Skocz do zawartości

Pierwsze wypożyczenie przyczepy


Adi20

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, postanowiłem wypożyczyć na tydzień przyczepę zanim zdecyduje się na zakup. Budka już wynajęta ale mam wrażenie że wynajmujący wie mniej o temacie niż ja. Muszę się więc poradzić Was :)

Poniżej kilka kwestii co do których mam wątpliwości. Będę Wam wdzięczny za komentarz. Przyczepa to Steckerman 496 PE

- DMC samochodu 2585 kg, przyczepy 1300 lub 1500 kg. B+E posiadam. Czy muszę posiadać viatoll? Jeśli tak to czy konieczny jest zakup urządzenia czy można zainstalować aplikację z której po doładowaniu będzie pobierana opłata?

-  czy powinienem załatwić sobie jakieś deseczki pod podpory? Podpory przyczepy wydają się mieć małą powierzchnię styku z podłożem i obawiam się że na grząskim terenie mogą się zapadać. Czy zabrać poziomnicę czy wystarczy wypoziomować "na oko"?

- przyczepa nie ma własnego akumulatora. Czy podczas jazdy działa lodówka? Mam złącze 13 pinowe.

- właściciel twierdzi że przed wydaniem zatankuje zbiornik z wodą do pełna. Jaka jest jego pojemność? Czy można jeździć z pełnym? Chodzi mi o rozłożenie masy na przyczepie. Z tego czy widziałem nie powinno się zbytnio obciążać tyłu przyczepy. Czy przy załadunku ładować wszystko na przód czy starać się rozmieścić ładunek równomiernie?

- na kempingu będę miał możliwość podłączenia się do kanalizacji. Niestety w zestawie jest tylko pojemnik na szarą wodę. Pomyślałem żeby dokupić sobie przewód odprowadzający. Czy 10 metrów wystarczy czy kupić od razu 20? Pomyślałem że będą go miał później do swojej przyczepki ale nie wiem jakiej powinien być średnicy. Czy u wszystkich producentów odpływy mają standardową średnicę? Jaką obejmę zastosować aby się dobrze trzymał?

- chciałem zabrać ze sobą stolik i krzesła. Czy jeśli wezmę zwykłe ogrodowe (takie lekkie z plastiku) i położę w przyczepie to nie narobią szkód? W jaki sposób je zabezpieczyć do transportu aby nie uszkodziły przyczepy?

- w przyczepie brak koła zapasowego i podnośnika. To mnie martwi najbardziej. Jadę co prawdę tylko po Polsce ale obawiam się sytuacji kiedy złapię kapcia. Nie będę kupował całego koła i podnośnika, ale pomyślałem o zestawie naprawczym gdyby coś się stało. 

- jakiego papieru toaletowego używać? Czy jest jakiś specjalny do toalet chemicznym czy może być taki jak w domu?

- czy kula od haka powinna być jakoś specjalnie przygotowana/wyczyszczona/nasmarowana?

To chyba wszystko, jeśli o czymś zapomniałem, wskażcie mi proszę dobry kierunek :)

Nie wiem czy to są drobiazgi czy rzeczy istotne, jednak chcę się przygotować żeby droga i wyjazd był przyjemny a przede wszystkim bezpieczny dla nas i innych na drogach.

Dziękuję :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy przyczepa ma auto-casco.

- Nie ma już Viatolla jest e-toll

-deseczki się przydają, mała poziomica też

-Ad aku : trzeba wszystko sprawdzić

-Ad. właściciel i woda : facet jest niebezpieczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Adi20 napisał(a):

DMC samochodu 2585 kg, przyczepy 1300 lub 1500 kg. B+E posiadam. Czy muszę posiadać viatoll? Jeśli tak to czy konieczny jest zakup urządzenia czy można zainstalować aplikację z której po doładowaniu będzie pobierana opłata?

Jest etoll i musisz to miec by jechac, musisz ja zainstalowac, skonfigurowac i gotowe.

53 minuty temu, Adi20 napisał(a):

czy powinienem załatwić sobie jakieś deseczki pod podpory? Podpory przyczepy wydają się mieć małą powierzchnię styku z podłożem i obawiam się że na grząskim terenie mogą się zapadać. Czy zabrać poziomnicę czy wystarczy wypoziomować "na oko"?

Deseczki moga sie przydac jak nie masz podkladek w podporach, a poziomica nie jest konieczna, wystarczy telefon i apka i bedzie ok.

54 minuty temu, Adi20 napisał(a):

przyczepa nie ma własnego akumulatora. Czy podczas jazdy działa lodówka? Mam złącze 13 pinowe.

To musisz sprawdzic jak podlaczysz.

