Jump to content

skrzywiony hak


babula
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich :-] wczoraj miałem lekką stłuczkę,wjechał mi w zadek VW Golf,na szybko wyglądało to że uszkodzeń jako takich nie ma...uderzenie poszło na belkę od haka,lekko wgnieciona klapa bagażnika i wgniecony zderzak(golf wyglądał gorzej,połamane łapy przy silniku i pas przedni do wymiany)Dziś podjechałem sobie pooglądac dokładniej.... i po założeniu kuli stwierdziłem że jest skrzywiona,może nie tak bardzo ale jednak-napewno nie jest w osi-jak myslicie czy można z tym jeżdzic (czyt.z przyczepą ;) ) czy trzeba wymienic całą belkę??

zdjcie0280.th.jpg

zdjcie0281.th.jpg

zdjcie0286.th.jpg

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja osobiście bym to wymienił bo już zawsze przyczepa nie będzie szła ładnie za samochodem, ale jeździć się z tym da. A za wymianę i tak płaci sprawca więc co się szczypać. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tak z foto to wygąda że to skrzywieie jest nie wielkie więc spokojnie można z tym jeździć. Ale trzeba to obejrzeć czy przypadkiem nic tam nie pękneło. A i z wyprostowaiem nie powinno być problemów.

Najlepiej jedź do warsztatu gdzie prostują karoserie napewno dadzą radę.

A za wymianę i tak płaci sprawca więc co się szczypać

No chyba że ubezpieczyciel wyceni szkodę i wypłaci kase bez dokonywaia napraw to z 500zł zaoszczędzone gdy się to naprawi zamiast wymieniać. No chyba że ubezpieczyciel wypłaca według faktury to wtedy wymieniać na nowy

Link to comment
Share on other sites

Wymieniaj na nowy i to bez kombinowania. Prostować to można pogięte blachy a nie belkę haka. Jak Ci się urwie przyczepa i narobi bałaganu bądź co gorsza zrobi komuś krzywdę to te zaoszczędzone pieniądze na prawników raczej nie starczą. Więc lepiej wymienić nawet na używkę i jechać spokojnie niż napytać sobie biedy.

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim sprawdź mocowanie haka i spawy jak są ok to śmiało możesz jeździć

Link to comment
Share on other sites

;) dzięki wszystkim za rady :-] postanowiłem całą belkę wymienic na nową...w końcu to Golf płaci.Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

I tak trzymać, (wyklepie się pospawa a potem bieda jak coś jednak nie zadziała) wymieniaj na koszt OC sprawcy i się moment nie zastanawiaj. Co nowy hak to nowy wymień od razu gniazdo na 13 pinowe ze wstecznym a wtyczkę od cycepy jak się dogadasz gościu od haka wymieni w kosztach które pokryje ubezpieczyciel.

Link to comment
Share on other sites

ja też bym wymienił na nowy ;) takie oszczędności potrafią się zemścić :-] Hak zatrzymał całe uderzenie i napewno to odczuł, mimo że nie wygląda to źle to niewiadomo co siedzi w głębi Nie ryzykował bym napraw prostowania itd bo już jednak materiał jest naruszony a siły działają tam spore przy ciągnięciu budki ... ;)

Link to comment
Share on other sites

babula,na haku holowniczym zaczyna się nasze i innych użytkowników dróg bezpieczeństwo związane z ciągnieciem przyczepy.

Gdzie jak gdzie ale tu nie możemy oszczedzać i o tym należy zawsze pamiętać.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniaj na nowy i to bez kombinowania.

Zgadzam się bezwzględnie. Miałem podobną sytuację - ubezpieczyciel pokrył koszt nowego haka.

Link to comment
Share on other sites

masz dawcę OC to wszystko nowe !! no i ostro z ubezpieczalnią !!! bo tam problemów będzie tysiąc ;)

Link to comment
Share on other sites

a co byscie radzili w takiej sytuacji? załozyłem w serwisie Nissana hak do Tiidy i juz trzykrotnie zawadziłem gniazdem elektrycznym raz o próg zwalniajacy, raz na przejeździe kolejowym i raz na wyjeździe z parkingu podziemnego. Wszystko na b. małej predkości i bez przyczepy (na lekko). Gniazdo idiotycznie skierowane jest skosem w dół i jest najbardziej w dół wystajacym elementem. Ale hak i miejsce mocowania gniazda jest oryginalne! Jak przekonac serwis Nissana, że trzeba zmienic połozenie gniazda? Doda, że z przyczepą jeżdże nie po raz pierwszy ale od co najmniej 25 lat i w zwiazku z tym pozwalam sobie stwierdzić, że umiem to robić.

Link to comment
Share on other sites

jakby mi nie chcieli w serwisie zmienić położenia gniazda to zrobiłbym to na własna reke ;) znajomy miał podobny problem w mondeo czyli gniazdo pod hakiem i też często je podginał Gdy w koncu nerwy mu puściły i pojechał do warsztatu gdzie montował hak (dodam że bojowo nastawiony) i w 5min przestawili blache pod gniazdo i kłopoty się skończyły raz na zawsze :-] Za pierwszym razem poszli na łatwizne poprostu ... najmniejszą linia opory ale tez totalnie bezmyślnie

Link to comment
Share on other sites

Z tego co piszesz rozumiem że masz samochód na gwarancji i z tym jest problem bo nie można robić przeróbek bo gdyby samochód był już po gwarancji to proponowałbym zamontować gniazdo w zderzaku w okolicy haka.Wystarczy wywiercić 3 otwory o średnicy 6mm. zgodne z otworami gniazda oraz środkowy na przewody 12-14 mm. na środku tych trzech i po problemie z urywaniem gniazda.Może nie wygląda to elegancko ale koniec z urywaniem!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...