Skocz do zawartości

Przyczepa z DMC do 1250 + kilka pytań od laika


Mateusz K

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Przymierzam się do zakupu pierwszej przyczepy i mam kilka pytań. Przede wszystkim DMC. Mój kombiak (Mercedes c 220) waży nieco ponad 1600kg, DMC ma w papierach 2205. Logicznym jest dla mnie że nie mogę mieć przyczepy o DMC większym niż 1295 kg, ale znajomy mnie trochę nastraszył że samochód powinien być 2 razy cięższy od przyczepy żeby było bezpiecznie. No fizyka trochę sprzyja tej teorii patrząc na np hamowanie na zakręcie, ale z kolei dokumenty nie umożliwiałyby niebezpiecznego zestawu. Inne posty na forum trochę mnie uspokoiły w tej kwestii, ale powiedzcie, co o tym sądzicie?

Kolejna sprawa to model. Będziemy jeździć 4osobową ekipą- ja, żona, syn 5 lat, córka roczek. W kilkuletniej perspektywie najbardziej pasowałby nam model z dużym łóżkiem dla nas i drugą sypialnią z łóżkiem piętrowym. Znalazłem do tej pory 2 modele Adria unica 430 i Bailey Ranger 6 - widziałem ten sześcioosobowy model z DMC 1250 - czy to możliwe? Taki pasowałby nam najbardziej, bo zawsze to 2 dodatkowe miejsca dla znajomych czy dziadków. Czy znacie jeszcze jakieś modele z piętrusami, DMC do 1250 kg. Nasz budżet to ok 40 000.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W skrócie, czego nauczyłem się na tym forum :
Bailey to angielka. Możliwa jest więc taka właśnie masa. Masa ta jednak wynika na przykład z zastosowania plastra kartonowego do wzmacniania scian.
Wszystko jest dobrze dopóki przyczepa nie wciągnie wody.
Karton namoczony i wysuszony już ie będzie miał takiej stabilności.
Przyczepy nie angielskie są cięższe bo wzmocnione są drewnem, które jal wyschnie to trzyma nadal (choć i tutaj trzeba uważać i remontować zacieki).



Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie 2205 +1295 to 3500.
Czyli na prawo jazdy B.

Możesz też większą, ale musisz prawko B96 lub E dorabiać.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz w dowodzie auta pozycję F1 i F3 - nie możesz przekroczyć tego co masz w pozycji F3(zestawem)  oraz w pozycji Q1 - masz DMC przyczepy.

Nie napalałbym się, że przyczepa ma możliwość (spania dla 6 osób) - w sytuacji kiedy mówisz o przyczepach długości mieszkalnej 4 - 4,3 m. To będzie marna egzystencja. Przy przyczepie 4m długości 4 osoby to już fajnie mogą bytować z przedsionkiem ale bez jest już ciasnawo, żeby funkcjonować normalnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, kleo77 napisał(a):

Zobacz w dowodzie auta pozycję F1 i F3 - nie możesz przekroczyć tego co masz w pozycji F3(zestawem)  oraz w pozycji Q1 - masz DMC przyczepy.

 

Dzięki za into. Te wszystkie parametry są ok i grubo przekraczają DMC na kat. B zresztą nie chcę ciągnąć przyczepy 1800 kg, z wyżej wymienionych wątpliwości i z braku doświadczenia jazdy z przyczepami generalnie. Chce zacząć od czegoś mniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mateusz K napisał(a):

Dzięki za into. Te wszystkie parametry są ok i grubo przekraczają DMC na kat. B zresztą nie chcę ciągnąć przyczepy 1800 kg, z wyżej wymienionych wątpliwości i z braku doświadczenia jazdy z przyczepami generalnie. Chce zacząć od czegoś mniejszego.

Bardzo rozsądne podejście do tematu. Myśle, że jak znajdziesz coś konkretnego to łatwiej będzie na podstawie zdjęć i opisu ocenić czy warto :).

I przychylam się do stwierdzenia 4m dla 6 osób to bytowanie :) oczywiście my mamy 1,8m wchodząc 3 osoby i to jest extrim :). Tylko przyczepy kupuje się dla dużo większego komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rtwppk napisał(a):

I przychylam się do stwierdzenia 4m dla 6 osób to bytowanie

Może źle się wyraziłem wcześniej, bo generalnie szukam przyczepy dla 4 osób. Te dwa dodatkowe łóżka w Bailey'u to raczej jakaś awaryjna perspektywa dodatkowa, a nie standard działania :)

Co możesz mi powiedzieć o stosunku mas przyczepy do samochodu bo mam obawy że nawet taka z DMC 1250 będzie trudna do prowadzenia dla nowicjusza przy samochodzie który ma DMC 2200, a w rzeczywistości pewnie będzie miał mniej niż 2000 kg po załadowaniu. To jest moja największa wątpliwość jak do tej pory.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy myślisz ze ciągnik siodłowy, którego przyczepa może wziąć na siebie 24 tony też tyle waży?

Ja mam Barlingo o DMC 2000 i ciągnę przyczepę 1100kg. Wszystko jest ok.

Ważne chyba tylko żeby trzymać się maks 90kmh na autostradzie żeby nie zaczęła rzucać ogonem.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mateusz K napisał(a):

Może źle się wyraziłem wcześniej, bo generalnie szukam przyczepy dla 4 osób. Te dwa dodatkowe łóżka w Bailey'u to raczej jakaś awaryjna perspektywa dodatkowa, a nie standard działania :)

Co możesz mi powiedzieć o stosunku mas przyczepy do samochodu bo mam obawy że nawet taka z DMC 1250 będzie trudna do prowadzenia dla nowicjusza przy samochodzie który ma DMC 2200, a w rzeczywistości pewnie będzie miał mniej niż 2000 kg po załadowaniu. To jest moja największa wątpliwość jak do tej pory.

