Skocz do zawartości

Opłaty za autostrady zestawem powyżej 3.5 tony


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Mój zestaw mas to 3,6 tony (o 100 za dużo). Czy muszę wykupować winiety na zestaw 3,5-12t. Po drodze do Chorwacji czy mogę bazować na normalnych opłatach? Jak wygląda to w praktyce? Jeżeli mam wykupować opłaty 3,5-12t to wyjazd do Chorwacji mija się z celem.

Proszę info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tu na forum wyczytałem kilka dni temu, że Słowacja w ramach promocji turystyki zwalnia w roku 2010 z opłat za drogi (winietka) samochody z przyczepami campingowymi. Dziś z PZM Travel dostałem odpowiedź, że to nieprawda - korzystanie z dróg ekspresowych i autostrad dla pojazdów do 3,5t dmc (i zespołów) dalej jest płatne w formie winietki a dla pojazdów i zespołów powyżej 3,5 t dmc w postaci elektronicznych opłat

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i życzę udanego zbliżającego się sezonu!!!!

PS. Amber, nie wiem jak na Chorwacji ale na Słowacji chyba musisz płacić elektronicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2009 roku kupowało się winietkę i przyklejało do szyby. Chyba, że teraz się coś zmieniło

Tylko że ze zdjęcia w Twoim podpisie wynika że zestaw raczej nei przekracza 3,5t. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie. Mój zestaw mas to 3,6 tony (o 100 za dużo). Czy muszę wykupować winiety na zestaw 3,5-12t

W zasadzie to podpinam się pod pytanie bo mój zestaw też troszkę przekracza sumą DMC 3,5 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co znalazłem na temat opłat za autostrady na Słowacji - dla zestawów samochód osobowy + przyczepa o łącznym DMC poniżej 3.5 tony - jak dotychczas.

 

Na stronie https://www.emyto.sk/web/guest/spoplatnene-vozidla opisującej zasady elektronicznego poboru opłat (myta) dla samochodów powyżej 3.5 tony widnieje co następuje:

 

Pojazdy kategorii M1, nawet jeśli ich masa przekracza 3,5 t (np. przyczepy mieszkalne) nie mają obecnie obowiązku uiszczania opłaty drogowej. Zespół pojazdów utworzony przez pojazd kategorii M1 ze sprzężonym pojazdem również nie podlega opłatom drogowym. Takie pojazdy nie są ani samochodami ciężarowymi, ani autobusami i nie ustalono dla nich stawek myta zgodnie z Rozporządzeniem Rządu nr 350/2007 Dz. U.

 

M1 oznacza samochody osobowe o DMC <3.5t. Takie nie podlegają e-mytu a jedynie opłacie winietowej.

 

Dokładna definicja wg naszej ustawy (słowackiej nie znalazłem, ale zgodnie z dyrektywą UE unifikującą kategorie homologacyjne w Unii powinno być to samo):

 

Kategoria M: pojazdy samochodowe mające co najmniej cztery koła i zaprojektowane i wykonane

do przewozu osób, w tym:

1) kategoria M1: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające nie więcej niż 8 miejsc oprócz siedzenia kierowcy;

 

Ale uwaga! Jeśli ktoś ma holownik zarejestrowany jako ciężarowy z homologacją N1 to:

 

Pojazdy kategorii N1 do 3,5 ton nie podlegają opłacie drogowej. Zespoły pojazdów powyżej 3,5 t utworzone przez pojazd N1 ze sprzężonym pojazdem podlegają jednak opłacie drogowej, ponieważ chodzi o zespoły pojazdów przeznaczone do transportu towaru zgodnie z ustawą nr 25/2007 Dz. U. o elektronicznym poborze opłaty drogowej, co wynika z kategorii pojazdu N1 jako pojazdu projektowanego i skonstruowanego do transportu towaru, czyli chodzi o samochód ciężarowy.

 

Czyli sam taki holownik wymaga jedynie winietki, jeśli natomiast ma jakąkolwiek przyczepę (nawet lekką) to będzie musiał płacić myto elektronicznie - już widzę otwarte pole do korupcji. :hej: "Ja wam dam pokutku!!!"

A propos: kara za brak e-myta to coś koło 1600 Euro. :hej:

Za brak winiety: 120 Euro

 

Mam nadzieję, że pomogłem. :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wielkie dzięki.

Rozumiem, że w Chorwacji płacimy za przejazd na bramkach i tylko ewentualnie poborca opłaty może sprawdzić sumę mas. Ale wydaje mi się, że samochód osobowy z przyczepą pomimo mas powyżej 3,5 tony są traktowane jak do 3,5t ( no chyba że w praktyce jest inaczej i na bramkach autostradowych ktoś sprawdza DMC).

