Skocz do zawartości

Uchwyt koła zapasowego - Adria 360DK, oś AL-KO


piorun

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co zdołałem się zorientować, koło zapasowe można wozić pod przyczepą, do osi AL-KO są dedykowane uchwyty. Waga 6-8kg. Używacie czy raczej wozicie zapas w bakiscie czy też nawet bagażniku auta? W sumie koło swoje też waży, ale bez koła jechać na wakacje to zawsze ryzyko...

https://www.alko-tech.com/pl_pl/Typy-pojazdow-i-produkty/Przyczepa-kempingowa/uchwyt-na-kolo-zapasowe_pdt_550

Jak zweryfikować, który wariant uchwytu będzie odpowiedni do Adrii 360DK i jaki rozmiar felgi na koło zapasowe? Specyfikacja przyczepy podaje jedynie rozmiar opon 185/65R14. Ceny akcesoriów u dealer'a w DE niemal dwa razy wyższe niż w PL, mechanicznie temat ogarnę, pytanie co kupić i czy w ogóle kupować.

Dedykowany podnosnik 500pln - czy samochodowy nie da rady podnieść przyczepy? Przyczepa lekka, DMC 1000kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sanki super sprawa ale jednak trochę przenoszą wyważenie przyczepy , ja już nabyłem p-kę wyposażoną w takowe i dołożonym bagażnikiem z tyłu na 2 rowery , dodatkowo ktoś montując solara też z tyłu dachu umiejscowił jeszcze żeby było śmieszniej akumulator też na tyle przyczepy , dodatkowo jest jeszcze zamontowany moower i jak już holowałem po zakupie przyczepkę do domu ponad 200km to musiałem cholernie uważać  przy większych prędkościach bo zaczynało się robić ,, witaj królowo niebios " ; zero nacisku na hak robiło swoje pomimo stabilizatora ; ciężki akumulator przeniosłem na oś , do bakisty poszły 2 butle nano po 8Kg i ciężki podnośnik hydrauliczny DMC przyczepy podniosłem z 1200 do 1350  i jest spoko . Wracając w ubiegłym roku z Grecji co chwilę łapałem się na tym , że lecę już 120/h a zestaw idzie jak po sznurku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piorun napisał(a):

Jak zweryfikować, który wariant uchwytu będzie odpowiedni do Adrii 360DK i jaki rozmiar felgi na koło zapasowe? Specyfikacja przyczepy podaje jedynie rozmiar opon 185/65R14. Ceny akcesoriów u dealer'a w DE niemal dwa razy wyższe niż w PL, mechanicznie temat ogarnę, pytanie co kupić i czy w ogóle kupować.

Ze strony Alko pobierz katalog. Tam w opisie sanek jest tabela ze specyfikacją wszystkich rozmiarów. Są chyba cztery w zależności od koła i rozstawu ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Grogory napisał(a):

No właśnie a u mnie moover jest za osią i nie bardzo jest jak zamontować sanki

Zawsze można zrobić taki patent ja ja kiedyś zrobiłem w Niewiadówce ; wybrać miejsce gdzie ma być koło , przewiercić otwór przez podłogę , odpowiednio długą śrubę z płaskim łbem włożyć od środka w otwór , na spodzie dać dużą podkładkę i nakrętkę , do wewnętrznej średnicy felgi dorobić odpowiednio gruby i długi płaskownik w którym wiercimy otwór ; przykładamy koło do podłogi , na śrubę nakładamy płaskownik , podkładka , nakrętka i dociągamy tak żeby opona oparła się o podłogę i gitara :) . Wyjęcie koła bardzo proste : odkręcany nakrętkę i koło samo spada na glebę .Tak moja zapasówka objezdziła tysiące km po całej Europie . :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Grogory napisał(a):

Jakoś sanki bardziej do mnie przemawiają, ale dzięki za pomysł.

Sanki są super a to jest rozwiązanie awaryjne jak już nic się nie da zrobić a koło chcesz mieć gdzieś ulokowane poza budą :) :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, janm napisał(a):

Sanki są super a to jest rozwiązanie awaryjne jak już nic się nie da zrobić a koło chcesz mieć gdzieś ulokowane poza budą

Są super, ale i nie są - bo przenoszą ciężar za oś.

Ja mam i sanki i uchwyt na koło w bakiście z przodu.

Jak kupiłem przyczepkę od Duńczyka to koło zapasowe było w sankach.

Po zrobieniu remanentu ciężarów i wyważenia całości szybko to koło z sanek wyjąłem - przeniosłem do bakisty technicznej z przodu a sanki zostały puste jako zapas na wypadek, jakbym kiedyś chciał gdzieś się wybrać z dwoma butlami to wtedy koło wróci na sanki za oś a druga butla 11 kg w komorze z przodu może trochę zrekompensuje przełożony na tył ciężar koła.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze zależy od  rozłożenia bagażników i mas zabudowy/sprzętów w danej konkretnej cepie i tego co się wozi. U mnie stelaż, dach przedsionka, 3 krzesła, stół, składana szafka kuchenna w bagażniku pod przednim podwójnym łóżkiem - wszystko od najcięższych gratów licząc i tak możliwie blisko osi, plus 2x nano w bakiście, i mimo że sanki z zapasem, aku (za osią, ale  pobliżu) plus solar na tylnej części dachu są za osią - nadal przód jest przeważony. Jak najbardziej celowe i wskazane było wywalenie zapasu z bakisty i danie go na sankach za osią. Mimo to, i tak część szpeju ląduje celowo rozłożona na tylnej podkowie i w schowkach pod nią [ściany przedsionka dla przykładu], daszek, parę kg drobiazgu). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, czyś napisał(a):

- nadal przód jest przeważony.

Witaj  Krzysztof

Jak widzę z wpisów do profili to budki mamy chyba dość podobne - powiedz - gdzie masz zbiornik wody (u mnie z przodu łóżka zaraz za ścianką za dyszlem) i czy jeździsz z wodą czy na przelot opróżniasz?

Bo to jednak 50 kg wody z przodu...i ja na przelot wylewam ze zbiornika jak również nie biorę na przelot zapasu w kanistrach.

Jaki nacisk ustawiasz na hak i czy robisz to na Bolka Oko czy używasz wagi z naciskiem ?

Ja mam wagę i ustawiam ok. 50 - 60 kg nacisku.

Ile wozisz butli z gazem 11 kg ?

To tak na szybko.

Pzdr

Włodek

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butle 2x nano 8kg, zwykle 1 w części wypalona. Wody nie wożę, zbiornik jest tuż za osią pod podkową, a za zbiornikiem aku. 

Jeśli chodzi o układ to jadąc od końca: z tyłu podkowa i dość ciężki składany stół wypełniajacy po złożeniu podkowę, środek szafa (na osi)+łazienka a po przeciwnej stronie drzwi i kuchnia z lodówką, przód  - zamykana kabinka i podwójne stałe łóżko, pod którym całym jest gigantyczny bagażnik, i rzecz jasna bakista). Z naciskiem przestałem przesadzać, 50-60 kg, w tym przedziale się już mieszczę może nie na oko, ale na ile jestem w stanie unieść bez specjalnej napinki (waga oczywiście jest, i finalnie raczej "skaluję" bicepsy). 270 kg ładowności przeważnie wykorzystane. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.