Jump to content
Sign in to follow this  
maciekz

Hak do PREMACY (11/2001, 2,0l benzyna) - montaż

Recommended Posts

klon
Nr homologacji jest na tabliczce haka - papier niepotrzebny

 

Dawno temu chciałem założyć do 126p , używany ze złomu.

W pewnym zakładzie powiedzieli ,że się nie da bez papierka i nie będzie możliwości wbicia do dowodu.

Rozumiem ,że chcieli skasować za montaż ,oraz nowy hak.

 

przepisy sie zmieniły ...

 

teraz jak hak ma tabliczkę to można zakładać, nawet samemu

 

założyłem sam używkę i w sobotę byłem na badaniu,

bez żadnych papierów, dostałem świstek do WK :jump:

ja od 2 lat wożę nowy hak pod siedzeniem i na stacji powiedzieli, że potrzebują papier od firmy produkującej haki a może się przepisy zmieniły to podjadę się spytać

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIGL

Pewnie hodzi o homologację, na allegro jest od groma haków (mówię tu o nowych) i takowy mam zamiar sobie zamontować. Montaż oczywiście we własnym zakresie :jump: - straciłem wiatę w mechaników i wyznaję zasade: Jak chcesz żeby coś było dobrze zrobione - zrób to sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
na allegro jest od groma haków (mówię tu o nowych) i takowy mam zamiar sobie zamontować. Montaż oczywiście we własnym zakresie

 

Od groma jest też takich , których montować nie można ....

 

straciłem wiarę w mechaników i wyznaję zasadę: Jak chcesz żeby coś było dobrze zrobione - zrób to sam.

 

Odważne stwierdzenie , którego nie popieram ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIGL

Czemu nie można :jump: jeżeli posiada homologację, tabliczkę, jest nowy i dedykowany dla konkretnego modelu auta to myślę że nie będzie tu żadnego problemu, a z tym mechanikowaniem to oczywiście wedle umiejętności i możliwości - czasami ograniczają mnie narzędzia a czasami umiejętności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
jeżeli posiada homologację,

 

są takie na Allegro co nie posiadają , mają na tabliczce tylko znak ,, B " - UWAŻAJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafko
Odważne stwierdzenie , którego nie popieram ...

 

Ja też nie wierzę w mechaniorów , ale jest właśnie ale.

Są naprawy w których robią z nas debili i ciągną kasę.

Są też naprawy w których niestety musimy się to tego podporządkować.

Co do haków to tylko bym polegał na nich.

Za 500 zł nie opłaca mi się nawet zaglądać pod auto.

Zawożę autko , płacę za hak i montaż , jak się dogadam to nawet odbieram autko z wbitym hakiem w dowodzie.

Nie wiem czy można samemu montować hak , ale akurat w tym przypadku niech to zrobią mechaniory.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szadok
No jak widzę hak o uciągu 1700 kg. za 140 zł . to od razu zapala mi się taka czerwona lampka :jump:

 

Jarku - powiedz, czy orientujesz się, czy dane na tej śmisznej tabliczce przyhakowej są jakoś weryfikowane przez jakiś urząd..? Jakieś badania robione wytrzymałościowe, etc..? Czy producent może sobie tam wbić dowolną liczbę wziętą z kalosza i nikt mu nic nie zrobi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
czy dane na tej śmisznej tabliczce przyhakowej są jakoś weryfikowane przez jakiś urząd..?

 

Przez stację kontroli pojazdów podczas badania ,, haka "

 

Jakieś badania robione wytrzymałościowe, etc..?

 

Tak , badania homologacyjne

 

Czy producent może sobie tam wbić dowolną liczbę wziętą z kalosza i nikt mu nic nie zrobi?

 

Ten numer nie przejdzie , homologacja dotyczy każdego typu haka do danego typu pojazdu . Problem w tym , że przed wejściem do UE mogły być montowane haki bez homologacji UE . Zostało tego na rynku dużo i teraz co niektórzy usiłują taki bubel jeszcze sprzedać

 

Trochę o homologacji :

 

Do dnia 30.04.2004 roku haki holownicze, jak większość wyposażenia pojazdów samochodowych, podlegały obowiązkowej certyfikacji na znak bezpieczeństwa "B".

