Skocz do zawartości

grand vitara a przyczepa


tomaszkaczmarek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ten model o którym piszesz to już GV2.. 

Ja mam GV1 2.5V6 158KM/213Nm polift w automacie ale to zupełnie inne auta bo ja mam klasyczne 4x4 z dołączanym przodem itd itp 

Przyczepę mam 1300DMC i jest miodzio 

2.0 w GV2 siedząc pewnie na grupach tematycznych na fb o GV już pewnie wiesz jaki jest ?

IMG_20230213_114411-01.jpeg

Edytowane przez kwiatek111 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2023 o 10:17, kwiatek111 napisał(a):

Ten model o którym piszesz to już GV2.. 

Ja mam GV1 2.5V6 158KM/213Nm polift w automacie ale to zupełnie inne auta bo ja mam klasyczne 4x4 z dołączanym przodem itd itp 

Przyczepę mam 1300DMC i jest miodzio 

2.0 w GV2 siedząc pewnie na grupach tematycznych na fb o GV już pewnie wiesz jaki jest ?

IMG_20230213_114411-01.jpeg

hej,

2.0 w GV2 siedząc pewnie na grupach tematycznych na fb o GV już pewnie wiesz jaki jest 

 

no wlasnie dopiero zaczołem szukac informacji. ja mam stały naped na 4kola. i nic nie wiem jak to mozle wygladac :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2023 o 12:58, tomaszkaczmarek napisał(a):

hej,

2.0 w GV2 siedząc pewnie na grupach tematycznych na fb o GV już pewnie wiesz jaki jest 

 

no wlasnie dopiero zaczołem szukac informacji. ja mam stały naped na 4kola. i nic nie wiem jak to mozle wygladac :(

 

Znaczy nic nie wiesz na jaki temat? Auta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, tomaszkaczmarek napisał(a):

Jak sie sprawuje z ciagnieta przyczepą.

 

 

Ale ja mam GV1 kolego.. To całkiem inna konstrukcja... 

Nie narzekam a wręcz uwielbiam czy to z przyczepą kempingową, namiotem dachowym czy w terenie na kołach MT, trochę mi bagażnika brakuje bo mam 2 butle LPG ale dajemy radę ?

DSC_7439.NEF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tomaszkaczmarek napisał(a):

Jak sie sprawuje z ciagnieta przyczepą.

 

 

Hej, miałem Grand Vitarę II ponad 10 lat. Z tym, że to była wersja z dieslem więc moc i moment były (jeśli dobrze pamiętam 130 KM i 320 Nm). Na haku mogłem ciągnąć 2000 kg i taką też przyczepę z łódką nią ciągałem(razem było dokładnie 1970 kg). Raz zdarzyło mi się nawet zawędrować z nią nad Balaton. Nie było żadnego problemu przy przejeździe przez Sudety. Spalanie zestawu na całej trasie wyszło dokładnie 10 l/100 km. Przypuszczam, że masz lżejszą przyczepę więc nie zaprzątaj sobie głowy ewentualnymi problemami z uciągiem. Napęd w GV II zapewnia też bezstresowe poruszanie się po polach biwakowych i na dojazdach do nich bez względu na warunki tam panujące.

A w trasie i tak nie pojedziesz więcej niż przepisy pozwalają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 14.02.2023 o 08:54, tomaszkaczmarek napisał(a):

Witam, planuje kupno przyczepy kempingowej. Auto jakie posiadam to Suzuki Gravd Vitara 2.0 z 2007roku. Pytanie czy jest tu ktoś kto ma taki holownik i może powiedziec jaki sie on sprawuje i jaką przyczepe ciągnie?

 

pozdrawiam.

 

 

Ciągłem ostatnio takim autem Grand Vitara 2.0 benzyna plus gaz moją cepkę 1300DMC. Szału nie było, słaby moment obrotowy,  więc żeby przyśpieszyć trzeba było na obroty, a wzniesienie czułeś prędzej niż było je widać. Ale dało się jechać na V biegu .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam Suzuki Grand Vitaro 2.0 Benzyna z 2007 z LPG roku
Jaki holownik jest ok ale szału nie robi, jak pisał przedmówca pod górkę czuć że brakuje momentu ale z drugiej strony nie miałem nigdy problemu z podjechaniem
Ważna uwaga  bez Gazu to auto nie ma sensu.
W ruchu mieszanym to ok 11-13l/100KM  z przyczepą nawet 15l/100km w cięższym terenie.

Przed zakupem niech mechanik obejrzy zawiesznie oraz korki spustu/wlewu oleju do mostów, skrzyni, reduktora.
Korek to koszt 12zł a lub się zapiec czasem trzeb pół zawieszenia rozebrać żeby sie dostać do przedniego mostu  

Jak typowe japońce te samochody są bardzo lubiane przez rdze trzeba dbać o zwieszenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem GV 2.4 Pb/LPG i Hobby 495 z DMC 1300kg.

