Skocz do zawartości

Zestawienie holownika z przyczepą


Lesza1973

Rekomendowane odpowiedzi

Masę czuć dopiero na podjazdach. Yeti mała nie jest - daję większy cień na przyczepę niż np. Octavia, więc szanse masz spore że problemu nie będzie

Spokojnie , u mnie jest DMC przyczepy 1200 kg (masy własnej nie znam) i przypuszczam że do tylu jest napewno doładowana . Auto Octavia 4x4 leciutko dłubnieta 138 KM i 322 Nm + 3 rowery na dachu , jeżeli nie ma wiatru , autostradowo 6 bieg i 100 kh/h daje się utrzymywac bez problemów. Spokojnie 90-100 na 5 będziesz sobie podróżował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich. Oczywiście że próbowałem bo kto by nie zaznał ileż to nasz składzik poleci na maksa. Najwięcej wyciągąłem ok. 130km/h . I to wszystko. Moja cepka ma ok. 6700cm długości i 2500cm wysokości. Niezły żagiel :hehe: , I choć holownik mógłby to opory powietrza konsekwentnie uniemożliwiają zrobienia czegoś węcej. Moim zdaniem najsensowniejsza prędkość to ok90km/h. Do tego diesel się tak wolno kręci, że trudno mi określić na jakim biegu mam kontynuować jazdę V czy IV. W kwietniu w ruciłem z Irlandii (załadowany na full) i całą drogę przejechałem na IV biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy dozwolonych u nas 80km/h też na V biegu jedziesz?

Bez problemu , nie pamiętam na 5 , ale na 6 przy 100km/h mam równe 2000 obrotów , więc patrząc na wykres z hamowni , motor pracuje praktycznie w zakresie max momentu (u mnie 2160 obr/min)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie miał B+E to będzie mógł ciągnąć te 1500DMC

temat wielokrotnie już poruszany. nie bedzie mógł

 

http://img17.imageshack.us/img17/7498/przyczepanakatb.jpg

 

Patrząc na tą tabelkę, na jakiej podstawie nie będzie mógł ??

 

[ Dodano: Czw 17 Cze, 2010 21:08 ]

Dodatkowo polecam zapoznanie się z artykułem 62 kodeksu drogowego, jeżeli tabelka nie przemawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi!

Wątpliości rozwiane praktyką. Wczoraj przytaszczyłem z Kutna do Rumi (350 km) za sobą Eifllanda 460. Budka rewelacja. MW = 870; DMC = 1200. Nawet większość górek na 5 spokojnie leci. :ok:

Autko idzie spokojnie na 5 biegu konsumując 9,5 - 10 ltr przy 95 km/h w kagańcu. No cóż za luksus trzeba płacić. Można mniej ale wolniej trza.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hejka!

Tak dla podsumowania postu:

Zestaw Yeti 2 TDI 110 kM + Eiffeland 460 (4,6 m po połodze) = rewelacja w trakcji.

 

W ciągu ostatnich 2 tygodni przejechałem: Rumia - Gdynia - Toruń - Cieszyn - Bratysława - Graz - Maribor - Zagreb - Zadar (Privlaka) i z powrotem oczywista.

Każdy kto był wie, że lekko nie jest. Pomimo wspaniałych autostrad górki się zdarzają spore.

 

Prędkości: na autostradach 90 - 100 :oslabiony:

Spalanie srednie z trasy: 8,9 ltr/100 km - dla mnie doskonały wynik :bzik:

Ogólne wrażenie z jazdy zestawem: stabilnie, wystarczająca moc i moment, przy wyprzedzaniu nic specjalnego się nie dzieje nawet gdy trzeba przyspieszyć do 120 km/h.

 

Jeździłem już wieloma ale ten zestaw kocham.

 

Yeti - polecam na holownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Mimo podjętych już kroków czytam te wasze opinie z lekką obawą  czy ja dobrze  zrobilem. 

Nowo kupiona knaus  500 MW 1120 kg z DMC 1500 (Wiadomo pakować na max nie trzeba) 

Do tego Octavia III 2.0 tdi 150 KM z MW 1270 z DMC 1970 a możliwości ciągnięcia przyczepy z hamulcami ma 1600... 

I teraz pytanie... czy to sobie wszystko da rade, caly zestaw mieści sie w 3,5t na styk. Dowód rejestracyjny  puszcza... jechalem po zakupie z Lublina i szla 100km\h  bez mrugnięcia okiem... z

Edytowane przez sambirek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilnuj tylko odpowiedniego nacisku na hak i O III z tym silnikiem da radę bez problemu, wiem, bo mam taką przyczepę i miałem taką O III ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyny Twój problem to przelicznik 1,33 który w Twoim przypadku jest przekroczony

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.01.2019 o 20:46, sambirek napisał:

Mimo podjętych już kroków czytam te wasze opinie z lekką obawą  czy ja dobrze  zrobilem. 

Nowo kupiona knaus  500 MW 1120 kg z DMC 1500 (Wiadomo pakować na max nie trzeba) 

Do tego Octavia III 2.0 tdi 150 KM z MW 1270 z DMC 1970 a możliwości ciągnięcia przyczepy z hamulcami ma 1600... 

I teraz pytanie... czy to sobie wszystko da rade, caly zestaw mieści sie w 3,5t na styk. Dowód rejestracyjny  puszcza... jechalem po zakupie z Lublina i szla 100km\h  bez mrugnięcia okiem... z

IMHO - problemem u Ciebie będzie tylko stosunek mas (MW holownika zaledwie o 150 kg większa) i na pewno odczujesz to na autostradzie przy silnych podmuchach wiatru.

Z pewnością musisz rozsądnie się pakować - na maksa dopakowywać ciężkimi przedmiotami holownik, żeby zwiększyć tą różnicę w rzeczywistych masach na korzyść holownika właśnie.

Nie rozpędzałbym się zatem zanadto przy wietrznej pogodzie na autostradzie...

Niektórzy słusznie podają, że dla komfortowej i bezpiecznej jazdy masa przyczepy nie powinna przekraczać 70% masy holownika (masy rzeczywiste).

U mnie to jest 73%...:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Zulos napisał:

Niektórzy słusznie podają, że dla komfortowej i bezpiecznej jazdy masa przyczepy nie powinna przekraczać 70% masy holownika (masy rzeczywiste).

Właście, nie zawsze moc auta jest najważniejsza, co z tego jak będzie dużo mocy ale auto lekkie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.