Skocz do zawartości

Holownik - ostateczne starcie


carbon

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Szukam auta tylko do ciągania przyczepy. DMC 1400. Oprócz wyjazdów, będzie robiło max w roku kilkaset km. 

Po długich rozkminach zostały mi takie pozycje :

Volvo XC90 2.4D z lat ok 2005 - 2006

oraz 

VW Touareg 3.0 TDi też ok 2005 - 2006r.

 

Po głowie chodziło mi też Pajero 3.2 DID, ale chyba je odpuszczę ze względu na to że w większości to już mocno zajeżdżone egzemplarze na rynku wtórnym i w kwocie w której szukam auta.

 

Co byście brali i dlaczego akurat to auto ? Może osobiście macie doświadczenia z tymi modelami ?

 

pozdr.

 

 

Edytowane przez carbon (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

Obie opcje są bardzo ryzykowne. Volvo....skrzynia i napędy,  VW....silnik i jego serwis.  Myślę że do takiej przyczepy nie musisz mieć takiego kloca,  chociaż przyjemnie i bezpiecznie się jedzie.  Ja bym się w to nie wepchał , chyba że z pewnych rąk.  Sam rozrząd w 3.0 to ponad 10 tyś...

Skupił bym się na 4wd i automacie w mniejszym i mocnym SUV ie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Commander napisał(a):

Jeśli masz pewniaka to bierz.  To przyjemne auto i silnik bajka.  Konieczne trzeba dołożyć chłodnicę zewnętrzną skrzyni...

Usterki elektryczne I elektroniczne w Touaregu Cię zjedzą... I wycieki z silnika. 

Ta chłodnica to legendy wielokrotnie zabite na forum Volvo i w praktyce. Oczywiście warto, ale chłodnica nie zastąpi serwisu. Jeżdzę XC90 salonowym od nowości, mój Gustaw ma już 16 lat. Z tego jakieś 8 lat jazdy z przyczepami. Podstawa to serwis skrzyni i wymiana oleju - nawet co 30k km. Druga sprawa to jazda z głową i używanie trybu manual.

Najczęściej padają konwertery i pojedyncze zawory w mechatronice. Cała nowa skrzynia z konwerterem kosztuje 9k więc o co ten jęk. Remont TF80SC to 4500 w dobrym serwisie.

Co do D5 że silnik bajka - to tu akurat się do końca nie zgodzę i należy zachować czujność - ma delikatny układ zaworowy i często cierpi na niedomykalność "zastawek". Objawia się to "pufaniem" do dolotu. Szczególnie egzemplarze z nalotami rzędu 500k i skręcone na 200. Tu warto sprawdzić w serwisie, który specjalizuje się w Volvo.

 

Jeśli @carbon masz pytania dotyczące Volvo XC90 - to dawaj znać. To auto ma swoje klasyczne usterki - doskonale rozpoznane i łatwe do napraw. Najczęściej padają: radia, łamie się wiązka w drzwiach kierowcy, zalewa CEM. Diesle D5 - rozrząd (koniki), EGR, wtryski, klapy wirowe. Natomiast uważam, że D5 to o niebo lepszy silnik od 3.0 od VW. W napędach pada tuleja przekładni kątowej i pompka Haldex - tu też należy pilnować wymiany olejów. Padają też łożyska w dyfrze tylnym - ale to słychać od razu - huk przy określonej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wąski P napisał(a):

Najczęściej padają konwertery i pojedyncze zawory w mechatronice. Cała nowa skrzynia z konwerterem kosztuje 9k więc o co ten jęk. Remont TF80SC to 4500 w dobrym serwisie.

Ta skrzynia jest w 3.2 i D5 czy mają innee? I jak w ogóle ten 3.2 jeśli możesz napisać?

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Commander napisał(a):

@Wąski P... o co ten jęk?

Hmm... 9 tyś skrzynia,  a ile wymiana 2 ? A konwerter? Mamy już 11... to ile to jest procent wartości 20 letniego auta 30, 40?

Jak ktoś szuka 20 letniego auta, to uważa na to , czy będzie jęczał ...

9k z konwerterem, czytaj uważnie. Pełen remont 4,5k... 

Edytowane przez Wąski P (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, golob napisał(a):

Ta skrzynia jest w 3.2 i D5 czy mają innee? I jak w ogóle ten 3.2 jeśli możesz napisać?

