Skocz do zawartości

Scenic Grand 1,9 dCi jako holownik


123

Rekomendowane odpowiedzi

123 kupisz co chcesz. Mam w tej chwili FOCUSA I 1,6 benzyna i Lagune 1.9 dCi. I ani jeden ani drugi nie psuje sie jakos specjalnie. Jakby mogl zlozyc jeden wziolbym bude i wnetrze z lalki + silnik a zawieche z focusa

 

A ze ktos uwaza francuskie za shit jego sprawa. Za VW Passata jak kupowalem musilbym ze 25K wiecej dac za ten sam rocznik. Jezdzilem juz nissane ze zlotej ery bezawaryjnosci 80/90, fracuskimi i niemieckimi i powiem jak kupisz w dobrym stanie (+samochod z rocznika po wyleczeniu z chorob dzieciecych) to KAZDY bedzie dobrze sluzył. Czy to Toyota czy to Fiat czy Renault.

Mam kumpla ktory powiedzial ze juz nigdy nie kupi mercedesa. Mial 2 (C klase i E okularnika) i nigdy więcej. Tak wiec stan auta i jeszcze raz stan auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wiem coś o tym

ehhh C klasa.... to już nie to samo co poczciwe W 124

sypiąca się nagminnie przekładnia kierownicza

luźny drążek występujący w całości

mata SRS w fotelu pasażera

wycieraczka przedniej szyby

zwijacz pasów bezpieczeństwa

sterowanie dmuchawą

przełącznik kierunkowskazów

taśma w kierownicy

korozja ogólnie pojęta

itd, itp..... :brawo:

więc to taki sam samochód jak i inny... focus czy laguna

może zmieniłbym zdanie jakbym objeździł tę lagune tak jak merca.....

dodam że kupiłem go w stanie super i nie "po piniondzach" jak sie mawia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli chcesz brać Scenic II to bierz ale w wersji ph2. Wiem co mówię bo miałem i wersję ph1 oraz obecnie jeżdżę wersją ph2. Zero problemów. Co prawda mam benzynkę ale jezeli diesel to albo 1.9 lub nowe 2.0. Wersja 1.5 bardzo wrażliwa na jakość paliwa. Oba modele były z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich Serdecznie chciałbym się dołoczyć do dyskusyji!!!!!!!!!

Miałem scenica grand 1.5 dci 105 koników 2006 r. byłem nim na kilku wypadach z przyczepką i powiem wam że sobie dawał nie żle rade mało palił z przyczepą do 6 litrów ropki a solo z klimą 5.5 ideał.Ale niechciałbym go mieć jeszcze raz potwierdzam co napisał ADAMKWIATEK aby wymienić żarówkę to trzebo wyciągać akumulator lekka przesada i oczywiście pełna resetacja kodów radia całego koputera!! lekka przesada niemówiąc aby samemu wymienić olej z filtrami tragedia radze do serwisu trzeba rozebrać pół auta.Nacieszyłem się nim 8 miesięcy gdy żonie wyjechał z podpożądkowanej drogi klijen i żonka przyłatała w niego centralnie przy 60/H samochód się złożył w pół , oczywiście spełnił swoją rolę ochrony kierowcy i pasażerów i nic nikomu się nie stało ale uważm że to jest samochód plastikowy!!!! tylko jedno pytanie jak by była wieksza prędkość co by było??? I potym wróciłem do mojej marki starej HYUNDAI miałem wcześniej accenta 10 lat i było ok.A TERAZ HYUNDAI SANTA FE 2.0CRDI 4X4 SUVIK co się przydaje z przyczepką :mikolaj:

 

Pozdrawiam Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wszystkie samochody tak robią, klatka z pasazerami ma zostac cala a reszta do kasacji. W necie sa testy nawet S klasy kontra corsa i pomimo poteznej maski S-ka zgnieciona jest do samej przegrody. Tak po prostu projektuja teraz. Bezpieczenstwo ponad wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorsze (a może najlepsze) jest to że na portalu "cokupić" czytałem opinię o scenicu 2 i wszyscy którzy się wypowiedzieli są na TAK.... jeśli chodzi o inne marki było kilka minusów nawet w audi a4 czy oplu zafirze....

sam już nie wiem jak to rozumieć.....

te opinie wiadomo tez nie mogą być brane serio bo każda sroczka swój ogonek chwali.... ALE jest radykalna poprawa w stosunku do scenic 1

ja rozważam diesla tak ok 2005-2006 rok 1,9 120KM....

na razie mnie martwi koło dwumasowe i filtr cząstek stałych

no i jednak dużo tej elektroniki... wystraczy w scenicu popatrzeć na zegary i już wiadomo że tam prawie telewizor pod deską roździelczą

 

co do wymian filtra i żarówki to uważam że raz na rok tez jakoś można to znieść.... ale z tym akumulatorem to trochę lipa jak komputer "gubi ustawienie"......

