Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, planuje kupno przyczepy kempingowej. Auto jakie posiadam to Suzuki Gravd Vitara 2.0 z 2007roku. Pytanie czy jest tu ktoś kto ma taki holownik i może powiedziec jaki sie on sprawuje i jaką przyczepe ciągnie?

 

pozdrawiam.

 

 

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano (edytowane)

Ten model o którym piszesz to już GV2.. 

Ja mam GV1 2.5V6 158KM/213Nm polift w automacie ale to zupełnie inne auta bo ja mam klasyczne 4x4 z dołączanym przodem itd itp 

Przyczepę mam 1300DMC i jest miodzio 

2.0 w GV2 siedząc pewnie na grupach tematycznych na fb o GV już pewnie wiesz jaki jest ?

IMG_20230213_114411-01.jpeg

Edytowane przez kwiatek111 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano
W dniu 14.02.2023 o 10:17, kwiatek111 napisał(a):

Ten model o którym piszesz to już GV2.. 

Ja mam GV1 2.5V6 158KM/213Nm polift w automacie ale to zupełnie inne auta bo ja mam klasyczne 4x4 z dołączanym przodem itd itp 

Przyczepę mam 1300DMC i jest miodzio 

2.0 w GV2 siedząc pewnie na grupach tematycznych na fb o GV już pewnie wiesz jaki jest ?

IMG_20230213_114411-01.jpeg

hej,

2.0 w GV2 siedząc pewnie na grupach tematycznych na fb o GV już pewnie wiesz jaki jest 

 

no wlasnie dopiero zaczołem szukac informacji. ja mam stały naped na 4kola. i nic nie wiem jak to mozle wygladac :(

 

Opublikowano
W dniu 15.02.2023 o 12:58, tomaszkaczmarek napisał(a):

hej,

2.0 w GV2 siedząc pewnie na grupach tematycznych na fb o GV już pewnie wiesz jaki jest 

 

no wlasnie dopiero zaczołem szukac informacji. ja mam stały naped na 4kola. i nic nie wiem jak to mozle wygladac :(

 

Znaczy nic nie wiesz na jaki temat? Auta? 

Opublikowano
10 godzin temu, tomaszkaczmarek napisał(a):

Jak sie sprawuje z ciagnieta przyczepą.

 

 

Hej, miałem Grand Vitarę II ponad 10 lat. Z tym, że to była wersja z dieslem więc moc i moment były (jeśli dobrze pamiętam 130 KM i 320 Nm). Na haku mogłem ciągnąć 2000 kg i taką też przyczepę z łódką nią ciągałem(razem było dokładnie 1970 kg). Raz zdarzyło mi się nawet zawędrować z nią nad Balaton. Nie było żadnego problemu przy przejeździe przez Sudety. Spalanie zestawu na całej trasie wyszło dokładnie 10 l/100 km. Przypuszczam, że masz lżejszą przyczepę więc nie zaprzątaj sobie głowy ewentualnymi problemami z uciągiem. Napęd w GV II zapewnia też bezstresowe poruszanie się po polach biwakowych i na dojazdach do nich bez względu na warunki tam panujące.

A w trasie i tak nie pojedziesz więcej niż przepisy pozwalają ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 14.02.2023 o 08:54, tomaszkaczmarek napisał(a):

Witam, planuje kupno przyczepy kempingowej. Auto jakie posiadam to Suzuki Gravd Vitara 2.0 z 2007roku. Pytanie czy jest tu ktoś kto ma taki holownik i może powiedziec jaki sie on sprawuje i jaką przyczepe ciągnie?

 

pozdrawiam.

 

 

Ciągłem ostatnio takim autem Grand Vitara 2.0 benzyna plus gaz moją cepkę 1300DMC. Szału nie było, słaby moment obrotowy,  więc żeby przyśpieszyć trzeba było na obroty, a wzniesienie czułeś prędzej niż było je widać. Ale dało się jechać na V biegu .

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam Suzuki Grand Vitaro 2.0 Benzyna z 2007 z LPG roku
Jaki holownik jest ok ale szału nie robi, jak pisał przedmówca pod górkę czuć że brakuje momentu ale z drugiej strony nie miałem nigdy problemu z podjechaniem
Ważna uwaga  bez Gazu to auto nie ma sensu.
W ruchu mieszanym to ok 11-13l/100KM  z przyczepą nawet 15l/100km w cięższym terenie.

Przed zakupem niech mechanik obejrzy zawiesznie oraz korki spustu/wlewu oleju do mostów, skrzyni, reduktora.
Korek to koszt 12zł a lub się zapiec czasem trzeb pół zawieszenia rozebrać żeby sie dostać do przedniego mostu  

Jak typowe japońce te samochody są bardzo lubiane przez rdze trzeba dbać o zwieszenie 

Opublikowano

Miałem GV 2.4 Pb/LPG i Hobby 495 z DMC 1300kg.

Wnioski:

-

- 4 bieg królem jest

- jeżdżenie na 5 to katowanie było

-/+ LPG - bo spalanie wysokie

- rudzielec - atak na nadkola, ramki drzwi

- słaba skrzynia biegów, wysryw łożysk

- blachy jak z papieru - cienkie

- lakier biała perła - miękki jak plastelina

+ napęd 4x4 na trawie na campingach super, w ogóle napędowo prócz skrzyni nie ma się do czego przyczepić

+ z racji bliskości główki haka do tylnej osi manewrowanie i łamanie zestawu super

+ tanie części i serwis

+ skóra - derma - nie trzeba dbać

+ dobra trakcja

+ jak na japońca to zaskakująco wygodna z przodu i z tyłu

 

Zasadniczo to jednak kochałem to auto, fajowe i zwinne. Opchnąłem z zyskiem.

