Skocz do zawartości

Dobór pierwszej przyczepy do samochodu


Samolub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was, wiele lat temu marzyłem o tym aby mieć przyczepę kempingową, głównym problemem oczywiście zawsze były pieniądze/koszty. Ostatnimi czasy moje plany weszły w bardziej zaawansowane stadium w których zaczynam interesować się rynkiem oraz posiadam pewną sumę pieniędzy która daje mi pewien dostęp do przyczep używanych lub nowych niskiego standardu. Ale jak wiadomo przyczepa sama nie pojedzie ?

 

Od 2017 roku pracuję za granicami kraju choć często i na długo wracam, w tym roku pracuje nieprzerwanie od lutego i docelowo planuję pracować aż do wczesnej wiosny przyszłego roku by wrócić do kraju pozałatwiać wiele spraw, często pracuję w weekendy, nocki często po 6 dni w tygodniu dlatego mój budżet stale się zwiększa, natomiast patrząc na ceny nowych aut postanowiłem wstrzymać się z takimi zakupami i widzę sens jedynie w kupowaniu używanych aut i choć stać mnie będzie na dużo lepszy model mój pierwszy wybór jeśli chodzi o auto to Ford KA, a następnie przymierzać się będę do zakupu Volvo C70 cabrio. Zamierzam zmieniać auto o generację i standard co 1.5-2.5 roku by cieszyć się nowymi doświadczeniami z używania kolejnych lepszych samochodów dlatego pierwszy wybór padł na Forda KA i jeszcze z kilku innych względów takich jak opłaty w kraju w którym obecnie pracuję zależne od masy, silnika, spalania więc też padło na auto ergonomiczne i tanie w eksploatacji. Nie za bardzo nadaje się na auto ciągnące przyczepę bo posiada jedynie 69 KM i 900 kg masy własnej. Przewiduję koszta kupna auta na poziomie 15-25 tysięcy złotych i teraz ważne pytanie do was czy z takim autem można zacząć jakąkolwiek przygodę z przyczepami kempingowymi? Czy istnieją jakieś tanie w miarę dobre nowsze lub starsze modele tanich przyczep które takie auto pociągnie? Chodzi mi o przyczepę 1-2 osobową która posiada minimum miejsce do spania, możliwość gotowania, możliwość przechowywania jakiś rzeczy, ewentualnie także lodówkę. Czyli powiedzmy sobie taką przyczepę dosłownie na wypad poza miasto, dodatkową opcję do biwaku namiotowego czy grilla. A może 69 KM to za mało i powinienem zainwestować w ciut lepszy silnik? Zależy mi na informacji i waszym doświadczeniu.

 

A może nie opłaca się na razie przy takkm aucie inwestować w starą czy małą przyczepę ze względu na koszta ubezpieczenia/przerejestrowania i jak to w ogóle wygląda pod kątem papierologii/biurokracji? 

 

Docelowo w dłuższej perspektywie myślę o przyczepie z prawdziwego zdarzenia, ale tylko 2-osobowej, taka która pozwoli mi swobodnie przynajmniej w okresie kwiecień-październik a docelowo cały rok ale w temperaturach Europy Zachodniej na swobodne jej użytkowanie jako miejsce do zamieszkania z którego będę mógł udać się do pracy więc takiej która jest przystosowana do pobierania energii elektrycznej bądź też z panelami z niezawodną lodówką, AGD, możliwością ładowania laptopa, bezpiecznej zarówno pod kątem kradzieży/włamania ale też ze strony np uniknięcia pożaru, spięcia, większych usterek. Ale też takiej którą można swobodnie przemierzyć raz na jakiś czas 1500-2000 km. Czy warto przymierzać się do czegoś używanego, a może tylko nowego. I czy są przyczepy które spełnią takie warunki a jednocześnie mogłyby być ciągnięte przez Volvo C70 bo o Forda KA nawet nie zamierzam pytać ? Proszę o polecenia. 

