Skocz do zawartości

Brak zasilania przyczepy abbey gts 215


jacenty5172

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, jacenty5172 napisał(a):

Witam.Posiadam grand vitara 2 2012rok.Po podłączeniu wtyczki przyczepy abbey gts 215 (angielka)wszystkie światła działają Ok kierunki Ok brak zasilania z akumulatora z samochodu do przyczepy.Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać

Najpierw w samochodzie. Masz 13 pin? Napięcie na odpowiednich pinach jest?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacenty5172 napisał(a):

Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać

Witaj Nowy Nasz Kolego imienia nieznanego - uzupełnij profil - będzie się naprawdę łatwiej rozmawiać.

Pierwsze i zasadnicze pytanie zadał Ci mój poprzednik - znaczy jeżeli jest to angielka to ilo PIN-owa jest instalacja i wtyczka w przyczepce?

Bo do zasilania wewnętrznej instalacji przyczepki z auta w cywilizowanej części Europy musisz mieć w budce instalację 13 PIN-ową.

Dla ułatwienia Kolego schemat podłączenia wtyczki (i gniazda) 13. pinowej wygląda jak poniżej na fotce.

Teraz musisz sprawdzić dwie rzeczy:

1. czy w swoim autku - w gnieździe haka - jeżeli gniazdo masz 13. PIN-owe - masz w ogóle podłączone PIN-y 9, 10, 11 oraz 13 - a jeżeli tak to czy masz tam zasilanie zgodne z poniższym schematem?

Przy czym od razu podpowiem, że nawet jeżeli masz tam do powyższych PIN-ów w gnieździe w aucie doprowadzone przewody to wcale nie znaczy, że musisz na nich mieć napięcie bez podpięcia przyczepki, gdyż w w wielu instalacjach napięcie na powyższych PIN-ach pojawia się dopiero po podłączeniu wtyczki z przyczepki do gniazdka.

2. czy we wtyczce w przyczepie masz podłączone omawiane piny 9, 10, 11 oraz 13?

Jeżeli na oba pytanie odpowiedzi są pozytywne to musisz sprawdzić - przy podłączonym samochodzie do przyczepki i włączonym silniku - czy na powyższych PIN-ach w gniazdku haka - i dalej we wtyczce - pojawia się napięcie a jeżeli tak to co się dzieje z prądem z powyższych PIN-ów w Twojej przyczepie.

Napięcie w wtyczce najlepiej sprawdzić mając wtyczkę rozebraną - podłączoną do gniazda w haku oraz na włączonym silniku - poszukiwane napięcie sprawdzasz woltomierzem na PIN-ach od strony wtyczki - jeżeli tam na powyższych PIN-ach po podłączeniu wtyczki do gniazdka w haku pojawia się napięcie to co dalej dzieje się z tym prądem w przyczepce.

Taki masz schemat szukania w odpowiedzi na Twoje pytanie - nie jest to zagadnienie specjalnie trudne - woltomierz w rękę i jedziemy po przewodach.

I tego nikt za Ciebie nie zrobi - albo jak się nie czujesz na siłach to pozostaje Ci Kolego serwis.

i napisz co osiągnąłeś.

Pzdr

Włodek

 

Schemat podłączenia gniazda przyczepki - wodok od przodu gniazda .jpg

19 minut temu, jacenty5172 napisał(a):

Gniazdo 13 pin mam przy aucie światła są kierunki też

Światła - nazwijmy je - drogowe - pozycja - kierunki - STOP - nie mają nic wspólnego z obwodami zasilającymi wewnętrzne obwody w przyczepce.

Poczytaj uważnie to co napisałem powyżej i spróbuj odpowiedzieć na te pytania.

Pzdr

Włodek

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jacenty5172 napisał(a):

Właśnie sprawdziłem w aucie mam źle podłączone.

