francesco Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Witam, kilka słów o alufelgach do przyczepy ... 1. na 2 koła przyczepy działają dużo większe siły niż w samochodzie. Są delikatniejsze niż blaszaki, nie poratujesz się w awaryjnej sytuacji prostując młotkiem, 2. bardzo ważne jest ET tzw. odsadzenie. alus może bardziej wystawać na zewnątrz (różnie to z tym wymiarem bywa, ale przeważnie spotyka się bardziej wypuszczone niż fabryczny blaszak), i po dobiciu na wertepach koło może zawadzić o nadkole, 3. średnica otworu centrującego - jeśli jest większa stosuje się plastikowe tulejki - zwróć uwagę, czy ona wytrzyma Ci te obciążenia - przypominam, że tutaj inaczej rozkładają się obciążenia niż w samochodzie), 4. nośność felgi - sprawdź czy producent przewidział taką wytrzymałość pod obciążeniem, 5. śruby/szpilki - alus jest grubszy i śruba nie złapie całym gwintem. Włóż śrubę w blaszaka, zmierz ile wystaje - taką samą wartość musisz mieć na alufeldze. Można dokupić dłuższe, ale bardzo istotny jest kształt stożka - alu jest bardziej krucha niż blaszak i potrzebna jest większa powierzchnia docisku. Do tego: średnica śruby, długość śruby mierzona ze stożkiem + sama długość gwintu, rozmiar gwintu (gwinty też występują różne), oraz wytrzymałość materiałowa danej śruby, Zwróć uwagę na nr klucza na jaki jest śruba, może się okazać, że dobrane dla Twoich alusów śruby mają już 19 a nie np. 17mm. Słyszałem negatywne opinie nt. chińskich śrub, ale teraz i tak wszystko jest robione w chinach więc ... 6. Jeśli jeszcze nie kupiłeś alusów, to są pewne modele (nawet stare), uznane za "pancerne", wytrzymują dużo - nie chcę się wypowiadać nt. nowych i relatywnie tanich tzw. "włoskich" felg - opinie na ich temat szeroko wyrażane są na forach samochodowych. 7. Jeśli już kupisz i założysz, a na zapasie wozisz starego blaszaka to pamiętaj by wozić stare śruby - śruba od alusa wkręcona w blaszaka może wejść głębiej i np. uszkodzić szczęki hamulcowe. Może komuś się to przyda. pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 3. średnica otworu centrującego - jeśli jest większa stosuje się plastikowe tulejki - zwróć uwagę, czy ona wytrzyma Ci te obciążenia - przypominam, że tutaj inaczej rozkładają się obciążenia niż w samochodzie), dość znaczna poprawka: za pośrednictwem wypustu centrującego nie są przenoszone żadne znaczące siły. Słóży on tylko do wycentrowania felgi z piastą, za przenoszenie sił odpowiada cała powierzchnia boczna- styczna felgi z piastą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spablo1 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Może komuś się to przyda. Na 100% kitkowi :ok: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wirek Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Spablo1, Oj nie mów , Kitek jest w stanie i Ciebie zarazić alusami i bedziesz szukał tego postu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 francesco napisał/a: Może komuś się to przyda. Na 100% kitkowi dla mnie to nic nowego i są to totalne podstawy doboru felg itd zresztą nie wszytko jest tak jak kolega pisze ... Spablo1, Oj nie mów , Kitek jest w stanie i Ciebie zarazić alusami i bedziesz szukał tego postu chciałbym naprawde zarazić tym kogoś a nawet jak to mi się nie uda to i tak żadna siła mnie nie odwiedzie od zakupu alu do budki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek2135 Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Witam ja przymieżam się do kupna alu i chyba jak rozstaw śrób i otór środkowy bendą się zgadzać to niebędzie żadnego problemu,mam nadzieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.