 

Ja mam auto DMC 1950kg i przyczepę DMC 1000kg. To moja pierwsza przyczepa i pierwszy sezon a do tej pory przejechałem już ponad 5kkm z przyczepą, nie mam uwag do prowadzenia, zestaw idzie jak po sznurku. Oczywiście czuć wyraźnie, że auto ma ogon i nie zgrywam kozaka na drodze. A też miałem spore obawy jako nowicjusz i finalnie kupiliśmy mniejszą przyczepę. Jedna uwaga - sprawdzaj ciśnienie w oponach przed każdą podróżą, nie tylko przed wyjazdem na wakacje. Przed ruszeniem na wakacje ustawiłem na 2.7bar, następnego dnia ruszamy a przyczepa tańczy - okazało się, że w oponach jest 3.2bar (ruszaliśmy przy 15*C, następnego dnia ponad 30*C, przyczepa na słońcu, zwiedzanie miasta więc ruszylismy z kempingu dopiero o 18:00 i takie kwiatki wyszły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Mateusz K napisał(a):

Może źle się wyraziłem wcześniej, bo generalnie szukam przyczepy dla 4 osób. Te dwa dodatkowe łóżka w Bailey'u to raczej jakaś awaryjna perspektywa dodatkowa, a nie standard działania :)

Co możesz mi powiedzieć o stosunku mas przyczepy do samochodu bo mam obawy że nawet taka z DMC 1250 będzie trudna do prowadzenia dla nowicjusza przy samochodzie który ma DMC 2200, a w rzeczywistości pewnie będzie miał mniej niż 2000 kg po załadowaniu. To jest moja największa wątpliwość jak do tej pory.

 

Widzisz jeden problem to papiery i to by się wszystko zgadzało. Następnym elementem ważnym to umiejętności - sam fakt, że napisałeś o hamowaniu w zakręcie już świadczy o bardzo małym doświadczeniu :) . Zapamiętaj czym byś nie jechał hamujesz przed zakrętem, pierwszą cześć zakrętu pokonujesz łagodnie bez hamowania i dodawania gazu a drugą dodając gaz :) …. Oczywiście wymaga to treningów, poznania zestawu etc. Ale tak to powinno wyglądać w teorii. Lepsze jest gwałtowne hamowanie przed zakrętem niż dohamowanie w zakręcie. Z czasem i tego się nauczysz :) ale jeśli na Twojej twarzy pojawi się zdziwienie to w 95% po takiej akcji dohamowania :). Jadąc z przyczepą z urzędu jedziesz dużo wolniej, musisz pamiętać, że to już są wakacje i nie ma znaczenia czy dojedziesz dzisiaj, czy jutro … byle dojechać !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem wcześniej, bo generalnie szukam przyczepy dla 4 osób. Te dwa dodatkowe łóżka w Bailey'u to raczej jakaś awaryjna perspektywa dodatkowa, a nie standard działania
Co możesz mi powiedzieć o stosunku mas przyczepy do samochodu bo mam obawy że nawet taka z DMC 1250 będzie trudna do prowadzenia dla nowicjusza przy samochodzie który ma DMC 2200, a w rzeczywistości pewnie będzie miał mniej niż 2000 kg po załadowaniu. To jest moja największa wątpliwość jak do tej pory.
 
Niczego trudnego w prowadzeniu nie będzie. Nie ma znaczenia czy ciągniesz budę o DMC 1000 kg czy 1500 kg jeśli tylko masz oczywiście odpowiednie auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, beniamin82 napisał(a):


Ważne chyba tylko żeby trzymać się maks 90kmh na autostradzie żeby nie zaczęła rzucać ogonem.


 

U nas 80 km/h. Powyżej mandat:bevil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rtwppk napisał(a):

Zapamiętaj czym byś nie jechał hamujesz przed zakrętem, pierwszą cześć zakrętu pokonujesz łagodnie bez hamowania i dodawania gazu a drugą dodając gaz

U mnie to nie jest nawet bardzo małe doświadczenie, a brak doświadczenia :) dzięki za te wskazówki - to bardzo cenne, choć "technik jazdy z przyczepą" dopiero mam zamiar szukać na forum:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ed napisał(a):

U nas 80 km/h. Powyżej mandat:bevil:

Czyli potwierdzasz, że wolno :) 

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):
3 godziny temu, Mateusz K napisał(a):
Może źle się wyraziłem wcześniej, bo generalnie szukam przyczepy dla 4 osób. Te dwa dodatkowe łóżka w Bailey'u to raczej jakaś awaryjna perspektywa dodatkowa, a nie standard działania https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji4.png
Co możesz mi powiedzieć o stosunku mas przyczepy do samochodu bo mam obawy że nawet taka z DMC 1250 będzie trudna do prowadzenia dla nowicjusza przy samochodzie który ma DMC 2200, a w rzeczywistości pewnie będzie miał mniej niż 2000 kg po załadowaniu. To jest moja największa wątpliwość jak do tej pory.
 

Niczego trudnego w prowadzeniu nie będzie. Nie ma znaczenia czy ciągniesz budę o DMC 1000 kg czy 1500 kg jeśli tylko masz oczywiście odpowiednie auto.

Tak jak napisałem wcześniej … będzie trudno lub nawet extremalnie gdy kierowca nawet z bagażnikiem rowerowym na haku zacznie nieumiejętnie w zakręcie hamować :) …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.