54 minuty temu, Adi20 napisał(a):

właściciel twierdzi że przed wydaniem zatankuje zbiornik z wodą do pełna. Jaka jest jego pojemność? Czy można jeździć z pełnym? Chodzi mi o rozłożenie masy na przyczepie. Z tego czy widziałem nie powinno się zbytnio obciążać tyłu przyczepy. Czy przy załadunku ładować wszystko na przód czy starać się rozmieścić ładunek równomiernie?

Postaraj sie rownomiernie rozmieszczac obciazenie, a najciezsze rzeczy najlepiej blisko osi przyczepy, grunt by miec dociazony hak i tu moze przyjsc z pomoca zbiornik z  woda, ktory z tego co widze jest zamontowany pod przednil lozkiem. Jak bedziesz  mial zapas wagi i bedziesz mial za malo dociazony hak to mozesz zalac woda. Zakladam ze zatankowanie pod korek 40litrow (zakladam ze taka jest standardowa pojemnosc) to bedziesz mial +20kg na haku.

 

59 minut temu, Adi20 napisał(a):

na kempingu będę miał możliwość podłączenia się do kanalizacji. Niestety w zestawie jest tylko pojemnik na szarą wodę. Pomyślałem żeby dokupić sobie przewód odprowadzający. Czy 10 metrów wystarczy czy kupić od razu 20? Pomyślałem że będą go miał później do swojej przyczepki ale nie wiem jakiej powinien być średnicy. Czy u wszystkich producentów odpływy mają standardową średnicę? Jaką obejmę zastosować aby się dobrze trzymał?

Ja bym olal, kupisz juz docelowo do swojej przyczepy, ale jak chcesz to pewnie te 10m starczy.

Godzinę temu, Adi20 napisał(a):

chciałem zabrać ze sobą stolik i krzesła. Czy jeśli wezmę zwykłe ogrodowe (takie lekkie z plastiku) i położę w przyczepie to nie narobią szkód? W jaki sposób je zabezpieczyć do transportu aby nie uszkodziły przyczepy?

Dalbym sobie spokoj, niby nic zlego nie powinno sie stac, ale w razie lekkich otarc czy zniszczen, potem mozesz zalowac, w koncu to nie Twoja przyczepa, wiec kaucja moze przepasc, albo jeszcze jakies dodatkowe koszta.

Godzinę temu, Adi20 napisał(a):

w przyczepie brak koła zapasowego i podnośnika. To mnie martwi najbardziej. Jadę co prawdę tylko po Polsce ale obawiam się sytuacji kiedy złapię kapcia. Nie będę kupował całego koła i podnośnika, ale pomyślałem o zestawie naprawczym gdyby coś się stało. 

Pogadaj z wypozyczalnia, bo moze oni daja taki zestaw naprawczy, albo ubezpieczenie obejmuje serwis w razie problemow.

Godzinę temu, Adi20 napisał(a):

jakiego papieru toaletowego używać? Czy jest jakiś specjalny do toalet chemicznym czy może być taki jak w domu?

Taki jak w domu to bym nie polecal, ale wystarczy jakis papier rozpuszczalny w wodzie, nie musi to byc dedytkowany papier Thetforda.

Godzinę temu, Adi20 napisał(a):

czy kula od haka powinna być jakoś specjalnie przygotowana/wyczyszczona/nasmarowana?

Wyczyszczona ze smarow/tluszczu, i jesli jest farba to ja zeszlifowac papierem sciernym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2023 o 13:43, danielpoz napisał(a):

Co jest niebezpiecznego w wodzie?🤔

Ktoś normalny nie wymienia tego jako jakiegoś bonusu. Na wyjeździe będziesz wielokrotnie tą rzecz wykonywać sam 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Adi20,

10 dni temu zakończyłem podobną przygodę z pierwszym wypożyczeniem przyczepy kempingowej. Opisałem ją w dziale Włochy - wielkanocna objazdówka ...

