Skocz do zawartości

Opony całoroczne do Skody Kodiaq 235x55x18 [Opony sezonowe vs wielosezonowe]


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

Tu macie fajny test porównujący na tym samym samochodzie oponę letnią Michelin Primacy 3, wielosezon GY vector 4 Seasons, Michelin CrossClimate i zimówkę Continental TS850. Trzeba brać poprawkę, że film z 2016 roku, więc przez 7 lat nastąpił ogromny progres w kwestii całorocznych, bo to najdynamiczniej rozwijający się sektor branży oponiarskiej. Ale różnice pomiędzy letnią Michelin a Crossclimate są naprawdę minimalne. Ale jak wspominałem, CC to opona zrobiona z letniej i wg mnie to pokazuje, że to najlepszy kierunek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

38 minut temu, Misio napisał(a):

Jeszcze scenariusz...

W lato wjeżdżamy na trawę rano (lub wieczorem) gdy jest rosa, na drogę pokrytą piaskiem itd... która lepiej się spisze?

Kodiaq na 235-kach nawet na letnich i nawet w ośce pociągnie budę na mokrej trawie, a 4x4 to już w ogóle. 

Fakt jest faktem, pod prędkosci przyczepowe i spokojną jazdę, całosezon jest złotym środkiem. Ale czy pozbywać się z nowego samochodu nowych letnich z kompletacji fabrycznej i zakładać całosezony - tu mam wątpliwość. Kupiłbym zimówki, pojeździłbym 3 czy max 4 sezony (zależy ile się jeździ), a co najwyżej potem sprzedałbym pozostałości z obydwu i niewiele dokładając już z czystym sercem kupił całosezony. 

Jeśli inaczej spojrzeć to wracamy do dyskusji o wyższości świąt...

24 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Ale różnice pomiędzy letnią Michelin a Crossclimate są naprawdę minimalne. Ale jak wspominałem, CC to opona zrobiona z letniej i wg mnie to pokazuje, że to najlepszy kierunek. 

Dopóki nie wjedziesz na nich w "twardą" zimę. Akurat wpuszczałem się ostatnio w takie drogi i warunki, że małżonka siedząca obok stwierdziała, że to przejazd w jedną stronę, o powrocie nie ma mowy. Na crossclimate'ach  byłaby walka nawet przy 4x4, na zimówkach lub w miarę nowych całosezonach na podbudowie zimówki - ośka spokojnie dawałaby radę. Widziałem na czym, czy i jak inni dawili sobie radę. Podobnie jest na słabych zimówkach (nie chodzi o tanie - tanie na śniegu poradzą sobie jak w masełko) - miałem takie, półka premium, zimówki, które za śniegiem nie przepadały - do dzisiaj wspominam gimnastykę z tymi oponami, chociaż dni śnieżnych nie było niby dużo (niby tylko parę dni śniegu, ale w zasadzie każdy dostarczył unikalnych i niezapomnianych doznań).

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej chyba przeboleć gorsze parametry całosezonu na podbudowie "zimy" w upały, niż w trudniejszych warunkach zimą być bezradnym jak dziecko na oponie "z zasady letniej". 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, czyś napisał(a):

Łatwiej chyba przeboleć gorsze parametry całosezonu na podbudowie "zimy" w upały, niż w trudniejszych warunkach zimą być bezradnym jak dziecko na oponie "z zasady letniej". 

Tyrereviews też zrobił porównanie zimówki vs wielosezon. Jak ktoś ma ochotę to można obejrzeć:

 

Cały czas mówimy o jakimś kompromisie :) Każdy musi sobie sam odpowiedzieć w jakich warunkach i jak zamierza jeździć. Całoroczna to nie jest panaceum na każde warunki. To że dla mojego emeryckiego stylu i sposobu jazdy odpowiada całoroczna nie znaczy, że dla kogoś innego będzie tak samo. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czyś napisał(a):

Kodiaq na 235-kach nawet na letnich i nawet w ośce pociągnie budę na mokrej trawie