 

Waldek00x napisz coś więcej o tej magii z komputerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rozważam diesla tak ok 2005-2006 rok 1,9 120KM....

na razie mnie martwi koło dwumasowe i filtr cząstek stałych

 

Jeżeli mogę coś doradzić to bierz wersję ph2 - nie wiem od jakiego roku zaczęli je produkować - mogę się dowiedzieć - na pewno unikaj wersji ph1. Co do koła to mam takowe w swojej benzynce również. Wydaje mi się, że w wersji 1.9 FAP'a nie ma więc po strachu.

Naj w Nowym Roku - co by wam budki nie ciekły i zostawiały dwa, a nie więcej śladów :hehe:

 

[ Dodano: Czw 31 Gru, 2009 17:34 ]

ale z tym akumulatorem to trochę lipa jak komputer "gubi ustawienie"......

 

eee - bez przesady - to, że radio będziesz musiał na nowo ustawić i przyuczyć szyby jak się mają otwierać to nie tragedia. Główne ustawienia dot. np. mapy wtrysku się nie resetują więc bez przesady z tym strachem. Jak wyjeżdżam na urlop to wył. wszystkie odb. w domu i też po przyjeździe czeka mnie ustawianie. Co do żrówek to ja osobiście wymieniam bez potrzeby demontażu aku. Nie jest tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

old :hehe: pocieszyłes mnie :ok: ... :bzik:

 

[ Dodano: Czw 06 Maj, 2010 12:34 ]

kupiłem auto!!! nissan x-trail 2.0 benzyna 140 koni.... super stan od 1 włascicela z blokada dyfra.....

właśnie zamówiłem hak...

i czekam na lepsza pogode coby jechac na pierwszy weekend w tym sezonie

dziekuję wszystkim za opinię i porady

ewentualnie służę pomoca przy zakupie auta w moim rejonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Napisz mi co więcej ma Francuz czy Włoch?? :ok:

Kartę, która sie podobno potrafi dość często popsuć? :)

 

W takim razie że tutaj Scenic ogólnie dostaje baty to ja napiszę coś od siebie :)

Mam od roku Grand Scenica II ph 1 1,9dCi z 2004r 120KM 300Nm.

Wyposażenie - jeżeli kogoś naprawdę będzie interesowało to mogę wypisać - ale mam dość bogato wyposażone autko... przy znacznie niższej kwocie zakupu...

Auto miało na liczniku niecałe 190 ale według, nie których speców powinno być koło 260kkm (co dla 5letniego auta i jednego starszego właściciela wydaje się sensownym przebiegiem).

Autko przejechało około 15 000km w tym czasie po za klasycznym rozrządem itd (po zakupie) i olejkiem po drodze... teraz na wiosnę wymieniłem jedną końcówkę wahacza i wcześniej jedną spinkę plastikową w szybie i to jak na razie tyle z jakiś "awarii" - i mam nadzieje że będzie tak dalej.

Co do silnika 1,5 - bardzo oszczędny jeżeli jeździmy dużo w mieście to się opłaci tym bardziej jak rzadko dopakuj auto a 240Nm pokaże ze nie jest to rajdówka ale nawet lublina zapakowanego da się holować (ciągnąłem takiego Clijówką 65KM i 180Nm). Co do wersji - Scenic II ph1 może być jak najbardziej ale nie polecam z 2003roku - tak kłopoty wieku dziecięcego później jest coraz lepiej - dużo też zależy od dbania przez siebie i poprzednich właścicieli (no i jakości elektro-mechaników).

Np karta to świetna sprawa ;-)

Doświadczenia w ciągnięciu przyczepy kempingowej nim nie mam ale czasem ciągnę ciężkawe bagażówki - ostatnio koło 700kg miałem na haku bez najazdówki i nie było źle...

Dodam tyle - ja jestem cały czas zakochany w tym aucie mimo ze widzę wiele niedociągnięć i wad (też konstrukcyjnych) tego autka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja ma Scenica I mk. II - 2000r. dCi

Na razie naprawiałem tylko moduł UCH, czyli elektroniczną skrzynkę bezpieczników sterującą wszystkim w środku.

Poza tym sprawuje się dobrze:

Jedyna powtarzająca się usterka to falowanie obrotami. Pomaga zwarcie klem ( reset komputera ) i dolanie mixolu do baku ( przesmarowanie wtryskiwaczy ) Oczywiście też czyszczenie EGRa

To dobre auto, jak każde inne. Wiecie ile firm stosuje silniki od Renault?

- Mitsubishi

- Volvo

- Nissan

- Suzuki

- Dacia

W dzisiejszych czasach nie ma już odrębnych marek. Wszyscy od wszystkich coś kupują i każdy z każdym współpracuje.

