Jump to content
Sign in to follow this  
ryby

krzywa przyczepa

Recommended Posts

ryby

tak jak w temacie przyczepa stoi pochylona na jedną stronę, dokładnie na prawą patrząc od strony dyszla,

 

pochył jest spory bo około 5 cm, dziś ściągnąłem

koło od tej strony no i nic na moje oko niepokojącego nie widać, (poza popękanym nadkolem itp.)

 

szukałem pękniętej ramy lub dziwnych oznak na amortyzatorze, (prawie identyczny jest wymiar długości amortyzatora z lewej i prawej strony), ale nie znalazłem,

 

co robić, gdzie szukać, na co patrzeć. cholera

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk

zrób fotki i zamieść.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wotar

Ustaw ją na równym poziomym terenie. Sprawdź ciśnienie w kołach. Może nie jest równe obciążenie na kołach? - można sprawdzić nacisk na każde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Najprawdopodobniej oś się troszkę wybiła i trzeba będzie ją regenerować - tzn. wymienić gumowe wałki w zawieszeniu Neidharta. Ostatnio pisali chłopaki na forum że koszt regeneracji osi to kwestia 400 - 500 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ryby
Najprawdopodobniej oś się troszkę wybiła i trzeba będzie ją regenerować - tzn. wymienić gumowe wałki w zawieszeniu Neidharta. Ostatnio pisali chłopaki na forum że koszt regeneracji osi to kwestia 400 - 500 zł.

 

można to zrobić na przyczepie, czy oś trzeba wydłubać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyczepy-wiola
tak jak w temacie przyczepa stoi pochylona na jedną stronę, dokładnie na prawą patrząc od strony dyszla,

 

pochył jest spory bo około 5 cm, dziś ściągnąłem

koło od tej strony no i nic na moje oko niepokojącego nie widać, (poza popękanym nadkolem itp.)

 

szukałem pękniętej ramy lub dziwnych oznak na amortyzatorze, (prawie identyczny jest wymiar długości amortyzatora z lewej i prawej strony), ale nie znalazłem,

 

co robić, gdzie szukać, na co patrzeć. cholera

Albo Rama jest zgięta w dół albo siadł wahacz po prawej stronie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ryby

a jak to zdiagnozować? czy to czy coś innego

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyczepy-wiola
a jak to zdiagnozować? czy to czy coś innego
Na oko będzie ciężko, ale zobacz czy masz ten sam kąt pomiędzy korpusem osi a wahaczami z obydwu stron.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafko

Jak masz popękane nadkole i widoczne ślady obtarcia , to już wiesz ,że jedna strona się wybiła i masz do wymiany gumy.

Jak będziesz regenerował oś to od razu dwie strony.

U mnie też są zużyte gumy ( ok 3-4 cm ) koło oddalone od nadkola , ale jeszcze nie odziera.

Znalazłem gościa który wymienia gumy w osi za 500 zł dwie strony.

Koszt gum to ok 160 z ł na dwie strony.

Na razie szukam tańszego , ale w twoim przypadku ( jeśli to wina gum) to nie zwlekał bym z regeneracją.

Czasem może cię wyprzedzić koło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ryby

dzięki za odpowiedzi,

 

jutro jestem umówiony z jednym forumowiczem na oględziny, zdjęć nie mam jak zrobić na razie, cały czas siąpi deszcz

Share this post


Link to post
Share on other sites
kris_w6

Witam, jeśli wpiszesz w wyszukiwarce allegro, regeneracja osi to znajdziesz przynajmniej trzy miejscowości w których naprawisz taka oś w cenie max 150zł za strone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Czy ktoś wie coś na temat regeneracji osi typu "V" ? Czy firmy regenerujące podejmują się napraw takich osi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafko

Pytanie z innej beczki.

Jak oś wygląda w środku to wiem.

Chodzi mi jak wałki się trzymają.

Podejrzewam ,że są one razem z gumami wciśnięte prasą na siłę i tyle.

Stąd słuchy ,że przy mocno zużytych gumach może nas wyprzedzić koło.

 

POZOSTAŁE CZĘŚCI TYPU WAHACZ,WAŁKI GUMOWE SĄ ODPŁATNE!! REGENERACJA DOTYCZY OSI FIRMY:KNOTT,NIEWIADÓW!! POSIADAMY PROFESJONALNĄ PRASE DO WYCIĄGANIA

 

Czyli wychodzi na to ,że do ceny 300zł należy doliczyć gumy na dwie strony w cenie ok 80 zł na stronę co daje nam ok 500zł czyli tak jak wszędzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandi
Czy ktoś wie coś na temat regeneracji osi typu "V" ? Czy firmy regenerujące podejmują się napraw takich osi?

 

Niestety temat przerobiłem...

Nie znalazłem firmy która by się tego podjęła. Moja przyczepa była już mocno pochylona i nie mogłem tego zostawić.

Koszt nowej ściągniętej z niemiec ok 3000- 3500zł.

 

Znalazłem firmę która przerobiła prostą Alkowską.

Już nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi sie że zapłaciłem coś koło 2 tys. To było 2 lata temu, może teraz coś się pozmieniało w temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Tak właśnie myślałem, a niestety moja ma różnicę 1 cm między lewa a prawa stroną. Mam nadzieje że jeszcze trochę wytrzyma :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...