Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
44 minuty temu, maarec napisał(a):

U mnie zabawa w światła nic nie zmieniła, dalej mam ładowanie poniżej 20A. Fakt, że nie sprawdzałem napięcia ładowania.

dajcie namiar na tego oriona - jaki model ?

Marek z  jeśli mnie pamięć nie myli to u Ciebie ładowanie aku zabudowy odbywa się poprzez energoblok który jest pod fotelem kierowcy.

jak jest tak  jak mi się wydaje to jeśli  nie ominiesz energobloku to nie zwiększysz prądu ładowania  ;)

chyba że już to zrobiłeś i pominąłeś emnergobok.

  • Odpowiedzi 346
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Ja mam (jeszcze nie zamontowany) Victron Orion XS 12/12 50A

 

Często energobloki mają własne układy ładowania... które czasem nie tak łatwo ominąć...ale też bardzo często wstawienie akumulatora LiFePO4 nie wiąże się z kłopotami - ale to wszystko trzeba sprawdzić, oglądnąć itd...

Dlatego ja zrezygnowałem z "tej części" energobloku - mając osobną ładowarkę sieciową, solarną, Cyrixa "rozpinającego" część silnikową (na razie bo chce wstawić Oriona) i osobną przetwornicę... i oczywiście zupełnie innej średnicy przewody...

Opublikowano
1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał(a):

Marek z  jeśli mnie pamięć nie myli to u Ciebie ładowanie aku zabudowy odbywa się poprzez energoblok który jest pod fotelem kierowcy.

jak jest tak  jak mi się wydaje to jeśli  nie ominiesz energobloku to nie zwiększysz prądu ładowania  ;)

chyba że już to zrobiłeś i pominąłeś emnergobok.

nie omijałem

48 minut temu, Misio napisał(a):

Ja mam (jeszcze nie zamontowany) Victron Orion XS 12/12 50A

 

Często energobloki mają własne układy ładowania... które czasem nie tak łatwo ominąć...ale też bardzo często wstawienie akumulatora LiFePO4 nie wiąże się z kłopotami - ale to wszystko trzeba sprawdzić, oglądnąć itd...

Dlatego ja zrezygnowałem z "tej części" energobloku - mając osobną ładowarkę sieciową, solarną, Cyrixa "rozpinającego" część silnikową (na razie bo chce wstawić Oriona) i osobną przetwornicę... i oczywiście zupełnie innej średnicy przewody...

u mnie też elektroblok nie ładuje lifepo4 z 230v a jedynie z alternatora przekazuje ładowanie.

Opublikowano

 

Na dzień dzisiejszy najlepszy to orion xs. Za moich czasów jeszcze go nie było i mam starsza wersję 30A

Tak czy inaczej lifepo z alternatora nie powinieneś ładować bezpośrednio,.tylko właśnie przy pomocy ładowarki dc-dc

17315966407488185581931987411687.jpg

Energiblok jest ustawiony na litowe? kwasowki/AGM mają nieco inne napięcia ładowania. Dramatu nie ma, ale jednak powinny być nieco inne.

Opublikowano
3 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Tak czy inaczej lifepo z alternatora nie powinieneś ładować bezpośrednio,.tylko właśnie przy pomocy ładowarki dc-dc

1) często energobloki mają własne ładowarki

2) dla alternatorów "nieinteligentnych" nie widzę przeciwwskazań do ładowania "bezpośredniego" jeżeli zapewnimy, odpowiednie napięcie (najlepiej na poziomie 14,4-14,6V), a natężenie będzie nam wystarczające/zadowalające i odpowiednie do okablowania...

Opublikowano

Dziwna polityka cenowa z tymi Victronami . Nieizolowany droższy od izolowanego i mniejszy wybór tych pierwszych.

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Arturo43 napisał(a):

Dziwna polityka cenowa z tymi Victronami . Nieizolowany droższy od izolowanego i mniejszy wybór tych pierwszych.

To nie chodzi o brak izolacji lecz trudniejszy układ nieizolowanego, wszystkie tanie przetwornice  DC-DC muszą mieć masy (-) wejścia i wyjścia odizolowane od siebie bo regulacja odbywa się po minusie a nie po plusie.

Edytowane przez Skwarek (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Nie, to zwykły marketing, sterowany popytem. jak kupowałem swojego 2-3 lata temu to izolowane były droższe.. oni to tłuką w indiach wykorzystując niewolniczą pracę tamtejszej biedoty. Koszt produkcji to ułamek procenta, reszta to korporacyjna opłata za nazwę firmy.

W sumie to wydaje mi się że nic nie stoi na przeszkodzie, zeby wziąść izolowany jak jest tańszy i zewrzeć masy.

Opublikowano
49 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Nie, to zwykły marketing, sterowany popytem. jak kupowałem swojego 2-3 lata temu to izolowane były droższe.. oni to tłuką w indiach wykorzystując niewolniczą pracę tamtejszej biedoty. Koszt produkcji to ułamek procenta, reszta to korporacyjna opłata za nazwę firmy.

W sumie to wydaje mi się że nic nie stoi na przeszkodzie, zeby wziąść izolowany jak jest tańszy i zewrzeć masy.

Też tak myślałem żeby zewrzec masy 😊

Jest też Polski produkt Techtron MR20 , tylko ten prąd ma trochę mały 🫤

Opublikowano

Przeglądałem instrukcje tych Orionów i nigdzie nie zauważyłem jakiejś konkretnej wzmianki, że można łączyć izolowane masy wejścia i wyjścia. Mam Oriona nieizolowanego i masy muszą być połączone i mało co się grzeje a wielu Kolegów się skarży na grzanie przetwornic, może to Ci co połączyli masy w tych izolowanych?

Opublikowano

Ja jednak wolę wspierać budżet korporacyjny...I nie uważam że to płaci się tylko za nazwę.

W kamperze poza "energoblokiem" nie mam chyba nigdzie zwartego ujemnego bieguna do "karoseri" więc może być i izolowany...

Opublikowano
3 godziny temu, Arturo43 napisał(a):

Jest też Polski produkt Techtron MR20

Kiedysś oglądałem parametry, z których wynikało że to nie jest ładowarka tylko zasilacz. (Na wyjściu zawsze stałe napięcie). Nie wiem czy dobrze pamiętam, sprawdź przed zakupem. I czy sam wykrywa pracę silnika przy Smart alternatorze, czy trzeba go dodatkowo wysterowywać. 

Edit: sprawdziłem, tak to jest prosty zasilacz 14.4V, nie ma tam programów do ładowania akumulatorów, ma też za niskie napięcie do lifepo4. Nie wykrywa uruchomienia silnika, trzeba to ogarniać samemu dodatkowym wysterowaniem. 

Polska nie potrafi wyprodukować nic porządnego poza kapustą i świnkami na schabowy 🐷🥬

Opublikowano
54 minuty temu, Misio napisał(a):

W kamperze poza "energoblokiem" nie mam chyba nigdzie zwartego ujemnego bieguna do "karoserii"

To wystarczy, są zwarte oba minusy, to nie ważne w ilu miejscach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.