Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Misio napisał(a):

B )  temat ładowania LiFePO4

 

Dlaczego Vicrton w trybie ładownia LifePo4 pozwala wybrać zasilać, ładowarka?

  • Odpowiedzi 346
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Godzinę temu, Misio napisał(a):

Dodam że 3lata temu można było kupić akumulator składany w "fabryce" bez BMS...

Dzisiaj akumulatory LiFePo4 Victrona kupisz bez BMS :) … nie trzeba się cofać do produktów archiwalnych :) 

 

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Peja76 napisał(a):
1 godzinę temu, Misio napisał(a):

B )  temat ładowania LiFePO4

Dlaczego Vicrton w trybie ładownia LifePo4 pozwala wybrać zasilać, ładowarka?

A czemu mieli by to nie pozwalać ?

Chcesz odpiąć podczas pracy "zasilacza" akumulator - to ustawiasz zasilacz i już...

5 minut temu, rtwppk napisał(a):
1 godzinę temu, Misio napisał(a):

Dodam że 3lata temu można było kupić akumulator składany w "fabryce" bez BMS...

Dzisiaj akumulatory LiFePo4 Victrona kupisz bez BMS :) … nie trzeba się cofać do produktów archiwalnych :) 

One mają przynajmniej BMSy (z tego co słyszałem), ale się nie zagłębiałem w temat...

I jest to też dowód że fabryki, zawsze są ciut o krok do tyłu niż "technologia" - bo wdrożenie jest obarczone dłuższym czasem - więc "mądry elektryk" sobie z tą "świeższą" technologią może poradzić z tym dużo wcześniej i lepiej niż "fabryki".

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Opublikowano
9 minut temu, Misio napisał(a):

w przypadku części AGM - praca urządzeń na niższym napięciu

dwie osobne ładowarki zarówno sieciowe, DC/DC i solarne... lub inne "hybrydy"

Praca akumulatora w ujemnych temperaturach - znacznie niższa sprawność...

 

Co do akumulatora AGM i jego sprawności to ok, ale gdzie tu strata przy ładowaniu?

Opublikowano
5 godzin temu, Hermogenes napisał(a):

Ładna ta obudowa, dokładnie wykonana; na której to drukarce jeśli nie tajemnica :D Pozdrawiam Hermogenes

na drukarce termicznej to wydrukowałem tylko etykiety,  obudowę wykonał pan chińczyk ;)

Opublikowano
2 minuty temu, Misio napisał(a):

One mają przynajmniej BMSy (z tego co słyszałem), ale się nie zagłębiałem w temat...

No to słyszałeś, czy wiesz !? I jaki to dowód? Na co ? Chyba tylko na to, że wiedzę czerpiesz jak @Łza Włóczynutka z YouTube :) bo innego nie widzę :) 

Opublikowano
Teraz, rtwppk napisał(a):
6 minut temu, Misio napisał(a):

One mają przynajmniej BMSy (z tego co słyszałem), ale się nie zagłębiałem w temat...

No to słyszałeś, czy wiesz !? I jaki to dowód? Na co ? Chyba tylko na to, że wiedzę czerpiesz jak @Łza Włóczynutka z YouTube :) bo innego nie widzę :) 

przepraszam - przejęzyczenie - mają balansery !!

za szybko klepnąłem wyślij ...

A żartem:

A Ty wiesz ze nie mają ? Rozbierałeś akumulator Victrona ?? Może mają, ale jest niepodpięty ;)

Opublikowano
1 minutę temu, Misio napisał(a):

A Ty wiesz ze nie mają ? Rozbierałeś akumulator Victrona ?? Może mają, ale jest niepodpięty ;)

Bazuje na informacjach producenta :) 

IMG_0120.thumb.jpeg.4b74130977b7859d100a249f7511775d.jpeg

Opublikowano

wszystko jak przedszkolakowi...

potrzebujesz 2 ładowarki...każdego typu...i bzdurnie rozbudowujesz sieć lub ładujesz tylko "LiFePO4" a ładowarką DC/DC ładujesz AGMa z "części" "LiFePO4"...

ale wówczas ładujesz np z alternatora ładowarką DC/DC do ładowarki DC/DC (każda z nich ma jakaś tam sprawność) więc w konsekwencji biorąc (przykładowo) Z alternatora podawane jest 50A przez DC/DC mamy już 46A za drugą ładowarką kolejne z 4A mniej, no i odległości, więc oporność i straty na przesyle i nagle okazuje się że 10A poszło w gwizdek... czyli jakieś 130W, całkiem fajny grzejnik...widzisz już straty?

Dodam cyfry wyssałem z palca - pokazując zagadnienie...

Tak samo w innych przypadkach (innych źródłach ładowania = słupek, solar)...chyba że zrobimy w 100% rozdzielone i mamy każdej z ładowarek po dwie... co jest totalną bzdurą, zarówno ekonomiczną i wagową jak i "logistyczną"... a i tak na końcu kampera (czyli jakieś 6-10m kabla) i ładowanie i rozładowywanie akumulatora zamrożonego AGM, sprawność jest znacznie gorsza (mniejsza - niż praca na 1 układzie "LiFePO4" z większym akumulatorem, umieszczonym blisko szoferki, w ciepłej zabudowie).

