Skocz do zawartości

Hak w leasingu


Adamoski

Rekomendowane odpowiedzi

Chce kupić używanego 2-3 latka w leasingu. Niestety autek z hakiem jest jak na lekarstwo... Czy ktoś z was przechodził procedurę montażu haka w lesingowym aucie 2-3 letnim? Czy zmuszeni byliście hak zakładać w ASO ? Oreintacyjnie dzwoniłem podając model auta który mam upatrzony (octavia IV) i dostałem cenę 6 tys jeśli nie będzie konieczna wymiana kratek, chłodnic itd...myslalem że decyzja kupna młodszego autka ( moje poprzednie nie schodzimy poniżej 10 lat) pozwoli uniknąć długiego szukania na grupach ogłoszeniowych, segregować kręcone paździerze i inne tego typu ferele ... A tak pokonuje mnie system finansowo - kasowy ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce kupić używanego 2-3 latka w leasingu. Niestety autek z hakiem jest jak na lekarstwo... Czy ktoś z was przechodził procedurę montażu haka w lesingowym aucie 2-3 letnim? Czy zmuszeni byliście hak zakładać w ASO ? Oreintacyjnie dzwoniłem podając model auta który mam upatrzony (octavia IV) i dostałem cenę 6 tys jeśli nie będzie konieczna wymiana kratek, chłodnic itd...myslalem że decyzja kupna młodszego autka ( moje poprzednie nie schodzimy poniżej 10 lat) pozwoli uniknąć długiego szukania na grupach ogłoszeniowych, segregować kręcone paździerze i inne tego typu ferele ... A tak pokonuje mnie system finansowo - kasowy ... 
Nie musisz robić niczego w ASO. Ja swojego czasu w leasingowanym aucie sam montowałem hak, wiązkę i ją kodowalem kompem . Więc zakładasz hak, robisz przegląd i dajesz do leasingodawcy aby wbił hak w WK. To wszystko

No ale u mnie wtedy w aucie nie było konieczności robienia niczego innego poza montażem haka. Wiadomo, że jak musisz wymienić więcej elementów to koszty się robią i poza ASO może być z tym ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pytałeś o zgodę ? 
Leasingodawcę? Nie, nie pytałem. Zobacz u swojego leasingodawcy jakie ma procedury w przypadku montażu haka. Ale nie sądzę aby jakikolwiek leasingodawca żądał czegokolwiek innego niż badanie techniczne po montażu haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Nie, nie pytałem

Najczęściej montaż haka wymaga zgody leasingodawcy, ale jest to standard więc mają gotowe formularze do wypełnienia. Zgoda jest tylko formalnością. Nie spotkałem się z przypadkiem żeby odmawiali - ale pamiętaj, że musi być ta zgoda żeby nie było problemów. Jak masz zgodę Banku to montujesz hak (w dowolnym miejscu) robisz  przegląd a wpis w dowodzie musi Bank ogarnąć. I po temacie.

Edytowane przez kleo77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra autko zamówione:) Liczę że przed czerwcowka jeszce odbiorę :) jednakże serwis ASO za montaż haka w związku z koniecznością wymiany wiatraków w chłodnicy i jakiś innych części za całość chce mieć.policzyc na 8 tys. Serwis z hakamicw okolicy twierdzi, że oni do komputerów się nie dotykają i biorą wiązki bezpośrednio ze świateł i o podłączeniu 13 pinu mogę u nich zapomnieć... Zna ktoś jakiś fachowców z okolicy Warszawy, którzy by ogarnęli montaż haka  i konfigurację pod niego komputera ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Adamoski napisał(a):

Dobra autko zamówione:) Liczę że przed czerwcowka jeszce odbiorę :) jednakże serwis ASO za montaż haka w związku z koniecznością wymiany wiatraków w chłodnicy i jakiś innych części za całość chce mieć.policzyc na 8 tys. Serwis z hakamicw okolicy twierdzi, że oni do komputerów się nie dotykają i biorą wiązki bezpośrednio ze świateł i o podłączeniu 13 pinu mogę u nich zapomnieć... Zna ktoś jakiś fachowców z okolicy Warszawy, którzy by ogarnęli montaż haka  i konfigurację pod niego komputera ? 

