kubryk1 Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Na stronir kablomedia puławy w opisie złącza 13 pinowego jest uwaga aby masy kontaktu 3 (czyli do swiateł), masa kontaktu 11 do zasilania spod zapłonu i 13 - masa dla obwodu zasilania ciągłego nie były zwarte po stronie przyczepy. Czy ktoś może mi wyjaśnic dlaczego wszystkie te kontakty nie mogą być zasilane z jednej masy? Czy chodzi o zbyt duży pobór (przy przekroju masy 2,5 mm kwadrat) czy sa jakies inne względy? Pozdrawiam wszystkich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trafko Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Niby głupie , bo przyczepa ma masę na obudowie i na to samo wychodzi. U mnie jest masa na ramie i na poszyciu , w przypadku 230V do masy (rama i poszycie ) jest podłączone uziemienie. Może tu chodzi np o lodówkę ,że masa idzie bezpośrednio na grzałkę , po przez masę byłaby większa strata. Tak samo do aku w przyczepie ,z pod zasilania stacyjki . I może aby światła nie świeciły jak choinka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubryk1 Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 tak samo jak pisze Trafko miałem przed laty w Niewiadówce ale tam holownik nie miał elektroniki. I może to jest powód konieczności rozdziału masy? Czy puszczenie wszystkiego na jedna masę nie spowoduje wariacji w komputerze autka? Teraz mam Nissana Tiide i wiązka haka idzie na komputer. [ Dodano: Nie 22 Lis, 2009 19:26 ] Hej! co jest kampingowcy? Nie ma wśród nas żadnego biegłego w elektryce? Nikt nie wie jak to z tym nie łączeniem mas we wtyczce 13-pin od przyczepy? Może choć ktoś wie gdzie pytac dalej? Chciałbym sie zabrac za robotę a tu problem.... Boję się cos sknocic w elektryce a to przeciez multiplex i schrzanic łatwo. Pomocy!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.