Jump to content

Manewrowanie z przyczepą


vision
 Share

Recommended Posts

Witam potrzebuje pomocy a właściwie informacji.Przymierzam się do pierwszego wyjazdu w przyszłym roku na wakacje z przyczepą.Kierowcą jestem od wielu lat ale jeszcze nigdy nie jeżdziłem z przyczepa.Myśle o wypożyczeniu na okres wyjazdu z wypożyczalni.Moje obawy to czy podołam z manewrowaniem ,szczególnie na wąskich kempingach,oraz z obsługą przyczepy nie mając żadnego doświadczenia.Niestety nie mając własnej przyczepy nie mam możliwości potrenowania.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vision

    7

  • szary11

    3

  • Yabulon

    3

  • Trafko

    3

dasz sobie rade i się tym nie zamartwiaj :) do przodu jedzie się prawie bez różnicy solo czy z budką a przy cofaniu warto mieć kogoś kod ręką żeby robił za dodatkowe oczy :jesc: reszta przyjdzie z czasem i treningiem :bukiet:

Link to comment
Share on other sites

No ja bym polecił zakup dodatkowych lusterek. Takie "dodatkowe oczy" bywają niezastąpione.

 

Jak znasz możliwości holownika (czytaj zwrotność) to buda podąży za nim. Oczywiście do przodu. Przy cofaniu jest więcej zabawy, ale jak ktoś Ci będzie pomagał mówiąc co i jak dasz radę.

 

Warto po wypożyczeniu budki wjechać na jakiś plac i poćwiczyć cofanie. Na kempingu nie będziesz zaskoczony reakcjami budki :bukiet:

Link to comment
Share on other sites

Początkującym najwięcej trudności sprawia to, że holownikiem trzeba skręcać w prawo żeby budka szła w lewo i odwrotnie, no i moment kiedy trzeba zacząć prostować

Link to comment
Share on other sites

Myślę że dobrym sposobem na potrenowanie manewrów będzie wypożyczenie towarówki i potrenowanie szczególnie jazdy wstecz na jakiejś sporej przestrzeni. W towarówce łatwiej jest zaobserwować reakcje przyczepy na ruchy kierownicy. Poza tym podstawa to nie śpieszyć się i nie denerwować bo w najgorszym wypadku możemy po prostu odpiąć przyczepkę i przestawić ją używając siły naszych mięśni :bukiet:

Link to comment
Share on other sites

ale się wstrzeliliśmy myślami.

 

Można spróbować po manewrować z przyczepą bagażową jedno osiową, przyzwyczaić się do tego jak zestaw się zachowuje, wiadomo to nie budka gdzie inaczej zachodzi,ograniczona widoczność itp., ale łatwiej na początku zacząć od czegoś prostszego aby potem pomału nabierać wprawy.Wiadomo tak jak Yabulon napisał początki są trudne.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy już wyżej napisali :bukiet:

 

ja podpowiem... w jakiś dzień wybierz się na jakąś stację Orlen/Statoil itp wypożycz na pół dnia towarówkę z plandeką i możesz ćwiczyć do woli :jesc:

 

zapłacisz chyba 20-25zł i będziesz wiedział na czym to polega :)

Link to comment
Share on other sites

witam

kiedyś była mowa o zamontowaniu czujników parkowania w przyczepce!

koszt chyba 120zł na Allegro tyle że wymaga dodatkowej wtyczki aby podłączyć sie pod światło wstecznego.

sam myślałem o czymś takim!

Link to comment
Share on other sites

witam

kiedyś była mowa o zamontowaniu czujników parkowania w przyczepce!

koszt chyba 120zł na Allegro tyle że wymaga dodatkowej wtyczki aby podłączyć sie pod światło wstecznego.

sam myślałem o czymś takim!

To może lepiej bezprzewodową kamerę cofania. Koszt na Allegro 200 zł i nie trzeba ciągnąć dodatkowych przewodów :bukiet:
Link to comment
Share on other sites

no powiem Ci że niezły bajer!!!

mały koszt!!! ciekawy jestem czy odległośc w sumie 6/7m nie bedzie powodowała zkłóceń połączenia!?

ale sam ekran fajna sprawa może da sie też podłączyć inne rzeczy jakieś min DVD?

może sobie to zakupie i sprawdze jak to działa w realu!

Link to comment
Share on other sites

Tak fajna. ale ekran o przekątnej 2,5" czyli ok 7cm to raczej porażka.

 

A wracając do tematu to bym się wcale nie martwił cofaniem (jak poprzednicy pisali zawsze można rozpiąć zestaw i wymanewrować ręcznie) a raczej skupił bym się na troszkę innym aspekcie mianowicie: długość zestawu (większa koncentracja przy wyprzedzaniu) i dłuższej drodze hamowania. Ale po pierwszej setce kilometrów już będziesz się czuł jak ryba w wodzie. Niezwykle ważną sprawą jest wyposażenie holownika w dodatkowe lusterka one naprawdę pomagają w trakcie jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...