Wnioski:

-

- 4 bieg królem jest

- jeżdżenie na 5 to katowanie było

-/+ LPG - bo spalanie wysokie

- rudzielec - atak na nadkola, ramki drzwi

- słaba skrzynia biegów, wysryw łożysk

- blachy jak z papieru - cienkie

- lakier biała perła - miękki jak plastelina

+ napęd 4x4 na trawie na campingach super, w ogóle napędowo prócz skrzyni nie ma się do czego przyczepić

+ z racji bliskości główki haka do tylnej osi manewrowanie i łamanie zestawu super

+ tanie części i serwis

+ skóra - derma - nie trzeba dbać

+ dobra trakcja

+ jak na japońca to zaskakująco wygodna z przodu i z tyłu

 

Zasadniczo to jednak kochałem to auto, fajowe i zwinne. Opchnąłem z zyskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że każdą GV przyczepę można ciągać.  Ze swojego doświadczenia z uwag Patryka potwierdzam:

Z negatywów:

- rudzielec

Z pozytywów wszystko wymienione.

Miałem diesla więc spokojnie ciągałem na V biegu przyczepę RMC 2000 kg. gdzie przy 80 km/h spalanie wynosiło równo 10 l/100. I taki silnik do holowania przede wszystkim polecam. Ale jak wspomniałem w pierwszym zdaniu, każda GV z przyczepą sobie poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wąski P napisał(a):

Miałem GV 2.4 Pb/LPG i Hobby 495 z DMC 1300kg.

Wnioski:

-

- 4 bieg królem jest

- jeżdżenie na 5 to katowanie było

-/+ LPG - bo spalanie wysokie

- rudzielec - atak na nadkola, ramki drzwi

- słaba skrzynia biegów, wysryw łożysk

- blachy jak z papieru - cienkie

- lakier biała perła - miękki jak plastelina

+ napęd 4x4 na trawie na campingach super, w ogóle napędowo prócz skrzyni nie ma się do czego przyczepić

+ z racji bliskości główki haka do tylnej osi manewrowanie i łamanie zestawu super

+ tanie części i serwis

+ skóra - derma - nie trzeba dbać

+ dobra trakcja

+ jak na japońca to zaskakująco wygodna z przodu i z tyłu

 

Zasadniczo to jednak kochałem to auto, fajowe i zwinne. Opchnąłem z zyskiem.

Mam GV2 2.0 2006r przyczepę 1100kg trasa, 700km była czystą masakra brak 6 biegu, ogólnie auto teraz przerobiłem jako turystyczny 4x4 ma już kilka rajdów za sobą, a holownikiem został ford escape 2.5l 2016r w automacie idzie jak burza 

 

 

IMG_20220614_172905_DRO.jpg

IMG_20220614_172642.jpg

received_2929435930627958.jpeg

20200828_094305.jpg

20230329_182338.jpg

20230129_122551.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 22.04.2023 o 02:20, MARKON napisał(a):

Mam GV2 2.0 2006r przyczepę 1100kg trasa, 700km była czystą masakra brak 6 biegu, ogólnie auto teraz przerobiłem jako turystyczny 4x4 ma już kilka rajdów za sobą, a holownikiem został ford escape 2.5l 2016r w automacie idzie jak burza 

GV2 z tym silnikiem sama ledwo jedzie , a co mowic z przyczepa ;)

Ogolnie Pb w GV2 to tylko 2.7/3.2V6 tak samo jak w GV1 2.5/2,7V6 B)

ON w Suzach czy to GV1 czy GV2 to nieporozumienie :D

 

IMG_20220614_172905_DRO.jpg

IMG_20220614_172642.jpg

received_2929435930627958.jpeg

20200828_094305.jpg

20230329_182338.jpg

20230129_122551.jpg

GV2 z tym silnikiem sama ledwo jedzie , a co mowic z przyczepa 

Ogolnie Pb w GV2 to tylko 2.7/3.2V6 tak samo jak w GV1 2.5/2,7V6 

ON w Suzach czy to GV1 czy GV2 to nieporozumienie 

Edytowane przez kwiatek111 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo odważne stwierdzenie. Ja miałem swoją GV2 1,9 DDi przez 12 lat i nigdy, ale to nigdy mnie nie zawiodła. A regularnie ciągałem nią w długie trasy przyczepę z łódką 2000 DMC. Słyszałem wiele tego typu komentarzy na temat silników ON 1,9 w tym samochodzie a nic takiego co ludziska wymyślali u mnie się nie działo. Zrobiłem nią ok. 200 tys. km. Mógłbym więc powiedzieć, że jak dbasz tak masz i chyba bym się nie pomylił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2023 o 21:07, glomir napisał(a):

Bardzo odważne stwierdzenie. Ja miałem swoją GV2 1,9 DDi przez 12 lat i nigdy, ale to nigdy mnie nie zawiodła. A regularnie ciągałem nią w długie trasy przyczepę z łódką 2000 DMC. Słyszałem wiele tego typu komentarzy na temat silników ON 1,9 w tym samochodzie a nic takiego co ludziska wymyślali u mnie się nie działo. Zrobiłem nią ok. 200 tys. km. Mógłbym więc powiedzieć, że jak dbasz tak masz i chyba bym się nie pomylił ;)

O dobrze, wiesz jak to jest ludzie różne rzeczy piszą. Nie wiadomo kto jak i co robił... Jak ze wszystkim. Ale siedząc już na grupach i forach trochę lat sam widzę co z czym się dzieje najczęściej. Jak widać jesteś ewenementem z ddisem:brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.