Pewnie jest ktoś kto ma zestaw powyżej 3.5 tony przemierzał Europę i ma doświadczenia z tym związane.

Wedle logiki takie zestawy powinny być traktowane jak zestawy do 3.5 tony ze względu na nie zarobkowy charakter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abmer, kategorie pojazdów na chorwackich autostradach masz tu:

http://www.hac.hr/?task=ces&stask=1

zaś cennik tu:

http://www.hac.hr/?task=ces&stask=2

dobry kalkulator (wjazd/wyjazd , ilość km, cena) jest tu:

http://www.hac.hr/?task=aut

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżam temat. Wiemy jak jest w Chorwacji i Słowacji. A jak z opłatami za zestaw osobówki i przyczepy, które nieco przekraczają 3,5 tony, w Czechach i Austrii? Moderator tomekk z tego forum pisał w swojej relacji, że kupował jakieś większe winiety: http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=7286

Jak to jest we wspomnianych krajach?

Według tej strony http://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html'>http://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html i mojej interpretacji, to masa zestawu kempingowego nie jest liczona łącznie, jeżeli sam ciągnik (holownik) nie przekracza DMC 3,5 tony. Rozumiem wiec, że moderator Tomekk, albo się pomylił, albo źle napisał, albo miał samochód, który DMC ma więcej niż 3,5 tony.

Jeszcze raz przeczytajcie na wspomnianej stronie Austrię i Czechy http://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html czy nie mam racji...

 

Być może ktoś jest w stanie przeczytać i przetłumaczyć szczegóły odnośnie cen winiet za zestaw powyżej 3,5 t:

http://www.ceskedalnice.cz/pro-ridice/dalnicni-znamky

 

 

Ceny kupón┼» se r┼»zní podle doby platnosti. Povinnost platit mají všechna vozidla nejmén─Ť se ─Źty┼Ömi koly (motocykly zpoplatn─Ťny nejsou). Hmotností vozidla se rozumí celková hmotnost vozidla uvedená v jeho technickém pr┼»kazu.

 

 

Od 1. 1. 2010 kdy došlo ke zpoplatn─Ťní vozidel nad 3,5 t celkové hmotnosti elektronickým mýtem se jako rozhodující skute─Źnost, zda pou┼żít ke zpoplatn─Ťní dálni─Źní známku ─Źi mýtnou jednotku, pova┼żuje celková hmotnost vozidla, nikoliv jízdní soupravy, jak tomu bylo v p┼Öedchozích letech. V praxi to znamená, ┼że nap┼Ö. dodávkové vozidlo o celkové hmotnosti 2,8 t s p┼Öipojeným vlekem o hmotnosti 1,2 t pou┼żije ke zpoplatn─Ťní dálni─Źní známku pro vozidla do 3,5 t, p┼Öesto┼że celá jízdní souprava má hmotnost 4 tuny.

 

 

Dálni─Źní kupóny je mo┼żno zakoupit ve všech provozovnách ─îeské pošty, na ─Źerpacích stanicích, na hrani─Źních p┼Öechodech a na jiných místech poskytujících slu┼żby pro motoristy. Prodejní místa kupón┼» jsou ozna─Źena samolepkou a p┼Öi jejich koupi je k dispozici informa─Źní leták.

 

 

Vývoj cen dálni─Źních kupón┼» od roku 1995 po sou─Źasnost (─Źástky jsou v ─Źeských korunách)

 

 

Rok R < 3,5 t R > 3,5 t R > 12 t M < 3,5 t M > 3,5 t M > 12 t D < 3,5 t D > 3,5 t D > 12 t J > 12 t

 

1995 400 1 000 2 000 – – – – – – –

 

1996 400 1 000 2 000 – – – – – – –

 

1997 400 1 000 4 000 – – – – – – –

 

1998 800 2 000 8 000 – – – – – – –

 

1999 800 4 000 8 000 – – – – – – –

 

2000 800 6 000 12 000 200 800 1 600 100 300 600 –

 

2001 800 6 000 12 000 200 1 000 2 000 100 400 800 300

 

2002 800 6 000 12 000 200 1 000 2 000 100 400 800 300

 

2003 800 6 000 12 000 200 1 000 2 000 100 400 800 300

 

2004 900 7 000 14 000 250 1 200 2 300 150 450 900 250

 

2005 900 7 000 14 000 300 1 750 3 500 200 650 1 300 250

 

2006 900 7 000 14 000 300 1 750 3 500 200 650 1 300 250

 

2007 900 7 000 – 300 1 750 – 200 650 – –

 

2008 1 000 8 000 – 330 2 000 – 220 750 – –

 

2009 1 000 8 000 – 330 2 000 – 220 750 – –

 

2010 1 200 – – 350 – – 250 - – –

 

 

Dopl┼łující informace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegę Terenowca !

