Jump to content
AgaMi

Instalacja 13-pin

Recommended Posts

AgaMi

Koledzy,

gdzie w Warszawie można zrobić przegląd haka z instalacją 13-pin ?

Tam gdzie robiłem ostatnio zmieniła się załoga i pan diagnosta fachowiec przez duże "F " powiedział mi, że on takiej (13-pinowej) nie zna i pewnie to jakaś druciara. Usmiechnąłem się i wyszedłem bo to przecież :ok: !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
szymon79

AgaMi, jestem w szoku - trzeba było mu dać przejściówke z 13 na 7 :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
blaszka
Koledzy,

gdzie w Warszawie można zrobić przegląd haka z instalacją 13-pin ?

Tam gdzie robiłem ostatnio zmieniła się załoga i pan diagnosta fachowiec przez duże "F " powiedział mi, że on takiej (13-pinowej) nie zna i pewnie to jakaś druciara. Usmiechnąłem się i wyszedłem bo to przecież :ok: !!!!

Najlepiej zrobić to samemu(chyba że zamontowałeś hak i potrzebujesz kwit do W.K.)

Weź próbnik lub żarówkę z kabelkiem i sprawdzaj po kolei wg.tego schematu.

Tylko pamiętaj że nie wszystkie piny w gnieździe możesz mieć aktywne (ja mam tylko 9, a hak fabryczny)

post-138254-imported-b4a14cf0-c648-4a87-a557-31ffb0bf22ad_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witek

Ja niedawno robiłem to na stacji przy Conrada. Bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AgaMi

Potrzebuję kwit do W.K. i w tym sęk..... bo to że działa to już wiem bo podłączałem budkę :ok:

Dzięki Witek pewnikiem się tam bujnę.

 

Edit. 22.05.2010

 

WIELKIE dzięki Witek - sprawa załatwiona bez problemu, koszt 35 zł i po problemie.

Myślę, że admin może zamknąc temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
terenowiec

Choć temat stary, to dla mnie stał się nowy. Gniazdo w moim holowniku to zwyczajna wtyczka 7 pinowa założona w niewielkim zakładzie montujacym haki. W przyczepie z kolei jest wtyczka 13 pinowa. Tymczasowo musiałem ją rozebrać, by podłączyć przyczepę i ją przywieźć po zakupie do domu.

Czy zakładając przejściówkę kupioną w sklepię bedę mógł korzystać z całości dobrodziejstw wtyczki 13 pinowej?

Jeżeli nie, to czy przeróbka gniazda 7 pinowego w samochodzie na 13 pinowe jest skomplikowana? Pytam bo w opisie podłączenia 13 pinowej wtyczki sa takie punkty, których nie ma we wtycznce 7 pinowej. Oto one i przypisane im numery:

3 - masa dla obwodów kontaktów,

5 - pozycyjne lewe,

7 - pozycyjne prawe,

9. zasilanie ciągłe,

10 - zasilanie sterowane wyłącznikiem zapłonu,

11 - masa dla obwodu kontaktu 10,

12 - test podłączenia przyczepy

13 - masa dla obwodu 9.

Brzmi to tak rozbudowanie, iż obawiam się, że chyba trzeba w moim samochodzi ciągnąć do tyłu dodatkowe (przewody) wiązku z różnych części auta... Gdy instalatorzy montowali hak, to wydaje mi się, że wczepili się tylko w kable dochodzace do tylnych lamp. Jak to jest z przeróbką 7 pinowego gniazd na 13 pinowe w hakach niefabrycznych? Co robić? Bo do zlotu w Czerwonej Wodzie pozostało 10 dni, a mnie jeszcze czeka przegląd techniczny budki i muszę coś zrobić z wtyczką, która była dwa dni temu 13 pinową i mogłaby w sumie pozostać nią nadal gdyby nie gniazdo. Podpowiedzcie...

Przejściówka?

Przeróbka gniazda na 13 pinowe?

Zamontowanie wtyczki 7 pinowej?

dodam, że chcę w budce zainstalować dodatkowy akumulator, przetwornicę, solary i oświetlenie diodowe.

Na co się zdecydować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdamH

Nie chcesz podjechać do serwisu Toyoty aby Ci założyli profesjonalną wiązkę i wpięli w istniejące (pewnie ) gdzieś gniazdo?????

To chyba lepiej, niż wpinanie się w przewody i bezpieczniej. Z pewnością Toyota przewidziała hak i 13-to pinowe gniazdo.

:ok: AdamH

Share this post


Link to post
Share on other sites
terenowiec

Jak znam Toyotę, to wezmą za to 12000zł + koszty materiału 5000zł + wycena 3000zł + koszt wystawienia faktury 1500zł:slina:. Jak znam ich ceny, to usługa taka będzie droższa :hmm: niż zapłaciłem za cały montaż haka. A niestety, w tym roku mam inwestycję, która pochłonie każdą ilość pieniędzy i na luksus robienia czegokolwiek w serwisie Toyoty mnie nie stać:hmm:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
California

Witam, wejdź może tu http://www.hakihol.pl/index.html?%24event=select&index=0&pageId=931145&kherNr=62&%24part=shop.content.vehicleselection.step-by-step i zobacz może znajdziesz do swojego modelu holownika odpowiednią wiązkę kabli na 13 pin.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ed

Choć temat stary, to dla mnie stał się nowy. Gniazdo w moim holowniku to zwyczajna wtyczka 7 pinowa założona w niewielkim zakładzie montujacym haki. W przyczepie z kolei jest wtyczka 13 pinowa. Tymczasowo musiałem ją rozebrać, by podłączyć przyczepę i ją przywieźć po zakupie do domu.