Wybierasz się tylko na wypad krajowy więc raczej nikt Cię po drodze ważyć nie będzie choć lepiej jest znać masę własną przyczepy, żeby nie przeładować różnymi zabieranymi szpejami. Bardzo o to łatwo. Ja miałem do dyspozycji jedynie 120 kg aby nie przekroczyć DMC. W mojej wypożyczalni całe podstawowe wyposażenie było w standardzie (krzesełka, stolik, podstawowy zestaw toaletowy: kilka rolek papieru rozpuszczalnego + kilka tabletek do kasety toalety, butla z gazem i wiele innych.). To, czy lodówka chłodzi w czasie jazdy w zasadzie nie ma znaczenia przy krótkich, krajowych przelotach. Gdy schłodzisz ją na początku to te ewentualne kilka godzin wyłączenia na czas jazdy nie stanowi problemu. Ani razu nie poziomowaliśmy przyczepy. Nam wystarczało, że zupa z talerza się nie wylewa ;) Z toalety w przyczepie prawie nie korzystaliśmy. Na parkingach autostradowych wystarczały nam tamtejsze sanitariaty a na kempingach to oczywiście lokalne udogodnienia :D To samo było z wodą szarą. Ani razu przez dwa tygodnie nie używaliśmy ani zlewozmywaka ani umywalki. Posługiwaliśmy się wyłącznie kempingowymi urządzeniami które prawdę mówiąc są zdecydowanie wygodniejsze niż te w przyczepie. No, ale każdy ma inne preferencje. Zdecydowanie popieram skorzystanie z wypożyczalni. Nam też po tym wypadzie otworzyły się oczy na wiele spraw i wiemy zdecydowanie lepiej, co jest dla nas ważne i co w ewentualnej przyszłej naszej przyczepie być musi a co nie. Pozdrawiam i powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w najbliższą sobotę odbieram przyczepę z wypożyczalni. Będzie to mój pierwszy kontakt z przyczepą kempingową. Też najpierw pożyczam, później się zobaczy ;)

Jak wrócę, to napiszę czego mi podczas tej pierwszej jazdy zabrakło. Do przejechania na dzień dobry mam jakieś 500km :) wiec chrzest bojowy będzie konkretny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zaliczyłem dziś swój pierwszy raz ;) Wyszło ok. 460km z przyczepą, z czego spora większość po autostradzie.

Ja kupiłem wagę pod dyszel do sprawdzania nacisku, lusterka mocowane do lusterek samochodowych, zabezpieczenie przed buchnięciem (wkładana kula w dyszel, powiększana imbusem i zabezpieczona kluczem).

Dodatkowo byłem poprawić instalację elektryczną w samochodzie (bo standardowo mimo wiązki 13 PINowej miałem podpiętych tylko 8) i za radą tutejszego forum wyszlifowałem kulę haka z farby. Aż mnie w wypożyczalni pochwalili za takie zabiegi :)

Wziąłem też klucze (2x 19 do ewentualnego dokręcenia haka, jakby się miał obluzować i śrubokręt do dokręcenia lusterek (również jakby się obluzowały). 

Ponadto zabrałem drugi trójkąt - podobno mają być 2, chociaż nie wiem gdzie miałbym je rozstawić ;)

I to tyle w zasadzie. Niczego nie brakowało, wyszło całkiem nieźle (poza cofaniem, które muszę poćwiczyć).

Jedyne co mnie rozczarowało, to spalanie z przyczepą, ale chyba jechałem pod wiatr. Tam (solo) wyszło 5.9 (tempomat na 120km/h), a powrót po 120km z przyczepą (DMC 1200kg, MR jakieś 1100kg, 212cm szerokości) na tempomacie ustawionym na 85km/h wyszło 13.3! Akurat zmieniłem kierunek jazdy i ustawiłem tempomat na 80km/h i w sumie po 460km skończyłem na 10.7. Więc albo faktycznie jechałem mocno pod wiart przez te pierwsze 120km, albo te 5km/h mniej daje aż takie efekty???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, marian36 napisał(a):

Więc albo faktycznie jechałem mocno pod wiart przez te pierwsze 120km, albo te 5km/h mniej daje aż takie efekty???

Wiatr oczywiście ma też znaczenie, ale spalanie roście zdecydowanie ze wzrostem prędkości (niemalże wykładniczo). W dieslach wygląda to lepiej niż w benzynach. Trzeba się po prostu przyzwyczaić albo jeździć wolniej (w okolicach tych 80km/h) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę to jeszcze sprawdzał, teraz holowałem turbo benzyniakiem Peugeot 5008 1.6 PureTech 180KM z automatem EAT8 (hydrokinetyk od Aisina). Mam jeszcze Citroena C5 Aircross 2.0 HDi 180KM EAT8, zobaczę jak będzie w tym.

Niemniej wiatru jestem pewien, bo widziałem na drzewach koło drogi, że się wyginały w drugą stronę. Poza tym to spalanie solo też jakoś podejrzanie niskie wyszło.

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio jak jechałem na majówkę w stronę gór (sucho, raczej bez wiatru) wyszło 13,5L/100km (oceniam jako normalne w takich warunkach i prędkości) przy 90km/h czyli licznikowo u mnie 97km/h. Jak wracałem (deszcz całą drogę i silny mordewind) przy tej samej prędkości wyszło 17L/100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.