Skocz do zawartości

Peugeot 5008 vs Renault Espace


marian36

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, marian36 napisał(a):

Właśnie takiego szukam :) GT Pack chyba była najwyższa wersja.

Dodatkowo hak , masaze w fotelach, wieksze felgi,kolo zapasowe itd...:)

I caly czas na gwarancji:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

37 minut temu, jacek00 napisał(a):

Ale to już zupełnie inne auto. Pozostała dla mnie tylko nazwa. Dla mnie zły kierunek. Ja osobiście wolę pojazdy typu minivan a nie SUV ;) 

No to może idź tą drogą, którą poszedłem ja. Finalnie zdecydowałem się na nowego S-Maxa. To też ostatnie egzemplarze, ale można jeszcze kupić nową hybrydę. IMO bardzo dobry kompromis. 

Z tym S-Maxem, to ja mam problem. Z jednej strony, to kawał fajnego auta, całkiem zgrabny z wyglądu, duży itp. Z drugiej jednak konstrukcyjnie ma już z 12 lat i to jednak widać po nim. W hybrydzie dodatkowo jest skrzynia CVT. W jednym aucie taką miałem (Renault Koleos) i uciekłem przed nią (sprzedając dwuletnie auto), bo mnie irytowala wyciem.

Poza tym S-Maxy są dużo droższe niż 5008 czy Espace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, marian36 napisał(a):

Z tym S-Maxem, to ja mam problem. Z jednej strony, to kawał fajnego auta, całkiem zgrabny z wyglądu, duży itp. Z drugiej jednak konstrukcyjnie ma już z 12 lat i to jednak widać po nim.

Obecny model to konstrukcja z 2015 roku. Wtedy zrobili całkowicie nowy model przecież, który powstał na płycie nowego Forda Mondeo. On jest podobny do MK1 ale to nowa konstrukcja. Coś jak Powiedzmy Touran I i Touran II. Ale tak, ma już swoje lata, dlatego pisałem o kompromisie

28 minut temu, marian36 napisał(a):

 

W hybrydzie dodatkowo jest skrzynia CVT. W jednym aucie taką miałem (Renault Koleos) i uciekłem przed nią (sprzedając dwuletnie auto), bo mnie irytowala wyciem.

Poza tym S-Maxy są dużo droższe niż 5008 czy Espace.

No na pewno będą droższe. Jak pisałem. Sam celowałem w Espaca. Była dosłownie 1 sztuka, która zaraz się sprzedała. A tak to same starsze auta. Chyba nikt się Espaców nie pozbywa po prostu. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacek00 napisał(a):

A na co w końcu zmieniasz?

Nie wiem jeszcze. Co bedzie dostępne od ręki:). Najbardziej chcialbym Highlandera, ale z dostępnoscia kiepsko...Mysle o X Trialu lub nowym Espasie...Raczej wykluczam Volvo XC 60 i Tiguana. Moze Terraco...A może coś zupełnie innego. Ponoć rynek motoryzacyjny sie krystalizuje i wraca walka o klienta;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2023 o 17:12, w79 napisał(a):

"Pojazd powinien pożyczyć układy napędowe od swojego mniejszego brata a więc miękką hybrydę o mocy 140 oraz 160 KM z 1,3-litrowym silnikiem benzynowym."

A już się rozmarzyłem, bo przeczytałem, że z 3-litrowym silnikiem benzynowym :slina:

Europo, gdzie Ty zmierzasz :mlot: Do takiego kloca 3 cylindry :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pojazd powinien pożyczyć układy napędowe od swojego mniejszego brata a więc miękką hybrydę o mocy 140 oraz 160 KM z 1,3-litrowym silnikiem benzynowym."
A już się rozmarzyłem, bo przeczytałem, że z 3-litrowym silnikiem benzynowym default_slinka.gif
Europo, gdzie Ty zmierzasz default_mlot.gif Do takiego kloca 3 cylindry default_pad.gif
1.3 grupy Renault, jako jeden z nielicznych, ma akurat 4 cylindry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel tu, diesel tam. Niby do holowania przyczepy najlepszy, ale jak ktoś jeździ na krótkich odcinkach, to ponoć diesel się nie nadaje, bo DPF, bo słabe grzanie. Z drugiej strony ecooszołomy ustanawiają restrykcyjne prawo i za chwilę nie będzie czym holować przyczepy. 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem w Renaulcie zapytac o Espasa. Cicho wszędzie....za to zaskoczono mnie Koleosem..... Diesel 2.0, 185 KM, 4x4 , najwyższa wersja wyposażenia ...ok 180 000 PLN. A uciag 2000 kg i bagażnik 580 l....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, w79 napisał(a):

Dzisiaj bylem w Renaulcie zapytac o Espasa. Cicho wszędzie....za to zaskoczono mnie Koleosem..... Diesel 2.0, 185 KM, 4x4 , najwyższa wersja wyposażenia ...ok 180 000 PLN. A uciag 2000 kg i bagażnik 580 l....

