Skocz do zawartości

Manewrowanie z przyczepą


vision

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje pomocy a właściwie informacji.Przymierzam się do pierwszego wyjazdu w przyszłym roku na wakacje z przyczepą.Kierowcą jestem od wielu lat ale jeszcze nigdy nie jeżdziłem z przyczepa.Myśle o wypożyczeniu na okres wyjazdu z wypożyczalni.Moje obawy to czy podołam z manewrowaniem ,szczególnie na wąskich kempingach,oraz z obsługą przyczepy nie mając żadnego doświadczenia.Niestety nie mając własnej przyczepy nie mam możliwości potrenowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dasz sobie rade i się tym nie zamartwiaj :) do przodu jedzie się prawie bez różnicy solo czy z budką a przy cofaniu warto mieć kogoś kod ręką żeby robił za dodatkowe oczy :jesc: reszta przyjdzie z czasem i treningiem :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym polecił zakup dodatkowych lusterek. Takie "dodatkowe oczy" bywają niezastąpione.

 

Jak znasz możliwości holownika (czytaj zwrotność) to buda podąży za nim. Oczywiście do przodu. Przy cofaniu jest więcej zabawy, ale jak ktoś Ci będzie pomagał mówiąc co i jak dasz radę.

 

Warto po wypożyczeniu budki wjechać na jakiś plac i poćwiczyć cofanie. Na kempingu nie będziesz zaskoczony reakcjami budki :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dobrym sposobem na potrenowanie manewrów będzie wypożyczenie towarówki i potrenowanie szczególnie jazdy wstecz na jakiejś sporej przestrzeni. W towarówce łatwiej jest zaobserwować reakcje przyczepy na ruchy kierownicy. Poza tym podstawa to nie śpieszyć się i nie denerwować bo w najgorszym wypadku możemy po prostu odpiąć przyczepkę i przestawić ją używając siły naszych mięśni :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się wstrzeliliśmy myślami.

 

Można spróbować po manewrować z przyczepą bagażową jedno osiową, przyzwyczaić się do tego jak zestaw się zachowuje, wiadomo to nie budka gdzie inaczej zachodzi,ograniczona widoczność itp., ale łatwiej na początku zacząć od czegoś prostszego aby potem pomału nabierać wprawy.Wiadomo tak jak Yabulon napisał początki są trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy już wyżej napisali :bukiet:

 

ja podpowiem... w jakiś dzień wybierz się na jakąś stację Orlen/Statoil itp wypożycz na pół dnia towarówkę z plandeką i możesz ćwiczyć do woli :jesc:

 

zapłacisz chyba 20-25zł i będziesz wiedział na czym to polega :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

kiedyś była mowa o zamontowaniu czujników parkowania w przyczepce!

koszt chyba 120zł na Allegro tyle że wymaga dodatkowej wtyczki aby podłączyć sie pod światło wstecznego.

sam myślałem o czymś takim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

kiedyś była mowa o zamontowaniu czujników parkowania w przyczepce!

koszt chyba 120zł na Allegro tyle że wymaga dodatkowej wtyczki aby podłączyć sie pod światło wstecznego.

sam myślałem o czymś takim!

To może lepiej bezprzewodową kamerę cofania. Koszt na Allegro 200 zł i nie trzeba ciągnąć dodatkowych przewodów :bukiet:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie myślałem o tej, bo w komplecie jest monitor, ale chyba nie ma podczerwieni do oświetlania w nocy http://www.allegro.pl/item823692665_bezprzewodowy_zestaw_cofania_kamera_monitorlcd2_5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiem Ci że niezły bajer!!!

mały koszt!!! ciekawy jestem czy odległośc w sumie 6/7m nie bedzie powodowała zkłóceń połączenia!?

ale sam ekran fajna sprawa może da sie też podłączyć inne rzeczy jakieś min DVD?

może sobie to zakupie i sprawdze jak to działa w realu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak fajna. ale ekran o przekątnej 2,5" czyli ok 7cm to raczej porażka.

 

A wracając do tematu to bym się wcale nie martwił cofaniem (jak poprzednicy pisali zawsze można rozpiąć zestaw i wymanewrować ręcznie) a raczej skupił bym się na troszkę innym aspekcie mianowicie: długość zestawu (większa koncentracja przy wyprzedzaniu) i dłuższej drodze hamowania. Ale po pierwszej setce kilometrów już będziesz się czuł jak ryba w wodzie. Niezwykle ważną sprawą jest wyposażenie holownika w dodatkowe lusterka one naprawdę pomagają w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.