Skocz do zawartości

Problem z kierunkowskazem - miga za szybko.


RAFALG10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Podczas holowania przyczepy nagle kierunkowskazy z jednej strony auta zaczęły szybciej migać. Po odpięciu przyczepy problem pozostał, czyli w aucie bez przyczepy też kierunek miga za szybko. Zwykle takie zjawisko sygnalizuje uszkodzoną żarówkę. Pomimo że wszystkie świeciły, łącznie z tą w przyczepie, wymieniłem wszystkie żarówki na nowe. Problem dalej występuje. Kolejnym podejrzanym jest kostka separująca instalacje przyczepy. Konkretnie są dwie ale wiem która odpowiada za kierunki. Niestety kostka kosztuje blisko 400zeta. Trochę drogo na nietrafiony eksperyment. Spotkał się ktoś z taka sytuacją żeby kostka wiązki przyczepy powodowała taki problem? Jest jeszcze przerywacz w samochodzie ale w przypadku uszkodzenia przerywacza problem występował by raczej po obu stronach. Może się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi o moduł haka. Taka kostka jest odpowiedzialna za sterownie kierunkami w przyczepie. I ją biorę pod uwagę jako źródło problemu. Niestety niemiec nie jest zbyt wylewny i nigdzie nie ma żadnego schematu tej instalacji. Instaluje się ja na "małpkę" według rysunków z książeczki. Wiązkę sam instalowałem i z tego co pamiętam były drobne niekompatybilności ponieważ wiązka była do Subaru XV (europa) a ja mam Crosstrek wersja na Kanade. Jakoś sobie poradziłem z ta instalacją i 2000km przejechałem bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mlot: no genialne, nie wiem dlaczego założyłem że kostka jest przelotowa i po wyjęciu przestaną działać tylne lampy. Przecież ona zbiera tylko sygnał :mlot:. Sprawdzę jak tylko znajdę kawałek dnia i pogody. Niestety nie mam garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RAFALG10 napisał(a):

Po wypięciu wtyczki z kostki oba kierunki migają tak samo za szybko.

Jeśli tak, to problem moim zdaniem jest w samochodzie a nie w kostce/module przyczepy. Odłączony moduł nie bardzo może wpływać na instalację w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę dziwne że wiązka nie jest przeźroczysta dla samochodu. Z drugiej strony jest sygnalizacja uszkodzenia we wiązce haka. Jakiś sens w tym jest. Założyłem że jeżeli z kostką kierunki zachowują się odmiennie a bez tak samo to zaryzykuje wymianę kostki. Tanio nie było ale trafiłem. Na nowej wszystko działa poprawnie.

Zastanawia mnie tylko dlaczego zepsuła się podczas jazdy z przyczepą. Dodam że była to fabrycznie nowa przyczepa. Pierwszy wyjazd po przywiezieniu do domu ~350 km. Z poprzednią przyczepą zrobiłem tym autem 3k km i nic się nie działo. Pech okrutnik czy coś szwankuje w przyczepie?

Starej kostce zrobię sekcje zwłok może coś się wyjaśni.

Edytowane przez RAFALG10 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.