Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam problem z thruma duo control (pionowy). Po otwarciu gazu z butli w obu okienkach pozostają czerwone znaczniki. Dziwne jest to że gaz jest w przyczepie we wszystkich urządzeniach normalnie ale po podaniu gazu powinny przełączyć się na zielone. W tej chwili mam podpięty jeden wąż a drugi wlot jest zaślepiony korkiem. Czy spotkaliście się z takim problemem?  Dodam że wykonywałem reset czujnika zderzeniowego ale to niczego nie zmienia.  Będę wdzięczny za podpowiedź. 

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Tak i pokrętło i zabezpieczenie. Bez zmian
Mam dwa węże ale teraz nie mam butli camper fit i jak parkiem odkręciłem jeden. Ten do zerowej nitki nie ma zabezpieczenia ale to raczej nie ten problem bo zabezpieczenie jest opcją do jazdy z odkręconą butlą. Najdziwniejsze że wszystko działa tylko nie zmienia koloru.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Przepraszam za literówki, pisałem głosowo z auta, a już nie mogę edytować.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
3 godziny temu, miloszb napisał(a):

Ten do zerowej nitki nie ma zabezpieczenia ale to raczej nie ten problem bo zabezpieczenie jest opcją do jazdy z odkręconą butlą.

Nie rozumiem tego?

Jeżeli chodziło o zabezpieczenie przy uszkodzonym wężu - to omo działać ma czy przyczepa jeździ czy stoi - za każdym razem trzeba "zresetować" zaworem.

Opublikowano

Mam podłączony teraz jeden wąż bez zabezpieczenia, tylko reduktor więc to nie jest kwestia zabezpieczenia

IMG_4068.jpeg

Opublikowano

Ale Ty masz 2 reduktory?

To nie tak...

Pozatym zabezpieczenie na wężu wysokociśnieniowym powinno być dla Twojego i innych bezpieczeństwa...

Opublikowano (edytowane)

Ale zabezpieczenie służy do jazdy z otwartym zaworem a nie do sprawdzenia czemu nie przełącza się na zielone. Drugi wąż jest z zabezpieczeniem ale nie mam takiej butli akurat. Zaznaczam że gaz jest w przyczepie, wszystkie sprzęty działają. Tylko martwi mnie czemu nie jest na zielono skoro gaz dostaje i przepuszcza dalej. 

26 minut temu, Misio napisał(a):

Ale Ty masz 2 reduktory?

 

Co masz na myśli? Mam jeden reduktor przy butli. 

Edytowane przez miloszb (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

@Misio chyba rozumiem co masz na myśli. Nie sądziłem że reduktor przy butli nie jest potrzebny. Tak wygląda drugi wąż.

Czy to znaczy że mogę z tego węża odkręcić kamperfita, zostawić zawór i podłączyć bezpośrednio do duo control i on jest już reduktorem ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

IMG_4069.jpg
Opublikowano

 

34 minuty temu, miloszb napisał(a):

Ale zabezpieczenie służy do jazdy z otwartym zaworem

Zabezpieczenie węża służy do służy do zabezpieczenia przed "znacznym" wypływem gazu - jest to o tyle groźne że ten wąż jest wysokociśnieniowy, więc jakiekolwiek rozszczelnienie, czy to na wężu czy na gwincie może spowodować znaczne stężenie gazu co w konsekwencji...

20 minut temu, miloszb napisał(a):

Nie sądziłem że reduktor przy butli nie jest potrzebny.

Przy gazie lepiej nie sądzić - ale być pewnym, przeczytać instrukcje, a najlepiej zostawić działania z gazem dla osoby która "wie co robi".

24 minuty temu, miloszb napisał(a):

on jest już reduktorem?

Tak - duocontrol jest reduktorem - nie przepinał się na zielono, bo miał za małe ciśnienie...

25 minut temu, miloszb napisał(a):

Czy to znaczy że mogę z tego węża odkręcić kamperfita, zostawić zawór i podłączyć bezpośrednio do duo control

Tak o ile masz odpowiednie węże, a to co jest a zdjęciu, jest "kamperfitem"...

 

Jednak zalecam by to wszystko zrobiła osoba "kompetentna" !

Dla Twojego bezpieczeństwa i innych ...

Opublikowano
8 godzin temu, Misio napisał(a):

Jednak zalecam by to wszystko zrobiła osoba "kompetentna" !

Dokładnie tak !!!

Nie obraź się, ale twoja wiedza z zakresu instalacji gazowej zbyt obszerna nie jest a z gazem nie ma żartów. 

Opublikowano

Bardzo dziękuję za wasze uwagi oczywiście dostosuję się do porad. Jednak kilka słów wyjaśnienia kupiłem przyczepę i stan który widzicie jest stanem jaki odziedziczyłem. Przyczepia stoi i jeszcze nigdzie nie jeździła. Jedynie odbyło się podłączenie testowe. Moim celem jest właśnie uregulowanie tego wszystkiego zanim pierwszy raz użyję gazu w celach użytkowych. Stąd moje pytania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Dokładnie tak !!!
Nie obraź się, ale twoja wiedza z zakresu instalacji gazowej zbyt obszerna nie jest a z gazem nie ma żartów. 

Absolutnie się nie obrażam, przecież po to właśnie pytam mądrzejszych ode mnie aby dokształcić się w temacie.

To moja pierwsza styczność z duo control, wcale nie planowana i nie wynikająca z potrzeby jazdy z włączoną lodówką. A ponieważ już jest, a mój rozsądek natychmiast mi podpowiedział że coś jest nie tak dlatego dociekam. Muszę wiedzieć co i jak.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

 

9 godzin temu, Misio napisał(a):

Zabezpieczenie węża służy do służy do zabezpieczenia przed "znacznym" wypływem gazu - jest to o tyle groźne że ten wąż jest wysokociśnieniowy, więc jakiekolwiek rozszczelnienie, czy to na wężu czy na gwincie może spowodować znaczne stężenie gazu co w konsekwencji...

Myślę że wprowadzasz troszkę niepotrzebne zamieszanie. SBS jest wymagane TYLKO w wypadku kiedy chcesz jeździć z odkręconą butlą. Czyli jeśli kupimy reduktor Doucontrol bez CS, bo nie zamierzamy używać gazu podczas jazdy, to dokupujemy wąż wysokociśnieniowy bez SBS i to jest zgodne z prawem, normam i itp.
Tak samo wersja dla oszczędnych - możemy mieć DuoControl CS z jednym wężem wysokociśnieniowym z SBS i drugim wężem wysokociśnieniowym bez SBS. Warunek jest tylko taki, że butla bez zabezpieczenia SBS musi być zakręcona podczas jazdy. 

Do autora wątku. Proszę Cię zwerfikuj swoją wiedzę. Przede wszystkim to co nazywasz kamperfitem - nie jest nim. Kolejna sprawa - węże które pokazujesz są to węże średniociśnieniowe, a ich bezpośrednio do butli nie podłączamy. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.