Jump to content

francja 2009


Poszukiwacz40
 Share

Recommended Posts

Troche wspomnien:

bylismy w okresie 01.07 -28.07 -trasa pokrótce niemcy atrakcje pod berlinem tropical islands, muz techniki, francja strasburg linia maginota verdun paryz disnayland , wyskok do belgia, luksemburg, norrmandia, sant nazare atlantyk carcassone ,andora i wyskok do hiszpanii m.srodziemne avinion - potem byl bunt młodzieży na pokładzie i powrót przez szwajcarie- w planach był powrót przez włochy - ale chyba przesadzilismy z planowaniem - noclegi tak po drodze na autostradach -bezpiecznie i sporadycznie we francji przy campingach jak nie zdazylismy dojechac do ich zamkniecia, prawie nie spotykalismy Polaków -tylko 2 razy:(

klime montowalem sam- wstawilem w szafke - przydatna byla tylko 2 dni

byl to moj pierwszy dlugi wyjazd i dzieki forum nie bylem zaskoczony niczym

 

moze na poczatek o przygotowaniu przyczepy

1. na dzien dobry walnąłem wielkiego babola którego teraz nie żałuję - czy li zorientowałem sie ze po zakupie przyczepy + dmc auta mam 3640 - co znaczy ze musze miec b+e - byl to dla mnie szok -tymbardziej ze do polowy czerca pracowalem za granica a wyjazd byl planowany na koniec czerwca - ale udalo sie w trakcie dwoch przyjazdow kilkudniowych do Polski zrobiłem kurs i zdalem egzami na b+e - bez żadnych wspomagaczy:)))))) bardzo przydaly sie umiejetnosci zawracania takim zestawem tam gdzie trzeba a nie tylko na stacjach paliwowych :)

2. przygotowując przyczepę do wyjazdu do generalnie francji byłem pewien że potrzebuję agregat, który kupiłem - nic bardziej mylnego -

3. przyczepa w dobrym stanie jednak zmiana szczek byla wskazana

4. montaz klimy - wybralem najprostrzy wariant stojący klimatyzator zabierający połowę miejsca w szafie -przecież i tak w lato nie potrzebujemy kurtek

5. sejf, na klucze i dokumenty /schowany i przymocowany na stale/ w czasie buszowania po plaży itp - aby nie dziwgać wszsytkiego ze sobą - ze sobą klucz od przyczepy i pilot os alarmu - oczywiscie tylko gdy przyczepa stala na campingach

6 alarm - wierzcie mi drze się strasznie głośno brrrrrrrrrrr - w mojej ocenie odstraszy każdego

7.zamykanie od środka - nie na klucz tylko tylko fizycznie na zasówę aby nikt nie wszedł w czasie snu

8 patrząc jednak na przyczepy we francji wydaje mi się ze te wszstkie środki były mocno przesadzone - nasza przsyczepka była jedną ze skronmiejszych - ale nam to wcale nie przeszkadzało

9. troche innych drobiazgów -jak czujnik dymu - czadu - na komary...

10 .zabraliśmy ze sobą polską wode mineralną mleko i troche zamrożonego miesa na posilki - juz zrobionego - jakies slodycze dla dzieci

11. plan opracowywalem kilka miesiecy analizujac paskala i szukajac w internecie miejsc ktore nas interesowaly -potem wprowadzalem to recznie do gps - okolo 400 roznych punktów -zabytki muzea campingi itp - jazda pozniej byla jak bajka wlaczas na gps putk nr 1.1.1 - patrzyssz w przewodniku i na mapie co to - i jazda )))))))))) - i tak cały czas - oczywiscie wprowadzalismy zmiany na bieząco zależnie od sytuacji

trasa:

1/najgorsze drogi do granicy -do szczegina straciliśmy połowe szkła - na polskich drogach -wypadły z szafki szklanki i talerze- kłania sie brak doswiadczenia w pakowaniu hihihihih

2. ceny paliw jak na nasze warunki kosmos - tanio bylo tylko w luksemburgi i andorze - mniej wiecej jak u nas - reszta ponad 1 euro za litr diesla - rekord 1.2 euro w niemcech

3. w niemczech noclegi na parkingach przy autostradzie - czysto milo i bezpiecznie -w nocy jezdzi policja i patrzy - trzeba tylko pilnowac sie zeby nie stanąc na miejscu dla niepelnosprawnych - raz stalem kawalkiem przyczepy i pozniej zastanawialem sie czy cos przyjdzie, nic nie przyszlo

4. unikac parkingów przy dużych miastach - sa całe osiedla przyczep z mieszkancami stalymi - nie wygląda to dobrze....