 

Odświeżam temat. Wiemy jak jest w Chorwacji i Słowacji. A jak z opłatami za zestaw osobówki i przyczepy, które nieco przekraczają 3,5 tony, w Czechach i Austrii? Moderator tomekk z tego forum pisał w swojej relacji, że kupował jakieś większe winiety: http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=7286

Jak to jest we wspomnianych krajach?

Według tej strony http://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html'>http://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html i mojej interpretacji, to masa zestawu kempingowego nie jest liczona łącznie, jeżeli sam ciągnik (holownik) nie przekracza DMC 3,5 tony. Rozumiem wiec, że moderator Tomekk, albo się pomylił, albo źle napisał, albo miał samochód, który DMC ma więcej niż 3,5 tony.

Jeszcze raz przeczytajcie na wspomnianej stronie Austrię i Czechy http://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html czy nie mam racji...

 

Być może ktoś jest w stanie przeczytać i przetłumaczyć szczegóły odnośnie cen winiet za zestaw powyżej 3,5 t:

http://www.ceskedalnice.cz/pro-ridice/dalnicni-znamky

 

 

Ceny kupón┼» se r┼»zní podle doby platnosti. Povinnost platit mají všechna vozidla nejmén─Ť se ─Źty┼Ömi koly (motocykly zpoplatn─Ťny nejsou). Hmotností vozidla se rozumí celková hmotnost vozidla uvedená v jeho technickém pr┼»kazu.

 

 

Od 1. 1. 2010 kdy došlo ke zpoplatn─Ťní vozidel nad 3,5 t celkové hmotnosti elektronickým mýtem se jako rozhodující skute─Źnost, zda pou┼żít ke zpoplatn─Ťní dálni─Źní známku ─Źi mýtnou jednotku, pova┼żuje celková hmotnost vozidla, nikoliv jízdní soupravy, jak tomu bylo v p┼Öedchozích letech. V praxi to znamená, ┼że nap┼Ö. dodávkové vozidlo o celkové hmotnosti 2,8 t s p┼Öipojeným vlekem o hmotnosti 1,2 t pou┼żije ke zpoplatn─Ťní dálni─Źní známku pro vozidla do 3,5 t, p┼Öesto┼że celá jízdní souprava má hmotnost 4 tuny.

 

 

Dálni─Źní kupóny je mo┼żno zakoupit ve všech provozovnách ─îeské pošty, na ─Źerpacích stanicích, na hrani─Źních p┼Öechodech a na jiných místech poskytujících slu┼żby pro motoristy. Prodejní místa kupón┼» jsou ozna─Źena samolepkou a p┼Öi jejich koupi je k dispozici informa─Źní leták.

 

 

Vývoj cen dálni─Źních kupón┼» od roku 1995 po sou─Źasnost (─Źástky jsou v ─Źeských korunách)

 

 

Rok R < 3,5 t R > 3,5 t R > 12 t M < 3,5 t M > 3,5 t M > 12 t D < 3,5 t D > 3,5 t D > 12 t J > 12 t

 

1995 400 1 000 2 000 – – – – – – –

 

1996 400 1 000 2 000 – – – – – – –

 

1997 400 1 000 4 000 – – – – – – –

 

1998 800 2 000 8 000 – – – – – – –

 

1999 800 4 000 8 000 – – – – – – –

 

2000 800 6 000 12 000 200 800 1 600 100 300 600 –

 

2001 800 6 000 12 000 200 1 000 2 000 100 400 800 300

 

2002 800 6 000 12 000 200 1 000 2 000 100 400 800 300

 

2003 800 6 000 12 000 200 1 000 2 000 100 400 800 300

 

2004 900 7 000 14 000 250 1 200 2 300 150 450 900 250

 

2005 900 7 000 14 000 300 1 750 3 500 200 650 1 300 250

 

2006 900 7 000 14 000 300 1 750 3 500 200 650 1 300 250

 

2007 900 7 000 – 300 1 750 – 200 650 – –

 

2008 1 000 8 000 – 330 2 000 – 220 750 – –

 

2009 1 000 8 000 – 330 2 000 – 220 750 – –

 

2010 1 200 – – 350 – – 250 - – –

 

 

Dopl┼łující informace

 

Myślę, że powstało małe zawirowanie "czasoprzestrzne", ja pisałem w wątku o wakacjach o winietach słowackich. Już tam poprawiłem, przepraszam za nieporozumienie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.