 

PS. czy istnieje jakaś aplikacja lub europejski jednolity system jakiś punktów kempingowych z przejrzystym systemem standardów pod kampery/przyczepy kempingowe gdzie mamy podaną lokalizację takich miejsc, standardu, usług? 

Edytowane przez Samolub (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W latach '60 i wczesniej wiekszość silników miała 60KM a z przyczepami się jechało. Szukaj takej do 750kg. Najmniejsza to Niewiadów która dedykowana do 126p ważyła chyba niecałe 400kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2023 o 03:44, Samolub napisał(a):

Witam was, wiele lat temu marzyłem o tym aby mieć przyczepę kempingową, głównym problemem oczywiście zawsze były pieniądze/koszty. Ostatnimi czasy moje plany weszły w bardziej zaawansowane stadium w których zaczynam interesować się rynkiem oraz posiadam pewną sumę pieniędzy która daje mi pewien dostęp do przyczep używanych lub nowych niskiego standardu. Ale jak wiadomo przyczepa sama nie pojedzie ?

 

Od 2017 roku pracuję za granicami kraju choć często i na długo wracam, w tym roku pracuje nieprzerwanie od lutego i docelowo planuję pracować aż do wczesnej wiosny przyszłego roku by wrócić do kraju pozałatwiać wiele spraw, często pracuję w weekendy, nocki często po 6 dni w tygodniu dlatego mój budżet stale się zwiększa, natomiast patrząc na ceny nowych aut postanowiłem wstrzymać się z takimi zakupami i widzę sens jedynie w kupowaniu używanych aut i choć stać mnie będzie na dużo lepszy model mój pierwszy wybór jeśli chodzi o auto to Ford KA, a następnie przymierzać się będę do zakupu Volvo C70 cabrio. Zamierzam zmieniać auto o generację i standard co 1.5-2.5 roku by cieszyć się nowymi doświadczeniami z używania kolejnych lepszych samochodów dlatego pierwszy wybór padł na Forda KA i jeszcze z kilku innych względów takich jak opłaty w kraju w którym obecnie pracuję zależne od masy, silnika, spalania więc też padło na auto ergonomiczne i tanie w eksploatacji. Nie za bardzo nadaje się na auto ciągnące przyczepę bo posiada jedynie 69 KM i 900 kg masy własnej. Przewiduję koszta kupna auta na poziomie 15-25 tysięcy złotych i teraz ważne pytanie do was czy z takim autem można zacząć jakąkolwiek przygodę z przyczepami kempingowymi? Czy istnieją jakieś tanie w miarę dobre nowsze lub starsze modele tanich przyczep które takie auto pociągnie? Chodzi mi o przyczepę 1-2 osobową która posiada minimum miejsce do spania, możliwość gotowania, możliwość przechowywania jakiś rzeczy, ewentualnie także lodówkę. Czyli powiedzmy sobie taką przyczepę dosłownie na wypad poza miasto, dodatkową opcję do biwaku namiotowego czy grilla. A może 69 KM to za mało i powinienem zainwestować w ciut lepszy silnik? Zależy mi na informacji i waszym doświadczeniu.

 

A może nie opłaca się na razie przy takkm aucie inwestować w starą czy małą przyczepę ze względu na koszta ubezpieczenia/przerejestrowania i jak to w ogóle wygląda pod kątem papierologii/biurokracji? 

 

Docelowo w dłuższej perspektywie myślę o przyczepie z prawdziwego zdarzenia, ale tylko 2-osobowej, taka która pozwoli mi swobodnie przynajmniej w okresie kwiecień-październik a docelowo cały rok ale w temperaturach Europy Zachodniej na swobodne jej użytkowanie jako miejsce do zamieszkania z którego będę mógł udać się do pracy więc takiej która jest przystosowana do pobierania energii elektrycznej bądź też z panelami z niezawodną lodówką, AGD, możliwością ładowania laptopa, bezpiecznej zarówno pod kątem kradzieży/włamania ale też ze strony np uniknięcia pożaru, spięcia, większych usterek. Ale też takiej którą można swobodnie przemierzyć raz na jakiś czas 1500-2000 km. Czy warto przymierzać się do czegoś używanego, a może tylko nowego. I czy są przyczepy które spełnią takie warunki a jednocześnie mogłyby być ciągnięte przez Volvo C70 bo o Forda KA nawet nie zamierzam pytać ? Proszę o polecenia. 

