Rafi Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 a co myślicie o webasto do przyczepki n126., takie grzanie z ciężarówki , nie jest drogie a wydajne , czy ktoś miał z takim czymś do czynienia???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymon79 Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 wydajne jest napewno ale jak sie spisze w niewiadówce?? nie mam pojecia - a pomysł nie jest chyba zły. Chciałem kupić używane ale to graniczy z cudem ( oczywiście szukałem na pobliskich autozłomach) a aukcje z allegro z używanymi to tak jakoś wielka niewiadoma.... postanowiłem kupić nowe ale niestety cena do niskich nie należy( ok 3 tys) i troszke musze poczekać bo są ważniejsze wydatki do przyczepy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
widelec Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 nagrzewnica od trabanta ?? bo chyba tam bylo podobne rozwiazanie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zundapp600 Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 w trabancie do ogrzania wnętrza było wykorzystane ciepło spalin . Odpowiednia konstrukcja tłumika spełniała to zadanie . Osobiście w niewiadówce mam zamontowaną TRUMĘ http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2840&postdays=0&postorder=asc&highlight=truma&start=15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr05 Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 zaporozec mial takie fajne małe miałem w 126p ale nie wiem czy jest jeszcze do dostania gdzie kolwiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trafko Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 postanowiłem kupić nowe ale niestety cena do niskich nie należy( ok 3 tys) i troszke musze poczekać bo są ważniejsze wydatki do przyczepy To sobie dołóż drugie tyle i będziesz miał przyczepkę z fabrycznym ogrzewaniem ,a jak kupisz Anglika to będziesz miał Bojler gazowy na wodę , piekarnik gazowy i aku w przyczepie z fabryczną instalacją 12V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymon79 Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 postanowiłem kupić nowe ale niestety cena do niskich nie należy( ok 3 tys) i troszke musze poczekać bo są ważniejsze wydatki do przyczepy To sobie dołóż drugie tyle i będziesz miał przyczepkę z fabrycznym ogrzewaniem ,a jak kupisz Anglika to będziesz miał Bojler gazowy na wodę , piekarnik gazowy i aku w przyczepie z fabryczną instalacją 12V. właśnie o to chodzi że przyczepki nie chce zmieniać bo mi moja pasuje - rozglądałem sie za inną w tym roku - DMC dla mnie nie ważne bo moge 1910kg jedynie kwota zakupu może ograniczona - chociaż były b.ładne, zadbane , pachnące ale żadna inna nie wytrzyma tyle co moja niewiadówka .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trafko Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 właśnie o to chodzi że przyczepki nie chce zmieniać bo mi moja pasuje To poczytaj temat i tak zrób. http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2840&postdays=0&postorder=asc&start=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KOLUNIO Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 zaporozec mial takie fajne małe miałem w 126p ale nie wiem czy jest jeszcze do dostania gdzie kolwiek Myślałem i ja o takim ogrzewaniu ale zaporożec miał "webasto" na benzyne a ciężarówki w 95% mają na rope a tylko w 5% na gaz , a właśnie takie było by w tym przypatku najlepsze . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ropuch Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Myślałem, o adaptacji grzejnika na olej parafinowy, bo miałem kłopot z Trumą. Teoretycznie można by zrobić coś w rodzaju hermetycznego zamykanego szybą kominka, z dolotem powietrza od podłogi w wylotem spalin przez komin. Do owego kominka wstawiało by się piecyki na olej, byle wielkość pasowała. Otwartą kwestią pozostaje zasilanie, tzn. czy bazować na fabrycznym zbiorniku, czy połączyć go szeregowo z dodatkowym, większym na tym samym poziomie ze względów bezpieczeństwa. Wylot komina mógłby być nie w dachu ale na ścianie bocznej, by nie ryzykować przecieków deszczówki. Tematu nie badałem zbyt głęboko, np. czy ów piecyk "wkopać" w podłogę, celem zapewnienia chłodzenia zbiornika z olejem? Zalety to: brak poboru deficytowego prądu, brak smrodu spalin, łatwość zdobycia paliwa i uniezależnienie się, od gazu, praktyczne wyeliminowanie konieczności wymiany butli gazowej w całym sezonie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BIGL Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Sam zastanawiałem sie kiedyś nad adaptacją Webasto ale se odpuściłem z paru powodów : - głośna praca (dmuchawa i pompka) - potrzebny zbiornik na paliwo i zasilanie, a w przypadku ciężarowych to 24v - strasznie suche powietze z nadmuchu Moim zdaniem najlepsza do tego jest Truma na gaz, unikamy wszelakich komplikacji i przeważnie i tak mamy butle z gazem do gotowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemo.D Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Pomysł słaby a jedyny plus to chyba, że komus zbywa lub ma za darmo webasto.. Powody: -głośna praca samego urzadzenia , do rozruchu potrzeba dużo prądu. -droższe w urzytkowaniu paliwo 4pln litr a samo urzadzenie nie jest specjalnie ekonomiczne a w porównaniu do gazowejtrumy wręcz bardzo drogie. -droższe w zakupie truma - 1800pln nowa padło tam jeszcze stwierdzenie "uniezależnienie sie od gazu" to jakaś mżonka bo wpadasz w kolejną zależność... -zbiornik z paliwem i odprowadzenie spalin baaaardzo kłopotliwe w wykonaniu Pozdrwiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trafko Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Panowie sami wiecie jakie jest powietrze w przyczepie gdy załączy się dmuchawy , a jakie jest gdy piecyk idzie bez nadmuchu. Sami odpowiedzmy sobie na to pytanie. Vebasto jest dobre do podgrzewania wody w układzie , aby w zimie mieć ciepły silnik od zaraz. Takie do ogrzewania kabiny nie sprawdzą się w przyczepie ,za duża przestrzeń. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Słuchajcie, ja się na tym nie znam, ale w busie sprinterze mamy webasto. Nie wiem jakiej mocy, nie wiem co za firma to wstawiała, czy to seryjne czy jakie, ale... - praca jest praktycznie niesłyszalna - powiedziałbym, że nawet ciszej to działa niż truma. - przestrzeń w busie jest podobna jak w przyczepie (sprinter na 12 osób, 4 rzędy po 3). Nie ma najmniejszego problemu z ogrzaniem zimą z około -20 stopni do +20. - zużycia ropki nie znam. Więc wcale to nie jest głupi pomysł. Aaa, i oczywiście działa to na 12V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy45 Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 No tak tylko jak Vebasto będzie żle wyregulowane ( wtryskiwacz oleju napędowego ) lub żle działało ( spalanie ) a także przy podmuchach wiatru spaliny wchodzą do wewnątrz a wiem to stąd bo jeżdżilem autobusami i bywały takie problemy a także dodatkowa wada Moim zdaniem potrzebny jest prąd aby Vebasto chciało działać ( pompa paliwa + wentylatory wdmuchujące ciepłe powietrze do przyczepy ) aha zapomniałem o najważniejszym tzn. zbiornik na olej napędowy gdzieś trzeba zamontować a to zabiera miejsce w przyczepie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.