Vandi Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Koledzy ma dylemat. W przyszłym roku będe wyprowadzał się z największej wsi w Polsce do mniejszej, oddalonej o 450km Zadzwoniłem do firmy zajmującej się przeprowadzkami: Koszt przeprowadzki od 3500zł w górę. Dlatego postanowiliśmy kupić przyczepkę towarową. I tak trzeba będzie parę razy pojechać, koszt wyjdzie podobny, a przyczepka i tak później przy budowie domu będzie potrzebna. Z wielu różnych wybrałem dwie: http://www.allegro.pl/item786396152_przyczepa_syland_4_najtaniej_na_allegro.html i http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B142648 I tu koledzy mam pytanie do Was. Biorąc pod uwagę fakt iż będą tą przyczepą wożone m. in. meble, którą byście wybrali: Tą z osią skrętną czy z resorami? W której jest większa szansa, że meble przewiezione zostaną w całości, biorąc pod uwagę jakość polskich dróg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piterek Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Kupiłbym tą na resorach i amortyzatorach, na pewno będzie się lepiej zachowywała na naszych dziurach i prowadzi się taka o wiele lepiej niż taka na sztywnej osi. A nie myślałeś o wypożyczeniu przyczepki na kilka dni? Koszt to 30-50 zł za dobę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandi Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Braliśmy pod uwagę wypożyczanie. Koszt wypożyczenia większej przyczepy (ale nie za dużej co by policja się nie przyczepiła do "Yarisy" to, tak jak napisałeś piterek 50zł za dobę. Z Wawki do Zielonej G. fizycznie nie jestem wstanie obkręcić przez 1 dobę. Czyli 100zł za jeden kurs. Kursów 5? daje 500zł. Później do przewożenia mateiałów też będzie potrzebna. A z drugiej strony teraz jeszcze mam możliwość kupienia przyczepki i zdjęcia VATu i amorytyzacji. Później będzie można ją sprzedać - jeśli nie będzie potrzebna. Dlatego zdecydowaliśmy się kupić a nie wypożyczać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil_K Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 mimo wszystko jeszcze na Twoim miejscu bym to zastanwił się nad wynajęciem nawet na dłuższy termin.... oczywiście co własna to własna jak ze zwykłą budką ale teraz jest już raczej po sezonie budowlanym/remontowym i przyczepki nie mają takiego wzięcia... do nowej dolicz koszt rejestracji + ubezpieczenia i porównaj z możliwością wypożyczenia nawet na miesiąc... ogólnie jak ma stać w wypożyczali to mogą dość mocno opuścić cenę... w przeliczeniu na 1 dzień a w praktyce za jakiś czas nie sprzedasz jej w cenie która pozwoli na odzyskanie zainwestowanych środków :0 ale z drugiej strony ... odliczenie VAT i koszty dla firmy to inna rozmowa kończąc wywód ... wybierz się jeszcze do Castoramy mają fajne przyczepki w całkiem dobrych cenach... zazwyczaj wszystkie modele dostępne więc możesz dokładnie porównać przymierzyć się itd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Vandi a patrzyłeś za używkami? można dostać fajne przyczepki w niskich cenach tylko trzeba poszukać ja kupiłem 3 lata temu przyczepe 1.5x1.5x3m z plandeką na osi skrętnej za 1/3ceny nowej a przyczepa nie miała nawet dwóch lat i była w rewelacyjnym stanie Służy mi bardzo dobrze przez trzy lata i bez totalnie żadnego wkładu A co do pytania oś skrętna czy resory; na resorach kiedyś miałem nieprzyjemnośc jechać bo mi jakoś skakała a teraz na osi skrętnej jestem bardzo zadowolony bo prowadzi się super O towar martwić się nie musisz bo na osi nić się nie uszkodzi Na przyczepie ciągle woże meble i nigdy nic się nie stało a woże biblioteki witryny itd więc z lustrami szybami itd Moim zdaniem wypożyczenie niema bo za dużo z ty zachodu ... przerobiłem ten temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piterek Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 kit, na pewno ta przyczepa na resorach nie miała amortyzatorów, stąd takie wrażenia z jazdy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 fakt piterek nie miała amortyzatorów Przeoczyłem i nie dopisałem tego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