Po 1 maja 2004 roku, czyli po wejściu Polski do Unii Europejskiej zaczepy kulowe podlegają obowiązkowej homologacji typu, tzn. każdy rodzaj haka (mający numer katalogowy) - musi mieć indywidualny numer homologacji potwierdzający zgodność z wymaganiami przepisów zawartych w dwóch aktach prawnych. Jednym z nich jest dyrektywa Nr 94/20/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30.05.1994 r., która obowiązuje na obszarze państw członków Unii Europejskiej. Homologacja wydana w/g tej dyrektywy oznaczona jest symbolem: "eX", gdzie x - to liczba oznaczająca kraj, który taką homologację wydał, np. e20 to homologacja wydana przez Polskę.

Drugim aktem prawnym zawierającym przepisy dotyczące homologacji jest Regulamin Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ Nr 55 (z poprawką 01) z dnia 16.09.2001 r., który obowiązuje praktycznie tylko poza obszarem Unii Europejskiej, gdyż nieliczna grupa państw Unii Europejskiej podpisała porozumienie uznające tę homologację. Dla odróżnienia, homologacja uzyskana wg wymagań tego regulaminu oznaczona jest symbolem: "Ex", gdzie x - oznacza państwo, które ją wydało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
No jak widzę hak o uciągu 1700 kg. za 140 zł . to od razu zapala mi się taka czerwona lampka :ok:

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=806467429

 

O to mnie wystraszyłeś :ok: Właśnie u tego sprzedawcy kupiłem już 4 haki do swoich aut i zamówiłem 5 znajomym. Ceny ma atrakcyjne - fakt. Jakościowo wydają się OK. Minus za słabą powłokę lakierniczą. Na badaniach nikt nie miał problemu. Eksploatacyjnie również OK. Otwory montażowe porobione precyzyjnie.

 

I co mam dalej myśleć? :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
No jak widzę hak o uciągu 1700 kg. za 140 zł . to od razu zapala mi się taka czerwona lampka :ok:

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=806467429

 

O to mnie wystraszyłeś :ok: Właśnie u tego sprzedawcy kupiłem już 4 haki do swoich aut i zamówiłem 5 znajomym. Ceny ma atrakcyjne - fakt. Jakościowo wydają się OK. Minus za słabą powłokę lakierniczą. Na badaniach nikt nie miał problemu. Eksploatacyjnie również OK. Otwory montażowe porobione precyzyjnie.

 

I co mam dalej myśleć? :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow
I co mam dalej myśleć?

 

sprawdz czy na tabliczce znamionowej jest ,, e " i nr. xxxxxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
sprawdz czy na tabliczce znamionowej jest ,, e " i nr. xxxxxx

 

E 2000XXXXX (X jakieś cyferki)

 

To czyli OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarekkow

Jak ma E20 - xxxxxxxx to może być :ok:

 

 

Ps. madmir pomocy :jump: bo Ty w tym siedzisz ,, po uszy "

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmir

Jarekkow

 

Niebardzo wiem w jaki sposób mógłbym pomóc,kwestię homologacji wyjaśniłeś doskonale.

Największym problemem haków to brak homologacji lub posługiwanie się inną homologacją.

Najlepsza rada to sprawdzać,sprawdzać i jeszcze raz sprawdzać.

Prezentowany w poprzednich postach hak holowniczy;http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=806467429

to najlepszy przykład jak nie powinien wyglądać hak holowniczy do AUDI 80 B4

wystarczy porównać haki takich firm jak:AUTO-HAK,BRINK,ORIS,WESTFALIA, ale nigdzie w opisie niema mowy o homologacji (nigdy i nikt by takiej do tego samochodu nie wydał-mocowanie niezgodne z zaleceniami Audi)jest mowa o certyfikatach wprawdzie od ponad 5 lat nieważnych ale kto o tym wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...