Skocz do zawartości

Koła,felgi,opony.


Sowa_77

Rekomendowane odpowiedzi

akurat to nie jest wyznacznik czy felgi mają ten czy ten rozstaw...

takie otworki stosowane są w samochodach i służą do łatwiejszego mocowania koła... bo bębny mają wówczas jeden lub dwa bolce i nie trzeba kołem celować na otwory śrub ... czyli zakładamy koło na bolec/bolce i tym sposobem od razu mamy felgę ustawioną otworami na otwory w bębnie ... ot takie drobne uproszczenie ....

 

Fiaty i Polonezy to miały ... w nowszych autach raczej nie przypominam sobie czy któryś producent jeszcze te bolce stosuje :hej:

 

I tu się mylisz, przyczepy-wiola ma rację.Fiaty i polonezy miały rozstaw 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a ja mam pytanie do tych co zmienili ze zwykłych na te wzmacniane - czujecie różnicę ?

teoretycznie te opony są twardsze, więc powinny gorzej tłumić nierówności, a tego bym chciał uniknąć, są też cięższe

 

druga sprawa to rozmiar, mam teraz dość dziwne opony 185/60 r14, nośność 82 więc ciut mało, do tego mają kilka lat więc pora się pożegnać

tylko jeśli zdecyduje się na dostawcze to takiego rozmiaru nie dostanę, więc alternatywą jest np KORMORAN VANPRO B3 175/65R14 indeks 90 (lub sava, matador)

a może jednak zwykła ale z wysokim indeksem - np KORMORAN IMPULSER B2 185/70R14 - indeks 88 (tu są inne, np dębica, barum)

jest jeszcze opcja pełnego porofilu na 175r14c, nośność wtedy to 99 i tu faktycznie jest spora różnica

 

o ceny nie pytam, bo różnica powiedzmy nie jest jakaś wielka, "C" kupię do 200zł, zwykłe wzmacniane do 150zł, choć wiadomo że 100zł piechotą nie chodzi :)

teraz pytanie czy wejdzie mi opona o 3cm większa ? :)

 

teraz mam 11cm wys opony

185/70 to 13cm

175/65 to nabliżej tego co mam 11.3cm

175/80 to już 14cm, czyli o 3cm więcej

 

acha przyczepka to 830MW i 1000kg DMC

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich serdecznie.

Czy ktoś przerabiał temat - jaki romiar ma felga do Abi Award Daystar z 1995r. Nie mam koła zapasowego i muszę kupić felgę a dane z opony to za mało. Potrzebne jest jeszcze et i rozstaw śrub.

Za wszystkie informacje z góry bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne jest jeszcze et i rozstaw śrub.

 

 

ET masz pewnie wybite na feldze więc odczytaj a wymiar otworu centrującego i rozstaw śrub możesz wymierzyć suwmiarką :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ET masz pewnie wybite na feldze więc odczytaj a wymiar otworu centrującego i rozstaw śrub możesz wymierzyć suwmiarką :dzieki:

 

na piętnastoletniej feldze ciężko cokolwiek odczytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na piętnastoletniej feldze ciężko cokolwiek odczytać

 

Musi być ! Szukaj po zewnętrznej stronie w okolicy otworów na śruby. :dzieki:

Jak fele były malowane pędzlem to trzeba trochę podziubać śrubokrętem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania

 

Czy do przyczepy o MW 550kg i DMC 850 warto szukać opon z indeksem C (dostawcze) ?

Czy do w/w przyczepy nie wystarcza jakieś nowe opony bieżnikowane (obecnie mam jakieś zabytki chyba z 92roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania

 

Czy do przyczepy o MW 550kg i DMC 850 warto szukać opon z indeksem C (dostawcze) ?

Czy do w/w przyczepy nie wystarcza jakieś nowe opony bieżnikowane (obecnie mam jakieś zabytki chyba z 92roku)

 

ja bym się nie bawił w bieżnikowane, do przyczepy opony kupuje się jednak na dłużej,

bieżnikowane szybciej się starzały (pękała guma, twardniał bieżnik)

 

szukaj opon z odpowiednim indeksem, nawet z tych tanich - dębica/sava

 

jaki masz rozmiar ?

 

teoretycznie wystraczy ci indeks 78, ale dołóż trochę i weź coś koło 80 :(

IMO w C się nie pchaj bo to już wyższa cena a indeks koło 100, więc zupełnie Tobie nie potrzebny

i tak masz sporą ładowność, więc DMC pewnie nie przekraczasz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

A ja powiem - do przyczepy dobry bieżnik nie jest zły :-)

Ale wiadomo lepiej kupić nowe... ja pewnie za rok zakupię "nowe bieżniki" :-)

Już dawno zmieniła się technologia bieżnikowania a jak ktoś nie przegina ostro z przyczepą to nie ma sprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania

 

Czy do przyczepy o MW 550kg i DMC 850 warto szukać opon z indeksem C (dostawcze) ?

Czy do w/w przyczepy nie wystarcza jakieś nowe opony bieżnikowane (obecnie mam jakieś zabytki chyba z 92roku)

 

Witam

 

masz chlopie zdrowe nerwy ale zero wyobrazni :(

jak mozna na takich zabytkach jezdzic ?

pomysl o swoich bliskich i innych uzytkownikach drogi, na marginesie dodam kto Ci przeglad ciepki robi ze Cie na takich gniotach do ruchu dopuszcza?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Ja z podobnym problemem. Kupiłem przyczepę Chateau 380 gdzie DMC to 850 kilogramów. W tej chwili ma założone opony 13' 175/70 nośność 82 - lecz maja 10 lat, mają pofałdowane boki i pęknięcia. Czy będzie ok gdy kupię opony o takich samych parametrach, czy jednak kupić 13' 155/80 C.

Pozdrawiam Tomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.