Skocz do zawartości

Opuszczam Polskę - VANLIFE - Budowa przyczepy kempingowej od podstaw


marcinvanlife

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, Misio napisał(a):

Ale laminat też trzeba ocieplić...A jest cięższy...

@Misio co Ty chcesz ocieplać? Mówiąc o laminacie cały czas pisze o płycie sandwich. Autor uparł się na blachę na zewnątrz pokrycia zabudowy. Dlatego pojawiło sie słowo laminat - w domyśle sandwich :) :) taka tam drobna nieścisłość. Chyba, że masz inne zdanie w odniesieniu do sandwich ?

24 minuty temu, Commander napisał(a):

PJ C+E to ile dziś...15000 zł?

Aż takiego dramatu nie ma :) w 6,5 tys można się zmieścić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znaczeni przekroczysz w Austrii DMC w 3,5 T to nawet zwrot tych 6 tys za C+E osiągniesz na jednym mandacie.

Niestety zakup auta + zabudowa to już inny poziom cen przy 7,5T a do tego spalanie x2 :) coś za coś …

Ale wyposażenie nie ma ograniczeń: pralka, zmywarka, piekarnik etc … jak w domu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, coxWlkp napisał(a):

sandwich

To zlepek...warstwa oslonowa + izolacja + wykończenie wewnętrzna= sklejone razem, dają płytę sandwich o całkiem sensownych wartościach mechanicznych.

Jako warstwa zewnętrzna/osłonowa może być laminat lub aluminium...(oczywiście jeżeli mówimy o lekkich rozwiązaniach).

2 godziny temu, peja76 napisał(a):

jednak te 3.5t daje więcej luzu w przemieszczaniu;)

Dokładnie...Tak samo jazda na dziko...Też łatwiej lżejszym samochodem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, peja76 napisał(a):

Wszystko elegancko do momentu jak zaczniesz patrzeć na znaki (osobówką jednak mniej zwraca się uwagę na zakazy tonażowe) tym bardziej w kurortach/miastach sam wiedze jeżdżąc kamperem ile jest znaków do 3.5t a nawet coraz więcej 2 lub 2.5t tym bardziej na parkingach, jednak te 3.5t daje więcej luzu w przemieszczaniu

Ależ bez dwóch zdań są utrudnienia. Dlatego mamy sztukę kompromisu.

A. Nawalić szpeju, ale pewne miejsca omijać, bądź się pakować w zakazane miejsca ryzykując mandat. 

b. Wjeżdżać wszędzie, ale albo szpeju tyle co kot napłakał, albo dużo ryzykując mandat za przeładowanie.

Tak źle tak, niedobrze.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamper do 3,5t daje ten plus, że w zasadzie gdzie by nie pojechać, to do nie przekraczajacego 3,5t pojazdu na gołe "B" można podpiąć przyczepę lekką (DMC do 750 kg) i w niej "garaż" na szpej związany z aktywnosciami. Owszem, mogą się z tym wiązać opłaty za korzystanie z dróg (zestaw przekaczałby 3,5t), ale to też jakaś opcja, i tak tańsza niż ciężarówka. Cepkę można czasem zbazować w jakimś strzeżonym miejscu (parking itp) i śmignąć "na lekko" w mniej dostępne rewiry, biorąc tylko aktualnie niezbędny sprzęt. Opcja przydatna, kiedy różniasty szpej do różnych aktywności miałby wchodzić w grę, a w kamperze do 3,5t się tego nie upchnie. Dorobić na towarówce "twardą" zabudowę z płyty sandwich jak zabudowa samochodu, i nawet nie będzie kłuć w oczy. 2,30x1,30 cepka, 450-500kg realnej ładowności, za kamperem na przelotach prawie jej nie czuć, i nawet crossa można byłoby ze sobą mieć, albo lekko endurowaty zarejestrowany sprzęcik, którym zawsze można byłoby gdzieś wyskoczyć - na zwiedzanie, po zakupy itp.. Przy pojeździe ewidentnie mieszkalnym i zarejestrowanym jako kamper i cepie na "sportowy" garaż, zdaje się że nawet nie powinno być problemu z przemieszczaniem się w Niemczech podczas zakazów ruchu pojazdów ciężarowych pow. 7,5 t i wszystkich LKW z przyczepami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.