Skocz do zawartości

Oryginalna wiązka Peugeot 5008 -czy ładuje?


w79

Rekomendowane odpowiedzi

Zleciłem montaż haka w ASO Peugeot. Nie wiedzą czy oryginalna wiązka będzie ładowała, a dysponują jedynie takim opisem. Jest na nim informacja że dostarcza prąd do przyczepy....Wydaje mi się ze ostatni raz również mialem taka wiązke i działała, ale nie jestem pewien -a ASO gdzie ja zakladalem już nie istnieje.

Jak myślicie, potrzebny będzie dodatkowy moduł?

20230630_060936.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszą, że moduł obsługuje dostarczeie oświetlenia do przyczepy (rozumiem to jako "stały plus") i zasilania lodówki ("plus po stacyjce").

Moduł modułem. Najciekawsze jest to, że nawet dla pojazdów fabrycznie wyposażonych w hak, należy zamówić dodatkową wiązkę - ki diabeł? Z drugiej strony = "kompatybilny z przyczepami kempingowymi" więc powinno wszystko być.

Ponieważ dość często jest tak, że wiązka haka to wiązka obsługująca gniazdo 13-pin, ale w zakresie plusa po stacyjce, stałego plusa - trzeba np. zamówić dodatkowe wiązki, na Twoim miejscu poprosiłbm serwis, żeby ściągnęli instrukcję montażu. Tam będzie rozrysowane co się montuje i będzie można sprawdzić, co wchodzi w zakres wiązki, a co ewentualnie wymaga rozszerzenia inp. dodatkowych elementów. Ponieważ z tym może być też zonk (instrukcję np. dostaną z hakiem...), ewentualnie umówiłbym się z nimi, że jak przyjdą części, żeby dali znać że części są, i sprawdzić z nimi schemat montażu plus to co przyszło, czy zapewni to obsługę haka, i wtedy gdyby coś jeszcze byo potrzebne, mogliby domówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie brzmi...postaram się, ale wszystko muszę zalatwiać przez telefon. Niestety ASO w Krakowie to jeden wielki żart i kompromitacja...a muszę tam montować:(. 

 

21 minut temu, czyś napisał(a):

Moduł modułem

A co myślisz o module?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, w79 napisał(a):

Pięknie brzmi...postaram się, ale wszystko muszę zalatwiać przez telefon. Niestety ASO w Krakowie to jeden wielki żart i kompromitacja...a muszę tam montować:(. 

 

A co myślisz o module?

Umów się żeby np. przysłali ci skan instrukcji montażowej z pudełka. Niech sami to sprawdzą, ale rzuć okiem. 

O module nic nie myślę, piszą że obsługuje oświetlenie i lodówkę, czyli wygląda na to że moduł jest przystosowany do tego, żeby mieć zasilone plus po stacyjce, stały plus. Kwestia przewodów między rozdzielnicą a modułem i modułem i hakiem. Moduł może obsługować, ale jak nie będzie pełnego okablowania w fabrycznym zestawie to będzie d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, w79 napisał(a):

Pięknie brzmi...postaram się, ale wszystko muszę zalatwiać przez telefon. Niestety ASO w Krakowie to jeden wielki żart i kompromitacja...a muszę tam montować:(

Niestety coraz częściej jest kicha. Widać to po opisie który dostają, i który załączyłeś. Jeśli montowali już haki do tego samego samochodu, mogą kojarzyć co jest. Jak nie, to mają taką sama zagadkę. Jak jeszcze w ASO konsultanci serwisu są tylko zabiurkowymi gogusiami w garniakach, którzy przyjmują zlecenia do wklepania w kompa i tylko przekazują info od mehaników, tzn. nie widzą faktycznej roboty i części na oczy, to jest faktycznie kaplica. Akurat w "moim" ASO każda taka rzecz jest traktowana jako temat do rozpoznania i zapamiętania na przyszłość, a konsultanci nie mają oporów żeby czasem i posiedzieć z ludźmi od części i mechanikami żeby rozeznać temat - nawet wprost mówią, że zgłaszana zagwozdka to dla nich plus, bo w ten sposób rozkminiają różne tematy na przyszłość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 2 lata temu montowałem w 5008 hak z wiązką ale nie w ASO i normalnie działa zasilanie przyczepy. Były problemy z modułem sterującym, ale prawdopodobnie był wadliwy bo po wymianie przez producenta zadziałał. W sumie to dobrze że nie robiłem w ASO bo wiązkę po montażu trzeba skonfigurować. Mechanik który to montował nie miał oprogramowania więc pojechałem do ASO na konfigurację. Męczyli się 2 dni i nie potrafili tego zrobić. Wybrałem się do warsztatu który specjalizuje się w przyczepach i załatwił temat w 15 minut. Wszystko działa tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, w79 napisał(a):

To już 4 5008 do której montuje hak. Rózne ASO i prawie zawsze problem....tylko za pierwszym razem było ok, ale tego serwisu już nie ma :(

Zmieniasz obecnego 5008 na "nowego" 5008? Jakie silniki mają te nowe 5008 bo diesla 2.0 przecież już tam nie ma. Ile na haku ma nowy Pug? Bo mało przecież.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, w79 napisał(a):

To już 4 5008 do której montuje hak. Rózne ASO i prawie zawsze problem....tylko za pierwszym razem było ok, ale tego serwisu już nie ma :(

Opis opisem a życie swoje. W toyocie też miałem mieć moduł przyczepy a oczywiście wszystko poprawiali. Tak samo było Daci... Oni po prostu w ASO tego nie ogarniają i tyle...