5 francja w wiekszosci campingi lub jak nie zdazylismy chodniki przy wjezdzie do nich - dwa razy - róznica właściwie zadna - tylko nie placisz -z prysznica korzystalismy normalnie - tylko pradu nie ma )))

6.przelotowa predkosc ok 70-80 spalanie ok 11-12 l 100 diesla czyli nie tak zle - tylko silnik 170 km - kilometrów ok 6000

7.problem z parkingowaniem wlasciwie wszedzie - a to za wysoki a to za dlugi -najlepsza opcja zmienac camping co okolo 200-300 km i zwiedzac co warte bez przyczepki - lub na rowerach - mielismy 3 na dachu

8. nawet podjazd do woelu supermarketów był problemem - pozniej nauczylismy sie wjezdzac na najdalej oddalone miejsce na parkingu i stac na 2-3 miejscach bo tyle zestaw ma...

9. ustarek po drodze brak za wyjatkiem agregatu , ktory przez swoja wage oberwal czesc podlogi w przednim schowku - naprawione po powrocie

10 ceny campingow od 20 euro do 44 na centrum paryza - ale poniewaz caly paryz zjezdzilismy przez 5 dni na rowerach oplacalo sie

11. wielka frajda z takiej podrozy - jak fajne miejsce to zostawalismy dluzej

12 nigdzie nie rezerwowalismy campingow - ale po 28.07 jak francja rusza na urpol to trzeba uciekac jak najpredziej wszystko zawalone - wracajac widzielismy na autostradzie kilka 20 km korków aut które jechaly nad morze - w tym wiele przyczep i camperów - byl to najwyzszy czas na powrot

13 moze tyle na razie jak jakies pytania to sluze - uwazam ze wlasnie dzieki temu forum udalo sie sie przygorowac moja podróz bezawaryjnie stąd czuję sie zobowiazany dzieki wielkie pomysłodawcom i organizatorom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

 

[ Dodano: Sob 05 Gru, 2009 13:50 ]

kilka zdjec

 


linia maginota

post-110811-imported-a2414926-8016-4467-8a04-26b5db35dc23_thumb.jpg

 

plaza normandii

post-110811-imported-dd6c1c2d-f7cf-4380-8bd5-9629befc0191_thumb.jpg

 

góry Andory

post-110811-imported-e8c6fc5e-0dcc-4e7b-9b01-eb9723399489_thumb.jpg

 

disneyland pokaz ogni

post-110811-imported-e72e889d-3ce5-46ec-b4aa-a56c12d1ef6a_thumb.jpg

 

avinion

post-110811-imported-8aca6661-2191-4c4e-ae19-fd0d4978a4fd_thumb.jpg

 

ciekawostka

post-110811-imported-a39cea4e-5bab-4744-a40c-f358e898b361_thumb.jpg

 

carcassone

post-110811-imported-526004f8-905a-4870-95cc-733c22cc0761_thumb.jpg

 

saint mikael

post-110811-imported-aaf7a124-18a1-432c-ac05-238eddfdd195_thumb.jpg

 

VERDUN

post-110811-imported-8c59b149-45f5-4493-b836-eef5f80f6be8_thumb.jpg

 

poczatek

post-110811-imported-63a46643-7df7-427d-956f-3d7cbca0b96a_thumb.jpg

 

tropical islands

post-110811-imported-13a00381-8d7c-449d-9fdd-f2bb5e016378_thumb.jpg

 

muzeum techniki niemcy

post-110811-imported-9eccbc66-2b32-4ac7-89a6-09900713b459_thumb.jpg

 

parlament UE

post-110811-imported-b2555bce-2bae-420d-91cd-7cc54864dccb_thumb.jpg

 

:)

post-110811-imported-a763c46c-eb5a-4a8e-80d6-284b2910feb8_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witaj, bardzo fajna i konkretna relacja. :)

 

To jest takie zwiedzanie jakie ja lubie, przyczepa na kempingu, bezpiecznie, jezdzimy sobie autkiem wszedzie i wracamy jak do domu...

 

A w zasadzie jaka mysl Ci przyswiecała biorac agregat?

 

Jacek.

Link to comment
Share on other sites

nijaka - :) brałem wszsytko co mi sie wydawało ze bedzie potrzebne - nie miałem wcześniej właściwie żadnych doswiadczeń z długimi wyjazdami- na moje szczescie kupilem bardzo tani agregat - i niech sobie stoi garażu :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...