glomir Posted January 3 Share Posted January 3 Witam, Miałem bagażnik rowerowy na hak (nie pamiętam firmy) który na rumuńskich nawierzchniach obrócił się na kuli bo nie było w nim zabezpieczenia przed takim obrotem. Oczywiście poszedł na śmietnik a mając już taką nauczkę wybrałem kolejny z "pancernym" zabezpieczeniem. Ten jednak ma oświetlenie LED a nie żarówki jak w poprzednim i okazuje się, że po wpięciu do instalacji bardzo często wyskakuje mi kontrolka błędu i kierunkowskazy migają szybciej. Nie dzieje się to zawsze ale przeważnie. Myślę, że przy LED-ach pobór prądu jest zbyt niski i komputer traktuje to jako awarię (może jako przepaloną żarówkę). Da się z tym jeździć bo wszystko działa ale mnie denerwuje taka świecąca pomarańczowa kontrolka awarii. Cy dodanie jakiegoś opornika czy dodatkowej, zwykłej żarówki do instalacji bagażnika załatwiłoby sprawę ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łza Włóczynutka Posted January 3 Share Posted January 3 (edited) Najpierw upewnij się, czy gniazdo lub wtyk nie zawodzi - skoro to nie występuje zawsze, to zaczął bym od sprawdzenia złącza. Te złącza są słabym punktem bardzo często. Są takie testery do tego, wpina się to w gniazdo haka i sprawdza. Jak jesteś z okolic Krakowa, to ja mam taki tester - możesz podjechać i sprawdzimy Edited January 3 by Łza Włóczynutka (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glomir Posted January 3 Author Share Posted January 3 1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał: Najpierw upewnij się, czy gniazdo lub wtyk nie zawodzi - skoro to nie występuje zawsze, to zaczął bym od sprawdzenia złącza. Te złącza są słabym punktem bardzo często. Są takie testery do tego, wpina się to w gniazdo haka i sprawdza. Jak jesteś z okolic Krakowa, to ja mam taki tester - możesz podjechać i sprawdzimy Dzięki. Złącze jest na 100 % dobre. Ostatnio byłem w ASO na przeglądzie i serwisanci powiedzieli, że są dwie wersje wiązek haka: do zwykłych żarówek i do LED-ów. Ja mam wersję do zwykłych żarówek i oni na to tylko rozłożyli ręce i powiedzieli, że nic z tym nie mogą zrobić poza wymianą całej wiązki. No a to byłoby koło 2.500,- więc jeśli jest jakaś możliwość "oszukania" komputera w rozsądnej cenie to byłoby fajnie. No a jak się nie da, to trudno. Niech się kontrolka świeci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted January 4 Share Posted January 4 2500 za wiązkę !! co to za samochód ? Jak Ci jest za drogo to możesz wymienić same lampy na takie ,które mają żarówki. Domniemam ,że na oświetleniu żarówkowym jest OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin T Posted January 4 Share Posted January 4 10 godzin temu, glomir napisał: Dzięki. Złącze jest na 100 % dobre. Ostatnio byłem w ASO na przeglądzie i serwisanci powiedzieli, że są dwie wersje wiązek haka: do zwykłych żarówek i do LED-ów. Ja mam wersję do zwykłych żarówek i oni na to tylko rozłożyli ręce i powiedzieli, że nic z tym nie mogą zrobić poza wymianą całej wiązki. No a to byłoby koło 2.500,- więc jeśli jest jakaś możliwość "oszukania" komputera w rozsądnej cenie to byłoby fajnie. No a jak się nie da, to trudno. Niech się kontrolka świeci. Omijaj ASO, bo oni rzadko kiedy mają wystarczającą wiedzę jak pomóc klientowi, nie drenując przy tym jego portfela.. Tutaj było na forum o tym, jak sobie poradzić w podobnym przypadku. Poczytaj, może znajdziesz rozwiązanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łza