Jump to content

Alufelgi do przyczepy


francesco
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

 

kilka słów o alufelgach do przyczepy ...

 

1. na 2 koła przyczepy działają dużo większe siły niż w samochodzie. Są delikatniejsze niż blaszaki, nie poratujesz się w awaryjnej sytuacji prostując młotkiem,

 

2. bardzo ważne jest ET tzw. odsadzenie. alus może bardziej wystawać na zewnątrz (różnie to z tym wymiarem bywa, ale przeważnie spotyka się bardziej wypuszczone niż fabryczny blaszak), i po dobiciu na wertepach koło może zawadzić o nadkole,

 

3. średnica otworu centrującego - jeśli jest większa stosuje się plastikowe tulejki - zwróć uwagę, czy ona wytrzyma Ci te obciążenia - przypominam, że tutaj inaczej rozkładają się obciążenia niż w samochodzie),

 

4. nośność felgi - sprawdź czy producent przewidział taką wytrzymałość pod obciążeniem,

 

5. śruby/szpilki - alus jest grubszy i śruba nie złapie całym gwintem. Włóż śrubę w blaszaka, zmierz ile wystaje - taką samą wartość musisz mieć na alufeldze. Można dokupić dłuższe, ale bardzo istotny jest kształt stożka - alu jest bardziej krucha niż blaszak i potrzebna jest większa powierzchnia docisku.

 

Do tego: średnica śruby, długość śruby mierzona ze stożkiem + sama długość gwintu, rozmiar gwintu (gwinty też występują różne), oraz wytrzymałość materiałowa danej śruby, Zwróć uwagę na nr klucza na jaki jest śruba, może się okazać, że dobrane dla Twoich alusów śruby mają już 19 a nie np. 17mm. Słyszałem negatywne opinie nt. chińskich śrub, ale teraz i tak wszystko jest robione w chinach więc ... :ok:

 

6. Jeśli jeszcze nie kupiłeś alusów, to są pewne modele (nawet stare), uznane za "pancerne", wytrzymują dużo - nie chcę się wypowiadać nt. nowych i relatywnie tanich tzw. "włoskich" felg - opinie na ich temat szeroko wyrażane są na forach samochodowych.

 

7. Jeśli już kupisz i założysz, a na zapasie wozisz starego blaszaka to pamiętaj by wozić stare śruby - śruba od alusa wkręcona w blaszaka może wejść głębiej i np. uszkodzić szczęki hamulcowe.

 

Może komuś się to przyda.

 

pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

3. średnica otworu centrującego - jeśli jest większa stosuje się plastikowe tulejki - zwróć uwagę, czy ona wytrzyma Ci te obciążenia - przypominam, że tutaj inaczej rozkładają się obciążenia niż w samochodzie),

 

dość znaczna poprawka:

 

za pośrednictwem wypustu centrującego nie są przenoszone żadne znaczące siły. Słóży on tylko do wycentrowania felgi z piastą, za przenoszenie sił odpowiada cała powierzchnia boczna- styczna felgi z piastą.

Link to comment
Share on other sites

Spablo1, Oj nie mów , Kitek jest w stanie i Ciebie zarazić alusami :ok: i bedziesz szukał tego postu

Link to comment
Share on other sites

francesco napisał/a:

Może komuś się to przyda.

 

 

Na 100% kitkowi :-]:ok:

 

dla mnie to nic nowego i są to totalne podstawy doboru felg itd :ok: zresztą nie wszytko jest tak jak kolega pisze ...

 

Spablo1, Oj nie mów , Kitek jest w stanie i Ciebie zarazić alusami :-] i bedziesz szukał tego postu

 

chciałbym naprawde zarazić tym kogoś :ok: a nawet jak to mi się nie uda to i tak żadna siła mnie nie odwiedzie od zakupu alu do budki :-]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam ja przymieżam się do kupna alu i chyba jak rozstaw śrób i otór środkowy bendą się zgadzać to niebędzie żadnego problemu,mam nadzieje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...