Napisz w zleceniu że zasilane mają być wszystkie piny w wiązce 13:

9 pin = zasilanie ciągłe (+)

10 pin = zasilanie po zapłonie (+)

Spytaj czy elektrycy ogarniają miernik bo testerem tego nie zrobią :)

Poinformuj ASO że przy odbiorze będziesz to sprawdzał :)

Jak zadzwonią z ASO żebyś się stawił na odbiór spytaj czy zrobili jw.

Na odbiór weź miernik i sam sprawdź żeby nie jeździć dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, jacek00 napisał(a):

Zmieniasz obecnego 5008 na "nowego" 5008?

Tak, udało mi się znaleźć jeszcze egzemplarz z końca zeszłego roku z silnikiem 2.0. Szybka decyzja. Przyjechałem dzisiaj i czekam na odbiór, ogarniając telefonicznie hak w Krakowie. Co ciekawe, początkowo auta z silnikami 2.0 po liftingu miały uciąg 1650kg, pod koniec produkcji  pojawiły się opcje 1750 kg. Żeby było zabawniej samo auto jest cięższe o ponad 100 kg. Nikt nie wie dlaczego...:). 

 

7 minut temu, Gizbern napisał(a):

Oni po prostu w ASO tego nie ogarniają i tyle...

i nawet się z tym specjalnie nie kryją...:P

Edytowane przez w79 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, w79 napisał(a):

Tak, udało mi się znaleźć jeszcze egzemplarz z końca zeszłego roku z silnikiem 2.0. Szybka decyzja. Przyjechałem dzisiaj i czekam na odbiór, ogarniając telefonicznie hak w Krakowie. Co ciekawe, początkowo auta z silnikami 2.0 po liftingu miały uciąg 1650kg, pod koniec produkcji  pojawiły się opcje 1750 kg. Żeby było zabawniej samo auto jest cięższe o ponad 100 kg. Nikt nie wie dlaczego...:). 

A był sens zmieniać w zasadzie na to samo co miałeś? Zwłaszcza, że w tym roku, na targach w Paryżu ma być premiera nowego 5008, który ma być dostępny w sprzedaży od 2024 roku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał(a):

A był sens zmieniać w zasadzie na to samo co miałeś? Zwłaszcza, że w tym roku, na targach w Paryżu ma być premiera nowego 5008, który ma być dostępny w sprzedaży od 2024 roku? 

Był sens, zmieniam auta dość często, a ceny nowych (spełniając moje potrzeby) poszły bardzo  do góry, tym bardziej ze dostałem dobrą cenę za stary. To juz moja 5 5008 i jestem z nich mega zadowolony. Zastanawiałem się nad X-trialem, niestety nikt nie wie jak sprawdzi się ten napęd z przyczepią, a o tym ze cos jest nie tak świadczy to, ze Renault- który pierwotnie miał  przejąć to rozwiązanie w nowym Espasie, zrezygnował z niego. Pojeździłem też nową Mazda cx 60.   Silnik 200 km, dużo  gorszy od Peugeota, silnik 245 km lepszy, ale nie wart różnicy  w cenie. Do zmian w 5008 jeszcze daleko. Wiem ze trwają głównie prace nad hybryda i silnikiem  1,8 l. W związku z tym może być problem z uciągiem, a i ceny z pewnością nie będą niższe:) Z resztą wybieram się w lipcu do Sochaux, to zapytam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czyś napisał(a):

Twoim miejscu poprosiłbm serwis, żeby ściągnęli instrukcję montażu.

Własnie dzwonił elektryk z ASO i powiedział, że są "dodatkowe +" i że będzie dzialać:). Zobaczymy...jestem dobrej myśli, ale doświadczenie życiowe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, w79 napisał(a):

Tak, udało mi się znaleźć jeszcze egzemplarz z końca zeszłego roku z silnikiem 2.0. Szybka decyzja. Przyjechałem dzisiaj i czekam na odbiór, ogarniając telefonicznie hak w Krakowie. Co ciekawe, początkowo auta z silnikami 2.0 po liftingu miały uciąg 1650kg, pod koniec produkcji  pojawiły się opcje 1750 kg. Żeby było zabawniej samo auto jest cięższe o ponad 100 kg. Nikt nie wie dlaczego...:). 

 

i nawet się z tym specjalnie nie kryją...:P

Ciekawe. Mój 5008 z 2.0 D silnikiem ma 1800 na haku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, w79 napisał(a):

Był sens, zmieniam auta dość często, a ceny nowych (spełniając moje potrzeby) poszły bardzo  do góry, tym bardziej ze dostałem dobrą cenę za stary.

A ile ten obecnie przez Ciebie użytkowany ma lat? ile przebiegu jeśli to nie tajemnica? jeśli poniżej 3 to przecież daleko mu do stanu wyeksploatowania.

3 godziny temu, w79 napisał(a):

Pojeździłem też nową Mazda cx 60.   Silnik 200 km, dużo  gorszy od Peugeota, silnik 245 km lepszy, ale nie wart różnicy  w cenie.

Ja jeżdziłem też i według mnie zwłaszcza przez pryzmat AWD warte dopłaty. Ja przez to nawet nie rozważałem wersji RWD. Te 54 KM (bo tak jest różnica) to według mnie nie jest, aż tak istotne ale już 100Nm więcej 450 vs 550 i owszem. Dodatkowo w obu wersjach masz rzędowy silnik 3,3L i nawet w tym wariancie AWD masz zaledwie 77KM z litra pojemności silnika czyli bardzo niewysilony jest ten silnik (być może jak komuś zachodziłaby potrzeba to mógłby przeprogramować i mieć więcej) względem jednostek innych marek gdzie niejednokrotnie z 1L uzyskuje się wartości powyżej 150 KM a nawet pod 200 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.