Skocz do zawartości

Tani zakup filtra gazu


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.05.2023 o 18:49, Gizbern napisał(a):

Filtr Czaja stosuje od roku. Mam założony tuż za klick onem. Cena filtra to jedno ale cena wkładów to już wogóle przepaść do Trumy. Ten wątek mi przypomniał że czas wymienić wkład.

Wkład filtra do Trumy to 8zł/szt jak kupisz 10szt 
Truma przy 2 szt filtra to 195zł /1szt 

5 minut temu, jacek00 napisał(a):

Filtr do Trumy/Goka kosztuje obecnie niecałe 50 zł: https://allegro.pl/oferta/wklad-do-filtra-gazu-ceramatic-connectclean-2-0-13518380874

 

Ja mam trochę inne - https://sklepdandis.pl/pl/p/Truma-wymienne-wklady-do-filtru-10szt./926?gclid=CjwKCAjwvdajBhBEEiwAeMh1U52ugfYvwCLEXTbUvmjGIHFwa2guvT18ypx6hHjpY_ErFJ8jzkcbURoCZ4gQAvD_BwE
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 minut temu, Voku napisał(a):

Wkład filtra do Trumy to 8zł/szt jak kupisz 10szt 
Truma przy 2 szt filtra to 195zł /1szt 

Ja mam trochę inne - https://sklepdandis.pl/pl/p/Truma-wymienne-wklady-do-filtru-10szt./926?gclid=CjwKCAjwvdajBhBEEiwAeMh1U52ugfYvwCLEXTbUvmjGIHFwa2guvT18ypx6hHjpY_ErFJ8jzkcbURoCZ4gQAvD_BwE
 

Tak, ty masz ten nowy filtr, który produkuje już samodzielnie Truma. Te pady należy wymieniać co wymianę butli (tak niby zaleca Truma). W przypadku filtra GOKa filtr należy wymieniać raz na rok. Od niedawna GOK produkuje nowe, tańsze filtry do kupienia właśnie za około 45 zł. Wcześniej kosztował on ok. 100 zł. 

Tak naprawdę najdroższy jest sam zakup filtra i nie ważne czy to Truma czy GOK. Natomiast kwestia filtrów to już naprawdę groszowe sprawy i nie widzę sensu kombinowania tutaj. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Te pady należy wymieniać co wymianę butli. 

Ja sprawdzałem je po pół roku tankowania LPG i wyglądały jak nowe, zero zabrudzeń. Z tym wymienieaniem to trochę przesadzili. Zresztą w przyczepie nie miałem filtrów i też działało :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Voku napisał(a):

Ja sprawdzałem je po pół roku tankowania LPG i wyglądały jak nowe, zero zabrudzeń. Z tym co tankowanie to trochę przesadzili. Zresztą w przyczepie nie miałem filtrów i też działało :D  

No dokładnie :) U mnie filtr Truma/GOK wymieniłem po dwóch latach. Też nie bardzo było widać na nim jakiekolwiek zużycie, chociąż na dole w tym metalowym naczynku było trochę oleju. Wymieniłem filtr z czystej przyzwoitości po prostu na ten nowy, tańszy. Zobaczymy w jakim będzie stanie za rok :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie filtr po intensywnym paleniu zimą zeszło z jakieś 6 butli - pad się rozwarstwił, pełno hydratów w środku i dodatkowo troche zabrudzeń oleistych. Co ciekawe był propan - niby czysty od wiadomego dostawcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zamówiłem dziś te filtry Czaja i wkłady poliestrowe. Jak się Wam to spisuje? Co ile zmieniacie wkłady i których używacie? Czy już nie zmieniacie innych filtrów?

Przyznam, że używam przyczepy już z półtora miesiąca i dopiero dziś się dowiedziałem, że są potrzebne jakieś filtry gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyczepie nie miałem i działało bez filtrów. Teraz mam filtry truma i tankuje LPG po kilku miesiącach wkłady w filtrze Trumy wyglądały jak nowe. Truma zaleca wymianę tych filterków co tankowanie czy wymianę butli :D Ogólnie lepiej mieć niż nie mieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2023 o 12:45, Paweł Paweł napisał(a):

Zamówiłem dziś te filtry Czaja i wkłady poliestrowe. Jak się Wam to spisuje? Co ile zmieniacie wkłady i których używacie? Czy już nie zmieniacie innych filtrów?

Przyznam, że używam przyczepy już z półtora miesiąca i dopiero dziś się dowiedziałem, że są potrzebne jakieś filtry gazu.

Spoko sprawa te filtry Czaja. Tanie jak barszcz. Ja wymieniłem po 1.5 roku i był czysciutki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2023 o 09:06, ZdzislawW napisał(a):

https://zwmczaja.pl/produkty/ww01/   Tak to jest ten filtr. Ja kupowałem u producenta . Tel. w kontaktach. Bardzo sympatyczny gość. Zamówiłem kuriera ,gość wysłał bez problemów. Sam też wysyła tylko nie wiem jaki koszt. W opisie napisano ,że do przyczep kamperów. Producent potwierdził Zdjęcia w załączniku. Są też kątowe.

PHOTO_20230513_161337.jpg

PHOTO_20230513_161348.jpg

PHOTO_20230513_161331.jpg

Dodam jeszcze , że gość polecił mi nie wkłady papierowe , tylko włókno szklane.