Czy zakładając przejściówkę kupioną w sklepię bedę mógł korzystać z całości dobrodziejstw wtyczki 13 pinowej?

Jeżeli nie, to czy przeróbka gniazda 7 pinowego w samochodzie na 13 pinowe jest skomplikowana? Pytam bo w opisie podłączenia 13 pinowej wtyczki sa takie punkty, których nie ma we wtycznce 7 pinowej. Oto one i przypisane im numery:

3 - masa dla obwodów kontaktów,

5 - pozycyjne lewe,

7 - pozycyjne prawe,

9. zasilanie ciągłe,

10 - zasilanie sterowane wyłącznikiem zapłonu,

11 - masa dla obwodu kontaktu 10,

12 - test podłączenia przyczepy

13 - masa dla obwodu 9.

Brzmi to tak rozbudowanie, iż obawiam się, że chyba trzeba w moim samochodzi ciągnąć do tyłu dodatkowe (przewody) wiązku z różnych części auta... Gdy instalatorzy montowali hak, to wydaje mi się, że wczepili się tylko w kable dochodzace do tylnych lamp. Jak to jest z przeróbką 7 pinowego gniazd na 13 pinowe w hakach niefabrycznych? Co robić? Bo do zlotu w Czerwonej Wodzie pozostało 10 dni, a mnie jeszcze czeka przegląd techniczny budki i muszę coś zrobić z wtyczką, która była dwa dni temu 13 pinową i mogłaby w sumie pozostać nią nadal gdyby nie gniazdo. Podpowiedzcie...

Przejściówka?

Przeróbka gniazda na 13 pinowe?

Zamontowanie wtyczki 7 pinowej?

dodam, że chcę w budce zainstalować dodatkowy akumulator, przetwornicę, solary i oświetlenie diodowe.

Na co się zdecydować?

 

poz 3, 5 i 7 są dokładnie tym samym w układzie 7 i 13 pinowym. Poniewaz mało masz czasu na Twoim miejscu zastosowałby na razie przejściówkę 13/7,(na allegro kupisz ją za niewielkie pieniądze) a potem zajął się przeróbką na pełne 13. Daje to możliwości o których piszesz planując rozbudowę instalacji w przyczepie. Oczywiście przeróbka będzie wymagała pociągnięcia dodatkowych kabli z różnych miejsc samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosik3

Popieram przedmówcę, tak na szybko przejściówka, a następnie sprawdź jaki jest koszt wiązki 13-pin dedykowanej do Twojego samochodu (zapewne nie mało) i znajdź dobrego elektryka samochodowego, który wykona taką usługę dając gwarancję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bodzioklb

ja u siebie zakladam teraz hak i jednak pozostane przy klasycznej wtyczce a osobnym przewodem i grubszymi przewodami podlacze lodowke i 12V w cepie

nie bede musial miec przejsciowki - w cepie zaloze wtyk 7 pin a pozostale przewody do 2 x +12V i jedna mase na taki wtyk: post-728-0-75171900-1300824552_thumb.jpgpost-728-0-75171900-1300824552_thumb.jpgpost-728-0-96835200-1300824560_thumb.jpg

 

wodobeszczelne i pewne polacznie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ed

sprawdź jaki jest koszt wiązki 13-pin dedykowanej do Twojego samochodu (zapewne nie mało) i znajdź dobrego elektryka samochodowego, który wykona taką usługę dając gwarancję.

 

Znając życie a przede wszystkim Toyotę, taka wiązka dedykowana to duży wydatek. Dobry elektryk załatwi sprawę, musisz tylko dopilnować aby w tej wiązce zastosował przewody o odpowiednich do prądu przekrojach. Ja w swojej instalacji do lodówki pociągnąłem przewody 6 mm kw i one dopiero dały prawidłową pracę lodówki w czasie jazdy. Aby ulżyć alternatorowi zamontowałem światła do jazdy dziennej 2 x 6W.

 

ja u siebie zakladam teraz hak i jednak pozostane przy klasycznej wtyczce a osobnym przewodem i grubszymi przewodami podlacze lodowke i 12V w cepie

nie bede musial miec przejsciowki - w cepie zaloze wtyk 7 pin a pozostale przewody do 2 x +12V i jedna mase na taki wtyk: post-728-0-75171900-1300824552_thumb.jpgpost-728-0-75171900-1300824552_thumb.jpgpost-728-0-96835200-1300824560_thumb.jpg

 

wodobeszczelne i pewne polacznie

 

gdzie kupiłeś takie gniazdo i wtyczkę jak na foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bodzioklb

gdzie kupiłeś takie gniazdo i wtyczkę jak na foto.

 

gniazdo

http://www.sklep-gre...oducts_id/11482

 

wtyczka

http://www.sklep-gre...oducts_id/11481

 

popytaj w sklepach typu agroma lub z czesciami do maszyn rolniczych - tam mozna kupic taniej niz w grene :slina:

w maszynach rolniczych wystepuja wtyczki i gniaza 2,3,4,5,6... pinowe

Edited by bodzioklb (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil_K

bodzioklb

zdradź proszę po co wyważać otwarte drzwi?

Zakładasz nowy hak więc montaż 13pinowej wiązki nie doda Ci żadnych utrudnień... dość często zmieniasz auto więc za jakiś czas w kolejnym aucie będziesz znów musiał instalować nietypowe gniazdo.

Twoja przyczepka będzie mogła być w pełni funkcjonalnie ciągnięta tylko przez Twój samochód ...

 

Moim zdaniem delikatnie mówiąc wyważanie otwartych drzwi ...

 

są gniazda/wtyki 13 pin i są UNIWERSALNE a może być to ważny argument w razie potrzeb naprawy/zmiany itd.... oraz przede wszytkim potrzeby zmiany holownika :slina:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...