Skocz do zawartości

Zapomniałem dziś włączyć E-toll, grozi kara, co zrobić?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam wszystkim. Mam problem, bo wjechałem zestawem samochód + przyczepa powyżej 3,5t na autostradę A-4 (od strony Niemiec) bez włączonej aplikacji e-toll. Zorientowałem się dopiero po kilkudziesięciu km i ją włączyłem. Jednak część trasy jechałem bez opłat. Jeszcze tego samego dnia (dzisiaj) zadzwoniłem na infolinię e-toll przedstawiając sytuację i każdy mówił mi coś innego odnośnie uregulowania opłaty i kar. Pani powiedziała, że przyjdzie opłata uzupełniająca w wysokości 1500 zł. To oczywiśie żadne uzupełnienie tylko potężna kara. Sprawa jest świeża, bo z dzisiaj. Co moge w tej sytuacji zrobić, co proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, terenowiec napisał(a):

Cześć Wam wszystkim. Mam problem, bo wjechałem zestawem samochód + przyczepa powyżej 3,5t na autostradę A-4 (od strony Niemiec) bez włączonej aplikacji e-toll. Zorientowałem się dopiero po kilkudziesięciu km i ją włączyłem. Jednak część trasy jechałem bez opłat. Jeszcze tego samego dnia (dzisiaj) zadzwoniłem na infolinię e-toll przedstawiając sytuację i każdy mówił mi coś innego odnośnie uregulowania opłaty i kar. Pani powiedziała, że przyjdzie opłata uzupełniająca w wysokości 1500 zł. To oczywiśie żadne uzupełnienie tylko potężna kara. Sprawa jest świeża, bo z dzisiaj. Co moge w tej sytuacji zrobić, co proponujecie?

Uzupełnij przejazd przez stronę. I się nie przejmuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na stronie nie ma możliwości zgłoszenia przejazdu - opłacenia. Kiedyś to ćwiczyłem - ale i tak nie zadziałało w sumie. Infolinia tylko o karach... Miałem taką sytuację jak Ty 2x i nic się nie stało.

Ja dzwoniłbym na infolinię i zapytał o możliwość rejestracji tego brakującego odcinka na stronie www e-toll.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio apka się regularnie sama wyłącza po ok. 30 minutach jazdy. Oczywiście o fakcie dowiaduje się po dojechaniu na miejsce. Tak więc przestałem się tym zupełnie przejmować. Ten e-toll to totalny badziew. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek00 nie można uzupełnić przejazdu (lub tego nie umiem). Okienka nie działają. Dokładnie nie działa okienko rozpoczecia przejazdu, a tym samym nie można dokonać uzupełnienia, bo pozostałe okienka poniżej są nieaktywne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, terenowiec napisał(a):

Jacek00 nie można uzupełnić przejazdu (lub tego nie umiem). Okienka nie działają. Dokładnie nie działa okienko rozpoczecia przejazdu, a tym samym nie można dokonać uzupełnienia, bo pozostałe okienka poniżej są nieaktywne. 

Uzupełnij albo z datą obecną, albo zaznacz przejazd specjalny i wtedy nieaktywne okienka się zrobi aktywne. Ja tak każdorazowo robię. Najważniejsze, że wniesiesz opłatę i masz :pupa:chron. Nikt Ci nie zarzuci, że wyłudziłeś przejazd.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, a jak wybierasz punkty trasy, bo mi to nie działa. Wpisuję w okienko Olszyna - legnica i nie idzie... Jak to się robi? Jacek dodaję, że zrobiłem tak jak radziłeś - przejazd specjalny. A trasę trzeba kliknąś fizycznie na mapie prawym przyciskiem - raz start, drugi raz meta. Dzięki