Miałem raz sytuację gdy nie pociągnął :) trzeba było rozpinać przyczepę i moverem zawrócić, ale była to skoszona łąką na której chciałem zawrócic, było minimalnie pod górę ale leżało sporo takiego skoszonego siana które troche już gniło i było śliskie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

najlepsza alternatywa - w sensie letnie + całoroczne

przyznaję, nie pomyślałem o tym, ale to brzmi naprawdę rozsądnie, zwłaszcza, że można wiosną zmienić z całorocznych na letnie później niż wszyscy (bez kolejek) i analogicznie w drugą stronę, na całoroczne wrócić się na początku jesieni, a nie przy pierwszych opadach śniegu

 

3 godziny temu, jacek00 napisał(a):

już zimowe w takiej np Warszawie są wg mnie wywalaniem pieniędzy w błoto

w sumie faktycznie, na palcach jednej ręki sytuacji, gdy zimówka mogłaby być (nieco) lepszym wyborem niż całoroczna

 

6 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

rozważałby założyć całoroczne

zwróciłbym uwagę na jedno: gdyby zdarzyło Ci się podróżować zimą zagranicą, to tam, gdzie wymagają opon zimowych, ważne będzie, żeby Twoje całoroczne posiadały homologację 3PMSF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zmienił(a) tytuł na Opony całoroczne do Skody Kodiaq 235x55x18 [Opony sezonowe vs wielosezonowe]
4 godziny temu, jacek00 napisał(a):

dla mojego emeryckiego stylu i sposobu jazdy odpowiada całoroczna

I tu jest pies pogrzebany.

Zależy kto, gdzie i jak jeździ.

Ja już się w życiu wyszalałem i wystarcza mi spokojna jazda tyle co w kółku.

Mieszkam na nizinach na wsi pod Nowym Dworem Mazowieckim.

W zimę w góry nie jeżdżę.

Do Warszawy jadę jak już naprawdę muszę i zwykle wracam z tego miasta z lekka wqrwiony tamtejszym sposobem jazdy.

Dużo jeżdżę w lecie w trasach na odcinku drogi S7 do Gdańska i zuruck.

W lecie - w upalnych miesiącach nie jeżdżę w ogóle bo auto stoi na parkingu w klubie a ja czerwiec/sierpień przez 3 miesiące jestem gdzieś w rejsie po Bałtyku.

Z przyczepką jeżdżę 2 razy w roku na wiosnę i na jesieni.

Kiedyś śmigałem dużo - teraz 15 tys km rocznie to jest wszystko.

Myślę, że Jacek przekonał mnie albo do Swoich albo do tych Michelin Cross Climate2

Na opony letnie/zimowe nie mam najmniejszej ochoty bo zmiana ich zawsze kosztowała mnie zawsze dużo nerwów i ogromnego wqrwu w temacie całej logistyki tych zmian.

Od 4 lat jeżdżę na Nokianach całorocznych i bardzo sobie je chwalę, ale zmieniam auto, więc i kapcie zmieniam - stąd wątek.

Przeczytałem wszystko uważnie - każde ZA/PRZECIW i wiem jedno - nie mam  ochoty na pewno na lato/zima i na pewno założę całoroczne.

Pytanie w zasadzie jedynie - które?

Pzdr

Włodek.

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włodek a jaka jest różnica w cenie między Michelinami a Hankookiem w Twoim rozmiarze?
Ja do swojego "daily" zamówiłem dziś Hankooki, bo za 4 Micheliny zapłacił bym tyle co za 6 Hankooków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tomii napisał(a):

Włodek a jaka jest różnica w cenie między Michelinami a Hankookiem w Twoim rozmiarze?

816 zeta vs 598 zeta = 218 zeta/szt x 4 szt = 908 zeta.

Czyli za 4 szt jednych zapłaciłbym tyle co za 5,5 szt drugich....

Sporo... finansowo przekonywujące ...

Hankooki mają gorszą klasę oporów toczenia, ale czy ja wiem czy ja w ogóle to zauważę ?

Wł.