W pracy jeżdżę Fabią TDI, w której po 40000km pada skrzynia biegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam doświadczenie ze Scenic II 1,5 dci, 100 km.

Ogólnie, to wiadomo, że im cięższy samochód, tym bezpieczniej ciągnie jako holownik.

Scenic średnio działa w zaprzęgu, bo ma dość lekki tył, choć przyspieszenia, czy osiągnięcie 100 km/h z przyczepą nie stanowi problemu.

W skrócie : samochód nówka z salonu, ciągnął przyczepę na dystansie circa 2000 km podczas kilku wypraw, poza tym jeździ po Warszawie dziennie ok 50 km.

Do przebiegu 70 tys km wystąpiły niespodzianki:

1. awaria podnośnika szyby kierowcy ( 1400 zł)

2. awaria II biegu dmuchawy powietrza (600 zł)

4. Przetarcie chłodnicy klimatyzacji przez fabryczną plastikową obudowę (3500 zł)

5. wyciekanie oleju na łączeniu skrzyni biegów ( cieknie dalej)

6. awaria koła pasowego alternatora połączona z wymianą paska (900zł)

7. wymiana łożysk przy kolumnach MCPhersona ( 1200 zł)

8.awaria podnośnika szyby tylnej ( podparta kołkiem 0 zł)

9.kilkukrotne zawieszenie się zaworu EGR, połączone z czyszczeniem

10. awaria stabilizatora przy kole ( 600 zł)

11.czasami włącza się bez powodu wycieraczka tylnej szyby.

12. awaria blokady położenia kierownicy

13. zalecona wymiana drążków kierownicy

14. zalecana wymiana świec żarowych

15. zalecana wymiana pompy wody

16. zalecana wymiana paska i napinaczy rozrządu ( bo mały przebieg ale minęło pięć lat)

Samochód posiada plastikowy filtr oleju napędowego schowany pod nadkolem.

Wymiana filtru powietrza wymaga wyjęcia łoża akumulatora i szarpaniny.

Wymiana filtra oleju silnikowego wymaga użycia "pająka" na długim przegubowym ramieniu.

Wymiana żarówki od strony pasażera wymaga wyjęcia wlewu spryskiwacza szyby i podrapania rąk, a na mrozie prysną plastikowe łapki podtrzymujące.

Siedzenia wąskie, tylna kanapa ma jakieś niewygodne oparcie.

Samochód jest nisko zawieszony i miękki więc łatwo można rozwalić cokolwiek pod podłogą.

Kretyński przełącznik świateł krótkie/długie, działający w jedną stronę, czyli migając światłami zwykle włączamy na stałe "długie".

Poza powyższym Renault to "kosmiczna technologia" i "ekologia".

Jeżdżąc Renault zostawiasz ekologiczną strużkę oleju za sobą, wypuszczasz gaz z klimatyzacji i zostawiasz kilogramy części zamiennych za sobą, z kilo kasy.

 

Nie wiem dlaczego ktoś pisze takie rzeczy (wg mnie nie prawdziwe.)

1. filtr paliwa aluminiowy (łatwodostępny - obok nadkola)

2. wymiana filtra powietrza to tylko 3 śróbki i zdjęcie 1/5 podszybia (moment) zero szarpaniny.

3. druga sprawa jeżeli auto po powodzi to pewnie że może mieć problemy z elektroniką ale nie kiedy jest auto suche.

4.oparcie tylne jest niewygodne pod warunkiem zagłówków nie podniesionych. (należy dostosować do siebie a nie siadać i nic nie robić.)

5.Kretyński włącznik długich (jeżeli ktoś nie umie obsługiwać się z francuską elektroniką - delikatną to zawsze będzie miał problemy) dla mnie super.

6.Miękkość samochodów to zaleta - a niemiecki holcwagen to niczym jazda na kozie. :hehe:

Osobiście mam Grand Scenic 1.5dci 107KM i Swift Challenger 490/5 (1050kg) i pomyka 100km/h na 6 biegu aż miło. fakt góry w austrii 5 wbita ale to chyba normalne.

Polecam to auto ze względu na jego walory ekonomiczne i eksploatacyjne.

Jeżeli masz jakieś problemy z nim to służe pomocą może unikniesz rysowania rąk przy wymianie żarówek i innych czynności. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a nie lepiej WV Sharan lub Ford Galaxy 1.9 tdi lub 2.0 tdi 6 biegów bardzo fajnie i niezawodne auta jezdziłem pare lat firmowymi (nowymi) renault , cytrynami , pełgotem Vanami dostawczy fajnie wyposarzone auta w pierwszym roku nic się nie dzieje po roku sypie sie wszystko elektronika zawieszenie turbiny wytrzymują do 90 tyś srodek to tandetny plastik , który skrzypi siedzenia się przecierają ogólnie GRUZY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.