W podanym przez Ciebie linku stoi: "Kompletny układ filtrujący z papierowym wymiennym wkładem."

A potem w opisie:
Materiał filtracyjny:
Włókno szklane

No więc jaki ten materiał filtracyjny jest zastosowany w tym filtrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2023 o 19:53, Gizbern napisał(a):

Spoko sprawa te filtry Czaja. Tanie jak barszcz. Ja wymieniłem po 1.5 roku i był czysciutki...

Hmm... A ile gazu i z jakiego źródła przefiltrował przez te półtora roku? To że był czyściutki może nie świadczyć o nim najlepiej. W aucie zmieniam chyba co 10 tys. km. Wyjdzie, powiedzmy 1200 l gazu. Robiłem eksperymenty zarówno z najtańszymi stacjami, jak i z drogimi, rzekomo dobrymi. Przy każdej wymianie oba filtry - mokry i suchy - są zasyfione. Nie zwracałem uwagi, który rodzaj brudu bywa w którym filtrze, ale generalnie jakiś czarny piach, szlam, olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mokrych filtrach w instalacjach jest znacznie więcej brudu - bo ciekły gaz porywa ze sobą zanieczyszczenia, a inne są w nim rozpuszczone - w przypadku naszych butli drobinki najczęściej zostają spokojnie na dnie butli/zbiornika...

Co do ilości gazu - w kamperze jeżdżąc zimą (nie mówię o vanlifie) pewnie nie zużywa się więcej gazu niż 500-600l rocznie (nie robiłem statystyk, ale myślę że ja jeżdżąc dość sporo w chłodne dni nie przekraczam 400l na rok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misio napisał(a):

Na mokrych filtrach w instalacjach jest znacznie więcej brudu - bo ciekły gaz porywa ze sobą zanieczyszczenia, a inne są w nim rozpuszczone - w przypadku naszych butli drobinki najczęściej zostają spokojnie na dnie butli/zbiornika...

Co do ilości gazu - w kamperze jeżdżąc zimą (nie mówię o vanlifie) pewnie nie zużywa się więcej gazu niż 500-600l rocznie (nie robiłem statystyk, ale myślę że ja jeżdżąc dość sporo w chłodne dni nie przekraczam 400l na rok)

A czy ten omawiany filtr Czaja nie jest właśnie filtrem mokrym? Montuje się go tuż przy butli, przed reduktorem. BTW ciekaw jestem, jak usunąć z butli nagromadzony syf po wielu tankowaniach, jeśli faktycznie gromadzi się na dnie.

Skoro zużywasz do 600 l gazu rocznie, to wydaje mi się, że to wystarczająca ilość, żeby choć trochę zabrudzić (działający) filtr - mokry, czy suchy. U mnie w aucie po 1200 l porządnie zasyfione są oba.

Edytowane przez Paweł Paweł (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównujecie coś, co się nie nadaje do porównań. Przy korzystaniu z gazu w cepie/kamperze, czy to z butli, czy nawet tankowanego do zbiornika LPG, nie ma co porównywać stanu filtrów do samochodu z LPG. U nas filtry, nieważne ile gazu by nie przewaliły, będą w zasadzie czyściutkie. Przecież korzystamy tylko z fazy lotnej, gazowej, branej znad lustra płynnego LPG w butli/zbiorniku, i to przeważnie "odstanej" (jazda z gazem niewiele zmienia), a nie płynnej. Ze zbiornika z instalacją LPG w samochodzie gaz pobierany jest z najniższego punktu zbiornika, w fazie ciekłej i ciekły gaz trafia do parownika lub do pompy (przy wtrysku LPG w fazie ciekłej). Siłą rzeczy zaciąga wszystko z dna, łącznie z opiłkami, syfem z oleju kompresorowego itp. 

Jakieś brudy/syfy bardziej sami możemy "wrzucić" w węże przy podłączaniu/rozłączaniu butli, niż pojawią się one z samego gazu, bo co nie odparuje, to zostaje w fazie płynnej, a parowanie nie jest na tyle gwałtowne, żeby "porywało" ze sobą fizyczne zanieczyszczenia.

Dodatkowo, w przypadku gazu w butlach, gaz jest rozlewany, w gazie butlowym zanieczyszczeń jest nieporównanie mniej, niż w LPG, gdzie olejem, opiłkami itp. zawala gaz każdy kompresor i pompa od momentu jego skroplenia, do stacji z LPG gdzie się tankujemy.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Porównujecie coś, co się nie nadaje do porównań.

Dokładnie tak... przy czym jeszcze chciałem pokazać skalę...że pewnie 90% używających gazu ludzi w przyczepach nie przekracza 50-100l rocznie.

Dając przykład że ja jeżdżę sporo w chłodne miesiące i zimą nad morze gdzie mocno wieje, więc gazu idzie dużo a i tak raczej nie przekraczam raczej 400l...

1 godzinę temu, Paweł Paweł napisał(a):

A czy ten omawiany filtr Czaja nie jest właśnie filtrem mokrym? Montuje się go tuż przy butli, przed reduktorem.

W karawaningu tylko i wyłącznie gaz w fazie lotnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.