Opublikowano

Pewnie, że każdą GV przyczepę można ciągać.  Ze swojego doświadczenia z uwag Patryka potwierdzam:

Z negatywów:

- rudzielec

Z pozytywów wszystko wymienione.

Miałem diesla więc spokojnie ciągałem na V biegu przyczepę RMC 2000 kg. gdzie przy 80 km/h spalanie wynosiło równo 10 l/100. I taki silnik do holowania przede wszystkim polecam. Ale jak wspomniałem w pierwszym zdaniu, każda GV z przyczepą sobie poradzi.

Opublikowano
7 godzin temu, Wąski P napisał(a):

Miałem GV 2.4 Pb/LPG i Hobby 495 z DMC 1300kg.

Wnioski:

-

- 4 bieg królem jest

- jeżdżenie na 5 to katowanie było

-/+ LPG - bo spalanie wysokie

- rudzielec - atak na nadkola, ramki drzwi

- słaba skrzynia biegów, wysryw łożysk

- blachy jak z papieru - cienkie

- lakier biała perła - miękki jak plastelina

+ napęd 4x4 na trawie na campingach super, w ogóle napędowo prócz skrzyni nie ma się do czego przyczepić

+ z racji bliskości główki haka do tylnej osi manewrowanie i łamanie zestawu super

+ tanie części i serwis

+ skóra - derma - nie trzeba dbać

+ dobra trakcja

+ jak na japońca to zaskakująco wygodna z przodu i z tyłu

 

Zasadniczo to jednak kochałem to auto, fajowe i zwinne. Opchnąłem z zyskiem.

Mam GV2 2.0 2006r przyczepę 1100kg trasa, 700km była czystą masakra brak 6 biegu, ogólnie auto teraz przerobiłem jako turystyczny 4x4 ma już kilka rajdów za sobą, a holownikiem został ford escape 2.5l 2016r w automacie idzie jak burza 

 

 

IMG_20220614_172905_DRO.jpg

IMG_20220614_172642.jpg

received_2929435930627958.jpeg

20200828_094305.jpg

20230329_182338.jpg

20230129_122551.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.04.2023 o 02:20, MARKON napisał(a):

Mam GV2 2.0 2006r przyczepę 1100kg trasa, 700km była czystą masakra brak 6 biegu, ogólnie auto teraz przerobiłem jako turystyczny 4x4 ma już kilka rajdów za sobą, a holownikiem został ford escape 2.5l 2016r w automacie idzie jak burza 

GV2 z tym silnikiem sama ledwo jedzie , a co mowic z przyczepa ;)

Ogolnie Pb w GV2 to tylko 2.7/3.2V6 tak samo jak w GV1 2.5/2,7V6 B)

ON w Suzach czy to GV1 czy GV2 to nieporozumienie :D

 

IMG_20220614_172905_DRO.jpg

IMG_20220614_172642.jpg

received_2929435930627958.jpeg

20200828_094305.jpg

20230329_182338.jpg

20230129_122551.jpg

GV2 z tym silnikiem sama ledwo jedzie , a co mowic z przyczepa 

Ogolnie Pb w GV2 to tylko 2.7/3.2V6 tak samo jak w GV1 2.5/2,7V6 

ON w Suzach czy to GV1 czy GV2 to nieporozumienie 

Edytowane przez kwiatek111 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Bardzo odważne stwierdzenie. Ja miałem swoją GV2 1,9 DDi przez 12 lat i nigdy, ale to nigdy mnie nie zawiodła. A regularnie ciągałem nią w długie trasy przyczepę z łódką 2000 DMC. Słyszałem wiele tego typu komentarzy na temat silników ON 1,9 w tym samochodzie a nic takiego co ludziska wymyślali u mnie się nie działo. Zrobiłem nią ok. 200 tys. km. Mógłbym więc powiedzieć, że jak dbasz tak masz i chyba bym się nie pomylił ;)

Opublikowano
W dniu 21.11.2023 o 21:07, glomir napisał(a):

Bardzo odważne stwierdzenie. Ja miałem swoją GV2 1,9 DDi przez 12 lat i nigdy, ale to nigdy mnie nie zawiodła. A regularnie ciągałem nią w długie trasy przyczepę z łódką 2000 DMC. Słyszałem wiele tego typu komentarzy na temat silników ON 1,9 w tym samochodzie a nic takiego co ludziska wymyślali u mnie się nie działo. Zrobiłem nią ok. 200 tys. km. Mógłbym więc powiedzieć, że jak dbasz tak masz i chyba bym się nie pomylił ;)

O dobrze, wiesz jak to jest ludzie różne rzeczy piszą. Nie wiadomo kto jak i co robił... Jak ze wszystkim. Ale siedząc już na grupach i forach trochę lat sam widzę co z czym się dzieje najczęściej. Jak widać jesteś ewenementem z ddisem:brawo:

Opublikowano

Wystarczyło mieć od nowości i wymieniać olej co 10k km a nie co 30 i temat załatwiony 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.