Jump to content
Sign in to follow this  
maciekz

Hak do PREMACY (11/2001, 2,0l benzyna) - montaż

Recommended Posts

maciekz

Witam

Zakupiłem okazyjnie hak do PREMACY używany (zdemontowany z PREMACY właśnie ale nie wiem z jakiego modelu) w bardzo dobrym stanie razem gniazdem 13 pinowym i wiązką (wygląda na kompletną- jakieś 2 pudełka z elektroniką , bezpiecznik na przewodzie i wszystkie przewody zakończone róznymi wtyczkami). Czy premaska ma jakieś gniazda fabryczne do podłaczenia haka, jeśli tak to gdzie się znajdują, czy kolory przewodów to jakiś standard - hak wygląda na oryginał - porównywałem rysunki montażowe haków do tej marki, kształt identyczny. Przeszukałem net - ludzie ostrzegają przed podpinaniem sie z przewodami bezpośrednio pod światła(możliwość uszkodzenia komputera). Nie mam żadnego schematu - czy znajdzie się ktoś , kto montował hak z gniazdem 13 pinowym w PREMACY? Następny problem to brak śrub , słyszałem , że muszą być odpowiedniej twardości, gdzie takie dostać - jestem po wizycie w stacji motującej haki - gość zaproponował mi montaż swojego 7 pinowego gniazda ale po ostrzeżeniach wyczytanych w necie zrezygnuje, sprobuje zaadoptować ten system 13 pinowy , zwłaszcza , że przeczytałem, że przenosi wiecej sygnałów do przyczepy zwłaszcza kampingowej (a przelotke 13/7 juz zamowilem w cenie 24 zł z przesyłką.

pozdrawiam -szczęśliwy uzytkownik PREMASKI

Maciek

moje GG - 12039 jakby ktoś miał chęć mi pomóc

 

P.S. w wolnej chwili zrobię zdjęcia wiązki , wtyczek - może kogoś to naprowadzi na rozwiązanie mojego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sowa_77

Witam, używany hak to chyba nie jest dobry pomysł.Jaką masz pewność czy się z nim nic złego ne działo wcześniej?

 

Może instrukcja trochę pomoże w montażu.Między innymi masz tam podane rozmiary śrub.

W sprawie elektryki niestety się nie wypowiem,bo fachowcem nie jestem.

 

http://www.autohak.com.pl/upload/Mazda%20Premacy%20M43%20polska.pdf

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk

W temacie wiązek - najczęściej wiązkę podpina się pod przewody (stop pod światła STOP, pozycja pod pozycję). Obawiam się, że nie czegoś takiego jak "wiązka do haka". Proponuję poszukać jakiegoś MANUALA do Premacy (taki poradnik w stylu"Sam naprawiam&quot ;) Pewnie można znaleźć w necie:

http://rapidlibrary.com/index.php?q=mazda+premacy+manual

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b
W temacie wiązek - najczęściej wiązkę podpina się pod przewody (stop pod światła STOP, pozycja pod pozycję). Obawiam się, że nie czegoś takiego jak "wiązka do haka".

 

ano właśnie w nowych autach z szyną CAN (tak to się chyba nazywa)

trzeba stosować odpowiednie złącza, inaczej komputer wariuje

to nie czasy przekaźników i kabelków z fiata 126p :piwko:

 

maciekz - poszukaj instrukcji montażu haka do Twojego modelu, inaczej nie ruszysz

ludzie podpinają bezpośrednio pod lampy, ale to trochę prowizorka

 

tak tylko informacyjnie jak wygląda montaż wiązki do forda

wiązka do c-max'a

podpięcie tej wiązki, zapobiega np pikaniu czujników parkowania :piwko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk

Konrad - u mnie "fachowcy" podpięli właśnie pod lampy. Będę musiał popoprawiać, bo czasami coś "nie styka".

Co do czujnika - to osobiście tymi ręcami zamontowałem wyłącznik w bagazniku ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przemo.D

Te szybko złączki ich to od razu trzeba polutować bo to jest lipa;)

Hak jak to hak tylko średnica kuli aby trzymała wymiar, nowy czy używany co za różnica jak do tego auta dopasowany i ma tabliczke :piwko:

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b
Konrad - u mnie "fachowcy" podpięli właśnie pod lampy. Będę musiał popoprawiać, bo czasami coś "nie styka".

 

no to :piwko::piwko:

wiesz ja do vitarki sam sobie podpiąłem pod kostkę przy lampie

ale to prosta maszyna, rodem z lat 90 :jump:

 

Co do czujnika - to osobiście tymi ręcami zamontowałem wyłącznik w bagazniku ;-)

można, ale to są półśrodki, bo taka wiązka właśnie to zastępuje

poza tym, założenie oryginalnej wiązki pozwoli np na zapalenie kontrolki świateł przyczepy

gdzieś też czytałem, że komp wyrzucał komunikat o spalonej żarówce, przez podpięcie do lampy

dlatego warto dobrze rozeznać sytuację :ok:

 

u mnie nie ma kompa, nie ma czujników cofania, więc może da się bezpośrednio :piwko:

 

edit: co do używki, też kupiłem używany, ale kula chyba nigdy nie była używana :ok:

cena o 50% niższa niż nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
te szybko złączki ich to od razu trzeba polutować bo to jest lipa;)

