vojtas Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Witam Czy ktoś wie jak wyregulować zaczep westfalii po wymianie okładzin ciernych? Na fotografii strzałką zaznaczony jest element który się wkręca bądź wykręca zmieniając nacisk (docisk) na kulę, ale ja to powinno być ustawione? Skąd wiadomo, że po spięciu jest odpowiedna siła docisku? Dziękuję za wszelkie sugestie :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Ten ''element'' to jest mały siłownik którego wcale się nie wkręca ani tym bardziej się nie wykręca. Po odpowiednim załozeniu i zablokowaniu jego siła poprzez ramiona przenoszona jest na tłoki z okładzinami ciernymi które obejmują kulę haka. I to wszystko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vojtas Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 Ok ale on jest na gwincie i poprzez wykręcenie go powoduje większy docisk na kulę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balthur Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Od niedawna mam taki sam. Westfalia SSK i jeszcze na dole 2. Jeszcze go nie rozgryzłem, ale wydaje mi się, że ta czerwona naklejka podpowiada Ci skalę. Skala jest wybita na zaczepie z lewej strony. Jak się reguluje, zaraz pokombinuję, albo wieczorem się zaputam fachmana . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 ta czerwona naklejka podpowiada Ci skalę Ta czerwona naklejka to OPIS zapięcia ( zapięte + , odpięte - i zużycie zaczepu X ). Ten typ zaczepu powinien posiadać też czerwono-zieloną naklejkę ze skalą zużycia okładzin ciernych jak na zdjęciu. Na wcześniejszym zdjęciu widać że jej nie ma - czyli odpadła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vojtas Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 Ja własnie wymieniam te okładziny i nie wiem jak to ustrojstwo wyregulowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wirek Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 W ubiegłym roku wymieniałem okładziny co prawda w zaczepie AKS 2000 pomocną przy regulacji okazała się taka oto kula http://elcamp.movera.com/?navID=89&pID=16083&tpl=details&lang=6 balthur, w Kobylej wyregulujemy zaczep , będę miał tą kulę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
track222 Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 W ubiegłym roku wymieniałem okładziny co prawda w zaczepie AKS 2000 pomocną przy regulacji okazała się taka oto kula http://elcamp.movera.com/?navID=89&pID=16083&tpl=details&lang=6 balthur, w Kobylej wyregulujemy zaczep , będę miał tą kulę. J też mam tą kule, gdyby trzeba było!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vojtas Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 Bardzo chętnie skorzystam, jesli jest taka opcja :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balthur Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Raczej trzeba regulować do kuli przy samochodzie (częściowo zużytej), a nie do nominalnego wymiaru plastikowej kulki. Co do westfalii, na razie nie widzę możliwości regulacji. Może po zużyciu okładzin zakładamy nowe i ma być dobrze? Jutro obadam dokładniej. Vwojtas, gdzie kupić rzeczone okładziny i ile to kosztuje? [ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 16:39 ] rover, Naklejkę czerwono-zieloną widzę, ale co jest "wskazówką" która ma wskazać położenie na czerwonym lub zielonym polu? U mnie też nie ma tej naklejki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Ok ale on jest na gwincie i poprzez wykręcenie go powoduje większy docisk na kulę. jakoś nie kojarze żeby ten mały siłowniczek miał gwint czy napewno tak jest? musze jutro obejrzeć zaczep dokładnie bo mi się wydaje że odpowiedni docisk zapewnia ten siłeniczek Zgłupiałem już teraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 rover, Naklejkę czerwono-zieloną widzę, ale co jest "wskazówką" która ma wskazać położenie na czerwonym lub zielonym polu? U mnie też nie ma tej naklejki Po zapięciu zaczepu na kulę haka i zapięciu siłownika można kontrolować stan zużycia okładzin ciernych w ten sposób, że patrzy się z góry na krawędż lewego ramienia ( tego z czerwoną naklejką ) która powinna przesłaniać zielone pole. W miarę zużycia w/w okładzin krawędż ramienia będzie się ''przesuwać'' w kierunku czerwonego pola aż na nie ''wejdzie''. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balthur Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Ten temat jest dość pouczający: http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=861&postdays=0&postorder=asc&start=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Mam taki zaczep i u mnie naklejki nie ma, jest za to nabity znak .Wydaje mi się że za dokładne to nie jest .Podczas jazdy wycierają się i okładziny i kula haka. Wystarczy że kula haka będzie po bokach troszkę zużyta i już znak będzie pokazywał że szczęki są zużyte .Dopuszczalna średnica kuli haka to 49,61 mm –50 mm . Tak więc te 0.4 mm tolerancji przy takim przełożeniu ramion daje na wskaźniku około 5 mm , to dużo (pomierzyłem i policzyłem przełożenie) . Myślę że to bardziej tak orientacyjnie, widzimy że czas zaglądnąć do szczęk gdy ramię pokazujące zbliża się do nabitego znaku lub granicy na naklejonej skali .Natomiast co do gwintu na siłowniku nie mam nic takiego .O ile jest to mam go wkręcony do końca i gwintu nie widać . Gdyby regulowało się gwintem to musiała by być jakaś nakrętka kontrująca żeby gwint się nie wyrabiał a u mnie nic takiego nie ma . Ciekawi mnie tylko co można uregulować za pomocą tej plastikowej kuli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balthur Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Taż nie mam gwintu na siłowniku, Tam się nic nie reguluje. Jutro poszukam znaku. Dzięki za podpowiedź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.