Skocz do zawartości

Wymiana pękniętego bębna


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie mam taki problem :( że pękł mi jeden z bębnów.

Bęben pękł w miejscu gdzie wchodzi w niego to większe łożysko stożkowe. Pewnie zamieszczę później zdjęcia. Jako że jadę jutro zaopatrzyć się w potrzebne mi części mam parę wątpliwości:

1. Wymieniać tylko pęknięty bęben czy może oba ?

2. Co z okładzinami ciernymi - wymienić na nowe czy zostawić stare które w sumie nie są jeszcze w tragicznym stanie.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z tego co mnie uczono to bębny i tarcze hamulcowe powinno wymienać się parami. Tak samo jak opony, sprężyny, amortyzatory itp.

Jeśłi chodzi o okładziny cierne (szczęki) to ja bym wymienił. Zawsze szczęki docierają się do powierzchni ciernej. Jeśli wymienisz bębny to szczęki mogą nie trzeć po całej powierzchni nowego bębna a co za tym idzie hamulce nie będą tak skuteczne. Co nowe to nowe :(

Tomii, ja bym wymienił komplet ale zaznaczam, że to jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to jednak pekł - no ciekawe, a placenta (rum. łożysko) całe bylo?

Bo nie wygladal na pekniety jak robilismy w Branie, ale moze osłabil sie wtedy, albo przywalone za mocno zostalo?

 

Ja bym zdjal ten drugi i jak nie jest bardzo wytarty, to wzial do porownania w sklepie i jak sie za bardzo nie roznia to wymienil jeden a za to wszystkie szczeki, bo te z lewego kolka to troche spalone byly...

 

Ale, ze pekl, no ciekawe, ciekawe, na zapas jeszcze bedzie, pewnie ze 200 km by mozna na nim jeszcze przejechac :(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymieniać tylko pęknięty bęben czy może oba ?

2. Co z okładzinami ciernymi - wymienić na nowe czy zostawić stare które w sumie nie są jeszcze w tragicznym stanie.

 

Tomi, na Twoim miejscu wymieniłbym i bębny i szczęki. Używane z nowym przez pewien czas słabo będą współpracować, mogą też wzajemnie się podniszczyć (szczególnie używany element nówkę).

 

Wymiana tylko jednej strony to zły pomysł. Koła będą hamowane z różną siłą. Teoretycznie możnaby doregulować oba koła oddzielnie, ale po jakieś czym zmierzysz siłę hamowania poszczególnych kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to jednak pekł - no ciekawe, a placenta (rum. łożysko) całe bylo?

 

Łożysko całe.

Mam takie swoje podejrzenie, że nie do końca dobrze dobraliśmy łożysko no i bęben opierał się o tarcze kotwiczną. Tu gdzie bęben się opierał było pewnie spore tarcie, dostało to wszystko znów temperatury i przy niewielkim uskoku w jezdni i przeniesieniu sił z bębna na łożyska musiało nie wytrzymać.

Jadę jutro z częściami do sklepu w Wolicy (Janki). Zdemontuje dziś może jeszcze to dobre koło, ale pogoda wredna a w domu ciepło i przyjemnie więc robić na zewnątrz się nie chce.

Pan w sklepie mówił że bęben to można jeden wymienić. Szczęki to wiadomo że parami. Jeden bęben 200 zł prawie :( więc tanie to to nie jest :(

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie jedzie na Terespol, to tak jakies 10 km od Zakretu, jadac prosto a nie na Lublin, jest taki komis z przyczepami i domkami po prawej stronie, to ten co to ostatnio sie zastanawialiscie czy jest filia takiego holenderskiego i tam Pan ma hale taka gdzie reperuje przyczepy i duzo roznych gratow ma z rozbiorki a poza tym przywiezc moze rozne graty na zamowienie, to moze uzywke jakas zastosowac...W koncu to tylko beben do przyczepy a nie do rakiety...Codziennie sie do Rumunii nie jezdzi...

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli miałbym trzymać ta budke pare kolejnych latek to wymienił bym wszystko a jak miałbym plan za rok lub dwa zmienić budke to wymienił bym tylko ten nieszczęsny bęben :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie swoje podejrzenie, że nie do końca dobrze dobraliśmy łożysko

 

Podejrzenie było błędne. Łożyska były dobrane dobrze - tzn w szczęśliwszym kole oznaczenia łożysk były takie same jak w tym nieszczęsnym :(.

 

Więc albo daliśmy ciała :( przy składaniu tego koła, albo z tym bębnem już wcześniej było coś nie tak :( . Boża opaczność jednak była w tym że wszystko to okazało się już pod domem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowujecie się jak prawiczki przed pierwszym razem .

Wymień bęben , szczęki daj te stare.

Przecież regulację robisz i tak na każdym kole osobno.

Tylko po przejechaniu 100 km zrób ponownie regulacje i znowu po 100 km.

Potem śmigaj , aż do spadku siły hamowania i znów regulację. ( na pewno wystarczy na sezon).

W autobusach wymienia się jeden bęben lub szczęki.

Nie ma to żadnego znaczenia.

Tak czy inaczej bębny i szczęki nie zużywają się jednakowo , wiec efekt końcowy przed regulacją będzie taki sam co przed założeniem innego bębna.

Jedyne co musisz zrobić to weź przetocz obydwa bębny. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A krawężnika cofając nie zaliczyłeś? Wtedy lubi pęknąć

Nie przypominam sobie. Dołek w jezdni za to mógł jakiś być :(

 

Tylko po przejechaniu 100 km zrób ponownie regulacje i znowu po 100 km.

Po przejechaniu 100 to ja będę miał kolejne 300 do przejechania (lub może nawet 700) więc czasu na regulację nie będzie. Sorry Trafko ale radzisz jak prawiczek :(

 

Jedyne co musisz zrobić to weź przetocz obydwa bębny. :(

Nowy bęben przetaczać? No sorry ale sens tego co wcześniej napisałeś nie pokrywa się z tą radą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.