Skocz do zawartości

Nowy holownik do Adrii Avivy 400 PS.


Mars

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Zacznę od tego, że obecny holownik, czyli Ford Fiesta miał tylko 2 lata, gdy madame małżonka wpadła na pomysł, że czas na cywilizację i przesiadamy się z namiotu do przyczepy kempingowej. I tu pierwszy minus, bo auto może holować przyczepę z DMC 1000 kg (mała, ale dla 2 osób styka). O ile w normalnym terenie silnik EcoBoost; 129 KM i 206 Nm (zmierzone na hamowni przy temp. otoczenia 30 'C) radzi sobie nieźle z takim bagażem, o tyle wypad do Chorwacji na początku upalnego sierpnia 2022 r. ukazał słabość tego litrowego silnika, gdyż pod góry po prostu się grzał i trzeba było kilka razy swoje odczekać w zatoczkach. Z ASO Forda dostałem informację, że totalnie nic się nie da zmienić z fabrycznych części w temacie poprawy chłodzenia silnika (nie ma większego wentylatora, czy chłodnicy). Żeby było śmieszniej, to mam nawet automatyczne żaluzje na chłodnice, aby później się chłodził. Auto ma 5 lat i tylko 27 kkm przebiegu, więc słabe chłodzenie w górach nie jest spowodowane pogorszeniem układu chłodzenia. Na tę chwilę po prostu zdjąłem dolną osłonę silnika, ale i tak nie chce mi się jechać na południe Europy z takim chłodzeniem. 

Czy zna ktoś firmę tuningową, która by mi zamontowała większy wentylator albo chłodnicę?

Jeśli nic nie wymyślę, to plan B wstępnie zakłada zmianę auta na Forda Kugę po lifcie. Na razie Ford Escape przeszedł lifting w Stanach, ale w Europie cisza, mimo że spodziewany jest w tym roku, czyli w 2023. Tu pojawia się pytanie, czy naprawdę trzeba pchać się w SUV'a? Interesuje mnie tylko benzyna/hybryda, ponieważ autem jeżdżę bardzo mało.  

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 180
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

niestety to o czym rozmawialiśmy, to jest duży wysiłek dla tego samochodu. Mam ecosporta ten sam rok i silnik, dziś wskoczyło mu 30.000km na blacie. Bałbym się do niego towarówkę podpiąć. Do miasta extra samochód, do przyczepy całość zbyt delikatna.

nie musi być suv, ale wskazane - wygodnie każdego dnia a tym bardziej holując. Puma nie wystarczy ? to już większe auto i chyba 1.5 silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maarec napisał(a):

nie musi być suv, ale wskazane - wygodnie każdego dnia a tym bardziej holując. Puma nie wystarczy ? to już większe auto i chyba 1.5 silnik ?

Siedziałem w Pumie i dla mnie to taka ciut większa Fiesta. Do tego słabe silniki (max DMC 1100 kg), a 200 konna może holować przyczepę z DMC 750 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mars napisał(a):

Siedziałem w Pumie i dla mnie to taka ciut większa Fiesta. Do tego słabe silniki (max DMC 1100 kg), a 200 konna może holować przyczepę z DMC 750 kg.

nie oszukujmy się, że przynajmniej w ofercie forda ciężko dziś o dobry mały holownik. Może faktycznie od kugi wzwyż trzeba patrzeć lub w kierunku innych marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz może Karoq / Altea, z silnikiem 1.5 TSI. Tam masz 150 koni, bardzo fajny silnik
Qashqai też ma chyba turbo benzynę 160 koni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pierzasty napisał(a):

Chłodnica oleju mogła by też pomóc

Dlatego zapytałem w ASO Forda - nie pomogą.

 

14 minut temu, piorun napisał(a):

Obecne fordowskie 1.5 to i tak 3 cylindry. Pod przyczepę szukałbym raczej czegoś z 4 cylindrami a najlepiej o zwiększonym obiegu olejowym.

1,5 l EcoBoost, 150 KM może holować aż 1800 DMC - nieźle. Ciut szybszy (9,4 s do setki) ma hybryda 2,5 l; 190 KM może 1600 DMC. Zobaczę, co dadzą do Kugi po lifcie. 

11 minut temu, borek6 napisał(a):

Zobacz może Karoq / Altea, z silnikiem 1.5 TSI. Tam masz 150 koni, bardzo fajny silnik https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png
Qashqai też ma chyba turbo benzynę 160 koni.

Na tę chwilę najbardziej podoba mi się Ford Kuga po lifcie, którego jeszcze nie ma w Europie. Nie spieszy mi się, więc poczekam na jego prezentację u nas, a w między czasie zerknę na Nissana. Skoda odpada za całokształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakiś pomysł, ale z drugiej strony moja Fiesta ma 5 lat, a żony 10, więc przejmie moją, a ja kupię auto konkretnie pod przyczepę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jest alternatywa dla Forda Kugi, o której wciąż w Europie totalna cisza. Chodzi mi o Kię Sportage; hybryda, 1,6 l; 230 KM; 350 Nm. Według producenta to auto może holować przyczepę o DMC 1650 kg. Moją Adrię mogę "podwyższyć" do 1100 kg, czyli i tak byłby spory zapas.

Ktoś miał możliwość holowania przyczepy kempingowej taką Kią? 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz testy i co piszą o Hyundai-u Tucsonie IV HEV 1.6 T-GDI 230KM, to zdaje się ten sam napęd. O holowaniu przyczepy nie będzie wiele, ale ten napęd z przyczepą 1100 kg powinien sobie z powodeniem radzić. 

Jeżdżąc mało, jak piszesz, nawet zwykłą wersja 1.6 choćby bez hybrydy i 2WD byłaby już w zupełności ok, nawet przy holowaniu cepy. W zasadzie każda kijanka (x-ceed, sportage, x-ceed, ceed) czy hyundai (Tucson) z modem turbodoładowanego silnika 1.6 benzyna, czy w wydaniu z miękką hybrydą czy hybrydowy, dwałby radę z taką przyczepą. 

Ale taka drobna uwaga - nie planuj "gruszek na wierzbie" czyli modeli które jeszcze nie są w sprzedaży u nas. Przy tym co się dzieje z homologacjami, politykami gwarancyjnymi na poszczególne rynki, itp., mogą wyskoczyć piękne kwiatki za jakiś czas przy odbiorze, jak w rubryce O2 zobaczysz jakąś dziwną małą wartość, nijak nie przystającą do masy przyczepy. Katalogi na inne rynki sobie, a tu wyskoczy zonk, bo tak w tzw. międzyczasie producent z importerem uradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie też czy ta Kia Sportage ma to DMC dla przyczepy zarówno w przypadku dla napędu 2WD jak i 4WD bo to różnie bywa i można się zdziwić Toyota np. dla RAV4 ma 800/1650 kg w zależności czy jest to 2 czy 4 WD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Mars napisał(a):

Jest alternatywa dla Forda Kugi, o której wciąż w Europie totalna cisza. Chodzi mi o Kię Sportage; hybryda, 1,6 l; 230 KM; 350 Nm. Według producenta to auto może holować przyczepę o DMC 1650 kg. Moją Adrię mogę "podwyższyć" do 1100 kg, czyli i tak byłby spory zapas.

Ktoś miał możliwość holowania przyczepy kempingowej taką Kią? 

Obczaj może SsangYong Torres:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.