Gdzie taka cena? Jak ja pytałem (z miesiąc temu), to wersja Initiale Paris 4x4 z pakietem zimowym i szyberdachem (bez dopłaty do metalika, bo szary metalik jest w standardzie) został mi wyceniony na 200k.

Ps. Miałem właśnie takie Renault dokładnie w tej wersji ale sprzed liftingu (177KM). Na haku miał wtedy 1650kg i ewidentnie było to podyktowane skrzynią biegów, bo identyczny z manualem miał 2000kg. Super samochód i super nieergonomiczny :( Wielka szkoda, kooperacja z Nissanem mu nie wyszła na dobre. Sprzedałem po 2 latach z przebiegiem 24kkm bez żalu. Po liftingu poprawili kilka rzeczy, do których miałem uwagi, ale nie wszystkie.

Ps2. Zauważ, że taka pełna wersja ma ładowności równo 402kg! Dla mnie to dyskwalifikacja w przedbiegach. Rodzinne auto i nie ma się jak zapakować.

Ps3. Ten bagażnik, to też nie tak - Renault wie, że bagażnik jest mały i podaje pojemność wg innej normy. Jego prawdziwa pojemność, to 498L i to razem ze schowkiem pod podłogą. Nad podłogą bagażnik jest żałośnie mały jak na takie auto. To był jeden z moich zarzutów. Gdyby dało się chociaż przesunać kanapę do przodu powiększając bagażnik, ale się nie da :(

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem w Renaulcie zapytac o Espasa. Cicho wszędzie....za to zaskoczono mnie Koleosem..... Diesel 2.0, 185 KM, 4x4 , najwyższa wersja wyposażenia ...ok 180 000 PLN. A uciag 2000 kg i bagażnik 580 l....
Tak, Koleos bardzo fajny. Też go brałem pod uwagę. Gdyby mu zrobili w środku facelifting jak w Espace to był go pewnie wziął. A tak to w środku czułem się jak w Scenicu, te same zegary, ten sam system R-Link i mi się już opatrzyło
Gdzie taka cena? Jak ja pytałem (z miesiąc temu), to wersja Initiale Paris 4x4 z pakietem zimowym i szyberdachem (bez dopłaty do metalika, bo szary metalik jest w standardzie) został mi wyceniony na 200k.
Ps. Miałem właśnie takie Renault dokładnie w tej wersji ale sprzed liftingu (177KM). Na haku miał wtedy 1650kg i ewidentnie było to podyktowane skrzynią biegów, bo identyczny z manualem miał 2000kg. Super samochód i super nieergonomiczny default_sad.png Wielka szkoda, kooperacja z Nissanem mu nie wyszła na dobre. Sprzedałem po 2 latach z przebiegiem 24kkm bez żalu. Po liftingu poprawili kilka rzeczy, do których miałem uwagi, ale nie wszystkie.
Ps2. Zauważ, że taka pełna wersja ma ładowności równo 402kg! Dla mnie to dyskwalifikacja w przedbiegach. Rodzinne auto i nie ma się jak zapakować.
Ps3. Ten bagażnik, to też nie tak - Renault wie, że bagażnik jest mały i podaje pojemność wg innej normy. Jego prawdziwa pojemność, to 498L i to razem ze schowkiem pod podłogą. Nad podłogą bagażnik jest żałośnie mały jak na takie auto. To był jeden z moich zarzutów. Gdyby dało się chociaż przesunać kanapę do przodu powiększając bagażnik, ale się nie da default_sad.png
Eee to ja się tak nie wgryzalem w dane bo Koleos odpadł już na początku. Ale w takim razie to bagażnik i ładowność mniejsza niż w moim Scenicu. Bez sensu. Bagażnik był dla mnie dość istotny. Dlatego między innymi wybór u mnie padł na S-maxa. 750 kg ładowności i wielki bagażnik zdecydował
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, marian36 napisał(a):

Gdzie taka cena? Jak ja pytałem (z miesiąc temu), to wersja Initiale Paris 4x4 z pakietem zimowym i szyberdachem (bez dopłaty do metalika, bo szary metalik jest w standardzie) został mi wyceniony na

Katalogowa cena 4x4 DCI 185 KM, najwyższa wersja Intale Paris to 193 000. Na wstępie usłyszałem ze dostanę zniżke ok 10000, a za rocznik 2022 jeszcze wiecej.

Ogladalem bagażnik i wcale nie jest tak żle. Jestem na tym punkcie wyczulony i jest wizualnie podobny do 5008.Na pewno wiekszy niż X Trial czy XC60. Jakość wykończenia....coż Renault:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.