Ta sama, Aisin TF80SC. 3.2 - auto, które używamy tylko do wyjazdów, na codzień bardzo rzadko - drugie w rodzinie, ma na budziku 245k km. Na gazie od 140k km - Komputer Alex Optima, Wtryski Yeti, reduktor Magic. Spalanie miasto 18 litrów LPG, w trasie zwykłej 10 litrów, w trasie ekspresowej 13 litrów. Z przyczepą 1700kg spalanie 20 litrów LPG. 

W tym czasie - olej w silniku zawsze wymieniany co 15k km, w skrzyni co 30k km. Wymienione - pompa wspomagania, pompa wody, czujnik ciśnienia paliwa, zawieszenie przód (tył jeszcze oryginalny). Hamulce, łożyska w tylnym dyfrze, uszczelnienia półosi, luzy zaworowe, wymieniony alternator, czeka na wymianę kompresor klimy. Rozrząd w tym silniku jest na łańcuchu i kołach przy tym przebiegu łańcuch jeszcze w dobrym stanie. PAdł czujnik kąta skrętu - naprawa 250 PLN - to ostatnio. 

Ogólnie, nie jest to auto z klasy premium - ale to nadal solidny kawał stali - pełny ocynk i nie ma na nim korozji. Wnętrze dosyć dobrze wykończone, ale niektóre materiały skrzypią lub się wycierają - na przykład standardem jest odpadanie obudowy fotela kierowcy i widać wszystkie flaki.

Niemniej to auto naprawdę się nie psuje, dlatego go trzymam - bo lepsze wrogiem dobrego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Commander napisał(a):

Mamy już 11... to ile to jest procent wartości 20 letniego auta 30, 40?

Niestety trzeba sie liczyc z tym ze jak sie kupuje 20-letnie auto to przy powazniejszej awarii, jak awaria silnika albo skrzyni, koszt naprawy bedzie ok 30-40% wartosci zakupu. Trzeba sobie to ryzyko wkalkulowac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wąski P napisał(a):

Ta sama, Aisin TF80SC. 3.2 - auto, które używamy tylko do wyjazdów, na codzień bardzo rzadko - drugie w rodzinie, ma na budziku 245k km. Na gazie od 140k km - Komputer Alex Optima, Wtryski Yeti, reduktor Magic. Spalanie miasto 18 litrów LPG, w trasie zwykłej 10 litrów, w trasie ekspresowej 13 litrów. Z przyczepą 1700kg spalanie 20 litrów LPG. 

W tym czasie - olej w silniku zawsze wymieniany co 15k km, w skrzyni co 30k km. Wymienione - pompa wspomagania, pompa wody, czujnik ciśnienia paliwa, zawieszenie przód (tył jeszcze oryginalny). Hamulce, łożyska w tylnym dyfrze, uszczelnienia półosi, luzy zaworowe, wymieniony alternator, czeka na wymianę kompresor klimy. Rozrząd w tym silniku jest na łańcuchu i kołach przy tym przebiegu łańcuch jeszcze w dobrym stanie. PAdł czujnik kąta skrętu - naprawa 250 PLN - to ostatnio. 

Ogólnie, nie jest to auto z klasy premium - ale to nadal solidny kawał stali - pełny ocynk i nie ma na nim korozji. Wnętrze dosyć dobrze wykończone, ale niektóre materiały skrzypią lub się wycierają - na przykład standardem jest odpadanie obudowy fotela kierowcy i widać wszystkie flaki.

Niemniej to auto naprawdę się nie psuje, dlatego go trzymam - bo lepsze wrogiem dobrego...

Dzięki za obszerny opis!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carbon - Ty się nie przejmuj wyborem holownika, bo wychodzi, że każdy będzie dobry, jeśli tylko regularnie będziesz wymieniał silniki, skrzynie biegów, naprawiał głowice, uszczelniał półosie, konwertery,wiązki, czujniki i inne pierdoły. Od siebie dodam, że wszystko to da się zrobić w trasie, na górskich serpentynach, mając za narzędzia klucz 10, i młotek. W zasadzie prościej byłoby kupić wczasy z jakimś biurem podróży, zamiast siać częściami, śrubkami i olejem po krajowych drogach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, adamkwiatek napisał(a):

Carbon - Ty się nie przejmuj wyborem holownika, bo wychodzi, że każdy będzie dobry, jeśli tylko regularnie będziesz wymieniał silniki, skrzynie biegów, naprawiał głowice, uszczelniał półosie, konwertery,wiązki, czujniki i inne pierdoły. Od siebie dodam, że wszystko to da się zrobić w trasie, na górskich serpentynach, mając za narzędzia klucz 10, i młotek. W zasadzie prościej byłoby kupić wczasy z jakimś biurem podróży, zamiast siać częściami, śrubkami i olejem po krajowych drogach :)

????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.