Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niby fajny i w miarę  tani układ , w instrukcji jednak wzmianka iż zaleca się odłączanie od zasilania w przypadku długotrwałego wyłączenia z użytkowania . Czyli mam rozumieć że jak kamper stoi tydzień to muszę odłączyć go od aku razruchowego 🤔🤔

  • Odpowiedzi 346
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

mówisz o tym techtronie? Ja bym tego nie kupił, imho dzidostwo.

Tak , cena niższa niż victron ale jak poczytałem instrukcję to też nie kupię 🫤

Opublikowano
2 godziny temu, Arturo43 napisał(a):

Tych jest dużo na ali pod różnymi nazwami/markami. Lepsze niż techtron, przynjmniej prawdziwa ładowarka, ale też nie umie sama wykryć pracy silnika, trzeba jej podawać tą informację. 

Opublikowano

Tylko ta cena XS 🫤

Teraz, Łza Włóczynutka napisał(a):

Tych jest dużo na ali pod różnymi nazwami/markami. Lepsze niż techtron, przynjmniej prawdziwa ładowarka, ale też nie umie sama wykryć pracy silnika, trzeba jej podawać tą informację. 

Lifepo4 podobno nie mogą być przechowywane w pełnym naładowaniu . Tutaj akurat to że trzeba jej podać 12V wydaje mi się lekkim 😊 plusem . Wyłącznik to żaden problem a mając ładowanie z paneli oraz elektroblok w aucie wydaje mi się że może mieć to sens . Mam na myśli że doładowuję z alternatora kiedy chce .

Opublikowano (edytowane)

przechowywane, to znaczy że kilka miesiecy leży nie ruszane - więc powiedzmy na zimę może faktycznie lepiej nie zostawiać naładowanego na full jak ktoś auta nie używa przez całą zimę. Przy normlanym użytkowaniau to nie ma sobie co tym głowy zaprzątać. 

Ja tam wolę jednak automatykę. Orion sam wykrywa pracę silnika. Ładowanie możesz wyłączyć z aplikacji (albo pstrykcziem jeślli chce CI się go zamontować). A tu musisz kombinować, skąd dostarczyć mu sygnał pracującego sinika. Pół biedy jak gdzieś tam masz kabelek z takim sygnałem na wierzchu. Gorzej jak trzeba rozebrać pół auta, żeby się dokopać, a potem jeszcze doprowadzić do ładowarki.

Manulane rozwiązania imho są do bani, bo wszcześniej czy później zapomnisz i urzadzenie zdoi akumulator startowy, bo będizie cały czas ładować hotelowy. 

U mnie tryb zwiedzanio-szwędania często polega na tym, że podjeżdżamy gdześ vanem, ziwedzamy, znów podjeżdżamy gdzieś idziemy na spacer, znów podjeżdżamy na objad, znów pojdeżdżamy do jakiegoś zabytku, potem na plażę itd. Każdego dnia musiał bym kilkanaście razy włączać i wyłączać ręcznie urządzenie. To już wolę dać jednorazowo te parę stówek więcej i mieć na następne 10 lat spokój z pstryczkami n akażdym postoju. Ileż ten orion kosztuje więcej niż chińczyk? jedno tankowanie do pełna?

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Opublikowano
9 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

przechowywane, to znaczy że kilka miesiecy leży nie ruszane - więc powiedzmy na zimę może faktycznie lepiej nie zostawiać naładowanego na full jak ktoś auta nie używa przez całą zimę. Przy normlanym użytkowaniau to nie ma sobie co tym głowy zaprzątać. 

Ja tam wolę jednak automatykę. Orion sam wykrywa pracę silnika. Ładowanie możesz wyłączyć z aplikacji (albo pstrykcziem jeślli chce CI się go zamontować). A tu musisz kombinować, skąd dostarczyć mu sygnał pracującego sinika. Pół biedy jak gdzieś tam masz kabelek z takim sygnałem na wierzchu. Gorzej jak trzeba rozebrać pół auta, żeby się dokopać, a potem jeszcze doprowadzić do ładowarki.

Manulane rozwiązania imho są do bani, bo wszcześniej czy później zapomnisz i urzadzenie zdoi akumulator startowy, bo będizie cały czas ładować hotelowy. 

U mnie tryb zwiedzanio-szwędania często polega na tym, że podjeżdżamy gdześ vanem, ziwedzamy, znów podjeżdżamy gdzieś idziemy na spacer, znów podjeżdżamy na objad, znów pojdeżdżamy do jakiegoś zabytku, potem na plażę itd. Każdego dnia musiał bym kilkanaście razy włączać i wyłączać ręcznie urządzenie. To już wolę dać jednorazowo te parę stówek więcej i mieć na następne 10 lat spokój z pstryczkami n akażdym postoju. Ileż ten orion kosztuje więcej niż chińczyk? jedno tankowanie do pełna?

Oczywiście masz rację , muszę to wszystko przemyśleć . Na razie zamontuję akumulator do auta i odłączę ładowanie od silnika . Zostawię panele i energlok . Ten ostatni mam nadzieję że naładuje bo ma w specyfikacji napięcie 14.4 i 18 A

Opublikowano

W starszych autach raczej nie jest problem wyciągnąć sygnał pracy alternatora - ewentualnie można podpiąć np pod pozycyjne...

Opublikowano

Mam do Was pytanie w temacie Lifepo4 ale do innego zastosowania.

Ojciec wędkuje ale z racji wieku coraz trudniej mu przychodzi wiosłowanie. Ma elektryczny silnik z akumulatorem żelowym (waga około 30kg). Nie daje już rady targać go do łódki. Pomyślałem czy nie będzie dobrym rozwiązaniem przejść na Lifepo4 np 100Ah który będzie ważył zdecydowanie mniej. 

Czy możecie mi doradzić jaki akumulator kupić wraz z ładowarką? Rozumiem, że dotychczasowy prostownik nie będzie nadawał się do nowego akumulatora? (czas ładownia nie ma znaczenia). 

Opublikowano

Będzie dobre rozwiazanie. 100Ah będzie ważył poniżej 10kg, może nawet coś koło 8.

Jak do łódki to pewnie trzeba zwrócić uwagę żeby był szczelny. Lepiej żeby się nie nalalo nic do środka.

Pokaż ten prostownik, może ma jakieś ustawienia typu akumulatora, czy to jakiś całkiem proste urządzenie?

Opublikowano

Że aż tak lekki to nie wiedziałem, fantastyczna wiadomość.

Prostownik raczej banalny, kupił go w komplecie z akumulatorem i ma jedynie trzy diody sygnalizujące stan ładowania, zasilanie i prawidłowość podłączenia. Nie ma żadnych trybów. Rozumiem, że sam akumulator ma w sobie sterowni - BMS, który odpowiedzialny jest za prawidłowe ładowanie? 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.