Skocz do zawartości

Scenic Grand 1,9 dCi jako holownik


123

Rekomendowane odpowiedzi

Co do CRV podjedz do kogoś kto sprzedaje z okolicy-> tak niby kupić pojeździsz gratis ;)

 

Przemo, o którym CRV piszesz? Domniemam, że o II generacji. Do I nie wszystko mi pasuje. Tylko z II gen. w 30tys. ciężko się zmieścić :brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To bardzo tanio.
Szary - wiem, że tanio. Mam takie fajne dojście. Przy okazji LUK jest wkładany do Toyoty na tzw "pierwszy montaż", czyli w fabryce. Ja wyjąłem swoje stare sprzęgiełko to i tarcza i docisk był LUK-a. Wysprzęglik tylko - no name :ok:.

 

troszkę poczytuję pismo 4x4 (mój pierwszy japoniec to Suzuki Vitara - super maszynka). Jest tam fajny opis Scenika RX4. Jeżeli ktoś jest zainteresowany - mogę jutro wrzucić na scan i zamieścić.

 

Jedna wada - to niestety mała podaż na rynku takiego auteczka. No i "nietyp".

Do starych tematów jakoś nie mogę dopasować.

Szary daj sobie spokój. W końcu temat Scenica jest cały czas na scenie ślicznie wpleciony w nasze OT-y. :brawo:

 

Co do SUV to w miarę nowy i w miarę tani w eksloatacji będzie Nissan Terrano II (ostatnio już tylko Terrano).

A z lekkich warto brać pod uwagę KIA Sportage.

 

W moim przypadku to tylko VAN albo spory SUV. W jednym i drugim przypadku musi mieć dodatkowe 2 fotele z tylu.

Ale zmiana dopiero za rok, może 1,5.

Wtedy moje Verso będę mógł śmiało polecić. Przemo - może będziesz chciał zmienić? :brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo tanio.

 

Jest tam fajny opis Scenika RX4. Jeżeli ktoś jest zainteresowany - mogę jutro wrzucić na scan i zamieścić.

 

Jedna wada - (...) "nietyp".

Do starych tematów jakoś nie mogę dopasować.

 

Co do SUV to w miarę nowy i w miarę tani w eksloatacji będzie Nissan Terrano II (ostatnio już tylko Terrano).

A z lekkich warto brać pod uwagę KIA Sportage.

:brawo:

chętnie rzucę oczkiem na ten opis ...możesz mi nawet wrzucić na maila

kiedyć oglądałem to auto....ładne...ale tak jak mówisz nietypowe i z częściami kiepsko.... zupełnie jak kangoo 4x4.....

 

terrano nie puszcza mnie masa a sportage to brzydal.... wolałbym już Hyudaia Tucsona....

 

Vany tez mi sie podobają ehhh te przesuwne drzwi....

van jest wysoki i lepiej się ciągnie cycepę - wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do napędu jak patrząc na to, że 99% to jazda po asfalcie to jest doskonały;)dołącza się niezauważalnie, zresztą jak i w całej reszcie suv-ów a i jeszcze jedno nie rdzewieje jak outlander;)

 

tak w temacie napędów 4x4 w suv'ach

to napęd hondy wcale nie jest taki idealny ... trochę sie nasłuchałem o jego działaniu w hrv

np jedziesz sobie na rondku, przednie koła dostają uślizgu, włącza sie tył i kręcisz bączka :brawo:

więc IMO jest to jeden z najgorszych napędów stosowanych w suv-ach

wolę już moje sztywne 4x4, nad którym mogę panować :brawo:

choć nie można jeździć po przyczepnym podłożu

 

idealnym jest stały napęd 4x4 z podziałem osiowym w zależności od obciążenia ... ale to znowu większe spalanie :ok:

fajnie jak jest opcja blokowania 4x4 w podziale 50/50

tak ma np nowa grand vitara

 

najlepszy napęd z małych suvów ma subaru, dla mnie forester to ideał :ok:

a można nawet wybrać model z reduktorem do targania przyczepki

 

co do scenica 4x4 ... troszkę bym się obawiał, bo to egzotyka

i w razie awarii może być problem z serwisem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak cos czuje panowie że skończę na audi A4 quattro w kombi na 1,9 TDI 130P :brawo: ........ z 2002 roku które będzie miało min. 250 tyś przebiegu.... no na liczniku oczywiście 150 :ok:

choć żona namawia mnie żeby jeszcze dozbierać kaski i mierzyć w japońca typu mazda MPV lub Mazda 5...... :brawo::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyskusja faktycznie zeszła na bardzo ogólne tematy :brawo:

 

a tak trochę dla stonowania i na swoją obronę ... jestem ogromnym fanem VW ale poprostu mnie na niego nie stać...