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też taki przypadek . Jak się zorientowałem to od razu zadzwoniłem na infolinię. Powiedziano mi żeby napisać reklamację. Dopiero później na spokojnie odkryłem opcje uzupełnienia przejazdu. Nawet nie wiecie jak się wkurzyłem , bo było już za późno a mogłem od razu zapłacić i było by po kłopocie. A konsultant mi nie powiedział o tej opcji i to mnie najbardziej wk....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, terenowiec napisał(a):

Jacek, a jak wybierasz punkty trasy, bo mi to nie działa. Wpisuję w okienko Olszyna - legnica i nie idzie... Jak to się robi? Jacek dodaję, że zrobiłem tak jak radziłeś - przejazd specjalny. A trasę trzeba kliknąś fizycznie na mapie prawym przyciskiem - raz start, drugi raz meta. Dzięki

Wybierasz punkty z wyszukiwarki, zaznaczasz początkowy i końcowy i system Ci wylicza trase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, terenowiec napisał(a):

Zorientowałem się dopiero po kilkudziesięciu km i ją włączyłem. Jednak część trasy jechałem bez opłat. Jeszcze tego samego dnia (dzisiaj) zadzwoniłem na infolinię e-toll przedstawiając sytuację i każdy mówił mi coś innego odnośnie uregulowania opłaty i kar.

Co do zasady, poza opcją przejazd specjalny (cóż, najbardziej podoba mi się opcja, że "pojazd używany do przewozu betonu" :) może nie gruszka, ale beton był w kastrach....) nie ma formalnie możliwości zadeklarowania przejazdu z datą wsteczną. 

Z tego co czytam w instrukcjach e-tollu, od razu kiedy widzi się taką sytuację (nie działająca apka/OBU), poza włączeniem apki/OBU, należałoby zjechać gdzieś gdzie można się zatrzymać i przed kontynuowaniem dlaszego przejazdu ręcznie zadeklarować trasę - od faktycznego wjazdu na drogę płatną przynajmniej do jakiegoś najbliższego punktu będącego jeszcze przed nami - ręcznie - i opłacić odcinek zadeklarowany. Z tego co piszą, póki jesteśmy na odcinku zadeklarowanym czyli przed punktem końcowym odcinka deklarowanego (dlatego trzba było go wybrać z punktem końcowym "do przodu"), system powinien nas potraktować jako opłacających przejazd normalnie, "z góry", za zadeklarowany odcinek (w "scenariuszu" awarii appki/OBU). Po zadeklarowaniu trasy, powinna pobrać się opłata za cały odcinek zadeklarowany, a za dalszy odcinek od końca odcinka deklarowanego - zapłacimy wg e-tolla z appki/OBU.  

Nie wiem czy dobrze kombinuję, bo do piero zgłębiam ten cały "system", zanim zacznę z niego "korzystać".

Na razie same problemy nawet przy rejestracji (samochód rejestrowany w 2006 r., więc nie wszystkie "oczekiwane" dane są w DR [wtedy nawet diagności nie wpisywali niewymaganych w DIP-ie danych, niektóryz tylko dodawali to w "uwagach"), a kwitów jako N-ty własciciel nie mam i np. rejestracja uproszczona wg danych z CEPiKu nie przejdzie, w pełnej wychodzą niezgodności danych). Coś upierdliwego ponad wyobrażenie.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, czyś napisał(a):

Z tego co czytam w instrukcjach e-tollu, od razu kiedy widzi się taką sytuację (nie działająca apka/OBU), poza włączeniem apki/OBU, należałoby zjechać gdzieś gdzie można się zatrzymać i przed kontynuowaniem dlaszego przejazdu ręcznie zadeklarować trasę - od faktycznego wjazdu na drogę płatną przynajmniej do jakiegoś najbliższego punktu będącego jeszcze przed nami - ręcznie - i opłacić odcinek zadeklarowany. własciciel nie mam i np. rejestracja uproszczona wg danych z CEPiKu nie przejdzie, w pełnej wychodzą niezgodności danych). Coś upierdliwego ponad wyobrażenie.