Hak jak to hak tylko średnica kuli aby trzymała wymiar, nowy czy używany co za różnica jak do tego auta dopasowany i ma tabliczke :piwko:

Pozdro

przemo2.0td,zgadzam się z Tobą jak najbardziej ,tylko jaką mamy pewność czy ten hak jest w pełni sprawny tzn.bezpieczny.Do tego jeszcze dochodzi zakup śrub wzmacnianych najlepiej w klasie 10,9 bo 8,8 mogą być za słabe. I jaka jest to okazja aby kupowac używke skoro możemy kupić nówke sztuke za około 400 PLN.A holowana przyczepa jest kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy droższa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk
Te szybko złączki ich to od razu trzeba polutować bo to jest lipa ;)

Przemo - właśnie to miałem na myśli mówiąc popoprawiać. Muszę sobie polutować. W trasie szukałem ponad półgodziny powodu, dla którego przestał mi działać kierunkowskaz w przyczepce. W końcu wpadłem na pomysł, że może przy lampie? I znalazłem.

 

wiesz ja do vitarki sam sobie podpiąłem pod kostkę przy lampie

 

Wiem! Miałem takie autko z 1997 roku (blaszanka 3 drzwiowa). Świetne autko. Hak już miała. Ale ja wtedy jeszcze przyczepki nie miałem. Ale z haka korzystałem do przyczepy bagazowej. Pomogła mi podczas budowy i przeprowadzki.

 

W mojej Toyocie nie trzeba było montować "modułu". Ale swoją drogą dowiem się (mam dojście) czy jest jakaś wiązka w moim autku. Może wtedy zmienię gniazdko na 13PIN .. :piwko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
szadok
Następny problem to brak śrub , słyszałem , że muszą być odpowiedniej twardości, gdzie takie dostać

Śruby klasy 10.9 lub 8.8 o odpowiedniej średnicy i długości. Do tego ew. nakrętki i podkładki. Śruby z marketów budowlanych sobie odpuść, bo to klasa 5.8 lub 5.6 i to w dodatku chyba klasa plastelinowa :piwko:

Uważaj na gwinty jeśli będziesz musiał wkręcać w gwintowane otwory samochodu - lubią być gwinty drobnozwojowe! Jeżeli nie będziesz musiał wkręcać w gwintowane otwory, to mogą być śruby o standardowym skoku gwintu (lepsza dostępność), ale wtedy koniecznie użyj albo podkładek sprężystych, albo nakrętek samokontrujących albo jakiegoś środka zapobiegającego odkręcaniu (np loctite 243).

 

Aha. Śruby 10.9 lub 8.8 dostępne w hurtowniach ze śrubami. Poszukaj w książce tel. w swoim mieście i zadzwoń o dostępność.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szadok
Do tego jeszcze dochodzi zakup śrub wzmacnianych najlepiej w klasie 10,9 bo 8,8 mogą być za słabe.

 

Etam. Zależy od średnicy. Zobacz, w podawanym PDFie jak byk są śruby 8.8

No i organoleptycznie stwierdziłem w dwóch kompletach haków z autohaku: śruby dają 8.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
Do tego jeszcze dochodzi zakup śrub wzmacnianych najlepiej w klasie 10,9 bo 8,8 mogą być za słabe.

 

Etam. Zależy od średnicy. Zobacz, w podawanym PDFie jak byk są śruby 8.8

No i organoleptycznie stwierdziłem w dwóch kompletach haków z autohaku: śruby dają 8.8.

 

W swoim samochodzie mam hak firmy WESTFALIA a tam wszystkie śruby były w klasie 10.9 a nakrętki w klasie 10. Do tego jeszcze były tuleje na śruby aby przy skręcaniu elementów haka nie uszkodzić podłużnic.

Z tego wynika ,że każdy producent inaczej dobiera śruby i nakrętki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocur
Zakupiłem okazyjnie hak do PREMACY używany (zdemontowany z PREMACY właśnie ale nie wiem z jakiego modelu) w bardzo dobrym stanie

 

używany hak to zawsze ryzyko. Może być wyprostowany po wypadku - nie zawsze można dostrzec naprawę a wytrzymałość znacznie się zmniejsza.

 

I jaka jest to okazja aby kupowac używke skoro możemy kupić nówke sztuke za około 400 PLN.A holowana przyczepa jest kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy droższa.

 

zgadzam się z Marasem

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk

Do nowszych autek 400 zł może być za mało. Ja do Toyoty dałem prawie 800.

Ale i tak uważam, że było/jest warto. :piwko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bodzioklb

oryginalny hak jesli ma dlugie wiazki to wpinasz... przy kostkach pod kolumna kierownicy /wiazka haka ma mniec przelotki - trojniki/:ok: a nie do lamp czy gdzie indziej....

 

wpinasz pod glowna wiazke kabli ten co ma najwiecej zyl i mikroprocesor -pasuje w jedno miejsce - tak sa wtyczki zrobione ze w inne nie wepniesz...

 

pozniej powinienes miec cienszy -podmieniasz go na przerywaczu kierunkowskazow - ma odseparowane prawa i lewa strone i dodatkowy obwod na kontrolke kierunkowskazow...

 

i jeszcze jeden powinien byc do jest wpinany na szyne z kablami pradowymi - jest tam osobna masa i staly + oraz drugi + zasilany po wlaczeniu stacyjki...

 

jesli to oryginalny brink to tak powinien miec i wpiecie zajmuje... 1 minute :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...