Skocz do zawartości

Koła,felgi,opony.


Sowa_77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam. Drogi Sławku wątpię aby ktoś z kolegów dał CI pewną odpowiedz na pytanie,które ponownie pozostaje bez odpowiedzi. Myślę ze powinieneś spytać o to oponiarzy oni mają bogate doświadczenie oraz dużą wiedzę w tym temacie[odnośnie tej marki]. Ja za sugestją Kolegów z forum oraz po rozmowach z oponiarzami nabyłem oponki Goodride 165/80x13C 94/92.H120.w cenie 127Pln made in China z dostawą ,dystrybutorem jest firma niemiecka.Zdania fachowców z tej branży są zbliżone niezła jakość za dobrą cenę.Opony tej marki ukazały się na naszym rynku jakies dwa lata temu i sprzedawana jest ich spora ilość ze względu na cenę ,o dziwo jak do tej pory jest bardzo mało reklamacji ponoć dużo mniej niż na wyroby naszych producentów.Myślę że temat do przemyślenia.

 

Pozdrowienia dla Wszystkich................................................be-ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj gdzieś w necie doszukałem się, że te opony są produkowane w Azji (mocno ogólnie). 165R13C kosztują 130 Pln i faktycznie warte są rozważenia, bo tych rozmiarów już niewiele firm produkuje, nie wspominając o 175R13C, które produkuje chyba już tylko Avon ale cena 238 Pln jest zaporową.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, do przyczepy i prędkości z jaką jeżdzi ona, KAŻDA NOWA opona jest lepsza niż prastara,

pod warunkiem, że ma indeks C i nie jest oponą bieżnikowaną.

 

Jacek.

 

Po 5-6 latach - śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubie czytać te wynuurzenia ... :) .

Czym rózni sie koło samochodu od koła przyczepy?-NICZYM. !!!!!!

Więc opona kiepska do auta jest tez kiepska do przyczepy:odprowadzanie wody czy podatność na uslizg boczny.

Opona samochodu przenosi wieksze obciażenia(chociażby napędzanie) niż opona przyczepy,dlaczego więc stosować do lekkiej przyczepy jakieś wzmocnione?)

Przy okazji:odnośnie ciśnienia w kołach.Jeśli samochód waży 1600 kg,na koło przypada 400 kg,ciśnienie w oponach np.2,4 atm ,to gdzie jest racjonalne uzasadnienie pompowania kół przyczepy(jak niektórzy radzą)(podobny nacisk 400 kg) do jakichs astronomicznych 3,5 atm?

tak sobie tylko pytam.-aby przyczepka sobie wesoło podskakiwała? :)

zamiast ew polemiki

wolałbym RZECZOWA odpowiedź

pzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka :

- przyczepa waży np. moja 1200 kg. to ile przypada na jedno koło ?

A jak włożysz tam jeszcze bagaże i np. rowery lub jakieś zapasy to ile będzie na to koło ?.

A tarcie przy tym ciężarze ?.Dotknij opony po 100 km. - zimna czy ciepła, a może gorąca ?

A jak wpadniesz w tzw. dziurę ?.Boki utrzymają, czy lepiej jak podskoczy ?

A siły przy zakręcie - załamią bok, czy nie ?.Jaka jest dżwignia od kuli haka do osi przyczepy ?

Auto średnie - rozstaw osi ok. 1,7 m. - duże ok. 2.2m., przyczepa - sam dyszel ok. 1 m.

Jakbym napompował 2.5 to prawie stoi na feldze.

Złapałeś kiedyś gumę w takim zestawie ?.

 

No nic, Jacek.

Aha, na ogół jedziemy z rodziną.

W Niewiadówce założyłbym pewnie opony zwykłe, ale jest to Przyczepa Wyjątkowa.

Z wielu względów. :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że wyjątkowa ! Niestety poza dwoma kołami zapasowymi muszę wozić dętki gdyż do tych kółeczek nie opon bezdętkowych . Wiecie ile miałem zachodu aby dostać felgi do zapasów od starego typu malucha . Potwierdzam że stan opon w każdego rodzaju przyczepce jest tak samo ważny jak ogumienie przy ciągniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek l - do Twojej zagadki dopisuję jeszcze jeden punkt:

A dlaczego nie wolno przewozic pasażerów w przyczepie campingowej?

Bo ruchy poprzeczne przyczepy jednoosiowej zamocowaniej na jednym sztywnym punkcie podparcia tzn na haku są wielokrotnie większe od sił występujących w samochodzie i opony przyczepy takie siły muszą wytrzymać. Jeżeli źle zamocuje się bagaż w przyczepie to skutki takiego zamocowania od razu widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka :

- przyczepa waży np. moja 1200 kg. to ile przypada na jedno koło ?