 

niestety (jest to logiczne) porównuje się auta w podobnej cenie a wówczas przykładowy VW ma kilka lat więcej od Forda, Opla, Citroena itd.

 

Swoim Golfem III przekroczyłem 250tys. km nie wiem ile miał wcześniej cofnięty licznik może w ogóle nie :ok: i co i po prostu jeździł :brawo:

 

 

a wracając do sedna czyli Scenic'a to wersja 4x4 to faktycznie "biały kruk" na naszych drogach i chyba dość krótko była produkowana przez Renaulta... podowizie zupełnie inne niż zwykły Scenic więc jak już zostało to przytoczone wcześniej koszty nawet drobnych elementów mogą przyprawiać o zawrót głowy :ok:

 

Obecnie jeżdżę Oplem Vectrą - i pewno jeszcze trochę pojeżdżę bo ... psuje się jak każdy inny ale części do niego kosztują grosze :ok:

Mamy też Focusa bo ... swego czasu uznane miał swoje zawieszenie za najlepsze w klasie ... szczególnie tył... i faktycznie prowadzi się rewelacyjnie :ok: w firmie mamy kilkanaście Focusów i I jeżdżą i jeżdżą :ok:

 

I też zostało to już przywołane jak kto dba tak ma... jeśli auto jest pewne z PEWNEJ ręki to praktycznie bez względu na markę będzie jeździć i jeździć :ok:

 

A każdemu kto się napali na okazję w PL polecam porównać cenę identycznego egzemplarza (bez względu na model) z www.mobile.de lub www.autoscout24.de bo na prawdę nikt za granicą nie oddaje Polakowi aut za darmo ... niestety kupujący w Polsce nie chcą w to uwierzyć i ciągle wierzą w bajki handlarzy bo chcą być oszukiwani... :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo na prawdę nikt za granicą nie oddaje Polakowi aut za darmo ... niestety kupujący w Polsce nie chcą w to uwierzyć i ciągle wierzą w bajki handlarzy bo chcą być oszukiwani...

 

Kamil - święte słowa! Zresztą dotyczy to również przyczepek.

Okazję to można czasami znaleźć. Ale raczej nie na portalu, tylko u sąsiada. Własnie z tego powodu, moje autko zakupione zostało w komisie przy salonie Toyoty (ktoś zostawił w rozliczeniu).

Czasami warto się rozejrzeć w takich miejscach. Można (choć nie zawsze) znaleźć coś fajnego.

 

A za darmo ... to mozna w gębę dostać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tak w temacie napędów 4x4 w suv'ach

to napęd hondy wcale nie jest taki idealny ... trochę sie nasłuchałem o jego działaniu w hrv

np jedziesz sobie na rondku, przednie koła dostają uślizgu, włącza sie tył i kręcisz bączka :ok:

więc IMO jest to jeden z najgorszych napędów stosowanych w suv-ach

wolę już moje sztywne 4x4, nad którym mogę panować :ok:

Powiem tak jak pisałem już kiedyś. Pojechałem pooglądać Hondę z 2003r CRV z kolega i właściciel duużo opuścił wiec kolega wziął auto na handel.

Więc jeździłem nim juz wielokrotnie i pomęczyłem hondę juz wiele razy :brawo::ok:

Co prawda śniegu niestety nie ma;( ale na mokrej nawierzchni i na suchej wielokrotnie z dołączonym napędem jechałem także dołączonym w zakręcie próbowałem i niczego takiego nie zauważyłem :brawo:

poprostu robi wtedy "większe koło"ale nie chce sie obrócić -> wiec to co piszesz uznaje za niewiedze.

Ale zgodzę się , w 100% że nie jest to terenówka i z autem terenowym równać sie nie może.

Żadnych blokad, reduktora ot tak porostu zwykła osobówka która w trudnej sytuacji pomoże Ci 4 kołami.

A chodzi mi o model 2002-2006.

