Skocz do zawartości

Transit mkVII Challenger Mageo


marek230482

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, marek230482 napisał(a):

Separacja powinna być sterowana ładowaniem (D+ z altka) a nie zapłonem/stacyjką. To mi wygląda jak fabryczne rozwiązanie dwuakumulatorowe gdzie druga bateria spina się do rozruchu. Nie pasuje mi to na fabryczne rozwiązanie w kamperze.

Tak bywa robione - spotkałem się z takimi tozwiązaniani...

Wstawiaj cyrixa i już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 400
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Drążę temat tej separacji i jest coś dziwnie zrobione. Znalazłem opisane przyłącza i przekaźniki w oryginalnej instrukcji forda. Właśnie ten obszar gdzie załącza się separacja - ale po zapłonie.

image.jpeg.b85f743a0e32990e084918bbde1e77ad.jpeg

To ten przekaźnik R1. Więc skoro to jest fabryczne a mowa o tym w instrukcji do zwykłych busów to oznacza, że to nie ma nic wspólnego za zabudową kempingową. Jest to na potrzeby zwykłych busów. Choć i tak idea łączenia po zapłonie jest dla mnie niezrozumiała. 
Nie mniej jednak idąc tym tropem sprawdziłem czy do mojego energobloku dochodzi tzw D+ czyli sygnał po odpaleniu auta. No i nie dochodzi ;) fizycznie kabelki są tam jakieś wpięte ale nie pojawia się w nich żaden prąd. To też tłumaczy dlaczego nie świeci się na panelu kontrolka z ładowania alternatorem. 

Dlatego wygląda na to że aku pokładowy trzeba dać zamiast tego trzeciego zdechlaka i podłączyć po bożemu. 
Pytanie teraz tylko skąd wziąć w kabinie to D+ i gdzie idą te kable z energobloku skoro nie ma w nich prądu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marek230482 napisał(a):

 

To ten przekaźnik R1. Więc skoro to jest fabryczne a mowa o tym w instrukcji do zwykłych busów to oznacza, że to nie ma nic wspólnego za zabudową kempingową

Często busy z webastem miały drugi akumulator...A sterowanie + Po stacyjce jest prostsze niż kombinowanie z sygnałem ładowania...

Ja jak bym miał to przerabiać, to tak jak pisałem...wstawił bym cyrixa by mieć zasilanie z solarow i alternatora w dwie strony na grubych przewodach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, marek230482 napisał(a):

skoro to jest fabryczne a mowa o tym w instrukcji do zwykłych busów to oznacza, że to nie ma nic wspólnego za zabudową kempingową.

Zabudowa kempingowa z punktu widzenia instalacji elektrycznej "rozruchowej" nie rożni się od innych typów zabudów, (auto dostawcze może być zabudowane jakkolwiek: jakiś mobilny warsztat, jakaś winda do rozładunku z tyłu... auto dla policji/strazy/itd... Elektryka jest ogarniana tak samo: jest podział na akumulator rozruchowy i do zabudowy.

Przekaźnik to najprostszy separator. Cyrix juz jest bardziej zaawansowany, ale też jest w miarę prosty, nie do wszystkich akumulatorów i alternatorów można go użyć.
Jeśli planujesz akumulator hotelowy kiedyś zamienić na AGM lub LiFePo, to lepiej od razu kupić ładowarkę DC/DC zamiast separatora, nie będizesz musiał dwa razy wydawać pieniędzy na to samo. A ładowarkę DC/DC możesz kupic taką, że obsłuży każdy typ akumulatora - zarówno tego kwasiaka co masz teraz, jak i AGM w przyszłości czy LiFePo.

14 godzin temu, marek230482 napisał(a):

Choć i tak idea łączenia po zapłonie jest dla mnie niezrozumiała.

można przyjąć, że prze 99% czasu, gdy kluczyk jest przekręcony - silnik jest uruchomiony. Więc taki przekaźnik to tanie rozwiązanie, które ma swoje wady, ale działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ładowarce wiem. Miałem taką w poprzednim i do tego też kupię. Ja nie mam nic do separacji przekaźnikiem. Problem jest z tym że tutaj separacji Nie ma już w momencie zapłonu czyli do rozruchu idzie też prąd z baterii hotelowej to jest głupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marek230482 napisał(a):

O ładowarce wiem. Miałem taką w poprzednim i do tego też kupię. Ja nie mam nic do separacji przekaźnikiem. Problem jest z tym że tutaj separacji Nie ma już w momencie zapłonu czyli do rozruchu idzie też prąd z baterii hotelowej to jest głupie

czyli jak dobrze rozumiem to przy rozruchu auta prąd idzie z wszystkich trzech baterii ??