Tylko jest jeden zasadniczy problem. Ja włączam apkę i rozpoczynam jazdę. Telefon leży podłączony do portu USB i w czasie jazdy go w ogóle nie ruszam, zresztą nawet mi nie wolno. Apka nie ma wsparcia dla Android Auto, więc na ekranie, który wolno mi obsługiwać i gdzie mam mapy itd nie mam żadnej informacji o tym czy e-toll działa czy też nie. WIec jadąc nawet nie mam pojęcia że mi się apka wykrzaczyła (a dzieje się to ostatnio nagminnie), więc tak sobie jadę bez świadomości że nie wnoszę opłaty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolno ci używać, jak telefon masz np. w uchwycie na szybie czy na desce rozdzielczej i nie trzymasz go w garści. Dozwolone i porównywalne z korzystaniem przez Android Auto.

W taki sposób tworzymy pozorne trudności nei do przejścia i nowe problemy - wiadomo że ta apka się wykrzacza lub w inny sposób traci łaczność, i że jeżdżąc na e-tollu z apką w fonie, co jakiś czas trzeba ją skontrolwać (w możliwie dogodnych "okolicznościach drogowych"), względnie "przyuczyć" do tego pasażera po prawej (pewnie mi odpiszesz, że co w sytuacji gdy jedziesz anglikiem, po po prawj nikogo nie ma :) ). 

Z tego co kojarzę, korzystając z Android Auto (nie korzystam z AA, jeśli już to z ACP) na wyświetlacz samochodu "rzucone" są tylko "dozwolone" aplikacje, ale pozostałe są możliwe w tym samym czasie do obsługi/podglądu z poziomu wyświetlacza telefonu. Gdy chcieć jeździć z e-tollem względnie bez problemu, należałoby się trochę przystosować i "zainstalować" telefon w jakimś dostępnym miejscu. 

Sprawdź czy fon nie ma w opcjach zasilania "usypiania" nieaktywnych od pewnego czasu aplikacji, tego appka e-tollowa nie strawi i się rozłączy, a nie sprawdza tak głęboko ustawień systemowych telefonu. W niektóych wydaniach androida (zwlaszcza "przepracowanych" przez producenta fona) tryb optymalizacji baterii jest bardziej rozbudowany i ma kilka opcji związanych z optymalizacją baterii dla aplikacji, z którymi nie do końca radzi sobie samo wyłączenie optymalizacji baterii dla aplikacji, albo, co gorsza, głębiej zaszyty tryb "ubijania" czy hibernowania uznanych przez system za aktualnie "drugorzędne" aplikacji żeby zwolnić pamięć RAM, i to trudniej wyłączyć (np. Xiaomi). Jeżeli są opcje dot. optymalizacji pamięci RAM, warto tam też zajrzeć i wyłączyć to dla apki viatollowej, a o tym nie piszą w poradnikach e-tolla.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apka etool sprawdza ustawienia systemowe i głośno protestuje jeśli nie dostanie uprawnień do zżerania baterii. Państwo z kartonu, skoro wymyśliło pobieranie opłat w tak kretyński sposób, to teraz ma obowiązek płacić miliony firmom IT, które zadbaja, żeby aplikacją działała i naliczała opłaty. Państwo z kartonu tego nie zrobi, bo na stanowiskach nie są ludzie mądrzy tylko wujki i ciotki, więc będzie forsowac  kretyńskie rozwiązania, byle by wujki i ciotki zarabiały.

Tylko przypomne że wymuszono zastąpionie niezawodnych, ekstremalnie łatwych w obsludze viaboxów jakimś badziewiem w telefonach, których obsługa zakrawa na kpinę..

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Apka etool sprawdza ustawienia systemowe i głośno protestuje jeśli nie dostanie uprawnień do zżerania baterii.