Z raz widziałem takiego Scenic 4x4ale nic nie mogę o nim powiedzieć - w ogóle z renaultem miałem słaby kontakt.

NIe chcę Cie martwic Gfizyk ale w Toyotach na pierwszy montaż zawsze siedzi sprzęgło i koło AISIN a nie LUK. To drugie jest sprzedawane często przez sprzedawców jako zamiennik.

Każda Ave ma oryginał Aisin.Wiec u Ciebie pewnie było juz wymienione na LUK bo rzadko kiedy wytrzymuje koło więcej niż 200kkm .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zgodzę się , w 100% że nie jest to terenówka i z autem terenowym równać sie nie może.

 

Zwykły bulwarowiec poprostu.

Ale...

musimy się zastanowić, bo jeśeli chcemy:

- niskie zużycie paliwa,

- wysokie zawieszenie,

- przynajmniej prowizoryczny napęd 4x4,

- w miarę tanie autko,

- w miarę lekkie

 

to będziemy mieli zdecydowanie wąski wybór wśród lekkich bulwarowych SUVów: Honda HRV, CRV, Suczka Vitara, Toyotka RAV, LR Freelander KIA Sportage z bliźniakami, od niedawna Nissan Quasqai.

Jak na powyższych rzeczach nas nie zależy to wybór jest większy.

chociazby w fajnych pieniądzach będzie mozna nabyć Mitsubishi Pajero 3.2 DiD poprzedniej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zgodzę się , w 100% że nie jest to terenówka i z autem terenowym równać sie nie może.

 

Zwykły bulwarowiec poprostu.

Ale...

musimy się zastanowić, bo jeśeli chcemy:

- niskie zużycie paliwa,

- wysokie zawieszenie,

- przynajmniej prowizoryczny napęd 4x4,

- w miarę tanie autko,

- w miarę lekkie

 

to będziemy mieli zdecydowanie wąski wybór wśród lekkich bulwarowych SUVów: Honda HRV, CRV, Suczka Vitara, Toyotka RAV, LR Freelander KIA Sportage z bliźniakami, od niedawna Nissan Quasqai.

 

wszystko się zgadza, tylko nawet wśród tych "bulwarówek" jak to nazwałeś,

są perełki z genialnym napędem dla przeciętnego kierownika (subaru)

i są z bardzo kiepskim (tylko sterowanie elektronicznie) - właśnie honda

(pomijam awaryjność, czy koszty serwisowania)

 

druga sprawa to sens zakupu suv'a ...

ja poszedłem krok dalej i wybrałem starą vitarę z klasycznym napędem 4x4,

bo ma wszystkie wady suvów, ale ma też zalety prawdziwego 4x4

dzięki temu sprawnie jeździ po mieście, ale daje radę w lekkim terenie

przy kosztach utrzymania podobnych do zwykłego suv'a :brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b napisał/a:

 

 

tak w temacie napędów 4x4 w suv'ach

to napęd hondy wcale nie jest taki idealny ... trochę sie nasłuchałem o jego działaniu w hrv

np jedziesz sobie na rondku, przednie koła dostają uślizgu, włącza sie tył i kręcisz bączka

więc IMO jest to jeden z najgorszych napędów stosowanych w suv-ach

wolę już moje sztywne 4x4, nad którym mogę panować :ok:

 

 

Powiem tak jak pisałem już kiedyś. Pojechałem pooglądać Hondę z 2003r CRV z kolega i właściciel duużo opuścił wiec kolega wziął auto na handel.

Więc jeździłem nim juz wielokrotnie i pomęczyłem hondę juz wiele razy :ok:

Co prawda śniegu niestety nie ma;( ale na mokrej nawierzchni i na suchej wielokrotnie z dołączonym napędem jechałem także dołączonym w zakręcie próbowałem i niczego takiego nie zauważyłem

poprostu robi wtedy "większe koło"ale nie chce sie obrócić -> wiec to co piszesz uznaje za niewiedze.

 

KOndrat ma nieco racji:

"Ideał? Tylko z pozoru, bo Hondę wyposażono w hydrauliczny układ, dołączający napęd na tylne koła i dzielący moment napędowy między osiami. Jak to działa? Gdy w ostrym zakręcie na śliskiej nawierzchni przednie koła zaczną się ślizgać, następuje bardzo szybkie dołączenie napędu na tył i przeniesienie tam większego momentu napędowego. Wtedy neutralna Honda zamienia się w mocno nadsterownego szaleńca, nad którym nie tak łatwo zapanować. Teraz przydałby się elektroniczny system stabilizacji toru jazdy VSA, który jest montowany w droższych wersjach CR-V." - źródło AutoMotoIsport.