bo jeśli tylko z tych dwóch to pewnie było tak fabrycznie, starsze Transity (od 2,5Turbodiesla) miały fabrycznie dwa akumulatory nawet w seryjnych blaszakach bez żadnej zabudowy dodatkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jedna zagadka rozgryziona. Nie wiem czy mam ten alternator "inteligentny inaczej" ale na pewno on nie daje tzw D+ (czyli napięcia 12V po rozpoczęciu ładowania). Od 2006 w transitach alternator komunikuje się przez szynę danych. Dlatego nie znajdę nigdzie D+

Ale oczywiście to nie znaczy, że nie ma w instalacji sygnału informującego o pracy silnika. Jest taki i odkopałem to na zagranicznych forach forda. Okazuje się, że nie tylko ja się zorientowałem że fabrycznie to jest skopane :D szlak jest już przetarty. Okazuje się, że w paru miejscach w instalacji są sygnały "praca silnika" a jest to w postaci sygnału zwarcia do masy. Najłatwiej było mi namierzyć luźny konektor w wiązce idącej do prawego lusterka. Wyciągamy schowek pasażera, sięgamy po wiązkę lusterka i wyciągamy ją spod izolacji i z wnęki karoserii. Tam będzie luźny kabelek zakończony konektorem męskim (wsuwką) w osłonce. W momencie rozpoczęcia ładowania pojawia się tam masa.

image.jpeg.a585be8af97ccbcc5ded476f4ca70473.jpeg

To teraz będzie można zrobić instalację po bożemu :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poświęciłem trochę czasu kamperowi. Poza drobnymi naprawami w stylu brodzik, zawiasy jakiś szafek itp to zabrałem się za elektrykę. Najpierw postanowiłem rozgryźć gdzie idzie kabel D+ z elektrobloku. Bo gdzieś idzie :) okazało się, że aż pod deskę rozdzielczą gdzie kończy się w peszlu. Czemu? Po co? Czy tak było fabrycznie? Czy ktoś coś zmieniał? Nie wiem. Ale naszukałem się. Dobrze że tam idzie bo nie muszę kłaść żadnych nowych kabli. Zamontuję tam tylko przekaźnik, który sterowany masą z wiązki transita będzie załączał +12V. Testy na krótko pokazały że elektroblok zachowuje się już poprawnie i nawet zaczęło działać sterowanie nagrzewnicy dodatkowej w przestrzeni pasażerskiej. 

Drugi temat to satelita. Poodkręcałem tu i ówdzie, znalazłem odpowiednie kable i odpaliłem satelitę. Okazuje się że mam taki dziwny tuner cgv alden-premio sat hd-w2 cc który już w sobie ma sterowanie anteną na dachu. 

image.png.cf8b3b1c20f80ceedaeab25d67a20ba0.png

Niestety kamper zawalony śniegiem więc antena jak tylko ruszyła (było słychać) to wywaliła na ekranie błąd. 

Nie mniej jednak się zastanawiam czy w polskich warunkach coś z tego sprzętu da się skorzystać??? Nada się to do czegoś? Czy to tylko z francuskimi kartami współpracuje? Ja z tego korzystać nie będę ale myślę czy to się na sprzedaż nada czy tylko złom? Ktoś się orientuje?  image.thumb.jpeg.5e3b5dd5d58b8404c637edb338be81bd.jpeg

Skoro antena nie ma osobnego sterownika tylko zarządza nią tuner to chyba to nie zagada z polskimi tunerami?

Nie znam się ale z tego co widzę polskie zestawy anten automatycznych mają osobne sterowniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozpracowałem problem ciężkiego odpalania. Temperatury koło zera a tranzolek odpalał niechętnie... za drugim, trzecim razem dłuższego kręcenia. W dodatku przez pierwsze kilkanaście sekund po odpaleniu wtryski aż dzwonią.  Oczywiście brałem na klatę, że mogą to być wtryski, czy filtry a w najgorszej wersji - remont. Od kupna też jest tuż po odpaleniu pojawia się komunikat na komputerze "Usterka układu silnika". Co prawda kasuje się go manetką i już nie wraca ale coś na rzeczy pewnie jest. Dzisiaj jednak zrobiłem małe śledztwo i na szczęście okazało się, że padł przekaźnik świec żarowych. Teraz tranzolek odpala od strzała i od początku pracuje miękko (jak na diesla oczywiście). Namierzona usterka cieszy mnie podwójnie bo po pierwsze nie ma problemów z odpalaniem, a po drugie skoro kiepsko - ale odpalał bez grzania to znaczy, że jest w dobrej kondycji. 

Teraz pozostaje jeszcze wytropić co wywołuje komunikat "Usterka układu silnika". Ale do tego chyba będzie trzeba kupić jakiś cwańszy interfejs. Ponieważ moje zwykłe OBD BT z telefonem nie odczytuje żadnych błędów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zmienił(a) tytuł na Transit mkVII Challenger Mageo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.