Skocz do zawartości

Prośba o polecenie zakładu naprawiającego osie przyczep


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam. Mam do Was prośbę o polecenie mi jakiegoś dobrego zakładu naprawiającego osie przyczep kempingowych. Mieszkam pod Wrocławiem i wolałbym, aby to nie był drugi koniec Polski. Problem polega na tym, że podczas jazdy, przy 70km/h, prawa strona zjechała na pobocze i koło uderzyło w prostopadły próg. Było mocne szarpnięcie a efektem było pochylenie koła (rozkraczenie), tak jak to mają samochody sportowe na torze. Koło odchyliło się w stosunku do równoległego lewego koła (nie uderzonego) o 2,5 - 3 cm, porównując - mierząc górę do dołu bocznej powierzchni opony. Po uderzeniu (w Norwegii) przejechałem jeszcze około 3,5 tys km i nie ma żadnego śladu nieprawidłowego zużycia opony. Nie wiem, która część ramienia wahacza mogła się odkształcić, ale odchylenia (rozkraczenie) koła widać gołym okiem, nawet bez pomiarów. Oś jest firmy BPV i nowa kosztuje dużo, dlatego wolałbym naprawić, lub wymienić tylko to, co się wygięło. Stąd moja prośba o polecenie zakładu, który się w tym specjalizuje. Poniżej kilka zdjęć na których nieco widać odchylenie koła i wahacz po zdjęciu koła.

IMG_20220724_154002.jpg

IMG_20230318_162011.jpg

IMG_20230318_162030.jpg

IMG_20230318_162103.jpg

IMG_20230326_132325.jpg

IMG_20230326_132342.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie po uderzeniu skrzywił się czop piasty - jest dużo delikatniejszy niż ramię wahacza... Na Twoim miejscu szukałbym zakładu specjalizującego się w naprawie resorów - lub po prostu warsztatu kowalskiego :) W okolicach Częstochowy znam trzech braci, z których każdy prowadzi swój warsztat "kowalski" (był jeszcze ich ojciec, ale już nie żyje) i myślę, że bez problemu by sobie z tym poradzili... Ja potrzebowałem kiedyś zmodyfikować końcówkę haka holowniczego w jednym z pojazdów (z pręta 40mm) i nie był to dla nich żaden problem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwię Cię, podobne uszkodzenie miałem w towarowej. Obdzwoniłem dosłownie całą polskę, wszyscy robią ale w przyczepach powyżej 7,5T, w tak małych nie. 
 

u mnie stanęło na wywaleniu uszkodzonej osi i wstawieniu osi od ducato ?‍♂️

 

nowa ile kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję Jacek, że nie będzie takiej konieczności. Cała oś jest dobra, a jedynie to to odchylenie koła. To ma związek z czopem na wahaczu, a są to rzeczy rozbieralne, więc może równie ż wymienialne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, terenowiec napisał(a):

am nadzieję Jacek, że nie będzie takiej konieczności. Cała oś jest dobra, a jedynie to to odchylenie koła. To ma związek z czopem na wahaczu, a są to rzeczy rozbieralne, więc może równie ż wymienialne. 

Aby stwierdzić co jest do wymiany to trzeba to pomierzyć czop i wahacz więc 50% na 50% !!

W osi AL-KO gdybyś miał trafiony czop to przy zdolnościach manualnych wymienisz go samodzielnie bo jest przykręcany i występuje jako cześć zamienna  . Oś BPW  bardziej jest podobna do Knott-a a tam mamy wspawany czop z tarczą kotwiczną do ramienia wahacza. I aby to wspawać ze sztuką ( aby był odpowiedni kąt i aby nie darło nam opon ) to trzeba mieć już doświadczenie. Gdyby był trafiony wahacz to wymieniany jest cały kompletny razem z tarczą kotwiczną i czopem. Przy wymianie wahacza zakłada się nowe wałki gumowe. Ale po takim zabiegu jak sobie zerkniemy na oś to ta regenerowana strona będzie bardziej odchylona do ziemi w porównaniu z drugą stroną. Tłumacząc łopatologicznie przyczepa od tej strony będzie wyżej stała .Po zamontowaniu coś tam się wyrówna i z każdym przejechanym kilometrem będzie się to "układać" Jednak na początku będzie to widoczne . Receptą na ten dyskomfort ,że tak powiem jest wymiana wałków po obu stronach.   

Czy w tej dokładnie osi mamy ten czop przyspawany tego nie wiemy a dowiemy się po ściągnięciu bębna. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@terenowieca rozmawiałeś z firmą kamperowy.pl z Łomaniek pod Warszawą? Oni działali długo przed modą na kampery i przyczepy. Robiłem u nich dwie rzeczy i widać, że znają się na tym od wielu lat. Może Ci coś telefonicznie doradzą bo jednak Śląsk a Warszawa to kawałek jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, terenowiec napisał(a):

Czy może masz na myśli firmę Sttag w Tarnowskich Górach?

Bracia Hamerla. Częstochowa, Konopiska i Siedlec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju mogę Ci polecić  firmę  Sttag w Tarnowskich Górach, robili mi dwie sprawy w przyczepie związane z osią i zrobili to dobrze. Potem jeszcze bratu robili oś z takim jak u Ciebie defektem. Zrobili to dobrze i brat jest zadowolony zresztą ja też.

Pozdrawiam cieplutko

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.