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Honda-CR-V-Toyota-RAV4-Nissan-X-Trail-Kia-Sportage-Land-Rover-Freelander-terenowka-test-porownawczy-test-1555-2.html

 

Ale tyczy się to I generacji, w II nie występuje podobno. Ale na suchym w porównaniu do innych suvów najlepiej oceniono właśnie hondę.

 

 

A chodzi mi o model 2002-2006.

 

A to się zgadzam z Twoimi poglądami :ok::brawo:

 

jestem ogromnym fanem VW ale poprostu mnie na niego nie stać...

 

Ale jeździsz focusem i vectrą - nie rozymiem :brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wszystko się zgadza, tylko nawet wśród tych "bulwarówek" jak to nazwałeś,

są perełki z genialnym napędem dla przeciętnego kierownika (subaru)

i są z bardzo kiepskim (tylko sterowanie elektronicznie) - właśnie honda

(pomijam awaryjność, czy koszty serwisowania)

 

druga sprawa to sens zakupu suv'a ...

ja poszedłem krok dalej i wybrałem starą vitarę z klasycznym napędem 4x4,

bo ma wszystkie wady suvów, ale ma też zalety prawdziwego 4x4

dzięki temu sprawnie jeździ po mieście, ale daje radę w lekkim terenie

przy kosztach utrzymania podobnych do zwykłego suv'a :ok:

 

Tylko naprostuje-> generalnie dołączanie jest jest organizowane hydraulicznie -> dwie pompy pompują olej i dociskają rodzaj sprzęgła(podczas uślizgu osi przedniej) dlatego awarie sie nie zdarzają a cała obsługa polega na wymianie co 100kkm oleju w skrzyni i w moście.

Suzuki to jest niepozorne ale prawdziwie terenowe auto-> niestety ale w porównaniu z nim Honda to wyścigówka a nie terenówka .

Suzuki jest wolne za to nieporównanie dzielniejsze w terenie;) i w nowym modelu albo silnik 2.0 albo francuski diesel..:brawo: co niestety mi nie odpowiada bo 2.0 jest w suzuki bardzo wolne a samo auto ociężałe. Dla kogoś kto 99% jeździ po asfalcie to nieporozumienie aby sie tak męczyć:brawo:

Poza tym nie prowadzi sie jak Honda.

Wszystko zależy od tego czego sie oczekuje od auta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil_K napisał/a:

jestem ogromnym fanem VW ale poprostu mnie na niego nie stać...

 

 

Ale jeździsz focusem i vectrą - nie rozymiem :brawo:

 

Jak sam napisałem co szary zacytowałeś ... nie stać mnie na VW z realnym przebiegiem bez wcześniejszych przejść :ok:

 

a wolę jedanak nowsze auto ... mógłbym zamiast Fiorda i Łopla mieć 2 VW ale ich wiek były dużo większy niż obecnie posiadanych wozidełek :brawo:

 

Tak czy owak najważniejsze żeby się jak najmniej psuł a jeśli już to żeby koszty naprawy nie pochłonęły kroci :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam napisałem co szary zacytowałeś ... nie stać mnie na VW z realnym przebiegiem bez wcześniejszych przejść :ok:

 

Zwracam honor, gdzieś mi "nie" umknęło w wypowiedzi i źle zrozumiałem :brawo:

 

:brawo::ok::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja poszedłem krok dalej i wybrałem starą vitarę z klasycznym napędem 4x4,

bo ma wszystkie wady suvów, ale ma też zalety prawdziwego 4x4

dzięki temu sprawnie jeździ po mieście, ale daje radę w lekkim terenie

przy kosztach utrzymania podobnych do zwykłego suv'a

 

Wiem, co masz na myśli. Sam ujeżdżałem podczas budowy takie autko z 1.6 8v. Z bajerów miało tylko wspomaganie ... :brawo:

 

Nie zgodzę się z kosztami utrzymania! były bardzo niskie, anie to co u zwykłego poSUVa :ok::brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.