track222 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Z Wawki do Zielonej G. fizycznie nie jestem wstanie obkręcić przez 1 dobę. . Tak czytam i mysle: doba ma 24 godz., a odległość z Warszawy do Zielonej Góry tylko 450. Bez probroblemowo mozna to objechać w 24 godz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekkow Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Kupiłbym tą na resorach i amortyzatorach, na pewno będzie się lepiej zachowywała na naszych dziurach i prowadzi się taka o wiele lepiej niż taka na sztywnej osi. Jak jest załadowana to tak, ale jak nie to pingpong na drodze A co do pytania oś skrętna czy resory; na resorach kiedyś miałem nieprzyjemnośc jechać bo mi jakoś skakała a teraz na osi skrętnej jestem bardzo zadowolony bo prowadzi się super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
widelec Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 jak bys byl zainteresowany wynajeciem przyczepki : dlugosc - 265 cm ,szerokosc - 145 cm ,wysokosc z plandeka 120 cm za 35 PLN/doba lub dlugosc - 295 cm ,szerokosc - 145 cm ,wysokosc z plandeka 140 cm za 40 PLN/doba dodatkowo od 4-tej doby rabat 10 % na caly okres wynajmu to daj znac dam Ci namiary na firme bralem od nich w te wakacje przyczepke - przyczepy sa nowe bo oni od niedawna je wynajmuja + nie wymagaja zadnej kaucji (z tego co pamietam)i daja nawet kolo zapasowe ta przyczepa kosztowala 25 PLN/doba plandeke zostawilem u nich bo byla mi niepotrzebna co do Vat-u to jak by Ci wystawili fakture to pewnie tez bys mogl odliczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Vandi,Należy dodać jeszcze ,że ta na resorach jest wyższa w porównaniu do tej na osi skretnej a to oznacza ,że środek ciężkości będzie wysoko umiejscowiony co pogarsza warunki jazdy.Bardzo dobrym plusem odnośnie zakupu a nie wypożyczeniem jest możliwość odpisania VAT-u i tym ,że ta przyczepa będzie służyła do przewozu materiałów na budowe.Miałem budowe i wiem jak bardzo była potrzebna i napewno zapracowała na siebie.Odnośnie przyczepy i jej DMC to wybrałbym taką jaką może max. pociągnąć holownik a odnośnie wielkości paki to min. 3 metry dł. aby płyty kart-gips. i inne dłuższe klamoty można byłoby załadować.Moja towarowa ma nieco ponad 3 metry paki ale ładowność to tylko 500kg ,dmc ma 750kg, nie ma hamulca najazdowego i jest na osi skrętnej .Patrząc z prespektywy czasu to kupując teraz przyczepe wybrałbym z hamulcem najazdowym o ładowności około 1 t.Marki godne polecenia to nasz Niewiadów: http://www.niewiadow.pl/ i Wiola : http://www.przyczepy-wiola.eu/ takie najczęsciej spotykałem w wypożyczalniach a to oczymś świadczy.Dobrym rozwiazaniem jest też zakup używanej o czym pisał kit , można kupić mało używaną w bardzo dobrym stanie za rozsądne pieniądze.Odnośnie przyczep sprzedawanych przy marketach to fakt cena jest konkurencyjna ale wykonanie fatalne,cienkie blachy burt ,dyszle wykonane z bardzo cienkich profili nie przemawiają do mnie bezawaryjnym użytkowaniem przez długie lata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Vandi,Należy dodać jeszcze ,że ta na resorach jest wyższa w porównaniu do tej na osi skretnej a to oznacza ,że środek ciężkości będzie wysoko