Włóczynutka Posted January 4 Share Posted January 4 (edited) 10 godzin temu, glomir napisał: jeśli jest jakaś możliwość "oszukania" komputera w rozsądnej cenie to byłoby fajnie. Na pewno jest - są rezystrory które po podłączeniu do ledów "udają" żarowkę (pobór prądu jest tak duży jak w klasycznej żarówce) i oszukują canbus. Wrzuć sobie w allegro czy gdziekolwiek "rezystor led" albo "rezystor canbus". ja osobiście niegdy tego nie miałem okazji używać/montować, ale to nie jest nic trudnego. Pewnym wyzwaniem będize to, że to bagażnik na haku i będziesz musiał zadbac o dobrą hydroizolację połączeń. Edited January 4 by Łza Włóczynutka (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glomir Posted January 4 Author Share Posted January 4 43 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał: Na pewno jest - są rezystrory które po podłączeniu do ledów "udają" żarowkę (pobór prądu jest tak duży jak w klasycznej żarówce) i oszukują canbus. Wrzuć sobie w allegro czy gdziekolwiek "rezystor led" albo "rezystor canbus". ja osobiście niegdy tego nie miałem okazji używać/montować, ale to nie jest nic trudnego. Pewnym wyzwaniem będize to, że to bagażnik na haku i będziesz musiał zadbac o dobrą hydroizolację połączeń. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i porady. Wygląda na to, że jest możliwość wyjścia z tej sytuacji bez większych kosztów. Mogę jeszcze podjechać do lokalnej firmy montującej haki z pytaniem czy są w stanie to ogarnąć. Generalnie to nie lubię grzebać się przy samochodzie. Ale cóż, najpierw spróbuję zajrzeć do tych LED-ów. Pstryknę przy okazji parę fotek to podrzucę aby była jasność w temacie. Samochód to Citroen Spacetourer. Niestety nie mogę omijać ASO dużym łukiem bo jeszcze na gwarancji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czyś Posted January 4 Share Posted January 4 2 godziny temu, Maras napisał: 2500 za wiązkę !! co to za samochód ? Jak Ci jest za drogo to możesz wymienić same lampy na takie ,które mają żarówki. Domniemam ,że na oświetleniu żarówkowym jest OK. Wiązka, pewnie moduł haka, zrzucenie zderzaka, wymiana przewodów wiązki aż pp przednią rozdzielnicę/aku, kodowanie wszystkiego od nowa - jak w ASO na ori rozwiazaniach, to tak mniej więcej wyjdzie. Można kupić kupić wiązkę do cepki od razu z lampami na żarówkach, do bagażnika,platfory rowerowej starczy taka tylko z lampami tylnymi (bez obrysówek) i wymienić. Jeszcze prościej - wymiana samych lamp, co powinno być dość proste, jeśli obecne lampy są np. na dość ostatnio powszechnie stosowanych złączach bajonet 5-pinowych. Sprawdzić rozstaw otworów montażowych i rozmiary lampy (żeby nic nie przerabiać) i kupić 2 lampy (prawą i lewą) o tych samych wymiarach (żeby pasowała do belki) i złączem bajonet, na klasyczne zarówki. Koszt lamp, zależy jakie się wybierze, od 60 do 100 zł. Bo same kable itp. raczej się nie różnią. Złącze bajonet - odkręcasz mufkę, wyciągasz wtyczkę, wpinasz nową lampę, zakręcasz. Tyle roboty przy wymianie lampy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted January 4 Share Posted January 4 (edited) 4 godziny temu, glomir napisał: Dzięki wszystkim za zainteresowanie i porady. Wygląda na to, że jest możliwość wyjścia z tej sytuacji bez większych kosztów. Mogę jeszcze podjechać do lokalnej firmy montującej haki z pytaniem czy są w stanie to ogarnąć. Generalnie to nie lubię grzebać się przy samochodzie. Ale cóż, najpierw spróbuję zajrzeć do tych LED-ów. Pstryknę przy okazji parę fotek to podrzucę aby była jasność w temacie. Samochód to Citroen Spacetourer. Niestety nie mogę omijać ASO dużym łukiem bo jeszcze na gwarancji A zapytam jeszcze .Jak kupiłeś samochód to z hakiem był konfigurowany czy u dilera zakładali przed odbiorem ? 