Jeśli to nowe auto to po co chcesz uprawiać jakieś druciarstwo? Jeśli wymogiem producenta jest wymiana chłodnicy to rób to w ASO tak jak producent zaleca. IMO żaden inny serwis hakowy Ci tego nie zrobi lepiej niż w ASO, gdzie będziesz mieć dedykowany moduł, wiązke i wszystkie inne niezbędne elementy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Adamoski napisał(a):

Serwis z hakamicw okolicy twierdzi, że oni do komputerów się nie dotykają i biorą wiązki bezpośrednio ze świateł i o podłączeniu 13 pinu mogę u nich zapomnieć...

omijać ten serwis szerokim łukiem.

Jak to Octavia IV jak pisałeś to takie podłączenie haka może skutecznie unieruchomić auto a już na pewno spowoduję "choinkę" i wysyp komunikatów na desce rozdzielczej.

W każdym współczesnym aucie wyposażonym w rozbudowane systemy asystujące itd montaż haka oprócz podłączenia mechanicznego wymaga zastosowania odpowiednich wiązek czy modułów , adaptacji czy kodowania w sterowniku auta a w niektórych przypadkach wymiany wentylatorów chłodnicy czy innych elementów przewidzianych przez producenta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Adamoski napisał(a):

Serwis z hakamicw okolicy twierdzi, że oni do komputerów się nie dotykają i biorą wiązki bezpośrednio ze świateł i o podłączeniu 13 pinu mogę u nich zapomnieć...

Omijaj druciarzy, bo to są zwykli ordynarni druciarze, którzy haki zakładają jak nie przymierzając, w polonezie z lat 80-tych, a nie serwis montujący haki z prawdziwego zdarzenia.

Octavia IV ma z tyłu centralkę elektryczną, w której wpina się moduł, i do tego oświetlenie cepy. Westfalia powinna mieć moduły, i w zasadzie umożliwia nawet zakodowanie haka ich komputerem. Poszukaj firmy, ktora specjalizuje się w westfalii. Westfalia ma też gotowe wiązki rozbudowujące instalację do pełnego 13-PIN jeśli są potrzebne (nie każda wiązka pod 13-pin ma kpl przewodów). Przy montażu haka poza ASO, przygotuj się na to, że każdy serwis w ASO łaczy się z aktualizacją oprogramowania, i zakodowany na aucie hak (a nie wpisany do bazy danych producenta) "wypadnie" z konfiguracji (z bazy zostanie zaciągnięty soft do wersji bez haka).

Pociesz się, że taka przyjemność w ASO Audi, do nowego A4 z placu, bez wymiany wiatraków/chłodnic 2 lata temu była wyceniana na 12 tysia (hak, moduł, montaż, kodowanie) :) 

A tak serio serio - żeby poszerzyć spektrum możliwości, niekoniecznei musisz znaleźć samochód z hakiem, sprzedawało się sporo z przygotowaniem (wtedy nie powinno być potrzeby dokonywania wymian), a procentowo więcej aut z fabrycznym hakiem czy przygotowaniem było w przypadku superbów/kodiaqów/karoqów. Może zamiast dokładać kupę $ do haka w octavii, pójść innym tropem - półka wyżej, może rok starsza, ale już z hakiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówienie na autko już złożone. Dzięki wam, gdzieś sobie wytłumaczyłem , że koszt trzeba będzie przeboleć, ale autka na rok nie kupuje więc lepiej zrobić to porządnie. Najwyżej że sprzedażą starego holownika wstrzymam się do końca tego sezonu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.