Skocz do zawartości

Niski prześwit w przyczepie Hobby 455 UF 2017r.


mituser

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zakupiłem przyczepkę Hobby 455 UF i od razu pojawił się problem, zawadzam nią o śpiącego policjanta. Nie wiem czy moja przyczepka powinna tak nisko siedzieć? Profil opony jest praktycznie w całości schowany w nadkole i to bez dodatkowego obciążenia. Załączam fotki. Czy to prawidłowy stan? Może amorki są do wymiany? Ośka jest firmy Knott VGB13M i oględziny nie wykazały uszkodzenia.

20240828_115902.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

18 minut temu, Marcin T napisał(a):

Na którą by nie spojrzeć z tych Hobby, wszystkie mają tak schowane koło.

Jak spojrzalem na pierwsze lepsze zdjecie to od razu wyglada jakby u kolegi bylo cos nie tak. Ponizsze zdjecia wykonane są z innej perspektywy, jakby je wykonac z wysokosci felgi (tak jak to wykonal  @mituser) to pewnie byloby widac 6-7cm opony (od felgi do nadkola)

 

 

2024-08-29 14_21_15-Window.png

 

2024-08-29 14_30_57-Window.png

Edytowane przez Analog82 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licytacja na zdjęcia nie ma sensu, dlatego nie wrzucam takich "osiadłych", aby cokolwiek udowadniać.

Ważne jest to, czym zawadza (jakiś czas temu w jednym z wątków wyszło, że przyczepa zawadza, bo...hak w aucie szura niemal po ziemi), a kluczowe może być 

45 minut temu, mituser napisał(a):

Profil opony jest praktycznie w całości schowany w nadkole i to bez dodatkowego obciążenia

...że ta przyczepa już ma wykorzystaną swoją ładowność,  a może i przekroczoną przez różne dodatki, których zbyt często ludzie zdają się nie zauważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2024 o 13:58, mituser napisał(a):

zawadzam nią o śpiącego policjanta

Tzn. czym zawadzasz? Osią, chocby ugniecioną, nie ma szans. Moverem też nie.

Chyba że masz:

dośc wysokie auto i przy takim "ugnieceniu" osi, ciągniesz tyłem cepy po gruncie, gdy tył holownika przechodzi przez szczyt progu

niskie i mocno doładowane auto z mocno uginającym się tyłem - przy zjeżdżaniu z garba tyłu uta, dyszel przeszoruje płozą pod UN po asfalcie. 

 

"Bez dodatkowego obciążenia" - kadr wąski, ale widać mover, a do movera jest i aku, i już jest "dodatkowe obciążenie", i to sporawe (ponad 50kg).

 

BTW, sprawdź, czy opony, które masz (sławetne "Security"), to opony z pierwszego montażu (produkcja 2016/2017 rok?), a jeśli tak, to postaraj się je zmienić na coś nowego i sensowniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czyś napisał(a):

BTW, sprawdź, czy opony, które masz (sławetne "Security"), to opony z pierwszego montażu (produkcja 2016/2017 rok?), a jeśli tak, to postaraj się je zmienić na coś nowego i sensowniejszego.

Opony sprawdziłem DOT 4213 - słabo, do wymiany. Jednak pytanie co jest sensowniejsze?

 

9 godzin temu, czyś napisał(a):

"Bez dodatkowego obciążenia" - kadr wąski, ale widać mover, a do movera jest i aku, i już jest "dodatkowe obciążenie", i to sporawe (ponad 50kg).

Aku typ AGM jest jak zwykłe samochodowe waga z 10kg, ale fakt w przyczepie jest jeszcze namiot przedsionkowy (w skrzyni pod łóżkiem może z 15kg), woda w zbiorniku kolejne 20kg i dokumentacja od przyczepy ze 3kg. Do tego waga samego zestawu moovera. No to w sumie powiedzmy 100kg dodatkowe obciążenie a reszta to fabryczne wyposażenie. Jednak wydaje mi się, że zawiecha powinna to utrzymać. Pytałęm w serwisie, na podstawie zdjęcia powiedzieli mi, że faktycznie nisko siedzi i że prawdopodobnie amorki do wymiany. Ja mam zielone zakres 900-1350kg - może to za mało i lepiej dać niebieskie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory nie podniosą przyczepy. Ale niesprawne zwiększają amplitudę ruchów budy góra-dół. 
Amorki do przyczep mają przedziały wagowe i tego się trzymaj (wg DMC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mituser napisał(a):

Pytałęm w serwisie, na podstawie zdjęcia powiedzieli mi, że faktycznie nisko siedzi i że prawdopodobnie amorki do wymiany.

Zatem już wiesz, że ten"serwis" raczej nie ma podstawowej wiedzy o tym, do czego służą amortyzatory.

2 godziny temu, mituser napisał(a):

Ja mam zielone zakres 900-1350kg

Zielone? Jakim cudem, skoro one są w/g alko do przyczepy o masie 900 kg na pojedynczej osi? 

No i nadal nie wiemy czym w tej przyczepie zawadzasz o tego śpiącego policjanta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Marcin T napisał(a):

Zatem już wiesz, że ten"serwis" raczej nie ma podstawowej wiedzy o tym, do czego służą amortyzatory.

Zielone? Jakim cudem, skoro one są w/g alko do przyczepy o masie 900 kg na pojedynczej osi? 

No i nadal nie wiemy czym w tej przyczepie zawadzasz o tego śpiącego policjanta.

Marcin ,może  oś też jest na niższą dmc ?  '

Niech autor zerknie pod przyczepę i zobaczy jaka tam jest oś zamontowana.  

Dawno temu zapodałem rysunek ugięcia wahacza w osi . Należałoby podnieś przyczepę i zobaczyć jak "stoją" wahacze w tej osi bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mituser napisał(a):

Jednak wydaje mi się, że zawiecha powinna to utrzymać.

Mam wrażenie że VI się rzeczywiście tylko wydaje...

Zważ przyczepę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mituser napisał(a):

namiot przedsionkowy (w skrzyni pod łóżkiem może z 15kg), woda w zbiorniku kolejne 20kg i dokumentacja od przyczepy ze 3kg. Do tego waga samego zestawu moovera. No to w sumie powiedzmy 100kg dodatkowe obciążenie a reszta to fabryczne wyposażenie.

Popatrzyłem w netach. Czyżby 1350 kg DMC? i ~200-220 kg ładowności?

35kg mover, 20-25 akumulator z kablami itp., papiery 3kg. Namiot przedsionkowy, jeżeli to nie jest jakiś lekki przedsionek albo daszek, to może wcale nie być 15 kg (pełny przedsionek ze stalowym stelażem i podłogą nawet... 50-60).

Co masz w tym fabrycznym wyposażeniu? Czasami parę rzeczy wyjdzie, które wydają się i nawet są "fabryczne", ale w liczeniu wagi są to doddatkowe kg zabrane z ładowności i dziesiątki kg w wadze, jeśli się dobrze przyjrzeć. Głupie fabryczne dywany to przykładowo 10 kg, grzana podłoga 7, przetwornica 4, butla gazowa 11kg ale w stali (22kg) gdy fabryka liczy 11-kę, ale alu, która waży 17 (i już 5 kg "wpadło), ba, reduktor, każde przyłącze w ścianie, to już dodatkowa rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.