3 godziny temu, czyś napisał: Wiązka, pewnie moduł haka, zrzucenie zderzaka, wymiana przewodów wiązki aż pp przednią rozdzielnicę/aku, kodowanie wszystkiego od nowa - jak w ASO na ori rozwiazaniach, to tak mniej więcej wyjdzie. Można kupić kupić wiązkę do cepki od razu z lampami na żarówkach, do bagażnika,platfory rowerowej starczy taka tylko z lampami tylnymi (bez obrysówek) i wymienić. Jeszcze prościej - wymiana samych lamp, co powinno być dość proste, jeśli obecne lampy są np. na dość ostatnio powszechnie stosowanych złączach bajonet 5-pinowych. Sprawdzić rozstaw otworów montażowych i rozmiary lampy (żeby nic nie przerabiać) i kupić 2 lampy (prawą i lewą) o tych samych wymiarach (żeby pasowała do belki) i złączem bajonet, na klasyczne zarówki. Koszt lamp, zależy jakie się wybierze, od 60 do 100 zł. Bo same kable itp. raczej się nie różnią. Złącze bajonet - odkręcasz mufkę, wyciągasz wtyczkę, wpinasz nową lampę, zakręcasz. Tyle roboty przy wymianie lampy. Jest jeszcze jedna możliwość aby lampy led zostały na platformie . Można to ogarnąć samodzielnie za około 250 zeta tyle tylko ,że nasz autor samodzielnie raczej nie chce nic ruszać. Ale jest to tak dziecinnie proste ,że jestem w stanie uwierzyć i daję wiarę ,że sobie z tym poradzi . Te plus /minus dwie i pół stówki trzeba zainwestować i kupić Led Control Box i podpiąć pod instalację . Tylko trzeba kupić z wtyczką i gniazdkiem odpowiednim do gniazdka przy haku i wtyczce przy platformie . Bo są w ofercie z gołymi kablami a tu jak wiemy autor może tego nie ogarnąć. Edited January 4 by Maras (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czyś Posted January 4 Share Posted January 4 51 minut temu, Maras napisał: Te plus /minus dwie i pół stówki trzeba zainwestować i kupić Led Control Box i podpiąć pod instalację . O, to jest dopiero pomysł na biznes obudowa z kilkma rezystorami i 2 kawałkami kabla. O tyle dobre byłoby posiadanie takiego urządzonka, że można byłoby zapinać na ten hak wszystko, nie tylko bagażnik rowerowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted January 4 Share Posted January 4 8 minut temu, czyś napisał: O, to jest dopiero pomysł na biznes obudowa z kilkma rezystorami i 2 kawałkami kabla. O tyle dobre byłoby posiadanie takiego urządzonka, że można byłoby zapinać na ten hak wszystko, nie tylko bagażnik rowerowy Można jeszcze na tym zarobić 😀 Ukryć w boczkach bagażnika, podpiąć i skasować wspomniane 2500 koła 🤪 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUMERANG Posted January 4 Share Posted January 4 12 minut temu, Maras napisał: Można jeszcze na tym zarobić 😀 Ukryć w boczkach bagażnika, podpiąć i skasować wspomniane 2500 koła 🤪 @Maras Ty chyba zostaniesz biznesmenem roku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czyś Posted January 4 Share Posted January 4 (edited) 52 minuty temu, Maras napisał: Można jeszcze na tym zarobić 😀 Ukryć w boczkach bagażnika, podpiąć i skasować wspomniane 2500 koła 🤪 Nie wiem gdzie serwisujecie samochody, że macie takie traumy, naprawdę museliście zostać skrzywdzeni przez któreś ASO Są też rzeczowe, kompetentne, zakres czynności odpowiada temu