Skocz do zawartości

Jak należy rozumieć w konfiguratorze Skody pojęcie "przygotowanie do haka" ?


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Lepciak napisał(a):

Wyprzedzanie TIRa

Powstaje jeszcze pytanie przy jakiej prędkości wykonujemy owo wyprzedzanie?

Pytanie nie do Kolegi z zacytowanej powyżej wiadomości a ogólnie.

Pytam bo w naszej polskiej brawurowej jeździe na wszelkich chyba drogach ludzie zapominają czasem jaką wartość ustawodawca napisał dla maksymalnej prędkości poruszania się z przyczepami.

TIR może jechać zdaje się maksymalnie 90 km/h a ciągnąc przyczepę mamy ograniczenie do 80 km/h, więc jeżeli taki TIR jedzie zgodnie z przepisami to o jakim wyprzedzaniu go mowa?

Może jakbyśmy jeździli zgodnie z powyższymi przepisami to wypadków byłoby zwyczajnie mniej?

Często jestem w Szwecji i tam ludzie jakoś - poza przypadkami naprawdę pojedynczymi - jeżdżą zgodnie z przepisami i nie obserwuje się gromadnych wypadków.

Może jednak problem w szybkości poruszania się i w naszym - delikatnie mówiąc - olewaniu przepisów ?

Pzdr

PS osobiście jadąc z ogonem mam ustawione ostrzeżenie o przekraczaniu prędkości na nasze polskie maksimum czyli na 80 i nie przekraczam tego a jak ktoś chce szybciej to jego problem.

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

Pytam bo w naszej polskiej brawurowej jeździe na wszelkich chyba drogach ludzie zapominają.....

 

Całkowicie się z Tobą zgadzam i jeszcze  uzupełnię wypowiedź typowo polskim określeniem: ułańska fantazja. Po kraksie lub wypadku polscy ułani zaczynają się zastanawiać jak jemu - kierowcy się udało a mnie - też kierowcy już nie. Kiedyś byli tacy polscy zawodnicy - kierowcy którzy oprócz tego, że śmigali do Monte Carlo to jeszcze pisali o tym jak jeździć bezpiecznie. Ja te książki przeczytałem i coś z nich wyniosłem, następnie przekazałem kolegom a jedną ma syn który też czasami do niej zagląda. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Lepciak napisał(a):

a jedną ma syn

Ano i jeszcze jeden punkt do wspólnego ogródka - człek w pewnym wieku zaczyna cenić spokój i brak pospiechu.

Często śmigam do Gdańska 324 km w jedną stronę popływać jachtem, który mam w Górkach Zach.

I co za różnica mi czy dojadę tam o przykładowej 15.00 czy pół godziny później ?

Jak mi się spieszy to wyjadę wcześniej, ale na trasie - droga S7 - najfajniej obecnie jeździ mi się obecnie tak ok. 100km/h - spokojnie - fajne krajobrazy naokoło - małe spalanie - rewelka.

Jak to mawiają - z biegiem lat człek mnie ceni przygodę a bardziej spokój i wygodę.

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

TIR może jechać zdaje się maksymalnie 90 km/h a ciągnąc przyczepę mamy ograniczenie do 80 km/h, więc jeżeli taki TIR jedzie zgodnie z przepisami to o jakim wyprzedzaniu go mowa?

Nie jest to prawdą. Samochód z przyczepą podlega tym samym ograniczeniom co ciężarówki a to, że cięzżarowe jeżdżą „do odcięcia” to już inna sprawa. Według naszych krajowych przepisów tak jak poniżej obowiązuje ich tak samo 80km/h na autostradach i drogach ekspresowych oraz 70km/h na pozostałych.

DE6A96F5-7940-4EED-B358-A87275DC7BDC.thumb.jpeg.488ee6bc114737abff77f229071be0b6.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Eastnomad napisał(a):

obowiązuje ich tak samo 80km/h na autostradach i drogach ekspresowych oraz 70km/h na pozostałych.

No i OK - dzięki za info - jednakże to nie zmienia faktu, iż nas - jadąc z przyczepką - obowiązuje 80 km/h.

Szczerze mówiąc to mnie nie zdarzyło się jeszcze - jadąc z przyczepką - wyprzedzać TIR-y- raczej to TIR-y mnie wyprzedzały - klnąc pewnie jak cholera, bo owo wyprzedzanie trwało wieki.

Co tylko potwierdza z jakimi prędkościami jeźdżą te duże auta.

Pzdr

Włodek

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Szczerze mówiąc to mnie nie zdarzyło się jeszcze - jadąc z przyczepką - wyprzedzać TIR-y- raczej to TIR-y mnie wyprzedzały - klnąc pewnie jak cholera, bo owo wyprzedzanie trwało wieki.

Wydaje mi się jednak, że duża część osób jeżdżących z przyczepami woli aby TIR-y ich jednak nie wyprzedzały i jeździ prędkościami TIR-ów. Nie mówię, że jest to zgodne z przepisami ale jazda jest spokojniejsza i mniej ryzykowna zwłaszcza gdy taki TIR zacznie wyprzedzać pojazd poruszający się prędkością o zaledwie 10km/h niższą na drodze jednojezdniowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Eastnomad napisał(a):

Wydaje mi się jednak, że duża część osób jeżdżących z przyczepami woli aby TIR-y ich jednak nie wyprzedzały i jeździ prędkościami TIR-ów. Nie mówię, że jest to zgodne z przepisami ale jazda jest spokojniejsza i mniej ryzykowna zwłaszcza gdy taki TIR zacznie wyprzedzać pojazd poruszający się prędkością o zaledwie 10km/h niższą na drodze jednojezdniowej.

Jest to prawda, "ale"...

