 

A przy dozwolonych u nas 80km/h też na V biegu jedziesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andy
A przy dozwolonych u nas 80km/h też na V biegu jedziesz?

Bez problemu , nie pamiętam na 5 , ale na 6 przy 100km/h mam równe 2000 obrotów , więc patrząc na wykres z hamowni , motor pracuje praktycznie w zakresie max momentu (u mnie 2160 obr/min)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bluesmen

Andy, Dzięki za info. Zapomniałem że masz wirusa. :hehe:

Ja na V biegu przy 2000 obr/min mam 100 km/h dlatego poruszam się na IV no chyba że uda się wjechać na asfalt a nie off road :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kartrait
Wg papierów Yeti DMC max przyczepy to 1500

 

a wg przepisow... 1345

 

Jak będzie miał B+E to będzie mógł ciągnąć te 1500DMC

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekwwa
Jak będzie miał B+E to będzie mógł ciągnąć te 1500DMC

temat wielokrotnie już poruszany. nie bedzie mógł

Share this post


Link to post
Share on other sites
kartrait
Jak będzie miał B+E to będzie mógł ciągnąć te 1500DMC

temat wielokrotnie już poruszany. nie bedzie mógł

 

http://img17.imageshack.us/img17/7498/przyczepanakatb.jpg

 

Patrząc na tą tabelkę, na jakiej podstawie nie będzie mógł ??

 

[ Dodano: Czw 17 Cze, 2010 21:08 ]

Dodatkowo polecam zapoznanie się z artykułem 62 kodeksu drogowego, jeżeli tabelka nie przemawia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lesza1973

Hi!

Wątpliości rozwiane praktyką. Wczoraj przytaszczyłem z Kutna do Rumi (350 km) za sobą Eifllanda 460. Budka rewelacja. MW = 870; DMC = 1200. Nawet większość górek na 5 spokojnie leci. :ok:

Autko idzie spokojnie na 5 biegu konsumując 9,5 - 10 ltr przy 95 km/h w kagańcu. No cóż za luksus trzeba płacić. Można mniej ale wolniej trza.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

to gratulacje i niech się dobrze spisuje :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lesza1973

Hejka!

Tak dla podsumowania postu:

Zestaw Yeti 2 TDI 110 kM + Eiffeland 460 (4,6 m po połodze) = rewelacja w trakcji.

 

W ciągu ostatnich 2 tygodni przejechałem: Rumia - Gdynia - Toruń - Cieszyn - Bratysława - Graz - Maribor - Zagreb - Zadar (Privlaka) i z powrotem oczywista.

Każdy kto był wie, że lekko nie jest. Pomimo wspaniałych autostrad górki się zdarzają spore.

 

Prędkości: na autostradach 90 - 100 :oslabiony:

Spalanie srednie z trasy: 8,9 ltr/100 km - dla mnie doskonały wynik :bzik:

Ogólne wrażenie z jazdy zestawem: stabilnie, wystarczająca moc i moment, przy wyprzedzaniu nic specjalnego się nie dzieje nawet gdy trzeba przyspieszyć do 120 km/h.

 

Jeździłem już wieloma ale ten zestaw kocham.

 

Yeti - polecam na holownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sambirek

Mimo podjętych już kroków czytam te wasze opinie z lekką obawą  czy ja dobrze  zrobilem. 

Nowo kupiona knaus  500 MW 1120 kg z DMC 1500 (Wiadomo pakować na max nie trzeba) 

Do tego Octavia III 2.0 tdi 150 KM z MW 1270 z DMC 1970 a możliwości ciągnięcia przyczepy z hamulcami ma 1600... 

I teraz pytanie... czy to sobie wszystko da rade, caly zestaw mieści sie w 3,5t na styk. Dowód rejestracyjny  puszcza... jechalem po zakupie z Lublina i szla 100km\h  bez mrugnięcia okiem... z

Edited by sambirek (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

Pilnuj tylko odpowiedniego nacisku na hak i O III z tym silnikiem da radę bez problemu, wiem, bo mam taką przyczepę i miałem taką O III ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyny Twój problem to przelicznik 1,33 który w Twoim przypadku jest przekroczony

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos
W dniu 30.01.2019 o 20:46, sambirek napisał:

Mimo podjętych już kroków czytam te wasze opinie z lekką obawą  czy ja dobrze  zrobilem. 

Nowo kupiona knaus  500 MW 1120 kg z DMC 1500 (Wiadomo pakować na max nie trzeba) 

Do tego Octavia III 2.0 tdi 150 KM z MW 1270 z DMC 1970 a możliwości ciągnięcia przyczepy z hamulcami ma 1600... 

I teraz pytanie... czy to sobie wszystko da rade, caly zestaw mieści sie w 3,5t na styk. Dowód rejestracyjny  puszcza... jechalem po zakupie z Lublina i szla 100km\h  bez mrugnięcia okiem... z

IMHO - problemem u Ciebie będzie tylko stosunek mas (MW holownika zaledwie o 150 kg większa) i na pewno odczujesz to na autostradzie przy silnych podmuchach wiatru.

Z pewnością musisz rozsądnie się pakować - na maksa dopakowywać ciężkimi przedmiotami holownik, żeby zwiększyć tą różnicę w rzeczywistych masach na korzyść holownika właśnie.

Nie rozpędzałbym się zatem zanadto przy wietrznej pogodzie na autostradzie...

Niektórzy słusznie podają, że dla komfortowej i bezpiecznej jazdy masa przyczepy nie powinna przekraczać 70% masy holownika (masy rzeczywiste).

U mnie to jest 73%...:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
14 minut temu, Zulos napisał:

Niektórzy słusznie podają, że dla komfortowej i bezpiecznej jazdy masa przyczepy nie powinna przekraczać 70% masy holownika (masy rzeczywiste).

Właście, nie zawsze moc auta jest najważniejsza, co z tego jak będzie dużo mocy ale auto lekkie 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...