vision Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Witam potrzebuje pomocy a właściwie informacji.Przymierzam się do pierwszego wyjazdu w przyszłym roku na wakacje z przyczepą.Kierowcą jestem od wielu lat ale jeszcze nigdy nie jeżdziłem z przyczepa.Myśle o wypożyczeniu na okres wyjazdu z wypożyczalni.Moje obawy to czy podołam z manewrowaniem ,szczególnie na wąskich kempingach,oraz z obsługą przyczepy nie mając żadnego doświadczenia.Niestety nie mając własnej przyczepy nie mam możliwości potrenowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radwan Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 to najlepiej wpadnij na zlot do Slawy tam sie wszystkiego nauczysz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 dasz sobie rade i się tym nie zamartwiaj do przodu jedzie się prawie bez różnicy solo czy z budką a przy cofaniu warto mieć kogoś kod ręką żeby robił za dodatkowe oczy reszta przyjdzie z czasem i treningiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 No ja bym polecił zakup dodatkowych lusterek. Takie "dodatkowe oczy" bywają niezastąpione. Jak znasz możliwości holownika (czytaj zwrotność) to buda podąży za nim. Oczywiście do przodu. Przy cofaniu jest więcej zabawy, ale jak ktoś Ci będzie pomagał mówiąc co i jak dasz radę. Warto po wypożyczeniu budki wjechać na jakiś plac i poćwiczyć cofanie. Na kempingu nie będziesz zaskoczony reakcjami budki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yabulon Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Początkującym najwięcej trudności sprawia to, że holownikiem trzeba skręcać w prawo żeby budka szła w lewo i odwrotnie, no i moment kiedy trzeba zacząć prostować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomii Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Myślę że dobrym sposobem na potrenowanie manewrów będzie wypożyczenie towarówki i potrenowanie szczególnie jazdy wstecz na jakiejś sporej przestrzeni. W towarówce łatwiej jest zaobserwować reakcje przyczepy na ruchy kierownicy. Poza tym podstawa to nie śpieszyć się i nie denerwować bo w najgorszym wypadku możemy po prostu odpiąć przyczepkę i przestawić ją używając siły naszych mięśni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel DJR Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 ale się wstrzeliliśmy myślami. Można spróbować po manewrować z przyczepą bagażową jedno osiową, przyzwyczaić się do tego jak zestaw się zachowuje, wiadomo to nie budka gdzie inaczej zachodzi,ograniczona widoczność itp., ale łatwiej na początku zacząć od czegoś prostszego aby potem pomału nabierać wprawy.Wiadomo tak jak Yabulon napisał początki są trudne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil_K Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Koledzy już wyżej napisali ja podpowiem... w jakiś dzień wybierz się na jakąś stację Orlen/Statoil itp wypożycz na pół dnia towarówkę z plandeką i możesz ćwiczyć do woli zapłacisz chyba 20-25zł i będziesz wiedział na czym to polega Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 witam kiedyś była mowa o zamontowaniu czujników parkowania w przyczepce! koszt chyba 120zł na Allegro tyle że wymaga dodatkowej wtyczki aby podłączyć sie pod światło wstecznego. sam myślałem o czymś takim! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yabulon Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 witamkiedyś była mowa o zamontowaniu czujników parkowania w przyczepce! koszt chyba 120zł na Allegro tyle że wymaga dodatkowej wtyczki aby podłączyć sie pod światło wstecznego. sam myślałem o czymś takim! To może lepiej bezprzewodową kamerę cofania. Koszt na Allegro 200 zł i nie trzeba ciągnąć dodatkowych przewodów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 masz na myśli cos takiego?: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=831591739 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yabulon Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Dokładnie myślałem o tej, bo w komplecie jest monitor, ale chyba nie ma podczerwieni do oświetlania w nocy http://www.allegro.pl/item823692665_bezprzewodowy_zestaw_cofania_kamera_monitorlcd2_5.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 no powiem Ci że niezły bajer!!! mały koszt!!! ciekawy jestem czy odległośc w sumie 6/7m nie bedzie powodowała zkłóceń połączenia!? ale sam ekran fajna sprawa może da sie też podłączyć inne rzeczy jakieś min DVD? może sobie to zakupie i sprawdze jak to działa w realu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKISSJG Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Tak fajna. ale ekran o przekątnej 2,5" czyli ok 7cm to raczej porażka. A wracając do tematu to bym się wcale nie martwił cofaniem (jak poprzednicy pisali zawsze można rozpiąć zestaw i wymanewrować ręcznie) a raczej skupił bym się na troszkę innym aspekcie mianowicie: długość zestawu (większa koncentracja przy wyprzedzaniu) i dłuższej drodze hamowania. Ale po pierwszej setce kilometrów już będziesz się czuł jak ryba w wodzie. Niezwykle ważną sprawą jest wyposażenie holownika w dodatkowe lusterka one naprawdę pomagają w trakcie jazdy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rm31 Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 to i ja powiem troszke przy omijaniu trzeba pamietać, że ma sie ogonek bo można czasem przychaczyć coś cycepką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.