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy te opony nie są wielosezonowe, tylko do połowy bieżnika? Zazwyczaj do tego momentu jest wskaźnik zużycia zimowy?
Dlatego wielosezon najlepiej zalożyc na zimę. Pojeździć 3 lata i znów przed zimą zmienić na nowe. U mnie wtedy mam około 50k km zrobione.
816 zeta vs 598 zeta = 218 zeta/szt x 4 szt = 908 zeta.
Czyli za 4 szt jednych zapłaciłbym tyle co za 5,5 szt drugich....
Sporo... finansowo przekonywujące ...
Hankooki mają gorszą klasę oporów toczenia, ale czy ja wiem czy ja w ogóle to zauważę ?
Wł.
Patrzyłem dzisiaj u siebie ja te Hankooki i mam ten rant. Nad felgą jest nadmiar gumy która wychodzi poza obrys felgi.

W Good Yearach 4 seasons w Scenicu tego chyba nie miałem i niestety tam mam porysowana felgę z jednej strony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jacek00 napisał(a):

Patrzyłem dzisiaj u siebie ja te Hankooki

I jak Cie sie na tym jeżdźi?

Mówimy generalnie o takich ?

https://opony.strefakierowcy.pl/szukaj/?rozmiar1=235&rozmiar2=55&rozmiar3=18&pojazd=osobowy&sezon[]=caloroczne&li=&si=&klasa=&marka=Hankook

 

PS - te akurat jeszcze tańsze bo 565 zeta

pzdr

Wł.

13 minut temu, jacek00 napisał(a):

Dlatego wielosezon najlepiej zalożyc na zimę. Pojeździć 3 lata i znów przed zimą zmienić na nowe. U mnie wtedy mam około 50k km zrobione.

No tak - ale ja dostanę auto teraz z letnimi i chętnie bym te letnie zdjął i sprzedał - trochę mi się ten wielosezon zwróci - myślę, że ma szansę tak 1/2 - 2/3 ceny...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te Hankooki, ale w rozmiarze 235/50/18. Jeżdżę na nich od niecałego miesiąca, przejechałem trochę ponad 2000 km. Zrobiłem w nich jedną trasę z Zielonej Góry do Warszawy, w słońcu i przy temperaturze +8 stopni. Miały okazję jeździć już też w śniegu, trochę lodu bo u mnie na wsi w Jozefoslawiu nikt dróg nie odśnieża i koło mojego domu na skrzyżowaniu często jest lodowisko , no i jeździły też w minusowych temperaturach czy trochę za miastem w cyklu mieszanym.

No co mogę powiedzieć. Przy moim stylu jazdy absolutnie zero zaskoczenia. Jeździ się komfortowo, przewidywalnie i pewnie. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h są niesłyszalne ale też Ford jest dobrze wyciszony. Nie miałem żadnych problemów na śniegu, czy jakimś błocie pośniegowym.

Kupiłem je za około 2400 zł za komplet. Michelin Crossclimate kosztowały około 800 zł więcej więc wybór był prosty.

Te, które zdjąłem z auta też sprzedaje. Na razie z marnym skutkiem chociaż jakieś tam zainteresowanie jest, ale ludzie chcieliby je kupić za pół darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Przy moim stylu jazdy absolutnie zero zaskoczenia. Jeździ się komfortowo, przewidywalnie i pewnie. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h są niesłyszalne ale też Ford jest dobrze wyciszony. Nie miałem żadnych problemów na śniegu, czy jakimś błocie pośniegowym.

Kupiłem je za około 2400 zł za komplet. Michelin Crossclimate kosztowały około 800 zł więcej więc wybór był prosty.

Jacku - dziękuje za relacje - w takim razie pewni i ja takie kupię bo cena jest dość istotna częścią naszego życia.

Znalazłem takie i rozumiem, że o takich Jacku mówimy?

https://opony.strefakierowcy.pl/opona/hankook_kinergy_4s2_x_h750a_115637.html

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku - dziękuje za relacje - w takim razie pewni i ja takie kupię bo cena jest dość istotna częścią naszego życia.
Znalazłem takie i rozumiem, że o takich Jacku mówimy?
https://opony.strefakierowcy.pl/opona/hankook_kinergy_4s2_x_h750a_115637.html
Pzdr
Włodek
 
Kupowałem dokładnie te, w tym rozmiarze i w tym sklepie. Tylko cena za sztukę na początku stycznia to było 619 zł:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-kinergy-4s2-h750-235-50-r18-101-v-xl-mfs#421335613
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.