Apkę pisali na "modelowego", surowego androida. Część problemów wynika z tego że producenci fonów też po swojemu gmerali w systemie, modyfikowali i dodawali własne opcje poza schematami "czystego" systemu,, i nie tylko dotyczące zasilania. Miałem i fony na microcofcie, i na androidzie, i obecnie jabłko - o ile MS i Apple są systemami zamkniętymi, to z androidem potrfią być takie kwiaty wynikające z modów, i co producent albo nowa wersja systemu - coś się zmienia, i coś raptem przestaje działać, potem tydzień kopania po neatach...

Mnie wkurza, że e-toll chce być akuracik, bardziej poprawny od cepiku i organów rejestrujących, i za to dostaje się obuchem, w zasadzie trzeba prostować zaniedbania i skutki zmian przepisów z ostatnich 20 lat (bo np. w 2006 r. pewne kwestie nie miały znaczenia, nie były wymagane, mogły nie być wpisane do DR bo wg wzoru tzw. DIP-u nie było na nie w DIP-ie pola, ale za to było pole w DR - dot. DMC zestawu, 4700 kg nie wpisane w DR i w Cepiku, a DMC 2700+O2 2000kg i DMC na tabliczce znam. 4700 - i system odrzuca samochód w rejestracji uproszonej) Ale jeśli finalnie auto z formalnie Euro3 chcą w Cepik-u i w e-tollu przypisać do Euro 4 (wg tabelki, czyli rozporządzenia na tę okoliczność), to niech będzie, przystanę na to, zawsze 20% w kieszeni, i jeszcze parę lat wjazdu nawet do planowanych SCT.   

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Wolno ci używać, jak telefon masz np. w uchwycie na szybie czy na desce rozdzielczej i nie trzymasz go w garści. Dozwolone i porównywalne z korzystaniem przez Android Auto.

Wiem :) Ale nie mam uchwytu, bo mam Android Auto, więc używanie telefonu w uchwycie dla mnie mija się z celem :) 

Godzinę temu, czyś napisał(a):

W taki sposób tworzymy pozorne trudności nei do przejścia i nowe problemy - wiadomo że ta apka się wykrzacza lub w inny sposób traci łaczność, i że jeżdżąc na e-tollu z apką w fonie, co jakiś czas trzeba ją skontrolwać (w możliwie dogodnych "okolicznościach drogowych"), względnie "przyuczyć" do tego pasażera po prawej (pewnie mi odpiszesz, że co w sytuacji gdy jedziesz anglikiem, po po prawj nikogo nie ma :) ). 

Nie no. Dla mnie to nie są pozorne trudności. Po prostu jak jadę to nie pamiętam o tym aby to kontrolować co 30 minut. Apka ma działać i się nie wykrzaczać. Wcześniej było ok, a od jakiegoś czerwca są problemy. Nie wiem czy doszła jakaś nowa aktualizacja czy co. Ale deweloper powinien zrobić apkę na tyle stabilną aby nie było problemów. Nie wywala mi się ani Google Maps, ani inne apki których używam, a z etolem są oczywiście problemy :D 

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Z tego co kojarzę, korzystając z Android Auto (nie korzystam z AA, jeśli już to z ACP) na wyświetlacz samochodu "rzucone" są tylko "dozwolone" aplikacje, ale pozostałe są możliwe w tym samym czasie do obsługi/podglądu z poziomu wyświetlacza telefonu.

Tak to działa.

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Gdy chcieć jeździć z e-tollem względnie bez problemu, należałoby się trochę przystosować i "zainstalować" telefon w jakimś dostępnym miejscu. 

Ale dlaczego Etoll nie może być zgodny z android auto? Wtedy byłoby to bardzo wygodne

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Sprawdź czy fon nie ma w opcjach zasilania "usypiania" nieaktywnych od pewnego czasu aplikacji, tego appka e-tollowa nie strawi i się rozłączy, a nie sprawdza tak głęboko ustawień systemowych telefonu.

Jak pisałem, do czerwca było ok, więc to nie kwestia telefonu bo ten jest ciągle ten sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.