 

PS. czy istnieje jakaś aplikacja lub europejski jednolity system jakiś punktów kempingowych z przejrzystym systemem standardów pod kampery/przyczepy kempingowe gdzie mamy podaną lokalizację takich miejsc, standardu, usług? 

cześć,

 

Przede wszystkim trzeba sprawdzić jakie są DMC przyczepy dla tego Forda. Jeśli to ta generacja to wynika, że 500 kg - o ile dane są poprawne.

https://autokatalog.pl/ford/ka-plus/iii-b562/dane-techniczne

Czyli mały wybór...

 

Pozdrawiam

Grizzli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Grizzli napisał(a):

cześć,

 

Przede wszystkim trzeba sprawdzić jakie są DMC przyczepy dla tego Forda. Jeśli to ta generacja to wynika, że 500 kg - o ile dane są poprawne.

https://autokatalog.pl/ford/ka-plus/iii-b562/dane-techniczne

Czyli mały wybór...

 

Pozdrawiam

Grizzli

 

Sprawdziłem O.1 dla tej generacji czyli Ford KA II i niestety nic tym ciągnąć nie można ani haka zamontować ?

Ewentualnie teraz też myślałem o Alfie Romeo Mito bo ma bardzo niskie spalanie/emisję nawet w wersji 1.4|140KM ale przyczepki tylko do 500/400 kg

Polecasz jakieś auta? I jeśli już taka przyczepka do 500 kg na początek dla zabawy to lepiej używana czy nowa i co byś polecił. 

Edytowane przez Samolub (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę niczego sugerować zarówno odnośnie samochodu jak i przyczepy. Jeśli celujesz w samochód 2/3-drzwiowy to mam doświadczenie i mogę polecić Volvo c30. Z mniejszych to fajnym autem był Fiat Idea/Lancia Musa ale to 5-drzwiówki i już stare. Nie wiem jakie są nowe przyczepy o DMC<=500 kg, nie interesowałem się takimi małymi.

Pozdrawiam

Grizzli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jesteś przekonany, że dobieranie przyczepy do samochodu jest rozsądne ?

Mała lekka przyczepa może być wykończona z lekkich materiałów, które nie będą trwałe i będą mogły ulegać łatwo uszkodzeniu (co nie znaczy, że lepiej ma się sytuacja w tych cięższych przyczepach). Może nie mieć łazienki (kwestia wyboru) lub kuchni. Może mieć ograniczoną ładowność (DMC).

Samochód z drugiej strony będzie miał zdecydowanie większe spalanie ciągnąc przyczepę oraz przeniesienie napędu może dostać w kość ze względu na zastosowanie mniejszych i delikatniejszych część (sprzęgło, hamulce i tak dalej).

Jeżeli zastanawiasz się nad przyczepą, może lepiej określić co ma posiadać taka przyczepa, abyś był zadowolony :). wtedy zobaczyć co jest na rynku i ile to waży, wtedy zastanowić się nad samochodem :).

Kiedyś widziałem ogromną 7 metrową przyczepę ciągniętą przez toyotę yaris (nawet nie wiedziałem, że to może mieć hak), wszystko jest możliwe :D

Pytanie pewnie jakie warto sobie zadać, gdzie chcesz jechać z taką przyczepą, na terenie płaskim może być łatwo, jednak w górach lepiej mieć zapas mocy w silniku, trochę większą masę samochodu i zdecydowanie lepsze hamulce. Ostatnio ciągnąłem moją przyczepę (1100kg) kilometr w górę na odcinku 10 km i samochód nie miał łatwo. Podczas zjazdu jeden km w dół na odcinku 15 km hamulce też nie miały łatwo. Weź takie rzeczy pod uwagę, bo nie zawsze jest idealnie. A jak masz zamiar kupić samochód i przyczepę, to na samochód może warto popatrzeć z innej perspektywy ;).

