archisan Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Witam, proszę o pomoc. W przyczepie mam instalację niskiego ciśnienia 50 mbar, padła lodówka, kupiłem używaną ale wg producenta ma ona pracować na 30 mbar. Identyczne lodówki jak zakupiona były również produkowane na 50 mbar. Pytanie - który ze sposobów jest możliwy do zastosowania: 1. montujemy lodówkę nie robiąc sobie problemu jednakże pokrętła regulującego dopływ gazu do palnika nie ustawiamy na "max" a jedynie w pobliżu "min" 2. wymieniamy (o ile takowa jest, nie wiem bo nie rozkręcałem palnika) dyszę w palniku na dyszę z lodówki 50 mbar plus regulacja płomienia 3. przed lodówką na przewodzie ją zasilającym montujemy reduktor 30 mbar taki jak do butli gazowej (wymaga to przygotowania przejściówek, ale montaż jest do zrobienia) są reduktory posiadające z obu stron połączenia na gwint 4. wymieniamy cały palnik na np. taki http://cgi.ebay.de/Gasbrenner-Electrolux-Dometic-2923430512-fuer-z-b-RM-275_W0QQitemZ250527727999QQcmdZViewItemQQptZReisemobil_Caravan_Teile?hash=item3a549dc17f jednakże brak w nim opisu pod jakim ciśnieniem pracuje (może to znowu kwestia doboru dyszy) Przeróbka całej instalacji ma 30 mbar nie wchodzi w rachubę. Może ktoś z Kolegów przerabiał już podobny temat i mógłby mi pomóc. Pozdrawiam Grzegorz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogrodnik Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Ja oryginalny angielski reduktor miałem 50 wymieniłem na 30 i wszystko jest ok ale możesz wymienić reduktor na 30 i najwyżej będziesz miał odrobine mniejszą sprawność innych użądzeń Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy45 Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Ja w przyczepie mam instalację 50 mbar ale lodówkę i reduktor kupiłem na 30 mbar. tak więc w przyczepie została kuchenka oraz ogrzewanie na 50 mbar. i jedynie oczywiście MOIM zdaniem trochę gorzej grzeje ogrzewanie gdyż ma mniejszy płomień ( ale mogę się mylić bo na wzrok i odczucia to trudno sprawdzić ) ale dla MNIE wystarcza gdyż używam przyczepę tylko latem . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trafko Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Jak koledzy piszą. W instalacji 50 mbar nie wolno stosować urządzeń 30 mbar. W instalacji 50 mbar stosując reduktor 30 mbar niczym nie ryzykujemy tylko zmniejszamy wydajność sprzętu gazowego. U mnie w Angielskiej przyczepie w papierach wyraźnie pisze o lodówce Electrolux o dysze ,,4,,. Chodzi o to ,że w Anglii stosują i tu cytuję. Butan 28 mbar Propan 36 mbar. Europe Germany i Austria 50 mbar Propan-Butan dysza,,2,, Czyli wychodzi na to ,że przy dyszy ,,4,, Propan-Butan odpowiednie jest 30 mbar. Dowody. Montując samochodową butlę LPG kupiłem dwa reduktory 30 i 50 mbar. Przy 50 mbar wszystko hulało jak diabli , ale..... Piecyk , najpierw szczał gaz , a po paru sekundach się zapalał. W grillu paliła się kiełbasa. Lodówka miała odgłos samolotu odrzutowego. Po zmianie na 30 mbar wszystko działało poprawnie. Nawet piecyka za bardzo nie słychać , ale dlatego ,że ma wylot spalin pod przyczepę ( bez kominka ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamkwiatek Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Weź dyszę ze starej lodówki i przeszczep do nowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.