OKI - ale jak uporasz się z tym złym podłączeniem to przy sprawdzaniu pamiętaj o tym co napisałem powyżej:

2 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

nawet jeżeli masz tam do powyższych PIN-ach w gnieździe w aucie doprowadzone przewody to wcale nie znaczy, że musisz na nich mieć napięcie bez podpięcia przyczepki, gdyż w w wielu instalacjach napięcie na powyższych PIN-ach pojawia się dopiero po podłączeniu wtyczki z przyczepki do gniazdka.

U mnie też tak jest - napięcie na przyczepkę w gniazdku haka na w/w PIN-ach pojawia się dopiero po podłączeniu przyczepki - system auta analizuje kolejne obwody przyczepki i jakimś sobie tylko znanym algorytmem po tej analizie załącza w sterowniku dla gniazda przy haku napięcie na tych pinach 9, 10, 11 oraz 13.

Chodzi o to, żeby napięcie na tych powyższych PIN- ach nie pojawiało się w gnieździe bez podłączenia budki - pewnie dla ochrony przed zwarciem spowodowanym np. zamoczeniem gniazda.

Napięcie na tych PIN-ach sprawdzasz na podłączonej do gniazda wtyczce - po załączeniu silnika - od tyłu rozebranej wtyczki.

I z ciekawości - napisz co znalazłeś i co u Ciebie było przyczyna kłopotów.

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacenty5172 napisał(a):

Chodzi mi głównie o to że mam zamontowaną kamerę cofania w kępingu i nie dostaje napięcia. A tak jeszcze zapytam czy moduł to jest potrzebny czy można bez niego to ogarnąć?

Do czego ma być ten moduł ?

Do kamery cofania czy do zasilania budki z auta?

pzdr

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacenty5172 napisał(a):

Nie jakieś wiązki piszą z modułem do auta

Witaj Kolego

Jeżeli pytasz o moduł sterujący podłączeniem wiązki haka do instalacji samochodu to odpowiem Ci nie wprost.

Za starych czasów - jak to mawiają - słusznie minionych - elektrykę do haka robiło się tak, że zasilanie kolejnych obwodów przyczepki - pozycji, stopu, kierunków - brało się z auta z tylnich lamp samochodu i wtedy wystarczała do obsługi tego 7-PIN-owa wtyczka a masę na wszystko brało się bezpośrednio z haka.

Potem doszło jeszcze światło cofania, światło przeciw-mgielne i instalacja 7-PIN-owa przestawała wystarczać - a do tego doszła w samochodach do głosu elektronika analizująca stan kolejnych świateł.

I obecnie, żeby zrealizować podłączenie przyczepki do samochodu - wraz z wymienionymi przeze mnie PIN-ami 9, 10, 11 oraz 13 dla zasilania urządzeń przyczepki producenci aut przewidzieli moduły sterujące zasilaniem przyczepki.

Moduł taki - poza załączeniem samych świateł - zarządza po podłączeniu przyczepki np. wyłączeniem w aucie świateł tylnych p-mgielnych (żeby nie oślepiało kierowcy z odbicia od przyczepki), u mnie wyłącza tylne czujniki zbliżania na wstecznym, załącza zasilanie w/w czterech PIN-ów itd.

Dlatego obecnie nie wykonuje się instalacji zasilania przyczepek metodą z lat 70. ub.w. a instaluje się moduły sterujące takim zasilaniem.

Ale jeżeli piszesz, że masz już instalację 13 PIN-ową to o jaki moduł pytasz?

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jacenty5172 napisał(a):

A tak może przy okazji dobrałbyś mi moduł samochód Grand Vitara 2 2012r.

Witaj

Nie ma za co - pytałeś się to odpowiedziałem :)

Ale co do modułu to już kontaktuj się albo z serwisem Suzuki albo z jakimś przyzwoitym warsztatem montującym haki - ja koło siebie mam taki  ale to jest w Legionowie pod Warszawą.

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacenty5172 napisał(a):

Nie orientujesz się jaki koszt i jak długo to się przerabia

Jeżeli Jacek do mnie pytanie to podam Ci numer kontaktowy do tego warsztatu "hakowego" - 600 600 953 - Pani Agnieszka - dzwoń i pytaj.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.