Kuba

Edytowane przez Aleksander Garlicki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2023 o 21:40, Marco82 napisał(a):

Ja to już nie jestem pewny czy te pytania kupujących są na serio…

Rzeczywiście... coraz mniej logiki a więcej wrażenia że "ktoś Cię wkręca".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2023 o 10:40, Aleksander Garlicki napisał(a):

Jesteś przekonany, że dobieranie przyczepy do samochodu jest rozsądne ?

Mogę dobrać również samochód do tej docelowej przyczepy, ale przewiduję że dopiero za 2-3 lata będzie mnie stać na taką dużą inwestycję, nie lubię pół rozwiązań i albo kupuję rzeczy perfekcyjnie dobrane, idealne na wiele lat do przodu albo żadne lub testowe, więc nie chcę samochodu który docelowo ma być na 1.5-2.5 roku dobierać ani pod kątem super i docelowej przyczepy ani takiej prawie bo i tak za jakieś 2 lata będę mógł właśnie zastanowić się nad tym aby samochód kolejny szukać pod kątem przyczepy.

 

W dniu 8.08.2023 o 10:40, Aleksander Garlicki napisał(a):

Mała lekka przyczepa może być wykończona z lekkich materiałów, które nie będą trwałe i będą mogły ulegać łatwo uszkodzeniu (co nie znaczy, że lepiej ma się sytuacja w tych cięższych przyczepach). Może nie mieć łazienki (kwestia wyboru) lub kuchni. Może mieć ograniczoną ładowność (DMC).

No a teraz myślę o takiej przyczepie w której pierwsze doświadczenia można byłoby złapać praktyczne i też nie za dużo wydać i np kompletnie nie potrzebuję w niej łazienki, a kuchnię jedynie może w rozumieniu podłączenia czajnika albo schłodzenia "paru puszek coli"

W dniu 8.08.2023 o 10:40, Aleksander Garlicki napisał(a):

Pytanie pewnie jakie warto sobie zadać, gdzie chcesz jechać z taką przyczepą, na terenie płaskim może być łatwo, jednak w górach lepiej mieć zapas mocy w silniku

Raczej przeważnie tam gdzie płasko ale wzniesienia praktycznie są wszędzie, w takie góry konkretnie góry się nie wybieram, ale też przynajmniej takie rzeczy jak możliwość wyjazdu na Bałkany Wschodnie czy Zachodnie kotlinami bym brał pod uwagę jako coś co musi leżeć w zdolnościach auta.

W dniu 8.08.2023 o 10:40, Aleksander Garlicki napisał(a):

Weź takie rzeczy pod uwagę, bo nie zawsze jest idealnie. A jak masz zamiar kupić samochód i przyczepę, to na samochód może warto popatrzeć z innej perspektywy ;).

Moc to nie wszystko jak piszesz, bez dobrych hamulców, podwozia w dobrym stanie może być problemowo ?

No więc mam jakieś 3 latka na to wszystko bo teraz auto dopiero gdzieś na wiosnę kupię, plus może zbieranie pierwszych doświadczeń z tą przeczepką weekendowo, ogniskowo, namiotową. 

Edytowane przez Samolub (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jak zagłębiam się w Twój jeden i drugi temat to odnoszę wrażenie że, "kolega" Samolub zadając pytanie udziela sobie od razu odpowiedzi, i to naprawdę obszernych przy dużej kontrowersji pomysłów.

Na dziś to mogę polecić dobry plecak do tego firmowy namiot 1-2, przyczepka n-250 jeśli posiadasz już samochód i w drogę. Jak troszkę pobiwakujesz  i poznasz taką formę wypoczynku to leć do wypożyczalni tak jak ja i po kolei wypożyczaj różny sprzęt: kamper, przyczepa duża mała co tylko się uda. Potem powinieneś z łatwością dokonać własnego wyboru i nie pytać innych o zdanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.