"Ale" polega na tym, że jeżdżąc po naszym pięknym kraju nie umiem tak naprawdę jednoznacznie określić, z jaką prędkością poruszają się TIR-y....

Nie raz próbowałem ustawić się z nimi równo na prędkości ok 90 km/h i prawie byłoby OK aż tu nagle jeden z nich w sposób zdecydowany zaczyna wyprzedzać resztę siejąc jak dla mnie postrach wśród innych jeżdżących z prędkościami porównywalnymi z TIR-ami.

W tym momencie jaka jest ich prędkość i jakie określenie prędkości "do odcięcia" ?

A jechać z budką z prędkością 100 km/h i więcej jest jak dla mnie prędkością zdecydowanie za wysoką...

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, BuryKocur napisał(a):

W tym momencie jaka jest ich prędkość i jakie określenie prędkości "do odcięcia" ?

Te 90km/h w rzeczywistości też nie jest jednakowe i w jednych jest to 86km/h u innych 88km/h. Zależy też zapewne od ładunku jaki w danym momencie wiozą. Jeszcze inną sprawą jest to, że niektóre ciągniki potrafiły mieć coś w typie „boosterów” gdzie na krótki czas wyprzedzania ta prędkość potrafiła nieco wzrosnąć żeby sam manewr trwał krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

Nie raz próbowałem ustawić się z nimi równo na prędkości ok 90 km/h i prawie byłoby OK aż tu nagle jeden z nich w sposób zdecydowany zaczyna wyprzedzać resztę siejąc jak dla mnie postrach wśród innych jeżdżących z prędkościami porównywalnymi z TIR-ami.

Też to przerabiałem. I wyszło mi, że jak ustawię na tempomacie 92 to już żaden ( normalny ) kierowca ciężarówki mnie nie wyprzedza. Przy 90 jeszcze się zdarza i to często. Takie jaja :niewiem:

Z tego co wiem w TIRach tacho jest skalowane dokładnie, bez zakładanego błędu jak w osobówkach. Stąd wrażenie, że jeżdżą szybciej.

Nasze 80 km/h plus błąd, plus parę km. na błąd suszarki daje koło 90 km/h :excl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A wracając do tematu Kodiaqa to jestem na świeżo po zakupie. Kupiłem używany, ma służyć m.in. jako <rezerwowy> holownik. Oglądałem dwie sztuki, jeden z hakiem fabrycznym,q drugi bez. Szybki tel do Skody Auto Blak i krótka rozmowa mnie przekonała do wyboru auta z hakiem fabrycznym. Według Pana z Blak koszt montażu haka to około 8 tysięcy włączając zmianę softu skrzyni, większe chłodnice etc. Mnie to przekonało.

Jutro testy bojowe Kodiaqa w drodze do Wenecji / Budapesztu.  Podczas lokalnych testów asystent zmiany pasa tak szarpnął autem w bok, że wyłączenie tego systemu jest na pierwszym miejscu mojej checklisty przed odjazdem.. 

image.png.51f48ff0725409756f2e83ff328817dc.png

Edytowane przez Maciek_No (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystenta utryzmania na pasie ruchu spróbuj przez jakiś czas nie wyłączać. Jak Cię trochę poćwiczy, sam odruchowo i mimowolnie będziesz jeździł jak Bóg przykazał równiutko środeczkiem pasa. W ustawieniach możesz zdaje się zmienić poziom "agresywności" asystentów.

Jeśli masz aktywny predykcyjny tempomat, przy jeździe z budą proponuję natomiast wyłączyć przewidywanie zmian dopuszczalnej prędkości, bo przy naszym poziomie "ućkania" dróg znakami wpływającymi na dopuszczalną prędkosć, można "oddać obiad Neptunowi".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, w obecnych Citroen'ach podpięcie przyczepy automatycznie deaktywuje utrzymanie pasa ruchu chodzi o to aby auto nie "odbijało" się od linii co może w konsekwencji rozbujać przyczepę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie miałem czasu <ogarnąć> wszystkich opcji, mam nadzieję że uda się trochę zmniejszyć agresywność Lane Assist. Jeżdżę z przyczepą chyba z 15 lat, ale takie strachu to chyba jeszcze nie miałem.. Miałem wrażenie że auto chce zrobić test łosia z przyczepą przy 95km/h.. Pogrzebię jutro w menu przed podróżą.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed liftem fakt. 

Jutro na biegu nie ogarniesz, ale długofalowo jest taki element przyzwyczajenia i podświadomego dostosowania się, tzn. pilnowania mimochodem środka, przychodzi z czasem. Np po 25 tys. km reakcje L.A. stają się sporadyczne (i wtedy gdy rzeczywiście jst odchyłka), za to coraz częściej zgłasza "przejmij kierowanie", podświadomie samochód "idzie" tak równo na pasie że ledwie tykam kierę i ledwie nią poruszam, że ustrojstwo nie "widzi" działania kierowcy. Rok dosłownie "tresury" przez LA, wcześniej 4 lata na ACC bez predykcji :) Na początku owszem, szarpanie kierą, nerwowe korygowanie toru jazdy. Cały czas to piszę, że taki jest uboczny efekt częstego jeżdżenia "na asystentach" - w pewnych aspektach technika jazdy poprawia się na lepsze, lepiej, płynniej, równiej, bezpieczniej (i bynajmniej nie jak dziadek w kapeluszu - czas przejazdu rzeczywisty vs wg nawigacji google'a sporo krótszy, a o ile krótszy, zmilczę). Czysta kwestia odruchu warunkowego, sprawa podświadoma, nawet nie będąc drogowym aniołkiem, z czasem zaczynasz robić wszystko tak, zeby systemy asystujące nie miały powodu do zadziałania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.