Skocz do zawartości

Boiler 12V, może diesel? A może wymiennik ciepła?


ktomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dla wszystkiego zastosowałbym oddzielne przewody o większym przekroju bezpośredno od aku
To jest dla mnie jasne i oczywiste

Przetwornica na MAX obciążona nie będzie, ale nawet 3/4 jej możliwości to 750W. A to przy napięciu 12V daje prąd 62,5A + 5% na straty czyli ponad 65A

To już jest nie byle co. Na pewno pójdą przewody o przekroju 10mm2 nie mniejsze.

instalacja standardowej zapalniczki (i przy okazji coś jeszcze) może powiedzieć :jump::jesc:
Pewnie spaliłby się bezpiecznik.

Ale po którejś wymianie założyłbym największy możliwy i wtedy spaliłby się samochód :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że podłączanie przetwornicy do gniazdka zapalniczki to (dosłownie) igranie z ogniem

Przecież nawet nie da się rady tego zrobić.

Żadna przetwornica nie ma wtyku, a nikt normalny nie będzie próbował jej zakładać.

Oczywiście że pod AKU i to porządnie a nie na skrętkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że podłączanie przetwornicy do gniazdka zapalniczki to (dosłownie) igranie z ogniem

Przecież nawet nie da się rady tego zrobić.

Żadna przetwornica nie ma wtyku, a nikt normalny nie będzie próbował jej zakładać.

Oczywiście że pod AKU i to porządnie a nie na skrętkę

Ja w swojej mam akurat 2 zestawy przewodów (oryginalnie), jeden do zapalniczki, a drugi z grubymi kablami do aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna przetwornica nie ma wtyku, a nikt normalny nie będzie próbował jej zakładać.
Ja w swojej mam akurat 2 zestawy przewodów (oryginalnie), jeden do zapalniczki, a drugi z grubymi kablami do aku.

sam widzisz kolego ktomek lepiej korzystać z doświadczenia innych, niż (dosłownie) spalić temat...

wszystko da się podłączyć...do gniazdka też...

i jeśli mamy autko od nowości to wywali bezpiecznik, ale jeśli ktoś "usprawnił" instalację to... :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko da się podłączyć...do gniazdka też...

No tak, założyłem błędnie, że jak coś podłączam, to wiem co robię.

Nie każdy tak musi :jump:

A swoją drogą, skoro dali wtyczkę do zapalniczki, to chyba słaba ta przetwornica, bo gniazdo zapalniczki dużego prądu nie przeniesie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to jest przetwornica z 24V o mocy 500W kożystałem z gniazda zapalniczki (Man TGA) przy oglądaniu TV i DVD (ok 90W), w Volvo FH12 podłączona była pod dolne gniazdo 24V (bolcowe)i chodziła chłodziarka,TV,DVD itp - oczywiście wszystko razem raczej sporadycznie. Jakbym miał 1000W - spawał albo wiercił to by było bezpośrednio pod aku :jump: Przy obciążeniu ponad 200 W nie widzę innego wyjścia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to jest przetwornica z 24V o mocy 500W kożystałem z gniazda zapalniczki

No to też ma znaczenie, bo 24V 500W to jest prąd max 21A, a przy 12V 500W prąd wyniesie już 42A

Nie polecam stosowania tego gniazda przy przetwornicy 12V większej niż 150W lub przy obciążeniu innej przetwornicy nie większym niż 150W w porywach do 180W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bigl sam wiesz, że teraz na dużych jeżdżą młodzieńcy, że tak powiem z łapanki...

i nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, czym i jak to się je...

koła nie potrafią zmienić, więc gdzie tu mowa o znalezieniu akumulatorów, żeby się do nich podłączyć... i to wcale nie jest śmieszne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HA czasem mi się wydaje że mają po 17 lat :jump: , masakra - a nasz kochany rząd lansował pomysł aby prawo jazdy na motocykł było od 24 lat. Wracając do tematu to pomysł z zbiornikiem podgrzewanym płynem z układu chłodzenia pojazdu wydaje mi się bardziej praktyczny (oczywiście jeżeli mamy miejsce pod maską), jako że oba rozwiązania wymagają pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jest z tym trochę roboty i może służyć tylko do tego celu. Instalację na 230V będzie można wykorzystać jeszcze późnej, nawet jak się auto opchnie. Z pewnością wymiennik ciepła jest to najbardziej ekonomiczny sposób w eksploatacji, ale jak zrobimy termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością wymiennik ciepła jest to najbardziej ekonomiczny sposób w eksploatacji, ale jak zrobimy termostat

Nie wydaje mi się, żeby to było jakieś szczególnie trudne w realizacji, są dostępne różne rodzaje termostatów, coś się powinno dobrać.

Pozostaje jednak problem z miejscem na schowanie zbiornika, no i całość trzeba tak zaprojektować, żeby sobie nie zepsuć układu chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.