7 minut temu, rtwppk napisał(a):
9 minut temu, Misio napisał(a):

A Ty wiesz ze nie mają ? Rozbierałeś akumulator Victrona ?? Może mają, ale jest niepodpięty ;)

Bazuje na informacjach producenta :) 

czyli szpetnej wiedzy z internetu a nie z doświadczenia ;)

A to że gdzieś "pisze" na etykiecie że - to może być właśnie taka 3prawda "góralska"

I w tej Twojej prawdzie od producenta jest też zapisane że ma balansera ;)

A tam rzeczywiście miało być to słowo ;)

Opublikowano
23 minuty temu, Hermogenes napisał(a):

To żeś mnie zrobił w bambuko :D Pozdrawiam Hermogenes

przecież pisałem że ja tylko jestem składaczem :niewiem:

W ramach rekompensaty mogę wydrukować Ci etykietę nakleisz sobie na swoją obudowę :-]

ZdjcieWhatsApp2025-02-04o21_18.14_0d2070bd.thumb.jpg.5be770403df47acd4c194b1e49c10fa4.jpg

 

Opublikowano

:D Przymierzam się do drukarki 3D i badam rynek. Ten się spodobał; ale to jest raczej wtrysk wysokociśnieniowy :mlot: Pozdrawiam Hermogenes

Opublikowano
40 minut temu, Misio napisał(a):

czyli szpetnej wiedzy z internetu a nie z doświadczenia ;)

A to że gdzieś "pisze" na etykiecie że - to może być właśnie taka 3prawda "góralska"

I w tej Twojej prawdzie od producenta jest też zapisane że ma balansera ;)

A tam rzeczywiście miało być to słowo ;)

Bardziej ufam renomowanemu producentowi niż Tobie :)

Co do akumulatorów jak i Gazbanków … nie otwieram, nie sprawdzam :) jestem tylko użytkownikiem wieloletnim i póki działa zadowolenie 10.

Opublikowano
Godzinę temu, Misio napisał(a):

wszystko jak przedszkolakowi...

potrzebujesz 2 ładowarki...każdego typu...i bzdurnie rozbudowujesz sieć lub ładujesz tylko "LiFePO4" a ładowarką DC/DC ładujesz AGMa z "części" "LiFePO4"...

ale wówczas ładujesz np z alternatora ładowarką DC/DC do ładowarki DC/DC (każda z nich ma jakaś tam sprawność) więc w konsekwencji biorąc (przykładowo) Z alternatora podawane jest 50A przez DC/DC mamy już 46A za drugą ładowarką kolejne z 4A mniej, no i odległości, więc oporność i straty na przesyle i nagle okazuje się że 10A poszło w gwizdek... czyli jakieś 130W, całkiem fajny grzejnik...widzisz już straty?

Dodam cyfry wyssałem z palca - pokazując zagadnienie...

Tak samo w innych przypadkach (innych źródłach ładowania = słupek, solar)...chyba że zrobimy w 100% rozdzielone i mamy każdej z ładowarek po dwie... co jest totalną bzdurą, zarówno ekonomiczną i wagową jak i "logistyczną"... a i tak na końcu kampera (czyli jakieś 6-10m kabla) i ładowanie i rozładowywanie akumulatora zamrożonego AGM, sprawność jest znacznie gorsza (mniejsza - niż praca na 1 układzie "LiFePO4" z większym akumulatorem, umieszczonym blisko szoferki, w ciepłej zabudowie).

 

Przy tym poziomie wiedzy to jednak bezpieczniej będzie jak faktycznie zostaniesz przy jednym obwodzie z jednym akumulatorem;)

Po tym co piszesz zastanawiam się jak złożyłeś ten akumulator:hmm: A może było tak jak z kolegą który wczoraj mnie namawiał na samodzielne składanie, a dzisiaj się okazało że to jednak kto inny składał.

 

Opublikowano

No to na wielu power bankach czy innych akumulatorach (jak i "osprzęcie" do nich) możesz się mocno przejechać...

Gdyż często niestety producenci te parametry mocno zafałszowywują - co widać nawet czasem na tym forum :D

Ciesze się że mi nie ufasz - bo dzięki temu spadł mi kamień z serca, gdyż nie jestem wyrocznią i wszystko to co piszę nie jest przez Ciebie czytane - bo po co czytać coś co jest bzdurą - chyba że masz aż tak dużo czasu i już nie masz co z tym czasem robić - to zapraszam do lektury ;) 

Tak samo wierzysz np w zapewnienia producenta że np 2,5tonowy suw pali średni 6l benzyny ;) albo w zapewnienia producenta że ponad 7m kamper z DMC3,5t może zabrać pełen ekwipunek dla 5 osób + te osoby oraz dla nich m.i np rowery lub ponton...

PS. Gazbanka nawet nie miałem w ręku ;)

 

2 minuty temu, Peja76 napisał(a):

Przy tym poziomie wiedzy to jednak bezpieczniej będzie jak faktycznie zostaniesz przy jednym obwodzie z jednym akumulatorem;)

co tym sugerujesz ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.