Skocz do zawartości

Definitywny koniec z przelicznikiem 1,33!!!


Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Maras napisał:

A jest od groma przyczep / lawet trzy osiowych od nowości z homologacją a jakże do 3,5 T .

Tyle tylko ,że tam jedna z osi nie jest hamowana !!! :o 

Po to właśnie napisałem, trzyosiowych kempingów w prawdzie nie ma, ale inne przyczepy owszem, i nie raz już widziałem 1 oś hamowaną w dwuosiowej, i 2 osie hamowane w trzyosiowej. Staje się to ważne przy pierwszej rejestracji w PL po 1.01.2023, choćby sprzętu używanego i sprowadzonego.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak myślicie, czy teraz będę mógł pójść do Wydziału Komunikacji żeby zmienili mi wpis w DR ?

Bo teraz mam tak: F1 - 2810 kg, O1 - 2300 kg, F3 - 4900 kg.

To dlatego, że od razu zastosowali mi przelicznik 1,33. Jeśli on już nie obowiązuje to F3 powinno być 5110 kg.

Czy mam rację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie, czy teraz będę mógł pójść do Wydziału Komunikacji żeby zmienili mi wpis w DR ? Bo teraz mam tak: F1 - 2810 kg, O1 - 2300 kg, F3 - 4900 kg.

To dlatego, że od razu zastosowali mi przelicznik 1,33. Jeśli on już nie obowiązuje to F3 powinno być 5110 kg.

Czy mam rację ?

 

Nie masz racji. F3 nie jest sumą F2 i O1, a samo ograniczenie F3 absolutnie nie wynika z żadnego przelicznika a z homologacji pojazdu. 

Ty możesz ciągnąć przyczepę o MMC 2300 kg, tak jak wynika z dowodu pod warunkiem, że waga rzeczywista całego zestawu nie przekroczy wartości z pola F3, bo takie masz DMC dla Twojego zestawu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, jacek00 napisał:

No niemożliwe stało się możliwe, normalnie piekło zamarzło! Od 1 stycznia 2023 roku z przepisów zniknął przepis o przeliczniku 1,33.

(...)

Tak więc od 1 stycznia można ciągnąć tyle ile mamy wpisane w DR :) 

Źródło: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002803

Bardzo dobra wiadomość :yay:

 

 

11 godzin temu, Pierzasty napisał:

Jeszcze tylko Viatoll zdejmą z pojazdów turystycznych i będzie komplet

Bardzo dobry kierunek, trzeba się dowiedzieć kto wymyślił i lobbował zmianę zapisów o 1,33 i tam uderzyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, borek6 napisał:

Pięknie ! Doczekaliśmy się emoji106.pngemoji41.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wincyj miodu moje uszy przyjęłyby, gdyby udało się zrównać nasze uprawnienia na kat. B z tymi jaki mają inne państwa UE - mam na myśli max DMC zestawu do 4200 dla kategorii B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Exen napisał:

 gdyby udało się zrównać nasze uprawnienia na kat. B z tymi jaki mają inne państwa UE - mam na myśli max DMC zestawu do 4200 dla kategorii B.

A jakie mamy w Polsce max zestawu dla kat. B?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Exen napisał:

Wincyj miodu moje uszy przyjęłyby, gdyby udało się zrównać nasze uprawnienia na kat. B z tymi jaki mają inne państwa UE - mam na myśli max DMC zestawu do 4200 dla kategorii B.

Przecież masz takie uprawnienia. B uprawnia do kierowania zestawem o DMC 4250 kg. 

25 minut temu, Suzu4x4 napisał:

3500 z  przyczepą inną niż lekka i 4250 z przyczepą lekką ( do 750 kg)

No dokładnie. Max mamy 4250 kg. Z przyczepą inną niż lekka pow. 3500 kg należy mieć zdany egzamin. W innych krajach też należy mieć B96 przecież. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprawnienia w UE nie różnią się. 3500 z przyczepą inną niż lekka i rozszerzenie kat. B o kod B-96 do 4250 z przyczepą inną niż lekka. Do 4250kg  jeśli holownik ma DMC do 3500 i ciągnie przyczepę lekką. 

Akurat te zmiany w ustawie o kierujących pojazdami realizują już od kilku lat dyrektywy wspólnotowe i nie ma tu zróżnicowania między poszczególnymi państwami UE, dyrektywa nie pozostawiła pola do różnicowania w tym zakresie regulacji krajowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jacek00 napisał:

Nie masz racji. F3 nie jest sumą F2 i O1, a samo ograniczenie F3 absolutnie nie wynika z żadnego przelicznika a z homologacji pojazdu. 

Ty możesz ciągnąć przyczepę o MMC 2300 kg, tak jak wynika z dowodu pod warunkiem, że waga rzeczywista całego zestawu nie przekroczy wartości z pola F3, bo takie masz DMC dla Twojego zestawu.

 

 

Aha, no tak. MMC to nie DMC Masz rację. Mogę ciągnąć przyczepę DMC 2300 tylko nie pakować na maksa holownika. Dzięki za wyjaśnienie :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek promował(a) i przestał(a) promować ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.