umiejscowiony co pogarsza warunki jazdy. trafna uwaga Marki godne polecenia to nasz Niewiadów: http://www.niewiadow.pl/ i Wiola : http://www.przyczepy-wiola.eu/ wiole polecam naprawde dobre jakościowo przyczepy, trwałe i ładnie wykończone Tak czytam i mysle: doba ma 24 godz., a odległość z Warszawy do Zielonej Góry tylko 450. Bez probroblemowo mozna to objechać w 24 godz. Jasne że można tylko po co? ja myśle że Vandi niebardzo chce jeżdzić na wyścigi pewnie na spoko chce załadować sobie przyczepe, na luzie jechać, a w miejscu docelowym spokojnie się rozładować, odpocząć a może przespać Nie bardzo chce walić km i wszystko na czas robić żeby zamknąć się w dobie w wypożyczalni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kocur Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Vandi, często używam przyczepę towarową marki Neptun. Mam ją od 7 lat i cały czas jest sprawna. Oś skrętna z amortyzatorami. Nawet pusta w zasadzie nie skacze. Mankamentem nowych Neptunów jest mniejsza niż kiedyś skrzynia. Ale to na co zwróciłbym uwagę to dwuosiowa przyczepa Świdnik. Ja widziałem je w Castoramie ale myślę, że warto zajrzeć na stronę producenta. Cena niewygórowana a jazda z dwuosiową przyczepą jest o wiele spokojniejsza niż z jednoosiową. Meble z pewnością dojechałyby komfortowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandi Posted October 30, 2009 Author Share Posted October 30, 2009 Witam. Wczoraj przeczytałem wasze uwagi i powiem szczerze, że prawie mnie przekonaliście co do wypożyczania - dużo mniejsze koszty. Do momentu kiedy Maras się nie wypowiedział i nie utwierdził mnie w przekonaniu, że trzeba kupić. Wcześniej do tematu właśnie w ten sposób podszedłem. 1. Własne to własne. Pakuję i używam kiedy chcę 2. Po odliczeniu vat i podatku dochodowego przyczepa będzie kosztowała nie 4 tys a 2,6tys (mniej więcej), dlatego wg mnie nie opłaca się kupno używanej. ( no chyba że na fakturę, ale takiej na allegro nie znalazłem) 3. Później nie powinno być problemu ze sprzedażą za te 2600 4. Długość 3m - właśnie ze względu na płyty gipsowe ( i tu odpadają neptuny: są krótkie) Co do hamulca najazdowego: Piękna sprawa. (Dethleffs przez to prowadzi się znakomicie.) Tylko niestety przyczepy towarowe z hamulcem są dużo droższe… albo mniejsze. Dlatego, dzięki Wam już wiem co potrzebuję - Musi być na osi skrętnej, 3m dł, 1,5m szerokości, z plandeką. Idealna by była na dwóch osiach z hamulcem - ale to marzenia ściętej głowy. Przejadę się jutro do Piaseczna. I porozglądam się. Bardzo dziękuję za pomoc p.s. A co do tych 450km track222… Te 450km to jest masakra. Z Wawy do Strykowa na drodze jest zatwardzenie jak cholera . Nie pogonisz. Zwłaszcza z przyczepą. W zeszłym tygodniu wyjechaliśmy z wawki o 12 dojechaliśmy na 19:30 - 7,5 godziny! A jeszcze trzeba by wcześniej pojechać do wypożyczalni, załadować, potem rozładować, zjeść coś , wrócić ,przespać się..… W sumie jak by się uprzeć to by dało radę…. Może…. Jeżeli wracając nie zatrzymałbym się gdzieś na drzewie ze zmęczenia i jak by następny dzień przeznaczyć na „odchorowywanie” Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kocur Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Vandi, skoro jedziesz do Piaseczna to sugerowałbym pojechać jeszcze kawałek dalej do zakładu Stefana Cymermana. Budują tam w większości przyczepy podłodziowe ale... można zamówić przyczepę towarową o dowolnym rozmiarze skrzyni. Warto spróbować, ale niezbędny jest osobisty kontakt z Cymermanem. On tam o wszystkim decyduje, obsługa raczej Cię spławi. A to adres do strony : www.przyczepy.waw.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.