co na fakturze i vice versa, które same podpowiedzą - u nas wyjdzie dwa i pół koła, więc wymiana wiązki to chory pomysł, ale kup sobie gościu pudełko za dwie stówki albo zmień lampy za stówkę i będzie gitara. I jakoś klienci do nich wracają, oni fochów nie strzelają... Edited January 4 by czyś (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glomir Posted January 4 Author Share Posted January 4 2 godziny temu, Maras napisał: A zapytam jeszcze .Jak kupiłeś samochód to z hakiem był konfigurowany czy u dilera zakładali przed odbiorem ? Jest jeszcze jedna możliwość aby lampy led zostały na platformie . Można to ogarnąć samodzielnie za około 250 zeta tyle tylko ,że nasz autor samodzielnie raczej nie chce nic ruszać. Ale jest to tak dziecinnie proste ,że jestem w stanie uwierzyć i daję wiarę ,że sobie z tym poradzi . Te plus /minus dwie i pół stówki trzeba zainwestować i kupić Led Control Box i podpiąć pod instalację . Tylko trzeba kupić z wtyczką i gniazdkiem odpowiednim do gniazdka przy haku i wtyczce przy platformie . Bo są w ofercie z gołymi kablami a tu jak wiemy autor może tego nie ogarnąć. Teraz, glomir napisał: 2 godziny temu, Maras napisał: A zapytam jeszcze .Jak kupiłeś samochód to z hakiem był konfigurowany czy u dilera zakładali przed odbiorem ? Jest jeszcze jedna możliwość aby lampy led zostały na platformie . Można to ogarnąć samodzielnie za około 250 zeta tyle tylko ,że nasz autor samodzielnie raczej nie chce nic ruszać. Ale jest to tak dziecinnie proste ,że jestem w stanie uwierzyć i daję wiarę ,że sobie z tym poradzi . Te plus /minus dwie i pół stówki trzeba zainwestować i kupić Led Control Box i podpiąć pod instalację . Tylko trzeba kupić z wtyczką i gniazdkiem odpowiednim do gniazdka przy haku i wtyczce przy platformie . Bo są w ofercie z gołymi kablami a tu jak wiemy autor może tego nie ogarnąć. Dzięki Maras, W tej firmie w fabryce haków nie montują. Po dostawie samochodu od producenta hak zamontowało ASO. Nie przypominam sobie, czy pytali mnie o typ wiązki: żarówki czy LED. Nawet jeśli to wtedy miałem bagażnik na żarówkach i w przyczepie też żarówki więc decyzja mogła być tylko jedna. Masz rację, że nie mam zamiaru sam się bawić w przeróbki. Przed chwilą odkręciłem lampę i okazuje się, że nic w niej nie zrobię bo jest szczelnie zaklejona. Rozwalać tego nie mam zamiaru. Tak więc tylko jakaś ewentualna ingerencja we wiązkę ale to nie na moje możliwości. Jak już wspomniałem, podjadę do najbliższego fachowca od montażu haków to zobaczymy co on powie. Podsyłam parę zdjęć w załączeniu. Po wizycie u fachowca dam znać, żeby inni o zdolnościach manualnych podobnych do moich mieli przetartą ścieżkę Pozdrawiam wszystkich i dzięki za wsparcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czyś Posted January 4 Share Posted January 4 (edited) Trzeba było od razu pisać co masz, platforma rowerowa mft transport systems, widziałem to u sąsiadów zza Odry, platforę na rowery i kufer na hak. I strasznie mi się to podobało, właśnie przez te lampy. BackPower - mft transport systems | mit freude transportieren Niestety trudno rzeczywiście te lampy podmienić, są specyficzne i niestety tylko w wersji ledowej. Pudełko z opornikami dociążającymi obwody oświetlenia i powinno być gitara wpinane między gniazdo w samochodzie i wtyczkę platformy. W tym wypadku odszczekuję wymianę lamp, bo szkoda. Edited January 4 by czyś (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.