A jak włożysz tam jeszcze bagaże i np. rowery lub jakieś zapasy to ile będzie na to koło ?.

A tarcie przy tym ciężarze ?.Dotknij opony po 100 km. - zimna czy ciepła, a może gorąca ?

A jak wpadniesz w tzw. dziurę ?.Boki utrzymają, czy lepiej jak podskoczy ?

A siły przy zakręcie - załamią bok, czy nie ?.Jaka jest dżwignia od kuli haka do osi przyczepy ?

Auto średnie - rozstaw osi ok. 1,7 m. - duże ok. 2.2m., przyczepa - sam dyszel ok. 1 m.

Jakbym napompował 2.5 to prawie stoi na feldze.

Złapałeś kiedyś gumę w takim zestawie ?.

-To proste 650 kg na koło(z bagażem)-czyli powinienes mieć opony o indekssie np95-czyli 690 kg.

-Własciwa opona nawet w upale jest ciepła nie goraca-sprawdzone w upałach -włochy

-kazda opona ma napisane jaka ma max ładowność i ciśnienie-

poszedłem do garażu i KONKRETNIE:opona cooper 235x16

max load 950 kg-max at 240 kpa czyli ok2,4 atm

w zalaczniku zalecenia michelin

pzdro

post-27855-imported-dcdf4562-b990-4477-aeac-8bfd83bdb9c4_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi ostatnio po głowie chodzi szatańska myśl :)

Od jakiegoś czasu bezużytecznie leżą mi w garażu alumy Borbety 16'' szerokości 9''.

Wiecie o czym myślę, prawda :) Powinienem je wcisnąć do domku bez większych problemów, tylko, że ... mam na nich opony 225/45.

Pomijam już fakt niskiego profilu opony i ewentualnego, czestego prostowania felg.

Chodzi mi o szerokość opony. W aucie, jak miałem na przodzie opony szerokości 225 mm, jazda po koleinach była tragedią ... szarpało kierownicą jak diabli.

Pytanie brzmi ... jak przyczepa może się zachowywać na takich kapciach? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frames, masz rację, wyrzucę moje opony i kupię takie jakie radzi Michelin oraz zastosuję sie do ładowności i maksymalnej wartości ciśnienia napisanej na oponie, oczywiście nie wzmacnianej bo przecież koło w przyczepie jest, jak słusznie zaważyłeś takie samo jak w aucie.

 

Ciekawe ile ujadę ?

 

Ale nic, jadę, na wszelki wypadek będę jechał wolniej.

 

Pozdrawiam, Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frames, masz rację, wyrzucę moje opony i kupię takie jakie radzi Michelin oraz zastosuję sie do ładowności i maksymalnej wartości ciśnienia napisanej na oponie, oczywiście nie wzmacnianej bo przecież koło w przyczepie jest, jak słusznie zaważyłeś takie samo jak w aucie.

Ciekawe ile ujadę ?

.

Trochę nie rozumiem Twojego sarkazmu :) Podałem konkretny przykład nosności i ciśnienia,bo o tym mowa.A nośnośc opony bardziej zależy od konstrukcji a nie ciśnienia nadymanego powietrza(owe astronomiczneniemal 4 atm).Ciagle niestety za wiażace uznaje sie opinie i zdania niczym nie uzasadnione.Już czas zastapić tzw chłopski rozum sprawdzonymi i technicznie uzadnionymi rozwiazaniami podawanymi przez producentów opon.Nie mam zamiaru nikogo przekonywać ani ciagnąc polemiki ....

pzdro

czy wsród karawaningowców nie ma nikoco o fachu oponiarskim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatur opon, to w tym roku w drodze do Chorwacji jadąc drugiego dnia na autostradzie już w okolicach Splitu zatrzymałem się na stacji benzynowej i jak podczas każdego postoju sprawdziłem opony i temperatura opon w samochodzie była znacznie niższa niż w przyczepie (temp. zewn. 37 st. C), opony (175/70R13 - dop. 475 kg) w przyczepie Burstner o DMC 750 kg napompowane do 3,1 atm , a wyglądały jakby były do połowy napompowane. Podczas wieloletnich wyjazdów zawsze do Włoch lub Chorwacji miałem wiele przygód właśnie oponami, włącznie z rozerwaniem opony na autostradzie w Austrii, dopiero jak ktoś przeżyje taką przygodę wraz z szukaniem nowej opony doceni co to jest bezpieczeństwo podróżowania. Obecnie wyrzucam dotychczasowe i zakładam wzmocnione z indeksem C, bo wolę przewymiarować z ładownością niż jechać na pograniczu, a cenowo wynosi nieznacznie drożej lub tak samo.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.